Mortal Kombat Deadly Alliance (updated v2.0)

A Mortal Kombat Deadly Alliance az ötödik része a legvéresebb verekedős játék sorozatnak. Ezzel a Midway egy új korszakot nyitott az MK történelmében. Teljesen új engine-t készített a csapat a PS2 és a Gamecube hardverjéhez megfelően. Ez mind jól és szépen hangzik, de a DA koránt sem egy tökéletes game.

A történet szerint ott vagyunk ahol a Mortal Kombat 4 véget ért. Shang Tsung a gonosz varázsló összeáll Quan Chi-val és szövetséget kötnek. Egyből az intró videóban láthatjuk ahogy kinyírják Liu Kang-et: sokak kedvencét… Tulajdonkáppen Liu azért hal meg, hogy az Deception-ban visszajöhessen zombiként. Ez egy nagy baklövés volt a Midway-től szerintem. Ezután megkezdik őrült akciójukat az Earthrealm meg mittudomén mi ellen. A lényeg az, hogy adottak a jó fiúk meg a rosszak és ezek egymással küzdenek. Na de a Mortal-t sosem a sztorija miatt szerettük.

Nézzük először miből áll a játék:

-Arcade: választasz egy harcost és végigküzdöd magad azt hiszem tizenegy ellenfélen. Ahogy haladsz előre egyre erősebb célpontok jönnek. Lesz egy csaló mid-boss is majd a végén le kell nyomnod Shang Tsung-ot és Quan Chi-t. A menetek között néha be fogunk kapni ilyen kis minijátékokat: Test Your Might és Test Your Sight. A Might feladat már ismerős lehet az MK1-ből, egy deszkát kell széttörnünk a gombok eszeveszett nyomogatásával. A Sight-nál pedig poharakat kevernek meg nekünk és követnünk kell, hogy melyikben volt elrejtve a Mortal Kombat logo. Egyébként minden egyes nyert menetért és bónusz game-ért a játék érmékkel jutalmaz minket.

-Versus: a két player-es mód. Mert ugye ez is kell, e nélkül nem sok értelme lenne az egésznek.

-Practice: a szókásos tréning mód. Itt gyakorolhatod be a karaktereket és kombóikat.

-Konquest: “Travel On a Long Journey”. Ez egy idézet a menüből… ezt nevezik Journey-nek. Minden karakterrel végig tolhatjuk, de csak egyszer. Ez egy ilyen story mód féleség. Mindenkinek jut 10 feladat ami abból áll, hogy elmagyarázzák a kombókat és a végén le kell győzni a tükörképünket. Közben meg oldalnyi rizsát kell elolvasnunk, hogy hőseink éppen mit miért csinálnak. Ez egy unalmas és frusztráló módja a játéknak.

-The Krypt: na itt költhetjük el nehezen megszerzett érméinket. 6 féle érme gyűjthető össze, mindből több ezerre lesz szükség ha az összes extrát meg szeretnénk nyitni. A Krypt az konkrétan egy temető. Nagyon ötletesen megoldották, több száz sír között lehet
ugrálni és az embernek fogalma nincs, hogy melyikben mi szerepel. Pl az egyik sír megvétele kétszáz ruby coin-ba kerül a másiké meg kétezerbe. Senki nem gondolná, hogy a kétszázasban a Frost nevü karakter van a másikban meg egy fan art. Ha szerencsés vagy olyat nyitsz ki amiben éppen egy titkos karit rejtettek el. De fogunk találni alternatív kosztümeket is minden harcosnak.

-Player Profile: akár több profilt is létre hozhatunk. Ennek semmi értelme nincs szerintem.

-Options: állítható nehézségi szint és egyebek.

-Kontent: az unlockolt cuccok átvizsgálása. Karakter rajzok, fan artok, pálya tervek, a készítők fényképei és egyéb lényegtelen dolgok. sőt ha kíváncsiak vagyunk hogyan zajlik egy nap a Midway stúdiójába akkor megnézhetünk egy “hogyan készült a Deadly Alliance” videót is.

Ennyit a menüről. Sok a rejtett cuccos meg az extrák, de ez így akkor is kevés. Miért nincs Endurance mód mint az MK4-ben? Miért hagyták ki a Team módot és a Tornament-et? Az utóbbi már a 3-ban is volt. Kicsit csalódás ez így. Na de ezúttal milyen a karakter felhozatal? Azt már tudjuk, hogy minden új Mortal-ban szeretik eldobni a jól bevált harcosokat és többnyire újakat találnak ki. Ez ezúttal sem történt máshogy. Az ismerős arcok a következők lehetnek: Scorpion, Sub-Zero, Sonya, Shang Tsung, Quan Chi, Kano, Kung Lao, Johny Cage, Jax, Kitana, Raiden, Reptile, Cyrax. Igazából ez eddig nem is lenne rossz, de a 3-ból és a 4-ből még hozhattak volna át  1-2 embert. Az újakról annyit, hogy összesen 11 van belőlük és majdnem mindegyik röhejes lett. A 11-ből kb. háromra tudom azt mondani, hogy egész jók lettek… a többi tök béna. Néhány gagyi emberkét azért belinkelek, tegye fel a kezét akinek tetszik valamelyik új Midway dizájn.

Mokap: Úristen, Miszter Motion Capture, ez most komoly? Ezeket amúgy még nem próbáltam, de ahogy kinéznek szerintem nem fogok játszani egyikkel sem. Bár lehet, hogy jó kombókat tudnak. Egyébként a karakter modellekről annyit, hogy nagyon szépen kidolgozták őket. Láthatjuk  ahogy Sub Zero száján jön ki a hideg levegő. Sőt ha megütögetsz valakit akkor ottmaradnak a zúzódások az arcán. A pályák is szépek, részletesek lettek, teljesen 3d-ben mozoghatunk rajtuk akár csak a Soul Calibur-ban. Néhol meg szétüthetünk ilyen kis akadályokat is pl. jégoszlopokat. Szóval látványban jó a játék.

A harcrendszerről is érdemes pár szót ejteni. A játékmenet jóval lelassult a negyedik részhez képest. Hiszen kivették a futás lehetőségét  a pályák meg nagyobbak mint valaha. A kombórendszert teljes mértékben lecserélték. Mindenkinek három féle harci sítlust (két puszta kezes és egy fegyver) raktak be, ezeket váltogathatjuk fight közben az L1 gomb nyomkodásával. A három stílus kisebb kombóinak összekötésével lehet nagyobb pusztító kombó sorozatokat leosztani. Ezt eléggé egyedi ötletetnek tartom. Ja és végre nem esik ki a kezedből a fegyver ha megütnek. Sőt egyes kardokat beleállíthatunk az ellenfélbe, ez bennük marad a menet végéig és közben folyamatosan véreznek és gyengülnek.

Egyébként néhány emlékezetes speciális mozdulatot is eltávolítottak a készítők: pl nincs sehol Raiden torpedó repülése, Scorpion teleport ütése, Cage tökön vágása, Sub-Zero becsúszása. Szóval tényleg rengeteg minden át lett írva. A kivégzéseket is beleértve. Ezek  sokkal bénábbak lettek az előzőekhez képest. Scorpion nem okádja le tűzzel az áldozatát, Sub-Zero nem fogja letépni a fejét senkinek (helyette egy még abszurdabb dolgot művel). Egyébként mindenkinek csak egy darab kivégzés jutott. Ez marha kevés és még stage fatality-t sem lehet csinálni, Friendship-re meg ilyesmikre meg ne is gondoljunk.

Szóval mindent összevetve a Deadly Alliance nem is olyan rossz és nem is túl jó. Egyértelműen nem veheti fel a versenyt a komplexebb társaival (Tekken, Soul Calibur), de azért mégis szórakoztató. Leginkább az újabb, fialabb közönség tetszését fogja elnyerni. Az ősi MK fanok között sokan vannak akik nem szeretik ezt és a két folytatását sem.

Amúgy a game-ből készült egy Gameboy Advance átirata is és annak egy másik verziója ami Deadly Alliance Tournament Edition-re hallgat. Több játékmódot és extrát tartalmaz, hmm ez nem is hangzik rosszul. Egyébként a DA-nek a története folytatódik a Deception-ben majd a Mortal Kombat Armageddon-ban. Ezek is mind fellelhetőek PS2-re. Próbáltam ezeket a részeket  és higgyétek el a színvonal egyre jobban csökken. Remélhetőleg az új MK valami javulást fog felmutatni.

Ha pontoznom kéne a Deadly Alliance-t akkor adnék rá egy 7.5/10-et, csak az elfogultságom miatt. Ha az új karakterek nem sikerültek volna ilyen bénára akkor biztos jobban elnyerte volna a tetszésemet ez a rész. A másik kettőre viszont már jóval kevesebb pontot osztanék ki. A Deception Konquest módja egy gyalázat lett a Puzzle minijátékkal együtt. Az Armageddon az meg egy epic fail.

Címkék: , , , , , , , , ,

7 hozzászólás to “Mortal Kombat Deadly Alliance (updated v2.0)”

  1. Ninty Says:

    Nekem a Deception jobban tetszett.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    A Deception? Kivették Cage-t, Sub-Zero-ból Shredder-t csináltak és kitaláltak egy csomó fogyatékost Darrius, Cobra aki Ken utánzat.. nemár 🙂 zombi Liu Kang az meg a másik…

    Kedvelés

  3. Ninty Says:

    Mégha a karakterek nem is voltak olyan jók mint a DA-ban, a bunyó akkor is jobb volt Deceptionban. No meg, a Puzzle Kombat nagyon üt. 😀

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    A Puzzle Kombat az minden szempontból epic fail, úgyhogy azt ne hozd fel példának. A bunyó jobb lett? Nem nagyon nyomtam a Deception-t de elsőre úgy tűnt, hogy tök ugyanaz a kombórendszer.

    Kedvelés

  5. Ninty Says:

    Hát nemtom, nekem valamivel gyorsabbnak tűnt. Mondjuk akkor is jobbnak tartom a 4-et. 😀 Amúgy valami miatt én a MK3-at sose kedveltem annyira mint az első kettőt.

    A Puzzle Kombattal mi a baj? Szerintem marha vicces, pláne ha mondjuk haver ellen játszol. 🙂

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Írtam róla az UMK3 DS-es szövegben, mert abba is belerakták a Puzzle Kombat-ot. A game két részből áll: az UMK3-ból és egy Puzzle Kombat nevü botrányosan rossz puzzle játékból. Egyébként ez egy rohadt nagy lopás. Nézzetek utána, egy az egyben ugyanaz mint a Super Puzzle Fighter amit a Capcom csinált… Egyébként arra nem gondolt senki, hogy az Sub-Zero és társai marha böszmén néznek ki chibi stílusban nagyra nőtt fejjel? A Capcom figuráival semmi gond nem volt, azoknak valahogy jól áll ez a chibi. Nade a Mortal-ban? egy gyenge utánzat ami még rohadt unalmas is. Absolute no fun… tök fölösleges. Olyan mint a PS2-es Mortal játékokban a Mario Kart utánzat. Ha már elindítom az UMK3-mat a DS-en akkor biztos nem azért teszem, hogy Puzzlet nyomjak.

    Ja és igen, a 4. a milliószor jobb mint az 5-6-7. Talán az a kedvenc részem még mindig. A második meg valahogy nem tudom megszeretni, mert annyira durván idegesítően játszik benne a gép. Pedig Mileena, Liu Kang meg Baraka tök jó benne. 🙂

    Kedvelés

  7. Best Of Playstation 2 Games – kategóriák szerint « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] game, csak egy egyszerű püföld a másikat cucc… rövid időre szórakoztató tud lenni. A Deadly Alliance-ről meg már írtam bővebben. Soul Calibur 3-mal régen sokat szórakoztunk mire kiunlockoltunk […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: