Might And Magic – Clash Of Heroes

Kétség kívül a DS legjobb stratégiai játéka az összetett puzzle szerű harcrendszere miatt. 2009-ben dobta piacra a Ubisoft kiadó NDS-re, de  csináltak belőle  HD verziót ami letölthető Playstation 3-ra és XBOX 360-ra is. A történet a Heroes V előzményeit dolgozza fel középpontban 5 hőssel akik mind 1-1 frakciót képviselnek a jól ismert stratégiai játékból. Godrick a lovagokat irányítja, Anwen az elfeket, Nadia a Tower vár lényeit, Fiona az élőhalottakat vezeti miután maga is szellemmé vált, Aidan pedig a Blade of Binding segítségével parancsol  egyes démonoknak. Néhány szereplő már ismerős lehet a Heroes V-ből is pl a felsoroltakon kívül Markal, Cyrus és Findan.

Játékmenet

Nézzük először a menüt:

  • Campaign: a sztori mód amit nagyjából 20-22 óra  alatt lehet megoldani. Minden karakterhez tartozik egy külön fejezet rész.
  • Quick Battle: gyors csata a gép ellen. Alapból az 5  karakter közül választhatsz, de a Campaign módban még unlockolhatsz mégegyszer ennyit. Állítható nehézségi szint.
  • Multiplayer: Két játékos mód egymás ellen a nintendo wifi-n keresztül.
  • Tutorial: ez az oktató mód. Hülyeségnek tartom, mert a Campaign elején úgyis elmagyaráznak mindent.

Vegyük át először mondjuk a Quick Battle-t  csak, hogy milyen a harc meg az előtte lévő felkészülés.  A menüpont kiválasztása után beállíthatjuk az ellenfél frakcióját, a nehézségi szintet és azt, hogy használjunk-e artifact-ot (varázstárgyakat). Majd el kell dönteni, hogy melyik hőssel szeretnénk játszani, ugye összesen 10 lesz ha végigviszed a kampányt (minden várhoz 2 tartozik). Minden hősnek van egy különleges varázslata és egy Fal Képessége. Nadia például villámokat tud szórni.  Anwen meg át tudja lőni az egész pályát egy varázsnyíllal ami rohadt nagyot sebez.

 

A következő képernyőn a seregünk összetételét kell beállítani. Három féle egység van a játékban: Core Unit, Elite unit, Champion Unit.

  • Core Unit: végtelen, soha nem fogy el. Egy helyet foglal és nagyon gyenge, minden vár 3 féle Core Unit-tal rendelkezik.
  • Elite Unit: ezek minden esetben két négyzetnyi helyet foglalnak el. Egy várban 2-3 fajta Elite Unit található. Sokkal erősebbek mint a Core és különleges képességeket is kaptak. Pl a szarvas átugorja a falakat, a szerzetes gyógyítja a hősödet minden körben.
  • Champion Unit: ezeknek négy hely szükséges. Egy várban maximum 2 fajtája van. A Sylvan-nál pl Treant és Emerald Dragon. A Champion Unitok a legdurvábbak a játékban. Marha nehezen lehet őket beindítani és vigyázni kell rájuk, mert számuk véges. Ha elfogynak újat vehetünk belőlük, de ez igaz az Elitekre is. Persze ilyesmi csak a kampány módban fordulhat elő.

A harcba  három Core egységet és két nagyot vihetsz tovább. Te döntöd el, hogy egy Elitet és egy Championt vagy esetleg két Elitet akarsz csatába küldeni. Ki milyen stratégiát alkalmaz?

Ha megvagyunk a toborzással akkor fogjunk egy varázstárgyat (persze ha engedéjeztük ezt az opciót az elején). Jó sok  féle cuccot felsorol a game.  Pl: Ring Of Vitality: a hős  életerejét 15%-kal megfejeli vagy Deer Antler ami a szarvasok erejét nyomja meg 25%-kal.  Érdemes attól fűggően tárgyat kérnünk, hogy milyen egységeket választottunk. Pl ha druidánk van akkor az Enchanted Staff-ot ajánlanám, mert az 1 körrel meghosszabítja a druida képességét.

Most pedig nézzük meg miként is zajlik a harc a Clash Of Heroes-ban. Alul láthatjuk a mi seregünket, a felső képernyőn értelem szerűen az ellenfél csapata sorakozik fel. A fight elején a gép véletlenszerűen kiosztja az egységeket mindkét oldalra. A kép alján balról jobbra látható hősünk képe és életereje, különleges képességének ikonja, a másik jel azt mutatja, hogy mennyit cselekedhetünk az adott körben. Egy kettest láthatunk ott azaz 2 egységet mozdíthatunk el 1 kör alatt. Az utolsó ikon pedig az, hogy mennyi erősítést hívhatunk. A harc elején nullát mutat, ha majd megfogyatkozik a seregünk akkor ez a szám egyre feljebb fog menni. A Quick Battle célja az, hogy legyőzzük az ellenséges hőst: le kell vinni nullára az életerejét. A hőst úgy lehet megsebezni ha nem áll előtte semmilyen egység, tehát a harcosainknak át kell vágni az egész csatamezőn. Az irányítást megoldhatjuk gombokkal vagy akár a stylus-szal is.

  • Az egységek aktiválása: támadni mindhárom fajta egységgel máshogy kell. Ha 3 azonos színü Core Unit-ot egymás mögé helyezünk akkor aktiválódnak. Itt egy példa: három barna medvét aktiválsz, megjelenik felettük egy kettes, ez azt jelenti, hogy két kör múlva támadást indítanak. Átrohannak az ellenség térfelére és ha nincs elöttük senki akkor meg tudják sebezni a hőst. Hogy ki mekkorát sebez az is az egységtől függ. Egy medve kb 10-et, egy Champion Unit ennek legalább tízszeresét képes ütni. Az utóbbival ezért is van jóval nehezebb dolgunk:  a Champion-ok aktiváláshoz 4 Core Unit szükséges. Mondanom sem kell, hogy annak az eséje, hogy 4 egyforma szinü kis egységet kapjál (és be is tudd tenni őket a nagy lény mőgé) elég alacsony. Fontos, hogy miután lezavarta a támadást az aktivált Unit: eltűnik. Ezért is fogunk mindig erősítéseket hívni, persze ez is 1 lépésbe kerül.
  • Falak építése: ha három egyforma szinü ugyanolyan Core Unit-ot egymás mellé rakunk akkor fal jön létre. Ez felfogja az ellenséges egységek támadásainak egy kis részét. Említettem, hogy minden “vár” falainak más képessége van. Pl A Sylvan falai minden körben regenerálódnak.
  • A hősök varázslatai: alul ugye mutatja az ikon, hogy mikor használhatjuk ezeket. Szinte bármilyen cselekedettől töltődik, ha eltalálják a hősünket akkor megy fel a legjobban. Ha eléri a maxot akkor ellőhetjök most például Anwen nyilát ami akár meg is fordíthatja a csatát.
  • Fusion: ha két aktivált egységet sikerül egymás mögé helyezni akkor összeolvadnak és az erejük összeadódik. Ha mákunk van csinálhatunk háromszoros Fusion-t is akár. Ezekkel is lehet durvákat sebezni, de mondjuk egy többszörös medve Fusion akkor sem győzhet le egy Champion Unit-ot.

(A képen látható, hogy éppen aktiváltam Anwen nyilát ami kilövésre kész. Amúgy 47-et vágott a ellenfél hősére)

(Háháhá Victory, Godrick sucks)

Dióhéjban ennyi lett volna a Quick Battle. Itt nincsenek még RPG elemek, se feldataok se semmi. Csak egy gyors csata, pár perces szórakozás.  A kampány az már más tészta. Arról is írnék egy keveset:

A felső képernyőn szerepelnek hősünk adatai, valamint az, hogy milyen egységekből áll a csapatunk és, hogy mennyi nyersanyagot gyűjtöttünk be. Ezen kívül egy értelmetlen mini térképet is elhelyeztek a hős képe mellé. Az alső képernyő 100%-át a kalandtérkép teszi ki. Ezen kell mászkálnunk a kampány módban. A közlekedés csak a kis sárga pontokon keresztül lehetséges. Találhatunk különböző épületeket ahol Elite illetve Champion Unitokat vásárolhatunk. Ilyen esetekre tartogatjuk majd a megszerzett aranyat és nyersanyagainkat (érc és kristály).

Az alsó képernyőn előhívhatunk egy menüt ami 5 féle lehetőségből áll. Hős képességeinek megtekintése, seregünk beállítása, varázstárgyak felszerelése (csak egyet lehet), aktuális küldetések megtekintése és végül a mentés. A Clash Of Heroes egyik pozitívuma, hogy akárhol elmenthetjük a játékot. A kalandtérképen el lettek helyezve NPC karakterek akik küldetéseket és bónusz feladatokat adnak, de találkozni fogunk sok ellenféllel is. Minden megnyert csata után a hős és az egységei is tapasztalati pontot kapnak. Mindkettőnek meg lett szabva a legmagasabb elérhető  szint. Ha megcsinálod a hőssel a level 10-et akkor már szinte legyőzhetetlen vagy. Persze  muszáj taktikázni is minden harcnál és néha még egy kis szerencsére is szükség lesz.

Tálalás

Meg kell említeni, hogy a zene tök ugyanaz mint a Heroes V-ben, ettől lesz elsősorban Heroes feelingje mindenkinek. A grafikáról annyit, hogy pont nem olyan mint amit  megszoktunk a Might And Magic sorozatnál. A jól ismert lények chibi változatát sikerült megformálniuk a készítőknek,  hangulatos munkát végeztek.

Végszó

Szerintem ez a game simán megállja a helyét a Might And Magic sorozatban. Az egész játékban valahogy minden a helyén van és tény, hogy nagyon el lett találva.  Mikor odaadtam a haveromnak a DS-t alig bírt leszállni a Clash Of Heroes-ról, azt mondta ez sokkal jobb mint a Heroes V. Szavatossága elég hosszú: a kampány kb 25 órát jelent. Megnyithatunk új hősöket (ezt már említettem) és egységeket is, a Quick Battle pedig megunhatatlan. A Multiplayer is nagyon jó lehet…persze ha tartunk  otthon két DS-t meg egy wifit. Pár dolgot hiányoltam az egészből:  pl a menüből valami Free Play opciót ahol különálló kisebb pályákon mehettünk volna véigig. De szerintem tehettek volna a game-be ilyen unlockolható artwork rajzokat is.

 

Címkék: , , , , , , ,

4 hozzászólás to “Might And Magic – Clash Of Heroes”

  1. Ninty Says:

    Erre a játékra speciel marha kíváncsi vagyok. Anno játszottam a Májt end Medzsik Héttel. 😀

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Ezt USA-ban meg Eu-ban adták ki, szal meg tudod venni. De az MM7-hez nem hiszem, hogy sok köze lenne.

    Kedvelés

  3. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] And Magic Clash Of Heroes: 9.4/10 Eszméletlen jó, bármikor elő lehet venni. Ismertető: itt. Shin Megami Tensei: Devil Survivor: 9/10 Ismertető: itt. Disgaea: 7/10 Ismertető: itt. Fire […]

    Kedvelés

  4. My TOP 25 Favourite Video Games « Wagner's hideout Says:

    […] az 1 játékos mód is nagyon szórakoztató lett benne. Ismertetőt is írtam róla régebben, itt […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: