Samurai Shodown 4 – Amakusa’s revenge

Epic, badass és kedvenc.

Amakusa megint visszatér a halálból, hogy létrehozza saját ideális világát. Megidézi Zankurót és elrabolja Hazuki-t, hogy újra visszanyerje hatalmát. A harcosok megérezték Amakusa gonosz erőit ezért elindulnak, hogy elintézhessék. A történet a SS2 előtt és a SS3 után játszódik.

Ez a kedvenc részem a Samurai Shodown sorozatból: a 3-ban kevés a karakter, az 5-ben meg túl sok a gagyi szereplő, a 6-ban meg rengeteg mindent beletömtek de valahogy hiányzik belőle a régi Samsho feeling ráadásul még egy csepp vér sincs benne.  Grafikailag ugyanaz mint az előző rész, a pályák viszont sokkal szebbek: árad belőlük a középkori Japán hangulata. Sőt az embernek még van egy olyan érzése is, hogy a helyszínek össze vannak kapcsolva, mert szinte minden pályán  látni lehet ahogy a háttérben magasodik  Amakusa kastélya és lehet érezni, hogy egyre közelebb kerülünk a célhoz. A zenék is nagyon passzolnak a hangulathoz, néhol tradicionális hangszerek szólnak máskor meg modernebb muzsika szól, de sajnos akad olyan is amikor tök csend van.

Gameplay:

Kapunk három teljesen új karaktert: az európai Charlotte, a japán Sogetsu  és a forrófejű Kazuki. De visszatér két régi ismerős is a SS2-ból: Tam Tam és a sógunátus embere Jubei. Persze az olyan szokásos szereplők sem maradhatnak el mint Haohmaru, Genjuro, Nakoruru vagy éppen Galford az amerikai ninja a hülye kutyájával, hey puppy!

Szóval összesen 17 karakter közül választhatunk, nem valami sok igaz? De mindegyiknek két verziója (Bust és Slash) van tök más mozdulatokkal, tehát az már összesen 34 karakter.

A kombó rendszer változott valamelyest. Szokásos négy gombos kiosztás: A,B,C,D (kis vágás, vágás, nagy vágás, rúgás). A Samsho abban különbözik a többi 2d verekedős játéktól, hogy elsősorban nem a nagy kombókra koncentrál, hanem a nagy sebzést okozó hatalmas csapásokra. 3-4 ilyen támadással már ki lehet nyírni az ellenfelet. De ezeken kívül használhatunk special move-okat, minden karakternek van kb 4, tűzfújás, uppercut  és ehhez hasonlók. De ott van még a Rage Meter, ha sok ütést kapunk be akkor ez hamar feltöltődik ilyenkor lőhetjük el a Super Move-ot ami általában lesebzi az ellenfél életerejének felét. (hátra, előre, le, A+B) Azt se felejtsük el, hogy Rage módban nagyobbat sebzünk és a Special Move-ok több ütésből állnak.

Ennek a résznek a sajátossága, hogy a játékban bármikor megnyomhatjuk az A+B+C gombokat egyszerre ilyenkor “felrobbantjuk” a Rage Meter-t és egy bizonyos Rage Mode-ba kerül a karakter. Ilyenkor rövid időre engedélyt kapunk atomdurva kombók beadására, minél kevesebb az életerő annál erősebb lesz a kombó. Ezzel általában meg lehet fordítani a meccs állását, de vigyázat mindig az utolsó menetben nyomjuk el ha már nincs más megoldás, mert ha felrobban a Rage Meter akkor már nem használhatunk Super Move-ot.

A játékmenetben más érdekességek is vannak, ha sikeresen beadtuk az ellenfélnek a Super Move-ot akkor kirepül a kezéből a fegyver. Ez nagy szivatás tud lenni, mert amíg az illető nem tudja visszaszerezni a kardját addig szinte tehetetlen. A játékos olyannal is fog találkozni, hogy ha egyszerre üti össze ellenfelével a fegyvert akkor bejön egy ilyen verseny mód, hogy ki tudja gyorsabban nyomkodni a kombot aki veszít az természetesen megint elveszti a fegyverét. 😀

Mégegy érdekesség, hogy néhol látni fogsz kivégzéseket is. Bezony, pl ha vége szakad egy nagyon hosszan elnyúlt  izgalmas harcnak akkor általában aki adja az utolsó csapást az kettévágja az ellenfelét. Sőt ha úgy érezzük öngyilkosságot is elkvethetünk, ebből egy előnyünk adódik: a következő menetet maxra töltött Rage Meterrel kezdjük.

Végszó:

A Samurai Shodown egy nagyon szórakoztató és badass game, a grafika gyönyörű ahhoz képest, hogy 1996-os évjárat. Nézzétek meg a King Of Fighters 96-ot, hát azért a Samsho 4 grafikailag is jobb meg az animáció is sokkal szebb.

Az amerikai verzióval viszont problémák vannak, pl a  fordítást nagyon elcseszték. Ha nyersz azt írja ki, hogy Victoly.. ezért is ajánlanám inkább az eredeti japán game-t, a kanjikkal sokkal dizájnosabb a játék mint az elcseszett angol szöveggel.

Ha esetleg ki akarod próbálni a játékot akkor az arcade verziót ajánlom, szedsz mame emulátort meg egy samsho4 romot hozzá a romnation-rő és kész is. A Neogeo emulátor exe-je nekem mindig vírusos szokott lenni. 🙂 De aki teheti az beszerezheti a Samurai Shodown Anthology-t ami egy nagyon szép gyüjtemény PS2-re, tartalmazza 1-6-ig a részeket, kivétel a Samurai Spirits Zero Special-t. Jó lenne ha csinálnának egy 7. részt, de sajna azt a háromdés szart fejlesztgetik mostanában.

Címkék: , , , , , ,

135 hozzászólás to “Samurai Shodown 4 – Amakusa’s revenge”

  1. Péter Says:

    Hattori Hanzo iz da best, a masquer féle Mugenes verzió bivaly lett. 🙂

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    De jó lett az ismertető nem? 😀
    Ja ja nem rossz a Hanzo amúgy. Mugenben most pont nincs meg, átküldöd? Ha már tényleg annyira jó. Bár UBU-t nem verheti, az a mugen favoritom.

    Amúgy ha már best of the Samsho: én ezeket használom: Kazuki, Genjuro, Haohmaro, Ukyo, Kyoshiro.
    Neked milyen mugened van? Mindig felhozod most már kezd érdekelni. Bár A mugen soha nem lehet olyan jó mint az eredeti játékok amikből a karaktereket szedik (kof, sf, samsho, garou, mvc2), ezért is szeretem jobban az original mugen karaktereket: UBU, Kuando, Ella, Giano

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Jó lett a bejegyzés, nem nagyon vagyok benne a verekedős érában, mert PC-n ez a műfaj nem igazán virul.

    Mugen-em nekem az van amit torrentről szedtem le még 2007-ben, egy EVE rendszerű cucc unlimited patchel, stb. Bele-bele nyúlkáltam mondjuk, mert néhány karakter/pálya nem működött/fagyott, némelyikből szedtem le új verziót, stb. Ja meg voltak olyan ellenségek, akik nagyon csaltak, így gyengébbre, lassabbra vettem őket.

    Hattori-hoz link: http://www.megaupload.com/?d=AJ5V9JF3

    Kedvelés

  4. Péter Says:

    Na… köcsög wordpress biztos spamnak jeölte a kommentem a megás link miatt… :/

    Kedvelés

  5. Wagner Says:

    Mugen-ről is lehet írok majd kisebb előadást ^^ EVE Battle Screenpack-ot nem nagyon szeretjük, mert túl sok hely van benne 🙂 Minél több benne a cucc annál igénytelenebb és követhetetlenebb lesz az egész.
    Nálunk pl úgy csináltam meg, hogy a csaló ellenfelek jönnek a legvégén BOSS formájában.

    Az igaz, hogy PC-re nincs is verekedős, de ott van a MAME (arcade emulátor) amivel szinte bármit el tudsz indítani.

    Amúgy tényleg SPam-nek nyilvánitotta a gyökérje. Töltöm is, THX

    Kedvelés

  6. Péter Says:

    Sokan mondták hogy van jobb, de nekem megfelel.

    PC-re amúgy egy jó verekedős volt, a Celebrity Deathmatch. 🙂

    Kedvelés

  7. Endymion Says:

    A Samurai Spirit egyike a legjobb verekedős játékoknak. Egyedi, szórakoztató, és nem utolsó sorban az egyik legszebb témával foglalkozik, a feudális japánnal.

    Beletrafáltál, nekem is a IV.-dik a kedvenc részem a játékok között. Sőt, én úgy vallom, hogy a IV. után csak szar részei készültek. Az 5 és 6 (ezt direkt nem írtam római számmal) egy rakás szar… semmi. Tele rakták feleslegesen hülye karakterekkel, és ocsmány, önmagát ismétlő kombókkal. A IV. viszont más. Hozza az eredeti játék érzését, és a kombórendszere a legjobb a szériában.

    Nekem mondjuk PS1-re van meg a japán verzió (Zankuro is benne van játszható karakternek). Nagyon imádtam, és akkoriban milliót játszottunk a barátaimmal vele.

    Az egész szériából nekem Tachibana Ukyo tetszik leginkább, mind háttértörténetileg, mind a játék miatt. Kicsit hasonlít Sasaki Kojirou-ra de a Wikipedia szerint ez nem véletlen. ^_^

    A másik nagy kedvenc játékom az Advanced Variable Geo 2 és az Asuka 120% (a PS1-es verzió, Final BURNING Fest.). Ezek voltak minden idők legjobb verekedős játékai. ^_^

    PS1 emulátorral lehet neten is menni, én meg szívesen is csinálnám. 😄

    Kedvelés

  8. Wagner Says:

    “Az 5 és 6 (ezt direkt nem írtam római számmal) egy rakás szar… semmi. Tele rakták feleslegesen hülye karakterekkel”
    Tökre igazad van, pl Enja, Kusaregedo, Suija, ezek mind szarok lettek. Am nekem nincs külön kedvencem, ezekkel szoktam játszani: Genjuro, Haohmaru, Galford, Kazuki, Ukyo, Hanzo.

    A Variable Geo-val még sosem játszottam, Asuka 120% szintén kimaradt. : ) King Of Fighters-nél meg MK 4-nél ragadtam le leginkább.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      A King of Fighters-t csak Arcade emulátorral (és egyszer élőben Arcade centrumban) nyomtam. Leginkább a PS1-en elterjedt Arcade verekedősjáték-átíratok voltak meg, illetve barátaimtól volt kölcsönben. A Mortal Kombat (és persze a Street Fighter is) sosem voltak a kedvenceim. Hiányoztak a hosszú kombók. ^_^

      Az Advanced Variable Geo 2-őt viszont csak ajánlani tudom. Rengeteg elemet vegyít magába. Mellesleg ez a Variable Geo széria utoljára kiadott verekedős játéka.

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        KOF élmény lehetett arcade centrumban. Street Fightert meg nem véletlenül nem említettem meg. : D Ha hosszú kombókat akarsz látni próbáld ki az Arc System Works játékait: Guilty Gear, Hokuto no Ken.
        PS emulátorral nagyon ritkán szoktam szórakozni, de felteszem a várólistára ezt a Variable Geo-t.

        Kedvelés

  9. Endymion Says:

    Ismerem őket, de a Guilty Gear-ben a kedvencem overpower. Ha Justice-al megyek, úgysem akar senki sem kiállni. Mellesleg én inkább a Hinokakera-t javaslom hosszú kombós játéknak. Abban nem ismétli önmagát a kombó. 🙂

    Kedvelés

  10. Wagner Says:

    GG-vel az az egy bajom van, hogy rohadtul nem tetszik a karakterdizájn. Szinte egy karaktert sem kedvelek, talán csak Baikent vagy Solt. A Hinokakera az ugye a doujin fighter PC-re? Azok nem szoktak rosszak lenni. Lehet azt is lecsekkolom majd. : )

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Igazából nekem sem tetszik a Guilty Gear, még a Melty Blood sem, de a Melty Blood az azért, mert a karakterek mind általánosak, nincs egyediségük. A Guilty Gear-ben viszont Justice (ő a boss karakter, a fehér színű kiborg csaj, hosszú hajjal) egy teljesen korrekt karakter-design-el rendelkezik, ráadásul a történeti háttere is remek.

      Igen a Hinokakera PC-re van, a legújabb verziója a Chaotic Eclipse.

      A Samurai Shodown-ra visszakanyarodva, mivel úgysem jó a gépem, és csak ez a gyengébb van, ezért nem tudok nagyon mivel játszani… szóval letöltöttem a Samurai Shodown 4-et (a PS1-es CD-m már rég nem jó, de attól emlék 🙂 ). Mondhatom még mindig iszonyat élménye van. Ukyo-val végig is vittem. Nagyon tetszik, hogy egyike azon néhány karakternek, akik mindig csak egy kézzel fogja a kardját. Haohmaru, Genjuro és a többi ilyen izmos karakter két kézzel használja… elképesztő lehet Ukyo, ha ő fél kézzel képes hozni ezt a szintet.

      Dehát mit szerénykedek. Az Shinmusou Ittou Ryu egyike a tiltott technikáknak és a legnehezebbeknek is. Igazság szerint egyedül Kojirou-val emlegetik (mármint a valóságban), más nagyon nem is használta. 🙂

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        Igen igen a Justice boss az nem rossz karakter. De ha már bossok akkor nekem I-NO is tetszett.
        Látom te nagy Ukyo szakértő vagy. : D Ha gondolod majd egyszer játszhatunk online, bár mostanában nem nagyon vagyok msn-en.
        Melyiket szoktad használni amúgy? Bust vagy Slash? Én a másikat szeretem mert annak van projectile támadása.

        Kedvelés

  11. Endymion Says:

    Én is Bust-ot. De én egyedül csak a szuperje miatt szeretem. Az a technika egy legenda értékű darab. Még csak elő sem húzza a kardját amikor fut, majd megáll mögötte, és akkor már ki van húzva, majd látványosan elteszi. Amikor meg a helyére pattan a hüvelyben, akkor látszódik a vágás okozta vér és a sebzés az életén.

    Lényegében nem értem ezt a részét. Eredetileg EZ a Tsubame Gaeshi, nem az, amit ugrás közben tud.

    Mellesleg a Samurai Shodown 4-ben az egyetlen csalódás, hogy Ukyo-nak a leggyengébb a projectile-je. Szerintem visszatérhettek volna az első játékban használt változathoz… bár akkor meg lehet overpower lenne már. 🙂

    A netes játék meg jöhet nyugodtan. Tudunk PS1 és NEO GEO emulátorral is.

    Kedvelés

  12. Péter Says:

    Azt hiszem eddig egyetértek azzal, amit leírtatok. Melty Bloodot nem szeretem, nem csak a karik miatt, nekem a támadások se tetszenek. Guilty Gear jobb, csak ahogy Wagner írta, a karakterdizájn nem a legjobb.

    Street Fighter… itt úgy gondolom inkább egyes karakterek miatt szeretem csak (Akuma, Bison) de a bunyó nem túl változatos. King of Fighters… epic, nincs mese. =D

    Amiket nem szoktam még szeretni, azok az animékből avanzsált bunyós gamek, bár igaz egy Budokai Tenkaichi 3-al azért el lehet lenni. =)

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Akkor neked is ajánlom a Hinokakera: Chaotic Eclipse nevű szépséget. A Reddish Region saját maga találta ki a karaktereket, háttértörténetet, dezign-t, és mindent, ami hozzátartozik. Nincs benne egyforma karakter, mindegyik stílusa egyedi (leszámítva Ashley-t, a kedvencemet. Az ő lényege pont, hogy az ellenfél stílusában tud harcolni).

      A Samurai Shodown 4-ben, amikor megvan a karakter, és már azt is eldöntötted, hogy Slash vagy Bust, utána kérdez még egyet, amire ezek a válaszok: Beginner Grade, Medium Grade, és Master Grade. Nem ecsetelgetem melyik mi, de ha valakit érdekel, annak elmagyarázom szívesen 🙂 . Csak meg akartam kérdezni, ki melyik Grade-re voksol (ennek köze nincs az gép irányította ellenfél nehézségi szintjéhez)?

      Én személy szerint bárkivel is megyek Medium Grade-et használok… kivétel Ukyo. Ha Ukyo-val megyek Bust móddal, akkor Master Grade-et választom. Jobban ki tudja használni a képességeit. ^_^

      Kedvelés

  13. Wagner Says:

    Nekem fogalmam nincs mit jelentenek a Gradek. Nem vagyok egy pro a Samsho-ban. De mindig Mediumot szoktam választani. Elmagyarázhatod nyugodtan: D
    Télleg Big Bang Beat-et próbálta már valaki? Ez is egy doujin fighter.
    http://www.youtube.com/watch?v=0plPUeWXMag Ebben is vannak ám hosszú kombók.
    Vagy Rumble Fish a Sammy-től: http://www.youtube.com/watch?v=RSh2n93OY3U

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Hogyne, ismerem mindkettőt 🙂 . A BigBang Beat-nek pedig készül a második része is, a 2nd. Állítólag abban már online multiplayer is lesz.

      A Grade-ek meg a karakter kezelhetőségét célozzák. A Beginner Grade-ben nem igazán vannak kombók, inkább a szuper technikákra teszi a hangsúlyt. A Medium Grade-ben már vannak hosszú és szép kombók. A Master (az angol verzió Upper-nek fordítja, de elég béna, mivel oda “Sensei” van írva japánul) Grade használatával pedig nem lehet védeni, de a recovery idő a mozgások után kisebb lesz, és jobb kombókat lehet vele csinálni.

      Mellesleg kicsit el van baszva a Master Grade, mivel sok karakter képtelen használni. Egyszerűen nagy hátrány nekik, hogy nem tudnak védeni. Ukyo, Amakusa és még néhány karakter van, akikkel megéri használni.

      Kedvelés

  14. Endymion Says:

    Igazság szerint ez mindegy, mert mindenki Medium Grade-et használ. Abban lehet védeni, és aránylag jó a kombó is. Kevesen használnak Master Grade-et. Oda reflex kell. Nem vagyok tökéletes vele, de egész jó a stílusom Ukyo-val. 😄

    Kedvelés

  15. Wagner Says:

    Na, ha már itt ennyire dicsekedsz akkor szívesen megnézném mit hozol össze Ukyo-val. : )

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Training-ben vagy 60 hit, ellenfél ellen egy 20-25, persze ezek Rage-el. 🙂

      Elég rég játszottam, szerintem ha egyből nem is, de kis gyakorlással simán menne megint.

      Sajnos ezen a gépen csoda, ha valami is megy. Már töltöm a Samurai Shodown 4-et (PS1-re, mert abban van Training mód), de mivel ez nem az én gépem, ezért nem is én vagyok a rendszergazda… limitált a letöltési sebesség. 😄

      Kedvelés

  16. Wagner Says:

    Rage-ben nekem is össze szokott jönni olyan 12 hit ha össze vissza nyomkodom. : D Genjuro-val össze szoktam kombinálni a három vágásos special moveot a nagy ütésével, akkor olyan 5-7 hit összejön ha jól emlékszem. Nem mostanában nyomkodtam én se.
    60 hitet el se tudom képzelni hogyan lehet.

    Kedvelés

  17. Endymion Says:

    CD kombó (a legerősebb ütés és rúgás egyszerre), ez magában 14 hit bárkivel, utána Rage kombó (A+B+C, a három kardozós gomb egyszerre), ez kb 6 hit, utána pedig jó technikázással elölről tudod kezdeni még egyszer, végül szuper.

    Az Arcade verzióban így végtelen kombókat össze lehet hozni, de a PS1.es verzióban kijavították ezt, ott nem lehet végtelent csinálni.

    Ja igen, és ez csak Master Grade-el. A többi Grade-ben nem elég gyors a recovery támadás után. 🙂

    Mellesleg átlagban nekem is olyan 4-5 hit. Több csak átdobásból megy, vagy ha a Rage is aktív.

    Kedvelés

  18. Wagner Says:

    Én az arcade verzióval szoktam játszogatni. Ezeket a kombinációkat majd ki is próbálom egyszer ha megint Samsho előtt találom magam. : )

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Az Arcade verzióban kicsit sok a bug, inkább a PS1-et ajánlom. Leginkább azért is, mert a PS1 az cenzúrázatlan, van benne vér, plusz Zankuro játszható karakter. Nem beszélve a Tréning módról, és a kijavított kombó-rendszerről. 🙂

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        Ebben is van vér… meg ugyanúgy kettérepednek az ellenfelek a meccs végén. Zankurót meg amúgy is utáltam mindig. : D
        BTW, pont most nyomtam egy arcadet, de elbuktam amikor jött az a buzi Sogetsu a vízoszlopaival. : )

        Kedvelés

  19. Endymion Says:

    Nekem Zankuro egész bejön. Nagy állat szamuráj, és még gyors is 🙂 . Veszélyes párosítás, nem sok karakter rendelkezik vele. Guilty Gear-ben Justice, DragonBall-ban Brolly… és még pár ilyen. Mellesleg rohadt erős Zankuro.

    Úgy tudom az Arcade verzióban boss formája van csak. A PS1-ben van sima is, ami nem annyira overpower, bár még úgyis neki van a legnagyobb melee range-e. Viszont bármelyik gyorsabb karakter simán elkapja.

    Ha a távolsági fegyverek zavarnak, akkor neked is a Master Grade javallott. Könnyebb kikerülni, ha eltalál kevesebb ideig tart a recover… de védeni nem fogsz tudni.

    Kedvelés

  20. Wagner Says:

    Japáni verzió van nekem, abból nem tudtam még megállapítani, hogy melyik a Master Grade, amit eddig választottam ott mindig lehetett védekezni.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Beginner és Medium Grade-en lehet védekezni. Egyébbként az alap, amelyiken áll, miután kiválasztottad a karaktert és a stílust, az a Medium, eggyel balra a Beginner, a másik a Master (úgy emlékszem fordítva van, ha jobbra nyomod, akkor lép balra).

      Az Advanced Variable Geo 2 nincs így megbonyolítva, és pluszt ad neki, hogy ez PS1 eredeti. Sosem volt Arcade változata, mint a többi V.G. játéknak, és csak japán nyelvű

      A Samurai Shodown 4-nél is csak az Arcade-ben volt angol verzió. A PS1 változatnak nem.

      Kedvelés

  21. Endymion Says:

    Én most jó gép híján csak PS1-es játékokkal maximum. Ha jó lenne a gép, akkor csak Cyber Formula-t nyomatnék naphosszakat. Remélem egyszer majd megint jó lesz. 🙂

    Kedvelés

  22. Wagner Says:

    Miért mi baja van a gépednek? Vegyél egy PS2-t, arra találsz egy csomó fighting cuccot. Hack lemezeket is találsz hozzá bőven (capcom 5 in 1, kof 10 in 1 stb. ).

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      PS2-re nem jöttek ki a kedvenc játékaim, élükön a Sin Cyber Grandprix 2-vel. Amúgy sem csak verekedős játékokkal játszok, mivel kevés a jó. Ott a Mortal Kombat, Street Fighter és a BlazBlue, amik a leghíresebbek és kapásból szarok is.

      Amúgy valami merevlemez probléma van. Konzolt meg nem veszek, mivel azok elavulnak, és akkor újra meg kell venni… pénzpocséklás. Ezenkívül csak egy játék van PS2-re ami érdekel, a Ghost in The Shell.

      Kedvelés

  23. Wagner Says:

    A Mortal Kombat 1-4 az pont jó. Onnantól persze elég gyenge. De PS2-re elég sok jó verekedős cucc van: https://hardcoregamer102.wordpress.com/2010/09/10/best-of-playstation-2-games-kategoriak-szerint/
    Ghost in The Shell-t nem próbáltam elég közepesnek tűnik. Az animéből készült gamek nem szoktak jók lenni. Konzolok elavulnak? Lehet van egy elavult PS2 gépem, attól még lehet rajta játszani 10 év múlva is. A jó gamek megmaradnak jónak. Késztetést meg nem érzek arra, hogy vegyek egy PS3-mast is csak mert elavult lenne a régi konzolom.

    Kedvelés

  24. Péter Says:

    Animésből a Hokuto no Ken és a Dragon Ball-osak jók, meg talán még a régi snes Sailor Moon-osak, a többi az… =)

    Bár Mugen-hez szoktak csinálni néhány bitang jó editet, igaz a legtöbb char az vagy félkész, vagy imba.

    Kedvelés

  25. Endymion Says:

    Eh 😄

    Ez a szar nem küldte el a hozzászólásomat, még egyszer nem írom le. 😄

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Előfordul errefelé az ilyesmi. : D

      Kedvelés

      • Endymion Says:

        Egyébbként ha nekem konzol kellene, akkor vagy PS1, vagy SEGA Saturn, illetve PC-FX. Ezek messze a legjobbak. Tele vannak egyedi játékokkal, amik soha nem lettek kiadva máshova. Az ezeknél régebbi konzolok is jók. A PS2 számomra jelentéktelen erővel bír, mivel másolatok vannak rá.

        Ha jó lenne a gépem, akkor Cyber Formula-n, Deus Ex-en és Hinokakera-n játszanék, mert ezek állati nagyok. Mellesleg a Cyber Formula-nak is van PS2-es változata, de az csak egy rakás szar, nem tudtam élvezni. A PC-s változat messze körözi.

        A Ghost in The Shell nem közepes, hanem az egyik legjobb. csak a Deus Ex-et láttam, ami jobbnak tűnt nála, de az is FPS, nem TPS.

        A verekedős játékok nagyrészt amúgy is egy szenvedések. Nincs értelmük, és béna a kidolgozás. Ha engem kérdezel, minden jó verekedős játék PS1-re és Saturn-ra jött ki, illetve PC-re

        Ott van a Mai-HiME Fuuka Taisen. Ha ránéz az ember, nem tűnik nagynak, viszont ha játszik vele… iszonyat jó. És én sosem ítélek ránézésre. Ha valamiről véleményt mondok, akkor azt már próbáltam is, illetve van benne valami amit ismerek, és nem tetszik (mint a Street Fighter).

        Kedvelés

  26. Wagner Says:

    Hát ha ilyen jó Gits akkor a héten ki is próbálom. Több helyen is lehúzták csak ennyit tudok róla.
    PS2 számomra jelentős volt hiszen legalább 10 nagyon jó RPG-t toltam rajta végig. Sega Saturn-t, PC-FX-t nem nagyon ismerem.
    A Cyber Formula ez ilyen F-Zero szerűség nem?
    Mai-HiME ne már. A lolis verekedős game nem az én műfajom. : )

    Kedvelés

  27. Péter Says:

    Én a Touhou-tól megyek a falnak… =D

    Kedvelés

  28. Wagner Says:

    Miért? A Shmup verziója nem rossz bullet hell. A fighting Touhou-tól én is falnak megyek.

    Kedvelés

  29. Péter Says:

    A fighterese failre gondoltam… =) A shmup verzió meg egy unfair, idegesítő szar.

    Kedvelés

  30. Wagner Says:

    Egyszer próbáltam a shootert, fél órát el voltam vele. De mivel nem vagyok japán ezért nem tudtam végigvinni és le is töröltem. : )

    Kedvelés

  31. Endymion Says:

    Nem a játék idegesítő, csupán te vagy béna. A képességeid alatta vannak a játék követelményeinek. Olyan, mintha Kendo-zni kezdenél reflex nélkül. 😄

    A Touhou verekedős játék nem egy nagy szám, egyedi, és itt meg is áll. Viszont a Mai-HiME nagyon jó. A japánok nem különböztetik meg csak mert kislányos a grafika. Nekik minden rajzfilm anime, és kész. Nekem pedig az az alap, ami nekik, mivel ezt ők találták ki.

    Az értékeléseknek meg ne higgy. Azok a béna segfejek nem értenek semmihez. Az alapján ítélj meg valamit, amit te tapasztaltál akció közben. Ilyen hozzászólások miatt töröltek csomó játékértékelő oldalról… látszik nem tetszik nekik az igazság. 😄

    Az F-Zero-hoz ne hasonlítsd. Az egy nagy nulla, szart sem ér. A Cyber Formula a közeljövőben játszódik a F3 era-ban (később Cyber Formula-nak átnevezik). Egy nagyszerű anime, ami nem szűkül be az autóversenyzésre, hanem végig egy központi témát tart szem előtt. “LIVE TO MAKE YOUR DREAM COME TRUE”. Iszonyat erős az érzelmi töltése. Már-már a Saishu Heiki Kanojo-val egyszintű, de azért csak nem éri el. A Saikano anime sokkal több a Cyber Formula-nál érzelmi oldalon. Elég kegyetlen, és az emberekre nézve megalázó módon világit az igazságra, de tüzetesebb átnézéssel látszik, hogy igaza van. Ajánlani tudom, hogy nézzétek meg. Ez nem egy szar fanservice anime, mint a Naruto. 🙂

    Kedvelés

  32. Péter Says:

    Érdekes… ha azt hangsúlyozod, hogy az alapján ítéljen meg valaki, valamit, amit tapasztal akció közben, akkor utána miért személyeskedéssel vágsz vissza a neked nem tetsző vélemény láttán? Eleve mit tudsz te az én képességeimről? Pont annyit, mint én a tiéidről.

    Gyerekkoromban elég sok shmup gamet toltam, és némelyikükkel még ma is nagyon szívesen eljátszom, például ott a Stargunner, vagy a Raptor.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Mert én azt mondom, hogy így gondolom, nem azt, hogy ilyen. Mellesleg STG-ből a Touhou a legjobb, mert nehéz, Illetve a CrimsonClover, és a GayGing’s Blue -conflict warred-, bár ez utóbbi rohadt könnyű. Nekem az a lényeg, hogy nehéz legyen.

      Egyébként én magamból indulva vizsgálom a játékokat. Ha béna vagyok, és nem tudok játszani rajta, akkor a játék potenciálisan jó, mivel hajt, hogy gyakoroljak. Ha viszont csalás van benne, vagy valami igazságtalan, akkor én vagyok a béna, ha játszom rajta. Elég gyenge lennék, ha hagynám, hogy befolyásoljon.

      A képességeidről elég annyit tudni, hogy nem vagy képes túlszárnyalni a játékon, vagy a játék hibáin. A Touhou-t én jónak találtam, vagyis az én képességeimben kapásból van egy, ami jobb a tiednél. Ez olyan, mint egy párbaj a szamurájok korában. Nem kell ismerni az ellenfeled minden képességeit és gyengéit, ha tudod, hogy van valami amiben jobb vagy. Néha egy különbség határozza meg a képességet.

      Képesség (mint erő) nincs viszonyítás nélkül.

      Amúgy átlagban a verekedős játékok között vannak a legtöbb szar. Én 10-ből 9-et rossznak ítéltem meg. A PS2 megjelenésével jöttek a tömeg gyártott verekedős izék, amik jóindulattal sem jók. A Saturn-al halt ki a verekedősjáték-generáció.

      Kipróbáltam, még a Fuuka Taisen-hez is gyenge ez a gép.

      Most viszont egy darabig nem leszek, mert lehet sikerül megjavítatni a gépet.

      Majd még írok.

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Ember, én ugyan úgy a saját álláspontomat képviselem, mint te a tiédet. Nekem nem jött be, neked igen, mit olyan nehéz ezen megérteni?

        És milyen túlszárnyalásról beszélsz? Leülsz egy játék elé, játszol vele, nem jön be valamiért, kész, ott hagyod, mert nem érdekel tovább, van/keresel mást ami igen.

        “A Touhou-t én jónak találtam, vagyis az én képességeimben kapásból van egy, ami jobb a tiednél” -> LOL… tehát azért mert neked fekszik valami, ami nekem nem, már jobb vagy (szerinted), gratulálok. Azért ennél értelmesebbnek gondoltalak.

        Egyébként meg mi a frász ez a képességes duma? Nem egy RPG-ben vagyunk cseszd meg, szaros játékokról beszélünk, hogy ki-mit és miért tol vagy nem tol, ennyi.

        Kedvelés

  33. Wagner Says:

    De most már az animéknél tartunk vagy mi van? F-Zero-t mint SNES játékot említettem amúgy, hogy ahhoz hasonló.
    Mik ezek a képesség túlszárnyalás dolgok. I’m not sure i follow… : S

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Csak említettem, hogy az ember (és csakis az ember) minden megnyilvánulása a képességeire vezet vissza. Ha valaki ért az ezekben való olvasáshoz, az előnyt jelenthet. Többek között azért írok én eleve közvetve. Amit leírok az a véleményem, és nem az álláspontom. Ilyenből nehéz kiszúrni ki mit tud. Elég sokat voltam olyan környezetben, ahol ez segít, többek között még az iskolában is bejön felelés közben. 🙂

      Én nem arra írtam a véleményt, hogy kinek mi tetszik. Hanem hogy hülyeség olyan leírásokra hallgatni, amit a neten találsz. Inkább kérdezz olyat, aki már játszott vele, és véleményt tud nyilvánítani. Ugyanis a sok barom játék-értékelő azt írja, hogy “olyan”, nem hogy “olyannak találom”.

      Azt nem ismerem, én csak az animét láttam így-úgy, de az nem lett nagy eresztés. Azt sem tudtam, hogy egy ilyen animéről készült játék. Mindenesetre a Cyber Formula sokkal jobb, mivel nincs benne balansz. Egyik kocsi megy 432-al a másik 561-el, ha aktiválja a Boost-ot, akkor meg könnyen duplája lesz a különbség. Itt valóban a képesség dönt. Mentem már olyan bénaság ellen, aki azt hitte, hogy jó kocsival győzni fog… ja győzött is… első kanyarban az út túloldalát 😄 . Végülis egy kört vertem rá egy lassabb kocsival.

      Az első dologhoz szólva, ilyen oldalakon nem szoktam közvetlenül írni. Mindig kicsit átvitel módon közlöm amit akarok. MSN-en barátok között sokkal jobb beszélni, kár, hogy mostanság nem nagyon tudok fellépni oda.

      Mellesleg a legelső mondatom, azért csak emberekre jellemző ez a kiszámíthatóság, mert mi túl egyszerűek vagyunk. Egy állatot nem lehet a cselekvései által kiismerni. Sok téren ezért utánozom őket. Kicsit gagyin hangzik tudom, de én rajongok a szamurájokért, és ez az ő találmányuk. Ők is ezért voltak jók… amíg nem lett szar puska. 😀

      Kedvelés

      • BenyoBoy Says:

        “Ugyanis a sok barom játék-értékelő azt írja, hogy “olyan”, nem hogy “olyannak találom”.”
        Mert talán egyértelmű, és nem kell minden mondat után ezt leírni… Bazzz, te valami nagyon rossz troll lehetsz.

        Kedvelés

  34. Wagner Says:

    F-Zero egy klasszikus SNES játék ami jóval előbb volt mint az anime. Folytatásai készültek pl Gamecube-ra. Az anime pedig egy kalap szar.

    Amúgy kipróbáltam a Gits-t. Elég hamar elfogyott a türelmem amikor ötödszörre sem tudtam felugrani a tíz méteres mozgó daru szerűségnek a tetejére. Öt próbálkozásból egyszer kapaszkodott meg aztán lezuhant. Mondom mi van ilyenkor. Célozni meg nem tudok az elcseszett PS2 kontrollerrel. Inkább nyomok egy Hitman-t vagy egy Mafiát ha már TPS-ről van szó.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Inkább ONI-t ha nem tetszik a Ghost in The Shell. Bár nem értem, én gond nélkül végigvittem, ráadásul egyszer sem haltam meg. Kicsit túl könnyű, ez volt a baj. Kiadhatnák PC-re multiplayer-el, akkor még most is játszanék rajta.

      Az ONI-nak van multiplayere, ennyiben jobb. A harcrendszere meg nagyon jól sikerült. Sokkal jobb mint az a szar HALO. Inkább csinált volna a Bungie folytatást az ONI-nak mint egy eleve elrontott szériát.

      Az F-Zero nagyon elnagyolt dolog. Hiányzik belőle a lendület. Hiába mész 1000-rel vagy mit tom’ én… a Cyber Formula viszont skill-re alapul. El kell találnod a képességeidnek megfelelő járművet. És mutatósabb, animével együtt kegyetlen élményt nyújt. Én is minden rész után nekiültem és nyomtam. 🙂

      Klasszikus játékoknál maradva meg Ninja Ryukenden a Famicom konzolra. Az ALAP JÁTÉK… egyike az igazi platformer-generációnak. Csináltak neki remake-t SNES-re, amit kikiaszott elrontottak, minden jó hiányzik belőle, ami a Famicom-ban benne volt. A 3D meg… melyik rohadék csinált egy legendának 3D-s verziót… szívem szerint kiverném a fogait. Ha kihívásra vágysz tudom ajánlani, elég nehéz, és a bénákat rendesen fel tudja idegesíteni. Haverom már ordított is miatta. 😄

      Én viszont imádom. Szórakoztató, mert nem adja meg magát, és egy-egy hibán jókat tudok nevetni, hogy hogy tudtam elrontani mondjuk azt az ugrást. 🙂

      Kedvelés

  35. Wagner Says:

    Pont az ONI jutott eszembe erről a Gits-ről, tök ugyanaz. De nekem már az se tetszett anno, nem tudott lekötni egyszerűen.
    Cyber formula… már megint a képességek…

    Kedvelés

  36. Péter Says:

    Ez a képességes duma valami iszonyat LOL faktor… 😄

    Wagner, ha jó TPS akkor ott a Max Payne még, főleg az 1.

    Kedvelés

  37. Wagner Says:

    Az is jó volt, már nagyon régen nyomtam. Több jó TPS példát nem is tudnék felhozni. : S

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Mert nincs is. 😄

      Az új TPS játékok mind egy rakás szemét, amivel játszottam.

      A képesség meg fontos dolog. Jó játék nem lehet, ami nem a képességekre alapoz. Kell, hogy nehezebb legyen, mint amire képes vagy, különben unalmas lesz. A WoW is ezért szar. Rákattintasz, és majd meghal… rohadt sok ész kell hozzá. Én lvl 30-ig játszottam anélkül, hogy meghaltam volna, utána meg meguntam. Nem értem miért ugráltak körülöttem, hiszen akkor is eltaláltam, ha nem láttam. 😄

      Jó TPS az OniBlade is, az például rohadt nehéz, ha megszerzed a plusz nehézségi szintet. De TPS, FPS játékok hosszú távon nem szórakoztatóak multiplayer nélkül. Az ONI ilyen szempontból jó, mivel ott Brutal szinten nem lehet kiismerni a gépet (ezt a szintet egy addon adja), mivel az az alap, hogy a gép reflexe jobb, mint a mienk. Akkor üt, és olyan módon, amikor már nem tudunk védekezni. Na oda kell ám tehetség. 🙂

      Max Payne-t kivittem régen. Viszont ha jó lesz a gépem, majd tudok linket adni a Deus Ex-hez és megyünk multiplayer-en. Nem a szar 2 és 3-on, hanem a király 1-en. Az új Deus Ex-ek unalmasak lettek, főleg a 3. Köze nincs az első rész nyújtotta élményhez.

      Kedvelés

  38. Wagner Says:

    A Deus Ex-ből az első részt próbáltam és halálra untam magam rajta. Azt sem tudtam megérteni, hogy miért istenítik agyon azt a játékot.
    Az MMO játékokat meg inkább ne hozzuk fel témának, írtam már róluk eleget. : D
    Abban igazad van, hogy egy játéknak nehéznek kell lennie. Ha túl könnyű akkor nem köt le és hamar megunom.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      A Deus Ex hatalmas játék, egyike a legjobbaknak, hacsak nem a legjobb. Mindent a játékos dönt el, nincs benne egyhangú előremenet. Mindent mi magunk alakítunk, tőlünk függ, mi lesz a következő. Egyszerűen az életet veszi alapul, ami ritka a játékok között, pláne, hogy ezt futurisztikus és szupernatural elemekkel vegyíti.

      Nem tudom hogy unhattad halálra magad rajta. Hihetetlenül izgalmas a cselekménye, és a játék nem szűkül be csak gyilkolásra, mint a többi szar lövöldözős játék, vagy csak úgy átlagba a játék. Itt minden csak rajtad áll. 🙂

      Kedvelés

      • Endymion Says:

        Ja igen, a Deus Ex-ben jó és rossz is lehetsz úgy emlékszem. Az akciókon való cselekvéseid határozzák majd meg. És egyetlen helyen sincs segítség, mi a helyes, és mi helytelen. Neked kell eldönteni az alapján, hogy az addig meghallgatott emberek, és a dokumentumok, amit találtál a játékmenet folyamán, milyen információkat szolgáltatnak. Elég bonyolult a játék, és abban egyetértek, hogy csak a profik képesek megtalálni az értelmét.

        Ez utóbbi egy idézet volt egy értékeléstől, amiről úgy gondoltam, fedi a valóságot.

        Kedvelés

  39. Wagner Says:

    Júj ne idegesítsél már, milyen profikról beszélsz. Egyszerűen nem tetszett a játék. Éppen nem volt kedvem a lassú, tötymörgős lopakodáshoz. De te profi vagy és megláttad a Deus Ex-ben az értelmet. Nem semmi.

    Kedvelés

  40. Péter Says:

    Bakker… ez már lassan olyan kezd lenni, mint amikor a “nagy animések” magyarázzák az Elfen Lied “nagy mondanivalóját” és még jól le is hülyéznek, mert te nem látod azt a “nagy mondanivalót”. =/

    Nem mondom, a Deus Ex tényleg jó játék, és a story se rossz, de engem pl már régen se nyűgözött le annyira, és ha valakit nem érdekel, hát keres majd mást, amiben megtalálja a számításait, ennyi.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Az tény és való, hogy sok hülye nem képes meglátni a háttérben megbúvó igazságot. Ezt a természet gyengeségnek, az emberiség alkalmatlanságnak hívja ennyi. Én elismerem, ha valamiben nem vagyok jó, annak ellenére, hogy szarnak tartom a játékot. Tisztelem annyira az alkotót, hogy megértem az álláspontját.

      Mellesleg a Deus Ex-nek csak egyik variációja tötymörgős. A másik a halomszámra ölés, de az hosszú távon unalmas és értelmetlen. A verekedős játékokban is ez a baj, ott is csak halomra gyilkolás van. Az értelmetlen halál meg hülyeség. És ez nem téma, de ide lyukadok ki így is, úgy is. A játékban használt cheat a legnagyobb baromság, amiről valaha is hallottam (erről eddig még úgysem volt szó).

      Én csak sajnálni tudom azokat, akiknek a Tekken, vagy a GTA a jó játék. Gondolom azok ott álltak meg a szellemi fejlődésben. 😀

      A háttérjelentés ad értelmet minden játéknak, animének. Enélkül az egész csak egy értelmetlen virtuális vérfürdő, aminek ráadásul még szar is a kivitelezése.

      Kedvelés

      • Endymion Says:

        Egy idézet lemaradt… úgy látszik karakter-korlát van. 🙂

        “A gyengének győznie kell, az erősnek elég, ha csak nem veszít.”

        Ez aranyigásság. Amikor Ultimate Knight Windom XP-n játszottam, vagy Cyber Formula-n, és olyanokkal hozott össze a sors, akik nem kiakadtak, amikor én győztem (akkor bezzeg nem, amikor ők), akkor lehetett látni ki is a jó. Na jó annyit hozzá kell tennem, hogy ha látom, hogy valaki nem igazán tud játszani, de lelkes, azt hagyom győzni. Néhány ilyen “hagyott” győztes azóta lefölözte a mesterét, és rájuk büszke is vagyok. 🙂

        Érdekes módon erős ellenfelek ellen sosem volt gondom. Amikor mindent beleadok, és így is kijön az 50% elvitt meccs-átlag, sosem kapunk össze. Mindig akkor van baj, amikor messze körözöm az én terepemen. Én is voltam úgy, hogy esélyem sem volt, mert az az ő játéka, de nem akadtam ki, elismertem, hogy jobb.

        Ez így van… “az erősebbnek joga van megölni a gyengét”. Csak az erő nem azt jelenti, amire néhány hülye gondol.

        Kedvelés

  41. Dodgers Says:

    Szóval aki nem tekinti jó játéknak -teszem azt- a Deus Exet, az már mindjárt nem profi…? I liek dat reasoning. Lehet rosszul gondolom, de annak speciel semmi köze egy adott játék megítélésének, hogy kiben mennyire van meg az a bizonyos “képesség”. Példaként ha nem alázza be az ember a japánokat egy shoot’em upban, az rögtön már nem is tudja, hogy mi a jó és mi nem? Általában pont hogy nem az a döntő a véleményezéskor, hogy ki milyen skilles, hanem hogy milyen preferenciája van.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      A preferencia szart sem ér, más véleményével semmire sem mész, ha csak nem egy szeretted véleménye az. De hát melyik hülye ad egy nem rokon véleményére. 😄

      És igen, döntő. Az, hogy mivel játszol, és mivel nem, hozzájárul a teljesítményedhez. Ha nem tudsz megcsinálni egy japán danmaku-t és ráfogod, hogy azért, mert nem tetszik, attól még béna vagy.

      Ha én képes vagyok elismerni, hogy a WoW azért szar, mert én bénázom el az élményét, akkor gondolom másnak is megy. Mindenben lehet hibát találni, de azzal semmire sem mész. Csak annak a hibának a megtalálása ér valamit, ami belőled ered. Többek között én ezért írok véleményt végletekben (vagy szar, vagy jó). Ez alapján tudni lehet, milyen játékokban lennék jó játszótárs… győzelemmániás barmok kíméljenek felszólítással.

      Fórumokon kevés a jó felfogású játékos, én azért próbálkozok ilyen blogokban, mert itt mégis tisztább a képük egy-egy játékról, jelen esetben a Samurai Shodown IV-ről. Viszont más játékokban meg elvakultak, és kevésbé nyitottak, mint a fórumokon.

      Például ez a loli dolog izé… azt sem tudom pontosan mit jelent 😄 . Most mit számít a grafika, ha jó a játék. A grafika megítélés szempontjából az utolsó játékok esetében. Az új játékok között azért nincs a Deus Ex-hez hasonló bomba, vagy a Shogo, illetve Blood-hoz hasonló játékélmény. Én személy szerint már letettem az új játékokról.

      Kedvelés

  42. Péter Says:

    Ez a “háttérben megbúvó igazság” mindig akkor válik érdekessé, amikor elmagyarázni, kifejteni, érvekkel alátámasztani már nem tudja az illető, csak hülyézi azt aki nem ért vele egyet.

    És azt se tartom helytálló következtetésnek, hogy ha valakinek nem tetszik valami, az azért van, mert nem jó benne. Ez ízlés kérdése csupán. Ha valakinek bejön egy játék, érdekli, lehet akár milyen béna benne, addig gyakorol, próbálkozik, amíg jobb nem lesz. Ha viszont valakit nem érdekel egy játék, akkor az lehet akár milyen jó a saját műfajában, nem fogja magát feleslegesen fárasztani vele. És nem azért mert béna, vagy hülye, hanem mert nem érdekli, és talál helyette mást.

    A verekedős játékok lényege a szórakozás, amik általában haverokkal játszva válnak igazán élvezetessé. Ez ugyan az, mint egy HL, UT, vagy CS meccs, végső soron nincs semmi értelme, mert csak halomra lőjük egymást és folyton újra éledünk, de közben mégis jól szórakozik az ember.

    A GTA-t én se nézem sokba a 3-tól fölfelé, mégis végigvittem minden részét, és bár rohadt bugos, meg alapvetően csúnya játék, mégis el lehet vele szórakozni ideig-óráig.

    A háttérjelentésről meg annyit, hogy önmagában lószart sem ér… csak egy közhely. Hiába van pl az Elfennek (ha már azt hoztam fel előbb) egy nagy emberi gyarlóságra, kegyetlenségre mutató tükre, ha egyébként a kivitelezés szar.

    Azt meg, hogy ki-mivel játszik, úgy nevezik, magánügy. Lehet engem 90%-ban kiráz a hideg egy JRPG-től, más meg tök jó el van vele, és nem nézem le azért, mert neki az tetszik.

    Kedvelés

  43. Endymion Says:

    Ellenkezőleg. Háttérjelentés nélkül szart sem ér egy játék. Ha nincs benne ez a plusz, akkor azzal aláássa a játékélményt.

    Erre a legjobb példa a Prototype. Erre a játékra nem azt mondom, hogy nem tetszik, hanem eredendően a legszarabb játék, amit valaha csináltak. Egyszerűen tele van értelmetlen és ocsmány vérrel.

    És ez is engem tükröz. Az, hogy nem játszok ezen a szar játékon mutatja azt, hogy nem vagyok hülye. Ha valakinek valami nem tetszik, az mindig önmaga hibáira vezethető vissza. Elismerem ez rám is igaz, de együtt élek vele. Sok játékhoz szükséges készségek más formában felhasználhatók más játékhoz. Vagyis, egy danmaku tapasztalatai könnyen beépíthetők még a Counter Strike féle szar gyilokjátékba is. Ugyanis a legvalószínűbb lövésre lehet következtetni, és a nagyobb lélekjelenlétű játékosok ezzel tudnak is élni. Ez olyan, mint a késdobálás. Van aki nem merne a szerettei felé hajítani egy kést, van akinek ez természetes, és tudja, hogy sikerülni fog.

    Az ember gyengesége nem hibákból ered, azok javulhatnak… hanem a hiányosságokból, és az ember túl makacs ahhoz, hogy ezt beismerje.

    Én speciel kevés RPG-t szeretek, leginkább az akciós RPG-ket, mint a Deus Ex, Little Ninja Brothers (Famicom és Super Famicom), és az Ys széria. Ezekben nincs hülye parancsolgatós rendszer, hanem gombnyomásra üt.

    A verekedős játékokban tényleg az a cél, hogy jól szórakozzunk, de a Counter Strike és társai szar módon csak az ölésre fókuszálnak, hajtanak arra, hogy gyilkold le a karaktereket. A Deus Ex ezért veri messze a többi FPS és TPS játékot, mert az ad lehetőséget az ölés nélküli harcra (még multiplayer-ben is). Ez az egyetlen játék, ami megérdemli, amit róla írtak annak idején a “Minden idők legjobb játéka” díj megszerzésekor. Ez 2007-ben volt, szóval messze veri még a mai játékokat is.

    Tényleg… a Prototype mellett a szar PS2, PS3, és XBOX-360-ra készült 3D-s Ninja Gaiden még az a játék, ami nem szerintem, hanem abszolút szar. Elvesztette minden értékét. Az eredeti játék, a Ninja Ryukenden széria Famicom-ra messze felülmúlja 2D-s grafika mellett is a 3D-s ocsmányságot, amit mertek ugyan azzal a címmel illetni a segfejek.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Ja igen, kis magyarázat. Én abból indulok ki, hogy nem a játék határozza meg a játékost, hanem a játékos határozza meg, hogy mivel játszik.

      Kedvelés

      • Endymion Says:

        Bocs a dupla post-ért. ^_^

        Ez kb. olyan, mint a tigris vadászata. A tigris húst eszik, mivel nem tud mit kezdeni a növényekkel a gyomra, nem tud elég energiát szolgáltatni belőle.

        Ez igaz az emberre, ha valamivel nem játszik, akkor azon a téren van hiányossága, ami elkedvteleníti tőle, miközben játszik. Az alap meg az, hogy véleményt anélkül csak a legnagyobb hülye mond, hogy ki ne próbálná a játékot.

        Kedvelés

  44. Dodgers Says:

    A háttérjelentéses témával egyetértenék, ha ez alatt a hangulati pluszt értenéd. De mivel ezzel már a műelemzés felé viszed el a irányt, kicsit belemagyarázós, túlspilázós szaga van a dolognak. Ilyen alapon egy Super Mario aktivista tevékenységre buzdít a teknősök védelmére, a Mortal Kombat az emberi súrlódások problémáját vetíti ki, és a többi. Ha egy filmről/könyvről lenne szó meg lehetne érteni, hiszen a jelentés-értelmezés ezekben a médiumokban jelentős. De egy játékban, aminek eleve nem a filozófiai szórakoztatás a célja, mi értelme jelentést keresni? Ez is olyan dolog, mint mélységet belemagyarázni egy arra nem érdemes dologba: lehet csinálni, láncba fűzni a mindenféle elméletet, de magához a dologhoz nem lesz köze, az alapvető jellegén nem változtat. Y’ know: it’s just a game.

    Verekedős VS. FPS: ha csak az egyszeri társas élményt vesszük alapul, mindkettő ugyanaz. Egyikben lövitek, a másikban püfölitek egymást, ilyen alapon nincs sok különbség köztük. Ahogy Péter is említette, ezeknek pont hogy az IRL interakció adja meg a lényegét: társaságban, egy szobában mégiscsak változatosabb, mint egyedül. (Mondjuk a dolog másik oldala is ott van, miszerint az FPS multi aránytalanul sok figyelmet kap, de a témához nincs sok köze).

    A hiányosságos dologhoz annyit, hogy igencsak “nehogy már a nyúl vigye a puskát” szaga van. Ha a pályatervezés szar, az ellenfeleken semmi balansz sincs, és ráadásul a játék se adja magát egy adott embernek, akkor aligha a játékos hibájáról van szó, hanem -gasp- a készítők hiányosságáról. Persze egyéne válogatja mit tart hiányosságnak egy játékban, de nem (csak) az ember sáros, ha idő előtt félbehagyja. Ha nem tetszik neki összességében, minek foglalkoznia tovább? Ennek aligha fő része az, hogy ki meddig jut el.

    Kedvelés

  45. Péter Says:

    Endymion: Én már ezt az egész “erőről” meg “képességekről” tartott litániát is szánalmasnak és nonszensznek tartom. Ha valakinek nem jön be X és Y játék, az azért van mert béna, de ha Z játék tetszik neki és jó is benne, akkor már hülye is, mert az “nem üti meg a szintet”? LOL! Ez egy kurva nagy ellentmondás, ami szimpla sznobságból és egoból fakad, hogy na aki a Prototype-ot nyomja, az béna, hülye, szarok a képességei, de aki a Deus Ex-et tolja, az profi és úgy alapjáraton egy fasza gyerek… LOL2. Nem tudom mire fel játszod te itt a gurut, aki majd jól megmondja mi a jó és mi a szar… eleve ki vagy te, hogy ezt eldöntsd, és egyáltalán milyen alapon teszed ezt?

    Ennyi “erővel” én is a fejedhez vághatnám, hogy bazdmeg te egy debil vagy, mert csak annyit látsz a Prototype-ból hogy véres. Persze merem feltételezni erre is jönne majd valami semmitmondó mise az “erőről”… megint.

    Hihetetlen mennyire feleslegesen és értelmetlenül túlspilázod ezt, méghozzá ilyen szánalmas indokokkal, miközben csak játékokról van szó, egy szórakoztató médiumról, amit a profit hajt. Vannak komolyabb, összetettebb játékok is persze, de a többségük mégis azért jön létre, hogy az ember kikapcsolódjon és szórakozzon akár egyedül, akár a barátaival. Ennyire kéne komolyan venni ezt az egészet, ehelyett te mint valami Hyper Legend Jedi Sensei SSJ 10.000, oktatsz itt ki mindenkit az “erőről” meg a nagy szamuraj bölcsességekről… büszkén hangoztatva, hogy “erő” veled van. LOL3.

    Kedvelés

  46. BenyoBoy Says:

    Az egész beszélgetéshez a következőket fűzném:
    1) Az F-Zero epic.
    2) A Guilty Gear úgyszintén epic.
    3) A Tekken széria jelenleg a legjobb verekedős játék sorozat, erről kár vitát nyitni, és nem is fogok. Csak tényt közlök.
    4) A GTA sorozat EPIC. Kivéve a 4, arról nem tudok nyilatkozni, mert nem játszottam vele.
    5) Beszarok, esküszöm, nyugtassatok meg, hogy EZ CSAK EGY VICC, és SENKI SEM GONDOLJA KOMOLYAN. A játékok “””háttértörténetének””” kiemelése már az Atari 2600-as időszakában is vér ciki volt. Aminek meg nincs, meg az szar, mi? Remélem akkor a Pong-ot is szar játéknak tartod… Ilyet anyám nem mondana, nemhogy egy “profi” “”gémer””.
    6) Attól, mert valami nem tetszik, nem feltétlenül jelenti azt, hogy szar vagyok benne. Jelentheti azt is, de nem biztos, de ha esetleg igen akkor mi van? Vannak legendásan nehéz játékok, amiket több száz órás gyakorlás után talán le tudsz vinni, de lehet, hogy nem, igazán nem várhatja el senki azt, hogy mindenki vérprofi legyen mindenben, ha meg valami nem sikerül, azt meg otthagyja a gecibe. Valakit az szórakoztat, hogy a fél életét beleveri valami noname játékba, hogy tudjon vele játszani, valakit meg az, hogy olyannal játszik, amiben tud érvényesülni. Én így vagyok az SF sorozattal, amit azért untam meg, mert mindenki kibaszott turtle módjára bevonul a sarokba, és az idők végtelenségig lövöldöz rám, amíg meg nem halok, az MK-t meg azért mert hiába tartja minden második gémer vérprofi félistennek magát a játékban, mindenki az ugrórúgást és a lábsöprést használja, jobb esetben még +1 speciális technikát spammelve. Meg szar is vagyok bennük, és? A kedvenceim a verekedős játékok, de vannak, amik nem tetszenek. Lehet pont azért, mert nehéz. Vagy nem. Nesze semmi, fogd meg jól. Viszont amíg rájöttem, hogy kár az ilyenbe az energiát belefektetni, meg amúgy se jöttek be annyira, mint mások, inkább játszottam a FlatOut 2-vel, amit olyan szinten toltam, hogy volt, hogy bannoltak “csalás” miatt online. Ha téged ez zavar, akkor nem a másokkal van baj.
    7) Azt meg így kerek perec kijelenteni, hogy a hatodik konzolgenerációtól nem jelent meg semmi jó verekedős játék, meg nem kibaszott szánalmas, hanem… nem is tudom… erre tényleg nem tudok mit mondani.

    Kedvelés

  47. Endymion Says:

    Látom itt is hülyék a játékokhoz. Na mindegy, én megpróbáltam. 🙂

    A hiba ott kezdődik, ha az F-Zero-t epic-nek tartja valaki. A Cyber Formula epic, míg az F-Zero ugyan az, csak kevesebb átellessél. Ha valaki a saját hibáit nem ismeri el (még én is bevallottam, pedig én a végtelenségig makacs vagyok), az tényleg szánalmas. A játékosban a hiba meg mindíg ott kezdődik, ahol nem akar részt venni. Ez tény és való.

    A Tekken meg… pedig én tényleg csak igényes verekedős játékokkal játszok, de a Tekken egy baromság pont mint a Dead or Alive. Nem is értem, hogy ilyen szarokkal valaki játszik, de mondjuk a Mai-HiME Fuuka Taisen-el meg nem. Végül is nekem mindegy, a hibákat nem lehet lineárisan elmagyarázni, ennél bonyolultabb módon meg inkább nem közelítem meg, mert az nem érthető minden szint számára. Ez nem alábecsülés, hanem jele annak, hogy nem tudom kinek milyenek a képességei, mivel eddig csak a gyengeségekkel találkoztam az írásaitokba.

    Kedvelés

    • BenyoBoy Says:

      Barátom, te egy szájba-baszottul hatalmas RETARDÁLT failtömeg vagy.
      Örvendtem a szerencsének.
      Ez minden elmond rólad:
      “A hiba ott kezdődik, ha az F-Zero-t epic-nek tartja valaki. A Cyber Formula epic, míg az F-Zero ugyan az, csak kevesebb átellessél.”
      Van két játék, mindkettő szerinted tök ugyanaz, de az egyik FAIL, a másik meg nem. Csak nem fanboy szagot érzek?
      Aki a Tekken-t meg a DoA-hoz hasonlítja, pedig még annyira retardáltabb, mint az első mondatomban leírt jellemzők kétszer. Gondolom te ezekkel nem is játszottál, csak YT-n néztél videóismertetőket, mert ennyi faszságot, ennyi értelmetlen hadoválást, és ilyen sunyin kitérő, semmit nem mondó kommenteket nem írhat senki sem komolyan. Még, hogy igényes verekedős játékokkal játszol… Na ja, meg a faszom.

      Kedvelés

      • Endymion Says:

        Szerintem te vagy retardált, ha nem veszed észre a különbséget. Én megmondtam, hülyék vagyok a játékokhoz. Úgy látszik, igazolódni látszik eme kijelentésem.

        A miértekre meg nem válaszolok. Olyat nem kezdek el magyarázni, amit alapjaiban nem ért meg valaki.

        Kedvelés

  48. Péter Says:

    Na tessék… hülyézés, erre vártam, de komolyan. =)

    Te bazdmeg valami ritka súlyos fogyatékosságban szenvedhetsz, hogy internetes kommentek alapján már tudod is ki mire képes, és ki mennyire gyenge, már persze ki máshoz képest mint hozzád, a nagy Jedi Senseihez, aki isten tudja honnét, de tudja mi a jó és mi a szar.

    Gratulálok neked, most érted el az epic fail szintet. =P

    Kedvelés

  49. Dodgers Says:

    “nem tudom kinek milyenek a képességei, mivel eddig csak a gyengeségekkel találkoztam az írásaitokba.”

    Ha most ide beírom a születési adataimat, abból a jövő heti lottószámokat is meg tudod állapítani? Ha igen, leborulok előtted. 😀

    Also: “Látom itt is hülyék a játékokhoz. Na mindegy, én megpróbáltam.” -> kicsit sincs nagyképűség a levegőben, á dehogy.

    Kedvelés

    • BenyoBoy Says:

      Kicsit nagyképűség? 😀 Egy random animéből PC-re készült dōjinshi bunyós stuff (!) valószínűleg jobb, mint egy több éven át fejlesztett legendás verekedős játék legutóbbi folytatása. HÁT NEM EGYÉRTELMŰ??? Mi vagyunk túl tudatlanok, de most megvilágosodtam!!! Le is teszem az összes eddigi játékomat, eladom a gecibe a PS3-am, és csak dōjinshi játékokkal fogok játszani, ahol szarul meganimált és szarul kinéző animés csajok aprítják egymást csak “enyhén” Guilty Gear-es koppintással a design és játékmenet terén.

      Igen barátaim, EZ az igényesség netovábbja, aki ezt nem látja be, az valóban csak egy tudatlan gyökér lehet!!!
      Köszönöm, hogy felnyitottad a szemem! KÖSZÖNÖM!!!

      Kedvelés

  50. Péter Says:

    A Dead or Alive-ot én se nézem sokba, de Tekken… ha csak abból indulok ki mennyi délutánt zúztunk végig a 3-al és a Tag Tournament-el, már akkor se mondanék rá rosszat. Csodálom, hogy a Zerő gyermeke a KOF-ot nem húzta le. =/

    A doujinshikből, animékből készült verekedősek a legrosszabb, legszánalmasabb korcsai a bunyós műfajnak. Elég csak a karakteranimációkat megnézni, milyen darabosak és hektikusak úgy általában.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      A KoF nem rossz játék, én is játszottam vele, csak a kombó-rendszere nem volt az esetem. Belőlem hiányzik a képesség ahhoz, hogy egy két ütéses kombóval lassan győzzek. Nekem az számít, ahol tudás tudás ellen játszik, és a karakter ennek nem szab határt. Többek között a Mugen ezért nagyszerű verekedős játék.

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        TE biztos, hogy a kof-ról beszélsz? : P A KOF-ban nem éppen két ütéses kombók vannak, a játékmenet meg pont, hogy nem lassú. Most már jó lesz abbahagyni ezt a sok gyökérséget cimbora.
        BTW Csatlakozom a többiekhez: a Mugen nem egy verekedős játék.
        Ez a Fuuka Taisen meg egy undormány. Már a zenéje is az őrületbe kergetne. A mozgás szarul néz ki, a kombók szintén. EGy random original mugen karakter igényesebben meg van csinálva mint ez.

        Már csak arra lennék kíváncsi, hogy mi alapján szarozod le itt a Tekkent mert semmi konkrétumot nem mondtál még.

        Kedvelés

  51. BenyoBoy Says:

    “A miértekre meg nem válaszolok. Olyat nem kezdek el magyarázni, amit alapjaiban nem ért meg valaki.”
    Tudod mi vagy barátom? KAMU. Lebetűzöm, hogy felfogd, mert ezek szerint a fogalmazáson kívül az értelmezéssel is bajok vannak: K-A-M-U. Gondoltam, hátha kitudok csikarni belőled egy ép ésszel felfogható érvet, de nem. Kemény szarból faragtak, annyi szent.
    A MUGEN meg nem egy játék, hanem egy engine, te nagyon gyökér. Na, akkor most ki ért, mihez?

    Kedvelés

  52. Péter Says:

    Endymion: Én ugyan nagy Mugen tard vagyok, de a Mugen nem igazi verekedős játék, ebben igazat kell adnom azoknak, akik egyébként úgy általában nyomják a bunyós műfajt. Azok alapján amiket fentebb leírtál még az erős rész előtt, azért vágod a műfajt, meg is lep, hogy pont az átlaggal ellenkező állásponton vagy… =)

    Hogy őszinte legyek, a Mugen egy kétélű kard, mert ugyan megvan azaz előnye, hogy bármilyen karaktert egymásnak engedhetsz, legyen az hivatalos játékból, animéből, bárhonnét, csak sajnos ennek egy nagy hátránya van, hogy baromi kiegyensúlyozatlan tud lenni, ha nem válogatod össze megfelelően a karaktereket. Na meg ehhez eleve érteni is kell egy minimális szinten, márpedig a mai gamer generáció nem erről híres, főleg 18 alatt.

    Plusz ugye van még rengeteg cheap karakter is, amik ugyan rohadt látványosak, és úgy alapvetően egy szép, igényes munka eredményei, csak épp legyőzni nem fogod tudni őket, max egy másik cheap charral:

    Kedvelés

  53. BenyoBoy Says:

    A Tekkenre én is kíváncsi vagyok. Most nem nagyképűségből, de leírom, hogy hogy állok a sorozattal, nehogy megint az legyen a kifogás, hogy nem értek hozzá:
    1998 óta ismerem a sorozatot, az összes részével játszottam már, leginkább a 3, TT, 5 és 6 részekkel. Köbö 1 éve kezdtem el komolyabban játszani és gyakorolni. Hazai versenyekre járok, van pár száz órám csak a 6-ban, online is rengeteget játszok. Nem vagyok profi, inkább úgy mondanám, hogy haladó szinten vagyok, de ismerem a legjobb magyar játékosokat, akik közül páran világszínvonalon tolják, és néha-néha elég szoros meccseket nyomunk, illetve vágtam már 2 combo videót is, szóval eléggé átlátom a játékot. Így kíváncsian várom miért is szarozod le, az ugyan hibáktól nem mentes, de így is a legösszetettebb, legkomolyabb harcrendszerrel operálós verekedős játékot. Ha nekem sem érvelsz, akkor igazolódni látszik ama kijelentésem, hogy egy kibaszott nagy kamu vagy, akinek csak a kibaszott pofája nagy, a semmire.

    Kedvelés

  54. Endymion Says:

    A Mugen egyike a leginkább anime-hatású verekedős játékoknak, és a karakterek közötti különbség teszi epic-é. A játék veszélyes lehet azok számára, akik győzelemmániások… azok maradjanak inkább sakknál, mint Mugen-nél. 😄

    A Hinokakera: Chaotic Eclipse-t kipróbáltam haverommal, és tökéletesen megy neten, várom, mindazokat, akik imádnak játszani! 😀
    princeendimion@hotmail.com

    Egyébként meg ezekkel a bajnokságokkal kíméljetek. Utálom a bajnokpofákat, akik azonnal beléd kötnek, ha elvered őket, mert ők “leverték a legjobbat, és egy kezdő csak csalással tudna leverni…”… szánalmasak. Touhou-ban szarrá vertem az egyik Tournament győztesét, és rögtön kiakadt… pedig ő tévedett. Nem verte le a legjobbat, csak a Tournament második helyezettét… ha én meg levertem az őt, akkor én vagyok a legjobb, amíg le nem vernek! 😀

    … ami elég nehéz lesz, mivel nem indul a játék a gépemen. 😄

    Mellesleg mostanság csak ritkán tudok írni, mivel jó a gépem. A jó gépen meg nem ismerem az oldal címét, úgyhogy inkább MSN-en szóljon, aki játszani akar Hinokakera-n (vagy máson).

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Hát ember, te aztán nem vagy semmi.

      Kedvelés

    • Péter Says:

      Pont a Mugen az, ahol a leginkább kibukik a “győzelem mániások” mikre képesek. Olyan karaktereket hoznak létre, ami taunt(!)al egyből öl… vagy aminél kapsz automatán 6 AI vezérelt klónt, amik kapásból 999-es hit kombóval nyitnak 0 powerből.

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        De nem is ez az érdekes. Kíváncsiak lettünk volna pl arra, hogy miért szar a Tekken. Benyót meg még fel is húzta rendesen. Erre jön és meghív minket hinokakerázni… és még mindig ott tart, hogy a mugen az egy verekedős játék ráadásul anime hatású. Mi az, hogy anime-hatású és még kötőjellel is kell írni? Mind1. A lényeg, hogy az e heti kommentből sem hiányozhatott a szokásos önfényezés. A témát minden esetre jól elterelte, mintha semmi sem történt volna.

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Azt vágom, én a Mugen-es részre reagáltam, a többibe inkább nem megyek bele, megtettétek helyettem. =) Viszont arra azért én is kíváncsi lennék, miért is szar a Tekken, Guilty Gear, stb.

        Kedvelés

  55. Endymion Says:

    Arról nem tehetek, ha valaki nem ismeri a helyesírás szabályait, erről nem mondok többet.

    A Tekken meg azért nem tetszik, mert lusta a játékmenet. Olyan végtelenig leegyszerűsített a rendszere, hogy nincs benne élvezetem. Minden részét kipróbáltam már, de pont mint a Dead or Alive… nem vitték túlzásba a verekedést, inkább püfölésnek néz ki.

    Számomra fontos, hogy a verekedős játékban anime-elemek legyenek, mivel eredendően a verekedős játék japán műfaj. Kezdetben még amerikai Arcade centrumok csinálták, és talán a legelső képviselője is ott jelent meg, de ők eldobták. Minőségi verekedős játékot napjainkban csak a japánok csinálnak.

    A Guilty Gear meg nem rossz, csak kicsit hiányos. Nincs benne az amit szeretek, viszont kárpótol Justice. Justice a világ egyik legjobb női karaktere lett a verekedős játékban. Luna Himeki mellett a kedvencem a műfajban… de a Tekken az nálam a Mortal Kombat és a Street Fighter mellett a verekedősjáték-utánzat egyik mintapéldánya (meg persze a Dead or Alive is).

    A Hinokakera messze jobb ezeknél, nem a hűha kategória, de jobb mint az előzőek. A hűha kategória (verekedős játékok esetében) ott kezdődik, hogy Queen of Fighters ’98, Advanced Variable Geo 2, és Saumiar Shodown 4. Ezekben tényleg verekedés a verekedés.

    Meg van a Fuuka Taisen, ami valamiféle érdekességet képez. Ebben nem elég a jó reflex a támadás beviteléhez, némi szerencse is szükséges. Egyes ütések között véletlen fel lehet kelni, és ellen is lehet támadni, nem beszélve a millió counter és break típusú ellennyitásokhoz. Maga a játék nem “hűha”, de egyedisége miatt megvan benne az a bizonyos plusz. A háttérjelentést meg egy remekül megalapozott anime biztosítja. Igaz, van ami sokkal jobban tetszik, de ez megállja a helyét a gyűjteményben. Bővebben a hivatalos (japán nyelvű) oldalon lehet találni a játék rejtett potenciáljairól. Érdekes módon ezt a játékot is csak a buzi amerikaiak szólták le. 😄

    A Tekken is csak Amerikában lett ilyen imádott, a japán fórumokon nem nagyon kedvelik, pedig ők csinálták.

    Kedvelés

    • BenyoBoy Says:

      Hihetetlen, hogy tudsz ennyi, és ekkora faszságot összehordani. Japánban magasan a Tekken vezet az arcade bunyós játékok népszerűségi listáján, Koreában pedig lassan nemzeti sportnak számít. Te mi a faszról beszélsz? Ekkora kamu érveket, hogy “lusta játékmenet”, meg “leegyszerűsített harcrendszer”, pedig még sosem hallottam. Ezzel az erővel anyámat is megkérdezhettük volna a témáról, nyakamat rá, hogy értelmesebben tudnánk vele erről beszélni, pedig az utolsó játék, amivel játszott, az a Pac-Man volt Atari-n.
      A lassú játékmenet max. azoknak lehet lassú, akik az olyan szar 2D-s fosokkal játszanak, ahol egy irány+gombbal 999 hites csilli-villi támadásokat csinálnak a miniszoknyás animelánykák (aki bunyózni akar, az meg EGYÉRTELMŰEN ilyen témában keres játékot, mi? LOL LOL LOL). De elmondom, egy szoros meccs (3 round kör, 2-2-nél last round) 5 perc, mindennel együtt, iszonyat darálós lett a Tekken, főleg a 6-al, amihez sokat segít a juggle-re épülő kombórendszer.
      Gyenge harcrendszer? Eleve 3D-s, tudsz térben mozogni, támadások elől kitérni (a 2D-s játékok + SF + MK már ki is esett a versenyből, mert már most több mindent tudsz csinálni a T-ben), ott vannak a juggle combók, a fogások (pankrátor kariknak vannak fogás combói is!), behozták a parry-zést, most már szinte minden karakternek van egy külön stance-e, amiből rengeteg támadást lehet indítani, ott vannak a reversalok, 1-2 karinak pedig még “guardbreaker”-je is van. Vannak supercharge-os támadások, és eleve nem csak ütés + rúgás gomb van: a 4 gomb a négy végtagot kezeli (bal-jobb kéz/láb) a kezdetektől fogva, és három irányban érhetnek testfelületet a támadások: Low, Mid, High. Hiába húzod hátra a karit, ha lentre támadok, és nem védesz helyesen, akkor bemegy, földön fekvővel, meg azt csinálok, amit akarok, kivéve, ha felkelésből csinál 4-5 támadást (low kick, mid kick, előre tigrisbukfenc, hátragurulásból tigrisbukfenc, páros lábbal való előre ugrás (ebből két féle is van), és ha én nem védek, ezek is sebeznek. + rengeteg fajta oldalra gurulás és felkelés is van. A karakterek 95%-ban valós, létező harcstílusban nyomják, teljesen hitelesen. Counterhitekből majdnem annyi a lehetőséged combót csinálni, mint starterekkel vagy hopkickkel, falas, végtelen, masszív, áttörhető, többszintes pályák vannak, a bound bevezetésével pedig tényleg végtelen hosszú combókat is belehet vinni, és az a szép, hogy a juggle combósok, és az azokat nélkülözőknek is ugyanannyi esélyük van nyerni.
      … és még sorolhatnám.
      Szóval, utoljára kérdem: ÍRD LE ÉRVEKKEL, hogy mi NEM tetszik a Tekken-ben, mert eddig csak a nagy pofádat jártatod, hogy te mennyire értesz a stílushoz, pedig még egy 8 éves parti-játékokkal játszó casual player is jobban tud véleményt foglalni nálad. Ne szégyenlősködj, ne kímélj, vedd csak elő azt a nagy szakmai tudásodat, és a megdönthetetlen érveidet!
      Én minden bunyósjátékkal szívesen játszok, nekem a kedvenc stílusom, szinte minden létező variációval játszottam már, és a stílus minden képviselőjét egyaránt tisztelem, de ember, ne keverd már a szezont a fazonnal, mert már-már a Győzike-szintű szánalomfaktort is kezded átlépni.

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Epic comment is epic! =)

        Szépen összefoglaltad a lényeget, bár Tekken 5-6-al nekem spec elég kevés tapasztalatom van.

        Egyébként lehet élvezni a 999 hites dolgokat is, csak 1 az nem igazi bunyó, 2 legalább csinálni kelljen már valamit ahhoz a kombóhoz, ne 0 powerből lehessen idézni egyből.

        Kedvelés

    • Dodgers Says:

      Ezzel most frankón megfejtetted, hogy miért nem volt sikeres a japánoknál a Tekken: a Namco volt olyan meggondolatlan, hogy normális marketinggel adja el a stuffot ahelyett, hogy egymást tépő, rajzolt leánykákkal adja el. És a tetejébe még csak nem is rajzfilmes. Szégyen ez a Namco. Még arra sem vette a fáradtságot, hogy mindent máshonnan lopjon össze a menütől a kombókig, hanem voltak olyan renitensek, hogy leüljenek és saját kútfőből dolgozzanak. De mint tudjuk, a marketing=tits/anime=serious business, így nem csoda, hogy a japánok nem voltak vevők rá. Valószínű Kojima is jókorát fog bukni a következő MGS-el, hiszen ő is rossz marketinget követ, nincsenek rajzolt babek. Nem számít, hogy az egész csapat teletömi mindenféle secrettel a játékot, ha egyszer nem anime stílusú a dizájn. Epic fail iz fail.

      Kedvelés

      • BenyoBoy Says:

        Mondjuk azért a Namco-t se kell sajnálni, eladták a lelküket a Bandai-nak, aztán gyárthatják a “jobbnál jobb” DBZ-s játékokat, amik PS2 óta ugyanolyan sémára épülnek. A pályaátszakadás meg tiszta DoA, de az 5-höz képest annyit fejlődött a T6, mint még egyik játék soha, ég és föld van a két rész között.
        Az előző HSZ-ből kimaradt a karakterek kosztümizálhatósága, vannak item move-ok is, stb.
        A TTT2 meg még rátesz majd mindenre egy szívlapáttal.

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Nem mindig kell újat mutatni, elég ha szórakoztató. =)

        Kedvelés

  56. Márkusz Says:

    Szerintem meg amit felsoroltál az mind-mind a Crysistól lopott. 🙂
    Eleve ott az a sok textúra na meg a háttér, azok mind onnan vannak csak nem bírták elpakolni mert rohadt gyenge a gépük, no meg a hangok.

    Kedvelés

  57. Wagner Says:

    Márk ne már, szerintem meg pont a Crysist lopták össze a Hinokakerakuki-ből. Amúgy nálam is az a legfontosabb egy játékban, hogy anime szereplők legyenek benne. Ezért is a világ legjobb játéka a Queen of Fighters (ami egy hentai mugen). A Tekken is sokkal jobb lenne ha meztelen Shiranui Mai meg Luna Himeki átiratok ugrálnának benne. Akkor lehet, hogy a japán fórumosok is kedvelnék a játékot.

    Kedvelés

  58. Péter Says:

    Mennyire igazatok van, hisz köztudott hogy mindenki mindent a japánoktól lop, így nyugatra nem létezik kultúra. Anime style nélkül a játék nem is játék, sőt mit anime, hentai element kell dögivel, hisz ez a műfaj lelke. Majd izzítsatok hamachit aztán megyünk és végigdöngetünk mindenkit a lightning warrior raidyban. =)

    Kedvelés

  59. BenyoBoy Says:

    Péter: Persze, ezt nem is vitatom, nekem néha a classis shit játékok jobban bejönnek, mint a non+ultra játékok, de ha már igényességről, komolyságról van szó, azért hát na. 😀
    Ahogy dédnagyapám mondotta anno: “Hát nem majd de, aztán meg mégsem”.

    Kedvelés

  60. BenyoBoy Says:

    Diablo 2

    Kedvelés

  61. Péter Says:

    Diablo helyett inkább sima HL meg Opposing Force volt még jó multiban, ja meg persze Duke 3D.

    Kedvelés

  62. Wagner Says:

    Diablo helyett Alien vs. Predator 2. Multiban azzal voltak a legjobb élmények Q3 mellett.

    Kedvelés

  63. Endymion Says:

    Ne beszélj olyanról, amiről nem tudsz semmit. Elég nagy fasz vagy, hogy mégis megpróbáltad, szóval minden elismerésem. A Tekken-el japánban nem is igazán játszanak. Ha kicsit több japán nyelvű oldalt nézegetnél, erre egyedül is rájönnél.

    Itt tényleg csak grafikabuzik beszélnek? 😄

    A legutolsó szempont egy játékban a grafika, szerintetek miért nem készülnek dual core-os japán játékok. Más már nem is ért a lényeghez.

    Na innen eltűntem, itt csak a szájuk nagy egyeseknek. Messze nem az én világom a pofázás, inkább cselekszem, ahogy illik.

    Kedvelés

    • BenyoBoy Says:

      Jól teszed faszfej, egy hatalmas kamu vagy. Egy hangember trollal kevesebb. Amúgy jó, hogy ennyire vágod a japán oldalakat. Bocsánat, amiért, én nem csak oldalakon, hanem blogfelületeken és fórumokon is regisztrált tag vagyok, Japán egyik legolvasottabb Twitter pedig profilja pont egy Tekken fejlesztőé, szóval még ebben is megbuktál. Hazudsz bazdmeg, és nagy a pofád, ezért maradsz életet hátralevő részéig egy szánalomra se méltó nyomorult kis szarrakás, aki PC-n dōjinshi játékokkal játszik, és animés csajokkal bunyózik.
      Nem tudsz te lófaszt se a verekedős játékokról. Legszívesebben a Dunába lőném a hozzád hasonlóakat, akik a gecitől mocskos szájukra merik venni a stílus nevét. Gratulálok fiam, életből megbuktál.

      Kedvelés

    • BenyoBoy Says:

      Ja, és Ádám, a WWW-t nem szokták az e-mail cím elé írni. Gondoltam szólok, hogy 2011-ben ez így gáz.

      Kedvelés

    • Wagner Says:

      1. Nem vagyunk grafikabuzik, honnan veszed?
      2. Nem érdekel, hogy Japánban mit játszanak.
      3. Ne magyarázz a helyes írásról, te írod kis betűvel az országokat.
      4. Nem a te világod a pofázás, ahhoz képest oldalnyi hülyeségeket összehordtál itt.
      5. Kösz, hogy benéztél. Jót röhögtünk.

      Kedvelés

  64. BenyoBoy Says:

    Az ilyennek tényleg csak a szüleit sajnálom. Minden tiszteletem nekik, hogy nem fojtották még bele egy lavór vízbe a születésekor, mert úgy tűnik, a többi netes seggarchoz hasonlóan ez élőben is ennyire fogyatékos lehet.

    Kedvelés

    • Endymion Says:

      Először is, ha még egyszer szót mersz emelni a szüleimről, az lesz az utolsó, ami elhagyja a szádat.

      Másodszor, én folyamatosan beszélek japán emberekkel, mivel játékaim többsége japán, és nem vagyok lopós buzi, szóval ők küldik nekem (egy kivétellel, mivel a Cyber Formula-t már nem lehet sehonnan beszerezni, és az egyik fórumuk LEGEND-ként emlegeti, és kivételesen adnak hozzá linket).

      Nekem egy olyan senkiházi kis mócsing ne írjon hazugságról, aki összefüggéstelenül beszél, és maga nem tudja mi igaz, és mi a saját találmánya.

      Mindig is érdekelt az egyes történetek, játékok, és egyéb dolgok háttere. A legtöbb japán dolognak van apropója, valami ami megnöveli az értékét. Ez pedig engem mindig is érdekelt, mert ez teszi különlegessé a dolgot. Mellesleg ezért szar az összes amerikai játék is… ők nem látnak tovább a szemüknél.

      A verekedős játékoknál pedig ez még nagyobb jelentést kap, mivel ezeknél igazából nincs szilárd történetiség. Erre a legjobb példa a Guilty Gear… Dizzy és az anyja kapcsolata, amibe belekeveredik Sol. Ennek ugyan van történeti előremenetele, de az csak a felszínt érinti, ajánlatosabb utánanézni, ugyanis van más médiában is képviselője a műnek.

      … a gyengébbek kedvéért Justice Dizzy anyja, és Justice-t leszámítva Dizzy az egyetlen (ugyan csak félig Gear), akiben a Gear gén tisztán van jelen, és nem módosított ember, mint Testament. Maga a játék nem egy nagy kedvenc, de a története igazán magával ragadó. Remélem egyszer meglátjuk milyen volt annak idején Justice, végülis ő teljesen Gear… az sem biztos, hogy ember kinézetű volt, Dizzy-ből kiindulva.

      Végül pedig szar Twitter-el vagy mi a franccal nem foglalkozom, a Facebook-on fent vagyok, de az is unalmas. Sok ember mindíg unalmas, mivel a tömegben meghal az élethez nélkülözhetetlen egyediség (idézet: Charles Darwin). 🙂

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Tudod ennyi története még egy Prototype-nak is van, amit bezzeg elintéztél annyival, hogy szar mert véres. Egyébként gratulálok, látom nálad is működik a jó öreg kettős mérce.

        Morrowind, Stalker, Mafia, Dragon Age, Max Payne… csak egy pár példa arra amik úgy amblok verik az összes Jgamet történet szempontjából 80-tól idáig.

        Az interneten fenyegetőzni… epic fail. Tipikus példája annak amikor a logika csődöt mond, és jön a masszív flame.

        Kedvelés

      • BenyoBoy Says:

        *ásít*
        Bekaphatod a faszom, gyökér! Szüleidről semmit nem mondtam, csak azt, hogy tisztelem őket, hogy elviselnek egy olyan kis pondrót, mint te, szóval nem kell a műbalhé, nyugodton leülhetsz, hiteltelen vagy, senki nem kíváncsi rád! Tényleg, nem arról volt szó, hogy elhúzol a gecibe innét? Láttam a facebook profilodat, annyira no life vagy, hogy nem mertél magadról képet feltölteni, ez köbö mindent el is mond rólad.
        Én megpróbáltam érvekkel alátámasztani a mondanivalómat, amit te elintéztél azzal, hogy “kuss, nem értesz hozzá, csak én”. Tudod mit? Baszd meg magad te kis pudvás cigánygeci, ki a faszomnak képzeled magad, he? Mint előbb írtam: hiteltelen vagy, egyszer nem indokoltál még meg semmit példákkal. Te persze elvárod, hogy más kifejtse, de amikor arra kerül a sor, hogy igen, akkor miért is szar valami, miért így gondolod, akkor vagy nem reagálsz semmit, vagy elintézed azzal, hogy “nem értesz hozzá”.
        Példának okáért:
        “aki összefüggéstelenül beszél, és maga nem tudja mi igaz, és mi a saját találmánya”
        Példát megint nem írtál, és gondolom nem is fogsz. Tudod miért? Mert nem igaz.
        A tiszteletlenség, a gyökérség, a nagyképűség és a szellemi fogyatékosság tökéletes ötvözése vagy!
        Gondolom, megint valami sablonos, értékelhető információadag nélküli katyvaszt fogsz erre is válaszolni, mint amilyen a kommentjeid 100%-a is hasonló volt. Vagy remélhetőleg tényleg eltűnsz a faszba.
        Remélem az élet hasonló területein is hasonló sikerekkel fogsz majd operálni, mint ahogyan itt próbáltál haverkodni, és sunyi geci módon ráerőltetni másra a dōjinshi szarjaidat.

        Kedvelés

  65. Wagner Says:

    weebo alert

    Kedvelés

  66. Dodgers Says:

    “Legtöbb japán dolognak van apropója”

    Valóban, egy random eroge-nak is bizonyosan a romantikus viszonyok plátói megjelenítése a célja, amelyek kivetítik napjaink kiveszőben lévő kincsét, az érzelmeket, mindezt gazdagon illusztrált, hiteles ábrákkal és karakterrajzzal. Miközben egy ’92-es formabontó FPS, és annak remek 2001-es folytatása nem közvetít semmiféle értéket, hiszen csak menned kell, és osztanod az ólmot az arctalan, 2D-s pixelnácikra. Hiába van célnak megfelelő története, ha nem Japánban készült. Így elveszett a szabadságjogért való küzdelmet kivetíteni szándékozó, hősies üzenete. But of course and /sarcasm.

    Kedvelés

  67. Endymion Says:

    Ha ha ha…

    Ennél többet nem is kell írnom Dodgers bejegyzése előtti üzenetekre, magáért beszél.

    A visual novel-ekben meg gyakoriak a homályos utalások kifelé, bizonyos történelmi tettekre, szépirodalmi emlékekre. Ez a műfaj lényege is. Relatív életszerű helyzetekre ráilleszteni a megfogalmazódó (illetve szerzett) gondolatokat, majd egy történetet írni köré. Ez annál egyszerűbb, minél kevesebb a köze a valósághoz, és minél kevesebbet utal rá. Animék között a DragonBall ezért érdekesség és kuriózum.

    Kedvelés

  68. BenyoBoy Says:

    Azért a kritizálástól messze van, fogalmazzunk úgy, hogy a magyar nyelv laikus felhasználójaként felfogható mondatokat alkot véletlenszerű szavak elrendezésével. Mert hogy köze nincs a videojátékok világához, az is biztos.

    Kedvelés

  69. Endymion Says:

    Buzi gyökérnek érzem magam, sajnálom.

    Kedvelés

  70. Dodgers Says:

    “Velem egy súlycsoportbelikkel szoktam inkább ilyenekről beszélni…”

    Bazz, ezzel az egoizmussal atomerőművet lehetne működtetni 24/7-ben. Érvelésnek még mindig semmi nyoma, de mindenkit elküldeni a francba az jól megy. Látszik nagyon nem akar leesni a tantusz, segítek egy kicsit: eltérő vélemény =/= hozzá nem értés.

    Pontosan miért is nem ér fel hozzád itt senki? Mert nem osztják a véleményedet, miközben akik igen, azok egy súlycsoportban vannak veled? Ez minden, csak hatásos érvelés nem, mert ez is körülbelül a “nem értesz egyet velem, fogd be” kategóriát képezi, és amit 15+ fölött már illendő eldobni. Már ha azt akarja az ember hogy komolyan is vegyék, that is.

    Kedvelés

  71. Péter Says:

    Kész, most már tuti lesz blogroll díjazás. =D

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: