Mario and Luigi: Partners in Time (updated v1.1)

Ki nem ismerné a kis bajuszos csőszerelőt és testévérét. Már vagy húsz éve ugrálnak a képernyőkön és még mindig nem unjuk őket, folyton tudnak újat mutatni, több féle műfajban kiprobálták őket a készítők: 2d ugrálós, sport, gokart, puzzle party. Na de lássuk hogyan viselkednek egy RPG-ben a Nintendo kézi konzolján.

Ez a Mario and Luigi RPG trilógia második felvonása, a Superstar Saga folytatása ami GBA-ra jelent meg. Az Alphadream fejlesztette és a Nintendo adta ki.

Sztori

A történet röviden annyi lenne, hogy a Mushroom Kingdom-ban a professzor feltalál egy időgépet ami miatt elég sok galiba történik. Peach hercegnő kipróbálja a szerkezetet, visszautazik a múltbéli királyságba ám ő nem tér vissza, helyette csak egy szörnyeteget  hoz vissza az idő masina. Mario és Luigi legyőzik a szörnyet majd elhatározzák, hogy visszamennek a múltba megmenteni Peach-et. Milyen bájos nem? Mondjatok egy Mário játékot ahol nem ez a fő feladat. Na szóval az időgép sok problémát okozott már most, de ez még nem minden: egy közeli bolygóról érkező úgynevezett Shroob népség úgy dönt, hogy leigázzák a múltbéli Mushroom Kingdom-ot. A Shroob-ok gonosz, lila színű, mérgező gombaszerű élőlények.

A múltban Mario és Luigi találkoznak fiatal énjeikkel: Baby Mario és Baby Luigi. Így már négy főből áll a csapat. Sok őrült karakterrel összefutnak kalandjuk során. Peach megmentésére többször is sort kerítenek, ez nem könnyű feladat mivel már két hercegnő is van… Közben Bowser a gonosz koopa is akcióba lép. Megjelenik Baby Bowser is aki először összefog Marioékkal: segít nekik elmeneküli a Shroob  űrhajók elől, de nem sokkal ezután szövetkezni fog felnőtt verziójával. Ütős páros az biztos. Vajon sikerül-e megmentie Mushroom Kingdom-ot a négy tesónak? Legyőzhetik-e a két Bowser-t meg a Shroob királynőt és  talpnyalóit? Ha elég erős az idegrendszered és össze tudod gyűjteni a Kobalt Csillag mind a hat darabját akkor igen. Na szóval a történet az nagyon szórakoztató, de mi van a játékmenettel?

Gameplay

Adott egy központi csomópont ahova szinte mindig vissza lehet térni: ez a Peach’s Castle a jelenben, itt lehet vásárolni gatyákat meg passzív képességeket adó kitűzőket, életerőt visszaadó gombákat és Bro Item-emek. Valamint innen lehet eljutni  időalagutakon keresztül a múltbéli helyszínekre. Mindig meg van adva, hogy mikor hova kell menni, tehát elakadni szinte lehetetlenség. A sztori előrehaladtával mindig újabb kapuk nyílnak majd meg.

A mászkálás klasszikus felülnézeti 2d-s RPG módjára történik az alsó képernyőn, a felsőn pedig mindig a térképet lájuk. Mind a négy karakternek jut egy akció gomb: Mario=A, Luigi=B, Baby Mario=X, Baby Luigi=Y. Ezekkel a gombokkal  ugrik az adott karakter. A nagy tesók cipelik a nyakukban a kicsiket, de ha megnyomod az X-et akkor a bébik leugranak és a csapat két felé válik. Ilyenkor mindkét team tud külön speciális mozdulatokat csinálni. Mario és Luigi egymásba kapaszkodva golyóvá alakulnak, a kicsit meg le tudnak fúrni a föld alá vagy használhatnak kalapácsot kapcsológombok beverésére. Vagy ami a legdurvább: a nagy tesók labda formában át tudnak gurulni a bébiken, ekkor azok kilapulnak és be tudnak menni szűk helyekre is! Ezek a képességek elengedhetetlenek különböző puzzle feladatok megoldására. Tehát a felfedezés is nagyon szórakoztató tud lenni.

Harc

A csata nagyon alap JPRG-re jellemző elemekből áll. Körökre osztott, de mégis van benne egy kis real-time: nagyon jól kell időzíteni támadáskor és védekezéskor is.  Azt már említettem, hogy minden karakterhez tartozik egy gomb, ugyanígy működik a harc is. Az A-val Mario ráugrik az ellenfélre, mielőtt ráékezne az ellen fejére megint A-t kell nyomni és akkor lesz teljes a támadás. Ha rosszkor időzítünk Mario seggre esik. Ha viszont Mario nyakában ül kicsi énje akkor a fejre érkezés előtt  X-et kell ütnünk: így ketten hajtanak végre közös támadást. Lesznek viszont olyan szörnyek akiket ugrással nem lehet megsebezni, mert mondjuk tüskés a hátuk: ezek ellen kalapácsot kell használni (ezt csak a kicsik tudják). Ha lezavartad a körödet akkor a gép jön. Ha mondjuk lézert lőnek Luigi felé akkor a B gombbal átugorhatod azt ha jól időzítesz. Ha tűzgolyót dobnak feléd akkor kalapáccsal visszaverheted (Y,X).

Ennyit az alap mozdulatokról. Ezeken kívül támadhatsz mág Bro Item-ekkel is, ezek még gyorsabb reflexeket igényelnek. Pl ki kell lőni ágyúból mind a négy karaktert, majd maikor leérkeznek jó időzítéssel meg kell nyomni mindegyiknek a gombját. A következő videó bemutatja az összes Bro Item-et:

Tálalás

A grafika 2d-s, nem kell elájulni tőle. Mondjuk így még mindig jobban néz ki mintha 3d-ben csinálták volna meg. Szép színes🙂 … szóval hozzák a megszokott Mario hangulatot. Bár a Shroob-ok nekem annyira nem tetszettek, valahogy olyan feelingem volt tőlük mint a Bleach-ben a bountoktól. Az animáció, a mozgás nagyon jó lett. A zenére sincs panasz. Az irányitás is jól ki lett találva, bár elég nehezen lehet belejönni. Be kell gyakorolni, hogy melyik gombra ki reagál főleg a Bro item-eknél.

Végszó

Most már értem, hogy miért értékelték mindenhol 95%-ra ezt a játékot. Sose voltam egy nagy Mario fan, gondoltam teszek ezzel egy próbát. Hát azt kell mondjam megérte. Nagyon szórakoztató volt és  egyáltalán nem hardcore. Nehéz meg minden, de nem az a tipikus széttápolom magam JRPG. Egyszerűen csak fun. Bárkinek ajánlom aki szeret játszani, bármilyen korosztálynak. Folytatása is készült: a Bowser’s Inside Story, mindenképpen ki kell próbálni azt is, állítólag még ennél is jobb.

Címkék: , , , , , ,

14 hozzászólás to “Mario and Luigi: Partners in Time (updated v1.1)”

  1. Soa Mark Says:

    Jó lehet😀
    Amúgy az alap Mario RPG-ben csak mellék feladat volt Peach megmentése mert a fő feladat Smithyék kipicsázása ja meg bonuszként lehetett harcolni Culexel a Final Fantasyböl

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Jó is volt … kár, hogy a főboss rohadtul idegesítőre sikeredett. Amikor meg örültem, hogy vége van akkor jött Bowser aki megette a főboss erejét és őt is el kellett kenni.

    Culex? Életemben nem hallottam róla.

    Kedvelés

  3. Soa Mark Says:

    Én se.
    De a guide book szerint Square poénbol rakta be.
    Lehet egy meg nem csinált karakter alkalmazása más hol😀

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Utánanéztem.
    Az egy tévhit, hogy Culex szerepel az FF-ben. Culex egy super secret boss a Mário RPG-ben és csak egy utalás a Final Fantasy-re. Nem szerepelt egy részben sem. Ez két dologban nyilvánul meg: Culex rajzolásában (SNES FF stílus) és a csata zenéjében ami az FF IV-ből van. Meg még egy utalás ugye a Victory zene, de azt már beszéltük.

    Kedvelés

  5. Soa Mark Says:

    Akkor most okosabb lettem😛
    Ha már JRPG téma szerintem én elkezdem a Mother 1-et vagy a 3-mat ha már 2x kipörgettem az Earthboundot😀

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Jól teszed azokat én is elkezdem majd. A Mother 3 nálam ott kiverte a biztosítékot amikor dínókat kellett megfejelni az elején. Most amúgy nagyon leragadtam a legelső Super Mario-val. World 4-nél vagyok amikor a felhőről dobálja a tüskés teknősöket az a balfasz.🙂 De fogalmam nincs milyen hosszú lehet ez a game.
    Meg nyomtam az első Zeldát, ami tök értelmetlenség, de a zenéje jó. A Megaman 1 meg rohadt idegesítő. Szóval NES-ezek.

    Kedvelés

  7. Soa Mark Says:

    Mega Man 2-t ajánlom ha már Mega Man mert szerintem a 2 és 3 a best a többi az már idegesitő meg egy idő után begolyózik az ember, hogy wiély mindig megszökik és soha nem ölik meg :)…
    Super Mario Bros. ? A 4. world-ben én is elakadtam szívatós de ha fel vagy tápolva tűzvirággal akkor kezdj el szaladni és ugorj és ha pirannyák jönnek föl a csőböl akkor dobj nekik egyet és fuss tovább.
    Nekem ezzel bevált😀
    ( btw, 8 világ van és mindegyikben 4 pálya )
    Zelda 1 nekem nem tetszett pedig a többségét ki is vittem de ezzel az a baj, hogy csak könyvel lehet kivinni mivel úgy kell elhagyni a képernyőt ( pl: Észak, Nyugat, Dél, Nyugat stb ) tehát kell trükközni.
    Én zeldából az SNES-es Link to the pastet nyomom az elég addiktív bár van néhány idegesitő boss… sőt az egyik a világ legköcsögebb bossja közé tartozhatna szerintem ( kilök a pályáról és utána feltölti magát ja és ez egy bazi nagy hernyó😀 )

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Végeztem a Mario-val😄 a Peach a végén mondta, hogy van még egy feladat a számomra: és most el lehet kezdeni úgy, hogy más ellenfelek jönnek. Ez valami más verzió akkor?😛 :O

      Kedvelés

  8. Wagner Says:

    Akkor kipróbálom majd a Megaman 2-3-mat, olvastam máshol is, hogy azok a legjobbak. Az 1 ismént rohadtul idegesítő…

    Super Mario Bros: Most a World 7-en vagyok. VAn megint egy halas pálya és kezdi belémvágni az ideget.🙂 Még jó, hogy elmentettem, kb 25ször elkúrtam már. Milyen ember feletti erőre van szükség, hogy ezen végigmenjek alap Mario-val? Folyton nekemugranak a halak, út közben meg beszívott teknősök bámészkodnak meg még ugráljak is át szakadékokat.
    Zelda 1? Akkor mégis meg lehet csinálni valahogy? Azt hittem ez egy ilyen végtelen játék, hogy csak megyek össze meg vissza. De legalább ne termelődnének újra az ellenfelek folyton. Ez egy szar, lehet írok róla egy külön bejegyzést.
    Link To The Past: ezt is próbáltam, mászkáltam valami kertben meg bokrokat emelgettem aztán sehol se lehetett kimenni.
    Toltam egy Sonic-ot is … és kifogott rajtam Dr. Eggman a 3. pályán.
    Rohadt nehezek a NES játékok basszus.

    Kedvelés

  9. Dodgers Says:

    Megamanből az egyes szériák első három-négy részei a jók, a többi rész hatványozottan kaptafa jellegű. Még szerencse, hogy a Zero ott hagyta abba, amikor még jó volt.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Ja ezt már írtad valahol. Én nem értek hozzá.🙂 De most adták ki nemrég a Zero-nak a három részét egyben DS-re. Majd lecsekkolom egyszer. Hogy valamit újitottak-e rajta azt nem hiszem.

      Kedvelés

      • Dodgers Says:

        Ja, tartalmilag szinte semmi változás sincs az eredetiekhez képest, leszámítva az alsó képernyőn megjelenő artworköt, az easy módot és néhány fordításbeli variálást. Inkább a zenei részhez nyúltak hozzá, sokkal tisztábban/erősebben szólnak.

        Kedvelés

    • Wagner Says:

      Akkor inkább ezt próbálom ki mint a régit.

      Kedvelés

  10. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] crawler nagyon hardcore arcoknak. Mario And Luigi – Partners in Time. 8/10 Ismertető: itt. Mario And Luigi – Bowser’s inside Story Chrono Trigger: 9.5/10 Etrian Odyssey 2:  8/10 […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

