Command and Conquer – Red Alert 2 (updated v1.2)

 

A Real Time Strategy nem éppen a kedvenc műfajom. Sőt talán ezt a játék stílust próbálgattam a legkevésbé. De nagyon ritkán előfordul, hogy nekiállok egy ilyen RTS-nek. Még régen sikerült megszeretnem a Total Annihilation első részét, ami anno egy PC Guru 2 CD-s melléklete volt. Az volt az egyetlen RTS amivel el szoktam hülyülni pár menetet. Nyomtam akkoriban a  Starcraft-ot, (Terran kampányt csak, többi faj undorító) Warcraft kettőt és a hármat végig. Nem voltak rosszak, de valahogy mégsem érnek annyit, hogy elővegyem őket mégegyszer. Ellentétben a Red Alert 2-vel, ami nagyon üt már csak a zenéje miatt is. Meg ugye mégis csak a  Westwood keze alól pattant ki… Most kezdtem el a hétvégén és biztosan be fog kerülni a Total Annihilation mellé mint kedvenc. A többi Command And Conquer game-t is ki fogom próbálni, bár kétlem, hogy a Red Alert 3-mat majd bírná a gépem.

 

A Red Alert 2-ben két játszható frakció szerepel: a Szövetségesek (Amerika, Britannia, Franciaország, Németország stb) és az Oroszok. Ebben az alternatív valóságban ez a két nagy erő csap össze egymással egy kisebb világháború formájában. Eddig ez mind tök komolyan hangzik, de a  Red Alert 2 világa mégis messze áll a realitástól. Gondoljunk itt a szuper intelligens karakterekre pl.: az orosz oldalon Yuri, aki elme kontrolláló gépezetével vonja parancsa alá az embereket. Tehát képzeljünk el egy világháborút úgy, hogy az emberiség jóval fejlettebb technikával rendelkezik: villámokkal lövöldöző katonák, időjárást manipuláló szuper fegyverek, elpusztíthatatlan tankok. OMG This Is AWESOME!

(A képen [nem] látható lerombolt Pentagon épülete az oroszok első küldetéséből. Itt nyilvánul meg kedvenc taktikám: gyárts megszámlálhatatlan mennyiségü alap egységet)

Játékmenet:

A legfontosabb dolog a játékban a pénz begyűjtése, ez az alapja mindennek ugye. Folyamatos termelésnek kell lennie különben csődbe mész és leáll az egész rendszer. Az első épület amit csinálsz mindig a főbázis (a kamionodra klikkelsz kettőt és átalakul) majd utána a Refinery, mert oda fogják hordani a nyersanyagokat a Miner Truck-ok. Fontos, hogy minél több ilyen begyűjtő járművet csinálj így egyre gyorsabban fog nőni pénzed. Vannak alternatív pénzszerzési lehetőségek: mérnökkel elfoglalsz ilyen neutral olajfúrókat vagy elszórt csomagokat szedsz össze, sőt küldhetsz ki kémeket, hogy lopjanak az ellenfél bázisáról.

5 féle fontos épület szerepel a játékban: Construction Yard a főbázis, Barracks: itt vehetsz emberi egységeket meg kutyákat, War Factory: mechanikus egységek toborzására szolgál, Shipyard: hajók építését teszi lehetővé és végül az Airforce Command. Ez faszság, mert csak a Szövetségeseknek van ilyen, nekik ez a radar is egyben és itt tudnak két féle repülőt csinálni.

A két frakción belül áll több féle nemzet és mindegyik kapott egy sajátos képességet. Ezeket Skirmish és Multiplayer módban lehet használni. Például a britek toborozhatnak mesterlövészeket, az amcsik küldhetnek ejtőernyős GI egységeket a térkép bármelyik pontjára, a franciák megépíthetik a legdurvább ágyut: a Grand Cannon-t, az oroszok csinálhatnak Tesla Tankot ami villámokat lő. Ebből már szerintem lehet arra következtetni, hogy a game igazán multiban jó.

(itt kicsit nagy sereget sikerült összehoznom)

Mindkét frakciónak vannak  erősségeik és gyengeségeik. A Szövetségesekkel szinte áttörhetetlen védelmet lehet kialakítaní, ezt tapasztaltam is, az alap egységükkel (GI) nyomhatsz olyan módot, hogy befedezi magát homokzsákok mögé. Leraksz 20 ilyen GI-t a bázis minden bejáratához, ezek szétlőnek mindent még a tankokat is. Teszel melléjük 1-1 légvédelmi rakéta kilövőt meg néhány tornyot és kész is vagy a bebiztosított bázissal. Kár, hogy ezzel még nem nyertél. Az Oroszok meg állítólag jobbak a korai rush taktikában, tehát a menet elején le tudják rohanni az ellenfelet. Jó az igaz, hogy a ruszkiknak erősebb egységeik vannak, de rush taktikát én pont a Szövetségeseknél alkalmaztam. Csináltam kb 10 Rocketeer-t (jetpack-os lebegő katona) és ráküldtem az ellen építményeire és nyertem is pár perc után. Nem volt ideje légvédelmet építeni, a Rocketeer-t meg nem lehet kinyírni sima egységekkel. A Szövetséges oldal még lopakodós taktikát is alkalmazhat: kémeket beöltözhethetsz és beküldesz az ellenfél bázisára: kikapcsolhatod egy időre az energiaellátását. Sok minden ilyen apróságot lehet találni a játékban. Megemlíteném az Infantry Fighting Vehicle-t, egy olyan jármű ami kombinálható bizonyos gyalogos egységekkel. Beleültetsz egy mérnököt akkor szerelőautó lesz belőle, teszel bele sniper-t akkor rohadt messziről el tudod találni a célpontokat: tehát lesz egy páncélozott mesterlövészed. Sokat kell taktikázni a Szövetségesekkel de én mégis a ruszkikkal játszok inkább a brutál egységeik miatt.

Játék módok:

Single Player: mehetsz 3 féle kampányon. Ami a két frakció küldetéseiből és egy tutorial  részből áll. Ezek mellett indulhatsz Skirmish módban, ahol egy általad választott pályán tetszőleges mennyiségű kompjúter ellenféllel küzdhetsz. Egyszer nyomtam 3 gép ellen: egy percen belül 3 atombombát kaptam. Nem maradt semmi a seregemből csak pár szétolvadt ember meg leégett épületetek. A kampány is egyész jó, igazán ott lehet megismerni az egységeket, hogy melyiknek mi az erőssége. Sőt a küldetések között láthatunk humoros live-action videókat is valódi színészekkel. Yuri szerepében Udo Kier, Tanya-t pedig Kari Wuhrer játsza aki egy B-movie sztár, a Sliders című sorozatból ismerhetjük. Itt van egy IMDB oldal a játékhoz ha valakit érdekel: klikk

Multiplayer: valaki nem akar egyet multizni?

Végszó:

Szerintem a játék RTS fanoknak alap cucc. A 10 éves 2d grafikája ellenére is  teljesen élvezhető, a zenéje pedig üt. Érdemes beszerezni az OST-jét is külön. Sőt csináltak hozzá egy kiegészítőt is: Yuri’s Revenge. Szerintem el leszek ezzel még egy darabig, talán nem jut a Starcraft sorsára. 🙂

 

Azt tudtátok-e, hogy nincs olyan gép amin nem akadna be a játék amikor atomot dobsz az ellenfélre?

 

Címkék: , , , , ,

30 hozzászólás to “Command and Conquer – Red Alert 2 (updated v1.2)”

  1. Péter Says:

    A Red Alert 1 és 2 epic, a 2 zenéi szintén, de a 3-mat messze kerüld el, mert meg sem közelíti az első 2 rész színvonalát. Inkább C&C Generals + Zero Hour.

    Warcraftot sohasem szerettem, Starcraftal elvoltam.

    Ha minőségi menedzsment stratégiát akarsz, próbáld ki a Warhammer 40k: Dawn of War-t, aminek nagyon jó, fordulatos története van RTS-hez képest. Plusz én még ajánlom az alap gametől független Dark Crusade részt, ami rizikó elven megy.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Ok akkor majd a Red Alert 1-et meg a C@C Generals-t próbálom ki. 😀 Warhammer-rel egyelőre nem kívánok kisérletezi, majd egyszer. De már thunder is mutogatta eleget a stratégiáit. 🙂 De ha tudsz még hasonló színvonalú RTS-t akkor mondd!

    Most néztem IMDB-n a Red Alert 2 szereplőgárdáját, csomó ismerős arc. Nekem fel sem tűnt, hogy Udo Kier játsza Yuri-t. 🙂 Mindjárt nyomok egy update-et.

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Jó RTS-ek? Hmm…

    Age of Mythology
    Battle Realms
    Empire Earth
    Supreme Commander
    Cossacks
    Stronghold (de szigorúan az 1)

    Ezek menedzsmentek, ha taktikait szereted, akkor:

    Sudden Strike 1-2 (a 3 semmiképp)
    Soldiers: Heroes of WW2
    Panzers sorozat (bár szvsz nem akkora szám)
    Ground Control

    Plusz egy RTS+RPG: Gangland

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Kösz a listát.
    A Supreme Commander az már más kategória (hardware azt már messze nem bírja).
    Majd ezekből fogok válogatni ha egyszer megint rámjön a RTS nyomhatnék. 🙂

    Kedvelés

  5. siklara Says:

    Istenem, ez egy mekkora játék… Az egyetlen RTS, amit nem hogy elviselek, de kifejezetten nagyon szeretek, a Hell March meg minden idők egyik legbüntetősebb játékzenéje. 🙂

    Ezeken az élőszereplős videókon még mindig besírok, ez a sok sztereotípia, amit beléjük zsúfoltak… XDDD

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Nekem is most már ez a favorit RTS 🙂
    A Hell MArch meg epic, de a többi szám is pl a “Blow it Up”
    “gentleman it’s a nuclear device, time is running out’ 😄

    Kedvelés

  7. Soa Mark Says:

    Red Alert 2 egy klasszikus.
    Megunhatatlan még offline is 🙂

    Nekem Westwoodtol még kedvenc a Tiberian Sun ami szintén c&c csak hát ezt is folytatták mint a red alert 3-mat és az EA elbaszta…

    Kedvelés

  8. Wagner Says:

    Utánaolvasgattam és a fanok nem nagyon szeretik azokat a részeket amik a Yuri’s revenge után jönnek, mert onnantól szűnt meg a Westwood tevékenysége.

    Kedvelés

  9. Péter Says:

    A Generals azért még bőven jó volt (pláne mert van hozzá Magyar fejlesztésű Red Russia Mod) viszont az új Rde Alert 3 és Tiberian Sun tényleg egy fostaliga.

    Kedvelés

  10. Wagner Says:

    Nem szeretem a Modokat, de tudom, hogy ezekhez van egy csomó.
    Baszki az orosz kampány utcsó elötti pályája kibebaszottul nehéz volt, kb ötször kellett elölről kezdenem. Amikor Yuri főépületét kellett lenukézni… és nekem nem robbant szét kettőtől, három kellett, háromszor 10 percig bírni a folyamatos támadást, a végére 1 emberem se maradt, nagyon HARD volt… O_o de már csak 1 pálya ..phehh

    Kedvelés

  11. Péter Says:

    Pedig vannak ám nagyon jó modok, amikkel már önmagukban is élmény játszani. 🙂

    Kedvelés

  12. Wagner Says:

    Ja láttam valami zombi módot. Meg ilyen atombomba dobálós módot is. Elég durvák voltak. 🙂

    Nézegettem videókat, de a többi rész nem tetszik annyira mint a Red Alert 2. Ezután majd a RA 1-et vagy a C n’C Generalst próbálom ki.

    Kedvelés

  13. Péter Says:

    1000FT-ért árulják a Zero Hour kieggel együtt, szóval akár meg is veheted, annyi pénzt simán megér. 🙂

    Kedvelés

  14. Wagner Says:

    Hol láttad annyiért? 🙂

    Kedvelés

  15. Péter Says:

    A Galaxisnet-en: http://cdgalaxis.hu/PC/7415/command-and-conquer-generals-deluxe.html

    Kedvelés

  16. Wagner Says:

    Még pószter is van hozzá, ez kifejezetten megéri.

    Kedvelés

  17. Péter Says:

    Meg bizony (én anno még 3k-ért vettem meg ezt a packot),aztán már csak patchelni kell, és mehet a menet. 😀 Skirmish amúgy még nagyon jó benne, azzal rengeteget szórakoztam, meg egyik haver gyártott hozzá pár pályát, és elég jók lettek. 🙂

    Kedvelés

  18. Wagner Says:

    Közben végeztem a szovjet kampánnyal. Kitettem a Kirov Airship-et a logóra : ) Hamarosan jöhet a Generals is, de nem hiszem, hogy jobban fog tetszeni mint a RA2. Pályákat majd küldhetsz! 🙂

    Kedvelés

  19. Péter Says:

    Azt én se mondanám hogy jobb, de elég jó kis game szerintem. Pályák ügyében meg majd akkor üzenek havernak. Egyébként továbbra is ajánlom a Magyar fejlesztésű Red Russia mod-ot, az összes Red Alertes egységet nagyon jó minőségben rakták át a Generalsba: http://www.generals.hu/download.php?view.301

    Kedvelés

  20. Wagner Says:

    Kösz, szedem is a modot. Mivel Szovjet fan vagyok ezért nem hiányozhat a Generals-ból ez a frakció 🙂 Zsenik ezek a magyarok, hogy ezt összedobták.

    Kedvelés

  21. Wagner Says:

    Nyomtam egy 5 percet a Skirmish-en, így hirtelen nem jött meg. Kicsit átláthatatlan volt elsőre, meg nem tetszett, hogy külön építő ember van. Az épületek készítésekor meg kicsit Black And White feelingem lett. Maga a játék meg elég lassúnak tűnt a RA2-höz képest, hiányzott a pörgés. De ezek csak az első benyomások.

    Kedvelés

  22. Péter Says:

    Game spped-et lehet állítani, meg rakd fel Brutal-ra az AI-t. 😀

    Kedvelés

  23. OMG it’s over 10.000! « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] Command and Conquer – Red Alert 2 (updat […]

    Kedvelés

  24. My TOP 25 Favourite Video Games « Wagner's hideout Says:

    […] A lista egyetlen valós idejű stratégiai játéka. Mondjuk sokat nem is szeretek, ami nekem belefért ebbe a műfajba az a Command and Conquer, a Total Annihilation, a Warcraft 2 és a Starcraft volt egy kicsit.  A C n’ C sorozattal szintén nem olyan régen ismerkedtem meg, de nagyon bejött a maga eltorzult világával, főleg a Red Alert sorozat. Egyfajta alternatív világot ismerhetünk meg ebben a játékban ami Hitler meggyilkolása miatt jött létre. Ebben a világban az Oroszok indulnak világhódító hadjáratra és USA és a szövetségesei akarják megakadályozni ezt az egészet. Einstein-nek köszönhetően pedig szupermodern fegyverekkel vívhatják meg csatáikat. A történet humoros, a játékmenet pedig pörgős, talán a leggyorsabb RTS, a zenéje is nagyon emlékezetes. Erről is írtam ismertetőt: itt. […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

