Fire emblem Shadow Dragon (updated v1.2)

A Fire Emblem: Shadow Dragon egy SRPG (taktikai JRPG). A legelső Fire Emblem remake-je és egyben a 11. rész a sorozatban. Fejlesztette az Intelligent Systems és kiadta a Nintendo. A karakter dizájnért felelős: Masamune Shirow a Ghost in the Shell alkotója. Az eredeti Fire Emblem-ből készült valami gyenge anime is.

Sztori: Réges régen a Dolhr Birodalom leigázta Archanea kontinenst, a gonosz sereg élén Medeus állt, a Shadow Dragon. Sötét idők következtek, a kétségbe esett emberek félelemben  élték mindennapjaikat. Ez a korszak nem sokáig tartott, mert megjelent Anri (Altea hőse) aki legyőzte a Shadow Dragont a mindenható Falchion karddal. Ezután felszabadították Archaneát és beköszöntött egy újabb békés korszak. Habár száz évvel később valaki feléleszti Medeus-t. Cornelius (Anri utóda) elindul Alteából, hogy összecsapjon Medeus seregével, eközben fia Marth herceg türelmesen várja apja visszatérését. Pár év múlva Altea egyik sövetségese a Gra Királyság árulást követ el, kivégzik Cornelius-t és összeállnak a Dolhr Birodalommal. Leigázzák egész Alteát és elrabolják  Marth nővérét. Marth herceg még nem áll készen arra, hogy szembeszálljon egy ekkora ellenféllel, ezért otthagyja szülőföldjét egy maréknyi lovaggal és megfogadja, hogy vissza fog térni: felszabadítja Alteát és megmenti nővérét, le kell győznie a Shadow Dragont.

Játékmenet: A harc előtt kapunk egy menüt, itt ki lehet választani, hogy mely harcosainkat visszük magunkkal a csatatérre, hogy mennyit vihetünk azt a játék határozza meg mindig, valamikor tizenkettőt valamikor akár tizenhatot. Azt is megadhatjuk, hogy karaktereink milyen felszerelést cipeljenek magukkal valamint beállíthatjuk a kezdőhelyüket a térképen. A harc körökre osztott, egy körben minden résztvevő egyszer cselekedhet, ha ez megtörtént akkor az ellenfél következik. A DS alsó képernyőjén irányíthatjuk a figurákat a terepen, a felső képernyőn pedig mi választjuk ki, hogy a térképet akarjuk-e látni vagy a karakterek státuszait. Ha egy kari megtámad egy másikat akkor a felső képernyőn bejön az összecsapásuk, nagyon szépen animált mozgással. Több féle terep létezik melyek befolyásolják a karik mozgását, pl hegyen lassabban tudunk felmenni, homokon mindenki lassabban megy, füvön mindenki gyorsabban, de vannak erdők is, ahol viszonylag el lehet rejtőzni a balliszták elől. Rengeteg  féle osztály szerepel a játékban, pl. páncélos lovag, tolvaj, lovas, mágus, zsoldos. Minden osztálynak más sajátosságai vannak, pl a tolvaj ki tudja nyitni az ajtókat, a kincsesládákat vagy éppen meg tudja csinálni a leomlott hidakat. A pegazus lovagok át tudnak repülni a hegyeken vagy a vizen,  az íjászok egy lépés távolságból tudnak támadni, a papok gyógyítanak vagy éppen elteleportálhatnak bárkit a pálya bármely pontjára, a balliszták nagyon messzire el tudnak lőni, de ha valaki közelről megtámadja őket akkor tehetetlenek.  Osztálytól függ, hogy ki milyen fegyverhez ért, pl lovasok a lándzsát és a kardot tudják használni. Minden végrehajtott támadásért xp jár (azaz tapasztalati pont), ha ebből sokat gyűjt egy karakter akkor szintet lép, valamint az adott fegyverhez tartozó képessége is fejlődik. A fegyverek szintje: E, D, C, B, A. Minél nagyobb ez a szint annál erősebb fegyvereket hasznáhat az illető. A maximum szint egy karinál: 20. Ha ezt eléri akkor már nem kap több exp-t. Tehát annyira nem egy hardcore játék mint a Disgaea (ahol 9999 a max szint). Itt nem kell napokon át grindelni, nem is lehet kétszer ugyanazon a pályán menni. 24 fejezet van az egész játékban, mindegyik fejezethez egy harc tartozik…nagyjából 20 óra alatt végigvihető az egész, ha nem számoljuk azt, hogy egy pályát néha tízszer előlről kell kezdeni, mert meghal a kedvencünk. Visszatérve az osztályokhoz: ha szerzünk mondjuk egy lovast akkor annak nem muszály lovasnak lennie, mert a menüben megváltoztathatjuk: (Reclass) tehát csinálhatunk belőle akár íjászt is. Ez jól tud jönni akkor ha mondjuk meghalt az összes íjászunk és túl sok lovasunk lenne.

A játék egyik nehézsége, hogy karaktert nem lehet csak úgy gyűjtögetni… kb 50-et pakoltak az egész játékba és  nem könnyű mindegyiküket megszerezni. A harcmezőkőn néha elrejtettek 1-2 falvat, ezeket meglátogathatjuk, ilyenkor vagy adnak ajándékba fegyvereket vagy pedig találkozunk egy új szereplővel aki beáll a seregbe. Ez az egyik lehetőség, a másik az, hogy az ellenség között kell kiszúrnunk, hogy ki nem illik oda. Ha ez megtörtént akkor beszélnünk kell vele, hogy beálljon, na de nem mindegy, hogy kit küldünk oda, tudnunk kell, hogy ki ismeri azt a karaktert, ki tudja őt meggyőzni. Pl lesz olyan, hogy az egyik pálya főellenségét is beszervezhetjük a csapatba, ha odaküldjük a megfelelő embert. De az is nehezíti a dolgunkat, hogy az újan megszerzett szereplők sokkal alacsonyabb szintről indulnak mint amilyenek a sokat használt embereink, ráadásul ezeket nem nagyon tudjuk fejleszteni a grindelés teljes hiánya miatt. A játék másik nehézsége, hogy ha meghal egy kari akkor annak lőttek. Ugye a Disgaeában aki meghalt azt csata után feléleszthettük. Itt nincs ilyesmi, ha megölik akkor többet nem használhatjuk. Bizony elég kellemetlen tud lenni ha a sárkány lovasunkat egy nyíllal leszedik…vagy az egyetlen varázslónkat levágják. Ilyen dolgok miatt kell néha ötször újrakezdeni egy pályát és néha nem lehet megúszni veszteségek nélkül. Vannak nem játszható karakterek is, akik csak a bejátszásokban szerepelnek, pl Nyna hercegnő, vagy Malledus aki végig Marth mellett áll és mindenben segíti. Az sem könnyít a játékon, hogy minden csatában két mentési pont lett lerakva és mindkettőt csak egyszer szabad használni, tehát nagyon meg kell gondolni, hogy mikor mentsük el a játékot. A Fire Emblem-ben  egy kő-papír-olló szerű alapszabály játsdzik főszerepet: a kard üti a bárdot, a bárd üti a lándzsát, a lándzsa üti a kardot (weapon triangle), erre mindig emlékeztetni fog a játék. De ezen kívül nagyon sok apróságra is kell figyelnünk, pl a balliszta vagy a nyíl halálos a pegazusok vagy a sárkányok ellen. A rapier nagyon jó a páncélosok és a lovasok ellen, a mágia ellen a barrier varázslat jó stb stb, az ilyen dolgokat mind meg fogja tapasztalni a játékos és néha a haját fogja tépni, ezek után mindig úgy fog taktikázni, hogy elkerülje a legrosszabbakat. A vásárlás két féle képpen történhet: a harc előtti menüben (de itt csak gyenge cuccokat lehet kapni) vagy a harcmezőkön található épületekben (Armory, Vendor, itt találhatóak a jobb cuccok). Természetesen a pályákon elrejtett ládákból is összeszedhetünk jó fegyvereket vagy a bossoktól. Pénzt szerezni ritkán tudunk, ha van tolvajunk vagy fire emblem tárgyunk akkor néha találhatunk a kincsesládákban. Minden pénzt fegyverekre kell majd elkölteni, mert egy kard pl  20 ütés után eltörik, tehát szükség lesz a sok pénzre.

Helyszínek:

Archanea:  a Szent Királyság, neve megegyezik a kontinens nevével, alapítója  I. Adrah és van egy kincsük a Fire Emblem.

Altea: A Lovagok Királysága, alapitója: Anri. Szövetségben állnak a Gra Királysággal, innen származik Marth, a főszereplő.

Gra: Anri halála után néhány  ember az Alteai királyi családból elhagyta birtokát és megalapították a Gra Királyságot.

Talys: Egy szigeten található, ide menekül Marth és a lovagok miután Gra leigázta Alteát, Talys királya jó barátja volt Corneliusnak, Marth apjának.

Aurelis: egy alföldi Királyság, alapítója: Cartas, uralkodója testvére: Marlon.

Grust: a Harci Királyság, a Sable Order nevű lovag seregéről híres, alapítója: General Oldwin.

Khadein: más néven a varázslat szentélye, alapítója: Archsage Gotoh. Macedonia: egy szigeten helyezkedik el,  a Pegazus Lovagok és a Sárkány Lovagok otthona, alapítója: Iote.

Pyrathi: egy elszigetelt királyság, lakói alig állnak kapcsolatban a kontinens többi részével. Ez a a Manekete nevű lények otthona, olyan emberek akik sárkányokká tudnak változni.

Dolhr: A Sárkányok Királysága, északra helyezkedik el Macedoniától, alapítója: Shadow Dragon és a lakói a Manekete lények.

Végszó:

A Fire Emblen: Shadow Dragon egy jó stratégiai játék, nagyon rá lehet kattanni a sok gondolkodás meg taktikázás miatt. A karakterek elhalálozásai miatt nagyon meg kell fontolni minden taktikai manővert amit csinálsz. Ezért is nagy kihívás ez a játék, na meg a kevés mentési lehetőség miatt, a hirtelen előbukkanó erősítésekről nem is beszélve…. Az hogy ez a játék egy remake abban nyilvánul meg elsősorban, hogy vizuálisan teljesen újraalkották, a terepek sokkal részletesebbek, Masamune kézzel rajzolt  képei feldobják az egészet, ráadásul a 2D támadási animációt lecsereélték egy szebb 3ds-re. A játékidő ugye 20 óra, vagy még több a sok újrakezdés miatt. Természetesen több nehézségi szint közül is választhatunk, a legnayobbat kipróbáltam és már az első pályán elvéreztem…. Szóval ha egy kihívó stratégiai játékot keresel és ha van egy NDS-ed akkor érdemes kipróbálni a Fire Emblem-et. Ha a többi részére is kíváncsi vagy akkor ajánlott beszerezni egyéb Nintendo és Gameboy konzolokat.

Címkék: , , , , , , , ,

Egy hozzászólás to “Fire emblem Shadow Dragon (updated v1.2)”

  1. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] 9/10 Ismertető: itt. Disgaea: 7/10 Ismertető: itt. Fire Emblem Shadow Dragon: 8/10 Ismertető: itt. Advance Wars Dual Strike: körökre osztott stratégia. Még nem merültem bele, de sok jót […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: