Dark Messiah of Might and Magic (Updated v1.2)

A Might and Magic sorozat majdnem 20 éve talpon van már. Többnyire körökre osztott stratégiai játékokból és szerepjátékokból áll, de azért akad némi kivétel is. Egyik ilyen a Dark Messiah Of Might and Magic. Az Arcane Studio második játéka amely Half Life 2 motorral készült. Tovább fejlesztik benne a jól bevált belső nézetes közelharcot, sajnos másra is kellett volna fordítani ennyi hangsúlyt pl: történetre vagy esetleg valami rpg feelingre.

Sztori:

A történet főszereplője Sareth, egy árva akit gyerek korától egy mágus, Phenrig mester nevelt. A játék egy tutoriállal kezdődik ahol megtanuljuk az irányítást és megszerzünk egy bizonyos kristályt amit el kell vinnünk egy másik mágusnak (Menelag) akinek nagy tervei vannak vele. Két segítőtársunk is lesz Xana, egy démon aki megszállja Sareth-t (folyton az ő hülye szövegeit kell hallgatnunk játék közben) valamint Menelag egyik tanítványa.  Spoilerezni nincs kedvem most, annyit még leírnék, hogy több befejezés is van a te döntéseidtől függően. Valamint  több összefüggést is lehet találni a Heroes V és a Dark Messiah között pl: Arantir a necromancer.

Gameplay:

Tulajdonképpen ez egy akció játék de valami minimális karakterfejlesztgetés is van benne: ha megcsinálod az adott feladatokat kapsz 1-2 skill pontot amit elkölthetsz 1-2 képességre. Eldöntheted, hogy milyen karaktert akarsz: harcos, varázsló vagy csóringer. A tolvajjal elég idegtépő tud lenni a játék. Viszont a másik kettővel durván lehet aprítani. Ha közelharcra adsz pontokat akkor minden féle fegyvert meg pajzsot tudsz majd használni, bármilyen ütést kivédesz és bárkit lefejezhetsz egy csapással. A mágus is ugyanilyen imba, mire a közeledbe érne az ellenfél már szét is lőtted tűzlabdával, ha netán túlélte akkor is fél percig fekszik utána és mire fölkel már lőheted a következőt. Mana potion-nal meg tele van az egész játék szóval sosem fogysz ki a munícióból. Visszatérve a thief-re: tud használni tőrt, nem látják a sötétben és tud zsebtolvajkodni. Sokra mész egy akció game-ben a lopkodással amikor kb 3 kulcsot kell ellopni az egész játékban (és lehet, hogy ezzel sokat mondtam). A lopakodásról annyit, hogy semmi értelme nincs ha a homokos tengerparton üldöznek az orkok napfényben vagy ha egy kripta mélyén nyolc zombi jön rád egyszerre minden irányból.

A harcrendszer fejlődött az Arx óta. Ugyanúgy kell nyomni egy iránygombot meg a bal egeret a támadáshoz, ugyanúgy van power strike is (ha hosszan nyomod), de itt már át tudja törni az ellenfél védelmét. Nyomhatsz ilyen gyors csapkolódást is a bal egérrel, ez azért jó, mert az ellenfélnek nincs ideje támadni. Ha harcos karaktert csinálsz akkor megtanulhatsz vele több féle speciális támadást is pl: ugrás közben lecsapsz az ellenre. De van külön rugás gomb is ami arra jó, hogy távol tartsd magadtól a támadókat. Több féle típusú fegyver áll rendelkezésünkre a játékban. Tőrök: ha megveszed a hármas szintü lopakodást akkor nyakon tudod bökni az ellent, azonnal halálos. Kard: halálos fegyver ha megszereztél minden közelharci skill-t, szinte bármilyen helyzetben jó. Megemlíteném még a  mágus botokat amik nem olyan erősek de hatásosak ha több ellenfél támad egyszerre, de használhatunk íjakat is.

Ügyességi részek is bőven szerepelnek a játékban, ezt úgy oldották meg a készítők, hogy kilopták a Thief-ből a köteles íjat… szóval köteleket kell lövöldöznünk a plafonra majd azokon csüngeni meg ugrálni. Kegyetlenül bugos tud lenni, egyszer pl úgy jártam, hogy a falban bennmaradt a kötél majd a karakter felmászott rá és az is úgyanúgy bennmaradt…

A játék egyik érdekessége, hogy tök jól ki lehet használni a környezetet. Felveheted a dobozokat amiket rádobsz az ellenfélre vagy éppen olajat öntesz valakire majd meglövöd tűz varázslattall és akkor lángra lobban. De a rugdosás is jól tud jönni ha az orkok a szakadék szélén bámészkodnak vagy tüskés csapdák előtt állnak. A másik érdekesség, hogy van adrenalin mód, ha sokat ölsz akkor jön be: ilyenkor ki lehet végezni a szerencsétleneket, ezek a legjobb pillanatai a Dark Messiah-nak. PL: Felszúrhatod az áldozatodat a kardodra és ilyenkor átmegy  slow motion-be a játék. Elég látványosak tudnak lenni ezek a kivégzések. A varázslatok között is vannak olyanok amik a környezet adta lehetőségeket használják ki, pl használhatsz telekinézist ami ugyanaz mint a HL 2-ben a gravity gun… ilyenkor szobrokat, asztalokat tudsz nekilőni az ellenségnek. Vagy meg lehet csinálni, hogy a földre fagyasztasz és elcsúsznak rajta, a földön fekvő áldozatokat pedig azonnal le lehet szúrni karddal.  Ezek mind jól hangzanak de egy idő után mégis monotonná válik az egész.

Végszó:

A grafikáról annyit, hogy gyönyörű csak éppen nézelődni nem lehet, mert vagy jön egy oriás féreg és ráddönti a fél pályát vagy  agyonvágnak a küklopszok. Minimum beállításokkal még a totál béna (pl ATI9200) videókártyákkal is elmegy némi akadással. A hangulat egész jó, bár az Arx-nak még mindig nem ér a közelébe.  Egy XBOX 360 portja is készült a játéknak állítólag az még gyengébb lett, viszont tettek bele multiplayer mód.

Hogyan értékelném? Hát vegyes volt a game…
Tehettek volna bele rpg elemeket, mondjuk egy várost  ahová vissza lehet térni,  boltokkal, kovácsmühellyel meg fogadóval ahol aludni lehet. Azt meg véggképp nem értem, hogy a démon módot minek rakták bele… Na Mindegy azért fun volt, egy végigjátszást megér, főleg a fantasy kedvelőknek.

Címkék: , , , ,

14 hozzászólás to “Dark Messiah of Might and Magic (Updated v1.2)”

  1. Péter Says:

    Sokan ajánlották, és tényleg vannak benne jó ötletek, például hogy a fizikai motor is bejátszik, meg látványos, stb, de nekem ez sokkal inkább akció-rpg volt, mint igazi rpg, személyszerint nekem az Oblivion jobban tetszett.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Ez csak simán akció, nem is rpg és össze sem lehet hasonlítani az Oblivionnal. Az Obli azért jóval tartalmasabb.

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Én se sok RPG elemet fedeztem fel benne, mégis Action-Rpgként van számon tartva sok helyen. :/ Nekem leginkább az Enclave jutott róla eszembe.

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Nekem nem jutott róla eszembe az Enclave szerencsére 🙂

    De én is azt mondom, hogy próbáld ki. A játék első fele nagyon fun.

    Kedvelés

  5. Péter Says:

    Most miért, az Enclave egész kellemes kis game volt… 🙂

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Nem volt hozzá szerencsém, csak videókat láttam róla, de nem igazán jött be. De ezek szerint te végigtoltad 🙂 ?

    Kedvelés

  7. Péter Says:

    Igen, és egész szórakoztató volt. A maxra fejlesztett Assassin és Lich már elég durván tudott alázni. 🙂 A közelharcos karakterek messze elmaradtak tőlük.

    Kedvelés

  8. Wagner Says:

    Lich karakterrel is lehet menni? Na ne szivass… 🙂 Ilyet még nem hallottam én se.

    Kedvelés

  9. Péter Says:

    Igen, mert nekivághatsz a kampánynak pozitív és negatív oldalon is. Lich amúgy nagyon durván néz ki a legkeményebb páncélban. 🙂

    Kedvelés

  10. Wagner Says:

    Jó lesz írsz egy bejegyzést az Enclave-ről… a Lich meg mivel harcol konkrétan?

    Kedvelés

  11. Péter Says:

    Kemény nekromanta, a legsötétebb és legerősebb mágiákkal operál. 🙂 Írjak róla? Hmm… oké, sorra kerítem.

    Kedvelés

  12. kokomi8813 Says:

    igen… na ez egy játék!!! ,amit előveszek sokszor, ha nincs mi 🙂

    Kedvelés

  13. OMG it’s over 10.000! « Wagner's hideout Says:

    […] Dark Messiah of Might and Magic (Updated) […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: