Morrowind vs. Arx Fatalis (updated v1.2)

Két belső nézetes rpg összehasonlítása következik. Mindkét játék ugyanabban az évben (2002) jött ki ezért sokan úgy vélték, hogy az Arx Fatalis csak egy Morrowind utánzat, hírnevet szinte nem is szerzett magának. Az az igazság, hogy a két game teljesen ellentéte egymásnak. Az Arx Fatalis az Arcane Studio első játéka volt, először Ultima Underworld folytatásnak indult aztán egy teljesen új sztori lett belőle. Az Arx-ban egy lezárt, föld alatti világot kell bejárnunk míg a Morrowindben egy szinte végtelen világ tárul elénk. A Bethesda hozza a szokásos Elder Scrolls színvonalat immáron harmadik alkalommal. Lássuk a szempontokat:

Sztori:

Az Arx egy olyan fantasy világban játszódik ahol eltűnt a nap az égről és a felszín lakhatatlanná vállt. Minden élőlénynek le kellett költöznie a föld alá. Ember, goblin, törpe és troll most az egyszer együtt tudott műkődni a túlélés érdekében. Mindenki békében él a föld alatt ám valaki sötét mágiával meg akarja idézni  erre a világra Akbaa-t  a pusztítás istenét. Akbaa eljövetelének megakadájozására a Noden (az istenek világa) egy Guardian-t küld a föld alatti világba. A Morrowind fő szálának története, hogy el kell pusztítanod Dagoth Ur-t akit a Tribunal zárt el a Red Mountain régióban. Dagoth Ur fertőző betegséget és pusztulást terjeszt az egész szigeten. Mindkét sztori epic eseményekből áll, mindkét világ háttértörténete elég kidolgozott, de az Arx sztoriját mégis valamivel érdekesebbnek találtam.

Küldetések:

Szerintem a küldetések változatosabbak az Arx-ban mint a Morro-ban, hiába van az utóbbiban ötvenszer annyi. Bethesda megint a mennyiségre ment. Sőt az Arx-ban még minimális fejtőrök is vannak, több helyen még gondolkodnod is kell, nem csak megölni ezt meg azt aztán ellopni amazt… Arx-nak megy a pont.

Karakterek:

Az Arx-ból több emlékezetesebb karaktert is ki tudnék emelni, pl a művész troll, aki megunta a ranbszolgamunkát és külön barlangba költözött, vagy Carlo az őrök kapitánya aki félreértések sorozata miatt megölte a királynőt. Vagy ott van a kettős életű  Suiberis: a királyi udvarban az obszervatóriumban dolgozik, de valójában egy szekta vezetője. Mindenkinek külön háttértörténete van amit a melléküldetések elvégzéséből tudhatunk meg.A Morro-ból semmi ilyesmi nem jut eszembe, maximum a Tribunal-ból Almalexia volt érdekes. Arx-nak megy a pont.

Atmoszféra:

Az Arx hangulata semmihez sem fogható. A készítőknek sikerült teljesen átadnia egy föld alatti világ hangulatát. A Morrowind-ben e helyett kapunk egy végtelen terepet 0 hangulattal. Najó egy dolgot kiemelnék: amikor el kezd szakadni az eső az elég jó lett. Az Arx-ban látod ahogy a kovács goldozik, a muzsikus pengeti a húrokat, az emberek iszogatnak a kocsmában, egy öregember horgászik a város közepén (lol). Sőt még néhol parázni is lehet, pl amikor jön az oriásféreg az alagútban vagy amikor menekülni kell a halhatatlan fekete szörny elől… A Morro-ban viszont mindenki egy helyben áll,,, ráadásul még gyerekek sincsenek sehol. A Gorhic-ban meg nincsenek nők, úristen. Egy pont az Arx-nak.

Tárgy kombinálás:

Az Arx-ban lehet sütni: patkányt, halat, disznót, csirkét, kenyeret, almás pitét, lehet tésztát gyúrni, horgászbotot csinálni, azzal halat fogni, lehet karót faragni, azzal zombikat leszúrni, lehet gyógynövényeket szétmorzsolni amiből varázsitalt csinálsz, lehet bort/sört inni amitől lerészegedik a karakter, Lehet drágaköveket bányászni, eladni, kincset kiásni, lehet kulcsot másolni, kardokat készíteni, kicsorbult fegyvereket megjavítani, lehet csontot zúzni amivel enchantolhatsz, lehet mérget csinálni amit fegyverre kenhetsz. Hirtelen ennyi jut eszembe, Morrowind-ben meg  italokat lehet csinálni, de az is baromi idegesítő benne meg lehet enchantolni ami úgy működik, hogy bezárod a szörnyek lelkét ilyen Soul Gem-ekbe és amilyen erős lényt zártál be olyan erős enchantot tehetsz a felszerelésedre. Egy pont az Arx-nak.

Felszerelések:

A Morrowind-ben kb. húzszor annyi páncél meg fegyver van mint az Arx-ban… bár az Arx-ban azért sokkal jobban néznek ki a nehéz vértek, na mind1 egy pont a Morrowind-nek.

Harcrendszer:

Mindkét játékban ugyanúgy megy a harc kb. Nyomod az egyik iránygombot az ütéssel együtt, igy minden fegyvernek jut 3-4 féle mozdulat. Az az egy különbség van, hogy az Arx-ban van power ütés, tehát ha hosszabban nyomod az egér gombot akkor nagyobbat üt: így le lehet csapni a gyengébb ellenfelek bármely testrészét. Viszont van egy negatívum: a pajzzsal nem védekezik a karakter, a Morro-ban viszont igen, kivédi a támadásokat attól függően, hogy mennyi agility-d van. Akkor ez legyen egy döntetlen.

Varázslat:

A Morro-ban annyi a varázslat, hogy kiválasztod a fire ball-t nyomsz egy bal egeret aztán vagy sikerül ellőni vagy nem. Az Arx-ban meg fel kell rajzolnod a rúnákat a levegőbe. Nekem az utóbbi jobban tetszik, mert egyedi. Ha ellősz egy tűzgolyót egy szobában pl akkor minden tárgy meggyulad és fény tölti be az egész termet egy darabig. Sőt még titkos varázslatok is vannak amik nincsenek benne a varázskönyben, ezekre simán rá lehet jönni egy kis agymunkával. Morro-ban semmi ilyesmi nincs.

Grafika:

Arx-ban minden szebben néz ki, a modellek és helyszínek is sokkal részletesebbek. Bár sokkal több bug van benne mint a Morrowind-ben, de ezeket mégsem hoznám fel negatívumként, mert viccesek.

Karakter fejlesztés:

Teljesen más mindkét játékban. A Morrowind-ben vannak választható osztályok: lovag, pap, tolvaj, fejvadász stb. Arxban ilyenek nincsenek, van pár skill amikre szintléképéskor pontokat lehet adni tehát játék közben döntjük el, hogy mihez értsen a karakter, Morrowind-ben meg már az elején el kell. Kinek melyik jön be?

Szavatosság:

Természetesen a Morrowind tízszer hosszabb mint az Arx, van három kiegészítője meg kb végtelen mennyiségű küldetés. Mindkét játék szinte megunhatatlan, akárhányszor el lehet őket kezdeni, de azért a Morrowind ebben mégis jobb.

Végszó :

Nálam  9:4-re nyert az Arx Fatalis a Morrowind ellen, tehát a kevesek közé tartozom. Végezetül itt van egy easter egg videó. Van egy ajtó amiről mindenki azt hitte, hogy nem lehet kinyitni, de valaki rájött, hogy a király kulcsa passzol a zárba. Ha kinyitod halálra fagysz, game over. A bugok miatt ki lehet játszani, hogy ne fagyjál meg. Sokan úgy vélik, hogy ez a külvilágba vezető ajtó 😀

Néhány kép a Morrowind-es karakteremről:

(Ez kifejezetten hangulatos)

(Medium Armor kimaxolás)

(Adatlap)

Egy másik Arx Fatalis bejegyzés itt olvasható: klikk

Címkék: , , , , , , , , , ,

49 hozzászólás to “Morrowind vs. Arx Fatalis (updated v1.2)”

  1. Péter Says:

    Ez érdekes volt, én játszottam mindkét játékkal, és sok dologban egyetértek veled, DE:

    – Enchantolni a Morrowindban is lehet, plusz ha beszerzel egy recepteket tartalmazó könyvet vagy tekercset (Mage Guildek televannak velük) akkor kisezer féle főzetet tudsz kreálni. Alapjáraton egy mozsár szükséges hozzá, a többi cucc csak boostolja a főzeteidet.

    – Karakterek esetében ha odafigyelsz a beszélgetésekre, szinte mindenkiről kiderül valami, egyéni érdekek, szövetségek, összeesküvések, stb. Például az Imperial légió küldetéseiben ott volt Oritius Maro, aki a légión belüli szektásodás egyik kulcsfigurája volt.

    – Morrowind világa szerintem hangulatos volt, nekem kifejezetten tetszett, hogy például ha kimentél a vadonba, akkor nem a szokásos, farkas, medve, vaddisznó, pók, stb ellenségek jöttek.

    – Karakterfejlesztést illetően a Morrowind simán veri az Arx-ot (meg még angyon sok RPG-t) igaz ész is kell hozzá, hogy tápos karaktert rakj össze. Anno én is sűrűn anyáztam, hogy miért verte le a fél HP-mat egy Mudcrab, vagy miért boxolt széjjel egy Elf, amikor nekem már balta figyelt a kezemben, mégis ezekből legalább tanulni lehetett, és kis tehetséggel meglehetősen egyedi karaktert lehetett összehozni.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Örülök, hogy valaki érdekesnek taláolja az írásomat 🙂

    -Mindjárt bővítem a bejegyzést, teszek fel képeket a Morrowindes karakteremtől. Tudtam, hogy van benne enchant csak elfelejtettem beleírni. A Daedric Tower Shield-re pl tettem 89 strenght-et.

    -Azt tudom, hogy millió féle italt lehet főzni. De az akkor is idegesítő, hogy órákig szedegeted a virágokat aztán minden elrontja a főzésnél 🙂

    -Igazan van a karakterekkel kapcsolatban, ez esetben nem lett teljesen korrekt a bejegyzés

    -Hát az biztos, hogy nem szokványos ellenfelek voltak, elég egyediek

    – Én mindkét játék karakterfejlesztését ugyanúgy szeretem, azért is lett döntetlen az a kategória 🙂 Amúgy Arx-ban tényleg elég minimális.
    A 69-es Heavy Armor-os wood elf-em elég egyedinek számít? 😀

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Nekem eddig a legextrémebb a Glass Armor-os Breton-om volt, akit Spear-re gyúrattam, amibe 40-50-es drain healtet enchantoltam és volt egy gyűrűm, ami 60-80-as healthet tudott rám nyomatni. Illetve egyszer indítottam egy Orkot, akiből csatamágust akartam csinálni (destruction mágiák + tőr) aki zsebtolvajkodáshoz is ért, de a felénél meguntam. 😀

    Kedvelés

    • Begar Says:

      Nekem a legkedvesebb karim egy 112-es szintű dunmer, akinek az összes skilljét felhúztam maxra, és leginkább lélekkövek kereskedéséből éltem, (GS lelkeket gyártottam :P) amit a kereskedő mudcrab-nál bonyolítottam. Sajnos a mentésem azóta már elveszett, de amúgysem ez volt a legtáposabb karim. 🙂 Egyébként a Morrowind is tele van rejtvényekkel, kincsestérképekkel, rejtett kincsekhez vezető leírásokkal, és iszonyatos mennyiségű olvasnivalóval, ami megteremti a történelmet, a vallást, és az egész világot. Ha valaki nem szeret olvasni, akkor valóban egy mész és gyilkolsz játéknak tűnhet, de valójában egy igen hardcore szerepjáték, amivel éveket el tudsz ß@$#|\|][ az életedből anélkül, hogy megunnád, vagy ismernéd az összes küldit. 😛 A végigjátszás hagyagolása mellett természetesen. 😉

      Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Spear-re hülyeség gyúratni szerintem, tök bénán sebeznek. Legjobb fegyverek short blade (Keening), blunt (Sunder), long blade (True Flame Blade meg a másik a kék színü).
    Meg szerintem az a lényege, hogy olyan fajjal kezdjél akinek semmire nincs bónusza, tehát minden skilled ilyen 25-40 körül legyen és akkor annál többet tudsz fejlődni.
    Hogy tudtad megunni a felénél? Én akkor unom meg általában amikor túl erős a karakterem és nem marad semmi kihívás. Ezért hagytam félbe a Bloodmon-os részt is.

    Kedvelés

  5. Péter Says:

    Azért úntam meg, mert már amúgy is túl voltam egy-két karakteren (Redguard kétkezű pallossal nehézpáncélzatban, Ork közepes páncélzatban kétkezű fejszével, Imperial pajzs + Longblade, Imperial light Armor + Dagger) és már a Breton-ommal is kipörgettem az alap gamet.

    Spear amúgy tudom hogy rossz fegyver a játékban (a prímet még így is a távolsági fegyverek viszik), enchant nélkül nem is mentem volna vele sokra. 😀 Már csak szórakozásból kezdtem el direkt arra gyúratni.

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Akkor te is elkezdted párszor. Hát nekem is már annyi karakterem volt, hogy meg se lehet számolni.
    A távolsági fegyverek meg tök jók. Volt már Íjász meg Thief karaterem is. Felmész a tetőre és lelövöldözöd a guard-okat. Meg van olyan is, hogy meglősz valakit és a bug miatt nem akar utána megmozdulni. Meg vannak a Tribunálban olyan dart fegyverek amik egy dobással ölnek. Meg ott az ebony dart aminek 2000-et ér darabja 😀 Sőt ha lopoakodva támadsz akkor van critical hit is aminek tök jó a hangja 🙂

    Kedvelés

  7. Péter Says:

    Távolsági fegyverekkel inkább az Oblivionban szerettem operálni, ott hatalmas feelingje volt, amikor a Dark Brotherhood-os armorban lopakodva küldtem tarkón mérgezett nyílvesszővel a gyanútlan áldozatot. Hiányoltam is a dobókéseket, shurikeneket. A Morrowindban szerintem elég lámán voltak megoldva, nem is nagyon kísérletezgettem velük.

    Kedvelés

  8. Wagner Says:

    Arx-ban mennyivel jobb volt… 🙂
    Rákentem a mérget az íjra, beálltam egy sötét sarokba, DURR: BACKSTAB, DOUBLE DAMAGE … akkorát sebződött az ellenfél, hogy fél percre beakadt a játék, ráadásul ha magasan van az íjászat akkor 8 nyilat lő ki egyszerre minden irányba 😄

    Kedvelés

  9. Péter Says:

    Morrowindhoz amúgy annyi ökör modot csináltak:

    Kedvelés

  10. Wagner Says:

    Tudom rengeteg van, ezt pont láttam. 🙂 Nekünk a better bodies meg a better faces szokott fent lenni. Meg vannak ilyen grafika felturbózás módok azok is nagyon durvák.

    Kedvelés

  11. Péter Says:

    Durva, bár ehhez márt Amazing konfig is kell. 😉
    Én a Morrowindot úgy játszottam, hogy legújabb patch, Visual Pack Combined, Beauty Pack, Real Singposts, Book Jacket, Book Rotate, Bitter Coast Sounds, Sound Enhancement.

    Kedvelés

  12. Wagner Says:

    Akkor te jól bemodoltál. 🙂 Vannak Screenshot-jaid? mert nem ismerem ezeket a modokat.
    Én még akartam feltenni valami extra véres módot aminek az lett az eredménye, hogy kilépett a játék ha megütöttem valakit 🙂

    Kedvelés

  13. Péter Says:

    Nem csináltam screenshotokat, már elég rég toltam vele. A visual pack amúgy ilyen: http://screenshots.filesnetwork.com/96/files2/56241_1.jpg

    Kedvelés

  14. Wagner Says:

    Kösz, elég jól néz ki ez is.

    Kedvelés

  15. TES IV: Oblivion (patched & moded) vs Gothic 3 Enchanted Edition « Peter's Blog Says:

    […] & moded) vs Gothic 3 Enchanted Edition Wagner kolléga már megmérkőztette a blogján a Morrowindot és az Arx Fatalist, így hát úgy döntöttem én is rendezek egy kis RPG […]

    Kedvelés

  16. hergabrielle Says:

    Sztori: A Morrowind sztorija sokkal összetettebb csak el kell olvasni minden könyvet, beszélgetni mindenkivel stb, kevésbé izgalmas de sokkal részletesebben felépített a háttértörténet is.
    Küldetések: Szerintem a morrowindben is van annyi izgalmas küldetés mint az Arxban csak hát százalékos arányban kevesebb mert elvesznek a sok sablon küldi között, de szerintem nem is várhatjuk el a részletesen felépített küldetéseket ilyen mennyiségnél. És fontos szempont még az Arx Morrohoz képesti hatalmas linearitása ami mínusz pont.
    Karakterek: Itt tényleg egyértelműen az Arx nyer de itt is itt van hogy a Morro megszámlálhatatlanul sok NPCjét kidolgozni rengeteg idő lett volna.
    Atmoszféra: AZ Arx szebb mert sokkal kisebb a terület, nincs égbolt stb ezért jobban feltudtak huzni a grafikát, bár a Bethesdaék igénytelensége a karakterek arcánál/testénél mozgásánál az tényleg durva. Betterbody+betterheads nélkül iszonyatos. De maga a játék atmoszférája jobb a hatalmas bebarangolható terület miatt, igaz nincsenek gyerekek, nem mozognak az npc-k de azt az élmény amikor először csak napokig barangoltam Vvardenfell vidékein minden küldetést leszarva és csak nézelődtem, azt nem adta még vissza semmi.
    Tárgykombinálás: Egyértelműen az Arx a jobb.
    Felszerelés:Mindkettő elég gyenge szerintem. A morroban hiába a sok páncél meg fegyver ha a felét sosem használjuk. (pl már egyből vehetsz légmedúza, kittin és északi prém páncélt, mindhárom light, de a kittin VOja a legmagasabb akkor miért vennéd meg a másik kettőt -.-) Az Arxban jobban használhatóak de kevés van.
    Harcrendszer: a morrowindben is van crit ütés ha nyomva tartjuk a bal egérgombot, igaz itt nincs csonkolás.
    Varázslat: Jó a rúnarajzolgatás, de nem egyedi ötlet, a Black&Whitban már volt ilyen. A Morrowindnél meg kihagytad hogy van varázslat készítés ami elég jó szerintem.
    Karakterfejlesztés: Mindkettő jó és használható, bár nekem a hagyományos D&D alap jön be. De a morrowindé realisztikusabb.
    Szavatosság: Mindkét játékkal szinte ugyanolyan jó játszani, de mivel az Arx rövidebb és nincs túl sok kasztkombináció benne, többszöri végigjátszásra már vontatott és unalmas. A morrowindet sem feltétlen jó többször végigvinni de legalább hosszabb és tovább tart. Amúgy ez a két kedvenc crpg-m (nameg az nwn) ezért nálam 10-10 🙂

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Az tuti, hogy a Morrowind vilgából több infó kiderül csak nem sok ember fogja végig olvasni az összes könyvet.
      Nekem is kedvenc J nélküli RPG-m ez a kettő. A hozzászólásod meg majdnem olyan lett mint egy cikk. 🙂
      Az nmw-t és társait valahogy sose szerettem.
      Igazad van tényleg volt a Black And White-ban rajzolgatás, de RPG-ben az Arx-ban használták először és azóta szerintem sehol máshol nem volt ilyen.
      A Morrowind-ben a critical hit az tolvajnál van amikor úgy ütsz meg valakit, hogy nem vesz észre.

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Szerintem a rúnarajzolgatás azért nem lett elterjedt megoldás, mert egyszerűen nem praktikus. A keményebb mágiáknál nem fél perc, mire helyesen kirakod az összes jelet, és azt ugye mondanom sem kell, hogy harc közben erre esélyed sincs. Oké, hogy “le lehet tárolni” valamennyit, de egyszerűen macerás, még ha ötletes és egyedi megoldás is.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Egy másodperc alatt felrajzolom az Aam Yaa Taar-t, ami a Tűzlabda és egyben a legerősebb varázslat. Ha meg hármat betárolsz abból akkor egy darabig nem leszel szarban. Csak legyen manapotid.

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Jó persze, előbb-utóbb rutinosan megy mindenkinek, de az elején még sokat cseszekedtem vele, meg nem is mindig fogadta el a szögeimet. Nekem a Morrowind egyszerűbb megközelítése jobban tetszett.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Hát persze, bele kell jönni, meg kell tanulni. Akinek meg nem megy az használjon full strenght-es karaktert. Két kezes meteor kard aztán durr. 🙂

        Kedvelés

  17. hergabrielle Says:

    Nem akarok kötözködni, de bármilyen karakternél ha hosszan nyomva tartjuk az ütés gombot nagyobbat csapunk:D Amúgy ha te ilyen JRPG fan vagy nem tudnál nekem ajánlani ilyen típusú gamet PCre?:D A Grandia 2 nem megy xp-n:S Azon kívül ismerem a Sudekit, FF VII+VIII és kb ennyiXD A Last Remnanthoz gyengus a gépen:D Ha ezeken kívül tudsz valamit ajánlani megköszönném:D

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Igen hosszan nyomod az ütést azt nevezem power strike-nak, az mindkét játékban van elvileg.
      PC-re nincsenek JRPG-k. Sudeki nem JRPG de egész jó. Grandia 2 az egy szar szerintem. Nem tudnék mondani többet a két FF-en kívül én se. Az a javaslatom, hogy szedjél emulátort. SNES, GBA, PSX. Ha mondjuk a Last Remnant-hoz gyenge a géped akkor a PS2 emu-t már nem ajánlanám.

      Kedvelés

      • hergabrielle Says:

        Tudom h nem ízig-vérig Jrpg a sudeki sőt a japcsikhoz sincs semmi köze, de a hangulata miatt én oda sorolom:D Amúgy a PSX emut próbáltam de valahogy nem az igazi. Én azt hittem hogy csak én nem találok jrpg-ket pc-re de akkor tényleg nincsenek:S ez eléggé felháborító>(

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Én például kifejezetten örülök annak, hogy PC-re szinte sohase portolják ezeket az “RPG”-nek csúfolt konzolos J gameket, mert így legalább ezen a platform, ha szabad így fogalmaznom “az Rpg, Rpg maradhat”. 🙂
        ,

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Én is örülök, hogy PC-re nem portolják őket mert nem a gép elött görnyedve kell velük játszani, hanem szép kényelmesen. 🙂

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Ja, mint a snaket igaz? 😛 Abból is van már 3D… :S

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Hát ezt megkaptam most. 🙂

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Dehogy, csak nem bírtam ki. 🙂 Felőlem mindenki azzal tolja amúgy, amivel akarja. Én most például Metro 2033-al.

        Kedvelés

  18. hergabrielle Says:

    Jah meg megvan a legend of heroes VI: Sora No Kiseki csak hát full japán minden a főmenüt leszámítvaXD Még ez is érdekelne hogy meglehet-e szerezni valahonnan angolul, vagy van-e hozzá angolosítás?:) És bocs hogy ide offolgatok csak még nem nagyon igazodok el az oldalonXD

    Kedvelés

  19. Aga Says:

    Nos megfogalmaztad az egyéni véleményed, nekem is van, és sajnos sokban eltér a tiedtől, bár azért vannak dolgok, amikben egyetértünk. Mellesleg grat az írásodhoz, nem lett rossz, viszont egyértelművé vált számomra, hogy egyértelműen Arx Fatalis-t jobban kedveled, mint a Morrowindet.
    Abban igazad van, hogy küldetések és karakterek terén jobb az Arx fatalis, ellenben azért 1-2 jó dolog akad a Morrowindben is (lehet, csak nekem és Hergabrielle haveromnak tetszett Ravi’ir, vagy pl. a drogfüggő Caius Cosades:)
    Az is igaz, hogy süthetsz kenyeret az Arx-ban stb… vizont azért szerintem az alkimistáskodás a Morrowindben kicsit jobb, hiszen sok italt elronthatsz, de akkoris nagyon sok kombinációja létezik az italoknak.
    Ezenfelül fegyverek, páncélok. Nem nagyon emlékszem, de talán az Arx végén van 1 igazán durva páncélod (rég volt:S), nos ha csak alapjában véve viszed a Morrowindet pluginok nélkül, akkor is van lehetőséged sok legendás fegyverre, stb (amiket még nehé is megtalálni olykor)…
    Grafika, nos nem tudom, de mondjuk a víz a Morrowindben… Ez nem tudom, ha a korához képest az nem szép, és nem dobja fel a játékot, akkor mi tenné meg ezt. Viszont az alap arcok hát igen… Bethesdáék nem remekeltek akkor még.
    Igazából a morrowind manapság sokkal jobban megfogott, hiába rossz a sztori, a karakterek, a küldetések, “csúf” a grafika, mint ezt sok más embert is megfogott. De nem nagyon hasonlítanám konkrétan az Arx Fatalis-hoz, hiszen hiába egy stílusban vannak, más az a világ, és az az érzés, amivel játszol velük, más a hangulat, szóval minden.
    Remélem nem találtad sértőnek a kommentemet, nem az volt a lényege. Csak így tovább mellesleg, szerintem van hozzá érzéked (az meg hogy valaki kritikát ír, hát istenem, kell ilyen is:)

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      A komment egyáltalán nem volt sértő, ez természetes, hogy nem lehet mindenkinek ugyanaz a véleménye.
      A Morro és az Arx totál ellentéte egymásnak ezért is tettem össze őket egymás ellen. Azt meg nem értem, hogy miért mondod, hogy nem lehet őket összehasonlítani. Két ugyanolyan játékot nem sok értelme lenne összemérni.
      Az Arx végén 1 durva páncél van az Ylsid armor, amit csak a full harcosok tudnak használni. Ezért is a Morrowind-nek adtam a pontot.
      Amúgy igen a Morro-ban egyedül a víz ami jól néz ki meg még talán az égbolt ahogy változik. Azt meg senki nem mondta, hogy rossz a sztorija.

      Kedvelés

  20. Aga Says:

    Uh most olvastam Hergabrielle komentjét és kicsit hasonló dolgokat fogalmaztunk meg:D:S NA mind1, írtam egy kicsit….

    Kedvelés

  21. OMG it’s over 10.000! « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] Morrowind vs. Arx Fatalis (updated v1.2) […]

    Kedvelés

  22. Arx Fatalis Secrets « Wagner's hideout Says:

    […] kedvenc PC játékomról van szó. Korábban már született róla egy bejegyzés: klikk. Most pedig leírnék róla néhány érdekes dolgot amiket lehet, hogy nem minden Arx játékos […]

    Kedvelés

  23. Sensei007 Says:

    Oblivion VS Dark messiash összehasonlítás kellene 😀

    Kedvelés

  24. Wagner Says:

    Gondolkodtam rajta, csak sok hasonlóság nincs a kettő között. Dark Messiah végül is akció játék, rpg elem aligha van benne. Meg Messiah-ról írtam már egy külön posztot is.

    Kedvelés

  25. siklara Says:

    Aww man, nagyon elfogult vagy (tiszta bug az Arx, de az nem negatívum, mert vicces? XD), nem hiszem, hogy az Arx Fatalis ennyivel jobb a Morrowindnél, bár való igaz, hogy a Morrowindet én is szét szoktam moddolni. 😀
    Meghozta az írásod az Arxhoz a kedvem, úgyhogy valamikor a nyáron meglesem laptopon. : )

    Kedvelés

  26. Wagner Says:

    Hát olyan bugok fordulnak elő pl, hogy a kislány derékig áll a feláldozási oltárban vagy, hogy a csukott ajtón keresztül le lehet bökni a szörnyet meg néhol meghülyül az AI és hülyeségeket csinál. Ilyen apróságok. : D De amúgy igen, elfogult vagyok kicsit.
    Jut eszembe van még1 Arx-os post:
    https://hardcoregamer102.wordpress.com/2010/12/10/arx-fatalis-secrets/ csomó screenshottal meg videóval.
    Meg akkor utána még a Dark Messiah-t is kipróbálhatod, nagyon fun játék bár csak nyomokban tartalmaz RPG-t.

    Kedvelés

  27. Péter Says:

    Enclave se rossz még. =)

    Kedvelés

  28. siklara Says:

    Olvastam az Arx Fatalis secrets bejegyzést is, szeretem az easter eggeket, jópofa bugokat és hasonló élményfokozó apróságokat. ; ) A Darks Messiaht annak idején ki akartam próálni, csak nem bírta volna el a PC-m, most viszont annyi játék vár rám, hogy fogalmam sincs, valaha eljutok-e a Messiahig vagy éppen az Enclavedig. 🙂 Ez utóbbi képek alapján a Severance: Blade of Darknessre emlékeztet, az meg egy zseniális gyakósdi volt.

    Kedvelés

  29. Wagner Says:

    Az én gépem olyan szar, hogy a mai napig szaggat rajt a Dark Messiah, de főleg a nyitottabb területeken amiből elég sok van a játékban. : P

    Az a jó amikor ennyi játék van, hogy nem győzöl köztük válogatni. Csak szólj és ajánlok még mást is. : D

    Kedvelés

  30. My TOP 25 Favourite Video Games « Wagner's hideout Says:

    […] mondanak az NPC-k. De később belejöttem.. Sokat tudnék erről is rizsázni, de már volt egy összehasonlító poszt az Arx Fatalis-szal. Amúgy ha Morrowind-et játszol érdemes mellé feltenni a két […]

    Kedvelés

  31. Marsal Says:

    Hát elég érdekes kis iromány. Szerintem mindenkinek igaza van és senkinek. Ugyan lehet hogy Morrowind egy idő után monoton de mindig lehet benne találni valami újat. Lehet hogy Arx egy zárt játék de nagyon jól el lehet benne lenni. Lehet hogy Arx-ban a poti készítés túl egyszerű és semmi spéci nincs benne de viszont sokkal jobban meg van oldva a fegyver javítás és a főzés. Lehet hogy Morrowindban nem ennyire részletes ez a rész viszont ott több féle potit lehet készíteni és a fegyvereket is változatosabban lehet megcsinálni. Lehet hogy…… stb. stb.
    Szvsz,itt nincs olyan hogy melyik a jobb. Mind a két játéknak meg van a maga erőssége. Sokat gondolkoztam azon hogy mi mi kell egy jó RPG-hez. Hogy mi az amivel egyedivé és egy igazi mesterművé lehetne fejleszteni egy RPG-t.
    Hát én erre jutottam:
    Arx Fatalis varázsló rendszere elképesztő. RPG-k közt kiemelkedő hogy ilyen interaktív módon csinálták meg, de ez a “precast” dolog már nem kellett volna bele. Túlságosan elveszi az ízét. Ha Arx-ban van egy varázslat amit nem tudsz eltolni mert túl gyenge vagy még hozzá akkor csak annyi a dolgod hogy felfejlődsz és raksz pontot intre meg castingra. Ez így nem túl okés. Maga a rendszer hogy EXP alapján fejlődsz teljesen jó. De rá kéne kombinálni Morrowind fejlődési rendszerét is. Szép és jó hogy fixen vannak a spellek, de a rúnáknak önmagukban van jelentésük. Ezt kihasználva még jobb rendszert lehetne készíteni hogy a játékos saját maga alkossa a varázslatokat. Példának, a Mega, jelentése: nagyobbá tesz, Tar, kilövell(ha jól emlékszem) és a Fridd, fagy, kombinációjával a játékos készíthetne magának egy nagy jéglabdát.

    Ha a Morrowind stat rendszerét rákombinálnák Arx rendszerére lenne egy csodás rendszerünk amihez a Morrowindos ital készítést párosítva és az Arx-os főzőcskézést ráfűzve csodákat alkothatnánk.

    A fegyveres harcrendszer elég ótvar mind a két játékban. a Bethesda igazán csak a Skyrim-ben mutatta be hogy hogy is nézne ki egy jó fajta fegyveres harcrendszer.

    A lopakodás. Egyik játéké se jó. Ehhez egy másik, nem RPG stílusú remekművet emelnék be. A Thief III – Deadly Shadows-t. Ebben van a jelenleg legjobb tolvajlás, lopakodás rendszer amik mellé hasznos eszközök mint a vízzel töltött üvegcsével ellátott nyílvesszők amikkel kiolthatjuk a fényt szolgáltató lángokat.

    Enchantolás? Mind két játék rendszere teljesen jó külön is, de együtt még jobb lenne.

    Karakteralkotás nagyobb teret nyer Morrowindben, ráadásul ott női karakterrel lehetsz. Ehhez csak annyit kéne hozzá adni, mint ahogy azt fent olvastam, hogy legyenek fiatalabb, öregebb karakterek. Gyerekek, nyugdíjasok.

    Grafikából csak egy Crysis 2 kéne rá és kész is a tökéletes RPG.

    Hát nekem ez lenne szerény kis véleményem.
    Dióhéjban:
    Arx varázslatrendszer+Thief III – Deadly Shadows rendszerei+Morrowind, Arx enchant combo+Crysis 2 grafika+Morrowind stat és skill fejlődés rendszer+Arx fejlődés rendszer+a két játék enchant rendszerének kombinálása+Morrowind ital készítés+Arx főzőcskézés.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Üdv,
      Jó látni, hogy van még akit oldalnyi kommentelésre motivál ez a rég’ elfeledett bejegyzésem. 😀 Megpróbálok válaszolgatni a feltevéseidre.

      “Karakteralkotás nagyobb teret nyer Morrowindben, ráadásul ott női karakterrel lehetsz.”

      Igen és én általában női karaktereket szoktam csinálni. De ha nincs olyan, az sem baj. Morrowind-ből pedig hiányzik az élet. Arx-ban legalább volt kislány, igaz, hogy egy darab, de volt. Morrowind-hez lehet modot szedni: pár ülő, zenélő NPC, de ezek se segítenek a robotikus világán. Igazából ott a szövegben zajlik minden.

      “A fegyveres harcrendszer elég ótvar mind a két játékban.”

      Annyira nem mert ugye Arx-ban volt ereje a feltöltött ütésnek. Meg csonkolódtak is az ellenfelek. Ez már jó egy RPG-ben hiszen nem akció játékról beszélünk. Amit még beletehettek volna az a rendes pajzshasználat. Mert elég gány, hogy csak úgy ott van a pajzs de nem is használja védekezésre.

      “A lopakodás. Egyik játéké se jó. Ehhez egy másik, nem RPG stílusú remekművet emelnék be.”

      Szerintem jók, mivel minél magasabb a stealth/sneak értéked annál inkább nem vesznek észre az ellenfelek. Ez rendben van számomra. De ahogy mondod a legjobb stealth rendszer a Thief-ben van. Nekem is tetszett, hogy árnyékban nem látnak és ki kell iktatni a gyertyákat. Zajos nyílra futnak stb.

      “Maga a rendszer hogy EXP alapján fejlődsz teljesen jó. De rá kéne kombinálni Morrowind fejlődési rendszerét is.”

      ÉS itt jön a képbe a Wizardry 8. Mert ott megcsinálták ezt. Ha szintet lépsz akkor tehetsz pontokat a skilljeidre, varázslataidra. De pontozással csak 73-ig lehet növelni őket. Viszont akkor is nőnek ha használod őket mint Morrowind-ben. Én mondom a WIZ8-ban van a legjobb karakterkreálás/fejlesztés amit eddig RPG-ben láttam. Ha még nem tetted akkor tegyél vele egy próbát.

      “Ezt kihasználva még jobb rendszert lehetne készíteni hogy a játékos saját maga alkossa a varázslatokat.”

      Nem rossz ötlet. : ) De egyébként voltak benne olyan varázslatok is amik nem voltak megadva a varázskönyvben. Ezekre rá lehetett jönni. Pl a MEga Movis ellentéte a lassítás vagy pedig az a jégmező amit a sárkány is nyomott.

      “Szvsz,itt nincs olyan hogy melyik a jobb. Mind a két játéknak meg van a maga erőssége.”

      Így van és ezzel össze is foglaltad a lényeget. Mivel RPG-n belül is két más műfajjal van dolgunk: sandbox és UW-szerű dungeon crawler. Minkét játékot szeretjük. A bejegyzéssel csak az Arx Fatalis fanságomat sikerült bizonygatnom. 🙂

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

