Disgaea – Hour Of Darkness

A Disgaea egy taktikai rpg, amit a Nippon Ichi fejlesztett, kiadók: Atlus USA Inc, Koei, PS2-re jelent meg  először Japánban 2003-ban.

Történet:

A sztoriba most nagyon nem akarok belemenni, de röviden összefoglalnám a lényeget. Helyszín: Netherworld. Laharl aki az alvilág urának a fia,  tehát démon herceg felébred a koporsójában 2 év szunyókálás után. Mellette áll Etna (a kastély egyik alattvalója) és elmondja neki, hogy az apja meghalt és most nincs uralkodó az alvilágban. Szinte minden démon elhagyta a Kastély a király halála után és mindenki elfelejtette Laharlt. Laharl tehát útnak indul Etnával, hogy visszaszerezzen mindent ami eltűnt a kastélyból, sőt ő akar lenni a következő uralkodó. A játék egyébként soha sem veszi magát komolyan, az egész történet poénok és idétlenkedések sorozata. A Disgaea magát a JRPG műfajt parodizálja.

Gameplay:

Négyzetrácsos térképen kell harcolni (map), a játékos egy sereg karaktert irányít és mindegyik egy négyzetet foglal el a területen. Irányíthatunk humanoid és szörny karaktereket is. Kapunk a mapra egy rakás ellenfelet, őket kell legyőznünk seregünk és képességeink (skill) armadájával. Vannak olyan skillek amik egy ellenfélre hatnak, de léteznek olyanok is amelyek területre (több négyzetre). A harc természetesen körökre osztott, sőt  ritkán még gondolkodást is igényel.  Humanoid karakterek fel tudják emelni az ellenfeleket és eldobhatják, így távol lehet őket tartani magunktól.  Én pl pingvineket szoktam felkapni és dobálni, mert azok felrobbannak és nagy sebzést ejtenek ráadásul több négyzetre. A környezet három dimenziós viszont a figurák 2d-sek. Ez már megszokott a hasonló műfajú játékoknál bár lehet, hogy egyeseknek ez nem fog tetszeni és emiatt dobják majd a Disgaea-t. Másoknak meg a sok loli nem fog bejönni meg a sok ökörködés.

A játék érdekessége, hogy a karakterek maximum szintje (lv.) 9999. (!), durva mi?Kb 9 óra játék alatt értem el az első 12 szintet. Szóval pár száz órát el lehet szórakozni míg eléri valaki a lv. 9999-et. Ráadásul több féle befejezés is van, meg újrajátszási lehetőség. Lehet 150 karaktered, több mint 100 féle skill.

Geo Panels:

Néhány mapon el lettek helyezve ilyen Geo Panelek, ezek színes, villogó négyzetrácsok a térképen. Minden fajta színü Geo Panelekhez tartozik egy ugyanolyan színü Geo Symbol. A Geo Symbolokat el lehet dobni vagy szétütni. A Geo Symbol tulajdonságot ad a hozzá tartozó Geo Panelnek. Pl lehet olyan, hogy ha rááll egy karakter egy bizonyos Geo Panelre akkor sérthetetlen lesz (amíg rajta áll), vagy 20%-al nő a védelme, vagy minden körben sebződik stb. Ha egy Geo Symbolt szétütünk akkor az megsemmisül. A szétütött Geo Symbol színének megfelelő Geo Panelek színe megváltozik és a karakterek akik rajta állnak a paneleken azok sebzést kapnak. A mai napig nem teljesen értem ezt az egészet, de mindegy, nem érdekes. 😀

Laharl’s Castle:

Ez egy csomópont a játékban. Innen kiindulva lehet eljutni a mapokra: beszélni kell a Dimensoinal Gate Keeper-rel, ő teleportál minket. A sztori haladásával minden új epizód kezdeténél új map-set-eket kapunk amiken végig kell küzdeni magunkat, hogy haladjon tovább a sztori. Egyéb helyszínekre is eljuthatunk innen: Item World, Dark Assembly. Ezek a sztoritól függetlenül bármikor elérhetőek. Minden mapot akárhányszor meg lehet csinálni, így lehet tápolni a karaktereket. A Kastélyban található bolt is (item shop, armor shop), egyedül itt tudunk bevásárolni a karaktereinknek fegyvereket, páncélokat, kiegészítőket, gyógyitalokat, valamint kórház (hospital) is van ezen a területen. Itt pénzért meggyógyítják a harcosainkat. Pénzt szerezni megnyert csatákból lehet.

Dark Assembly:

Itt lehet új karaktereket létrehozni(ez manába kerül) , inventory-t növelni, szavazásokat indítani (szenátorokat kell meggyőzni/lefizetni, hogy szavazzanak rád), pl. meg lehet szavaztatni, hogy pénzügyi támogatást kapj. Promotion Exam: ez egy vizsga, ami konkrétan egy harc több szörny és egy karaktered között. Ha minél több ilyen vizsgát megcsinál egy karakter annál nagyobb lesz a rangja az Assembly-ben, nagyobb lesz a befolyása, több mindent megtehet.

Item World:

Itt lehet feltápolni a fegyvereket. Bemész az Item World-be, kiválasztasz egy fegyvert, hogy ezt szeretnéd felturbózni és akkor indul a játék. Sorba kell mapokat megcsinálni, ilyenkor a kiválasztott fegyver szintje (lv.) mindig nő. Minden tizedik map tartalmaz egy bosst. Elhagyni az Item World-öt csak két féle képpen lehet: minden tizedik map után ki lehet lépni, vagy használni kell egy Mr. Gency’s Exit (emergency exit) nevü tárgyat. Minden itemhez 100 véletlenszerűen generált map tartozik, tehát gondolom minden tárgyat lv. 100-ig el lehet fejleszteni. Szóval így lehet übertáp cuccokat csinálni.

Végszó:

A játéknak készültek későbbi részei is: Disgaea2:Cursed Memories PS2-re és PSP-re, Disgaea3:Absence Of Justice PS3-ra, ráadásul mangát is csináltak belőle, sőt még egy anime sorozat is ami nézhetetlen volt számomra. Az első Disgaea megjelent DS-re is pár új extra kiegészítéssel pl: egy új titkos karakter. Amúgy több díjat is kapott egyes gamer oldalakon, pl Best Strategy Game Of The Year.

Azt még megemlíteném, hogy kb addig lehet élvezni a játékot amig tart a főszál. Ez olyan 70 óra ha jól emlékszem. Az az igazság, hogy a játék hardcore része csak ezután kezdődik. Titkos map set-eket lehet előhozni, rá kell jönni, hogy miként fejlődhetsz több ezer szintet a legegyszerűbb módon, fegyverek és karakterek maxra fejlesztése, 4000-es szintü titkos főellenségek legyőzése. Szóval a játék “bónusz” része már csak igazi hardcore arcoknak való. Személy szerint én elég hamar meguntam a monoton tápolást. Szóval a Disgaea addig tudott igazán lekötni amíg ment a sztori a paródiáival meg a poénjaival. A nagy kedvenceim közé nem kerül be meg nagyon nem is rajongok érte, de azért fun volt végigtolni egyszer.

Címkék: , , , , , ,

2 hozzászólás to “Disgaea – Hour Of Darkness”

  1. Best Of Playstation 2 Games – kategóriák szerint « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] 11 RPG nekem nagy kedvenc maradt. Többet nem találtam ebből a műfajból ami tetszett volna. A Disgaea a leghardcoreabb game PS2-re. Miután elvittem 960-as szintig úgy döntöttem, hogy soha többet […]

    Kedvelés

  2. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] itt. Shin Megami Tensei: Devil Survivor: 9/10 Ismertető: itt. Disgaea: 7/10 Ismertető: itt. Fire Emblem Shadow Dragon: 8/10 Ismertető: itt. Advance Wars Dual Strike: körökre osztott […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: