Darkwatch – első benyomások

Mostanában  valami újat akartam kipróbálni játékok terén ezért fogtam egy konzolos First Person Shooter-t: ez volt a Black. Szinte csak jót hallottam róla: mekkora király grafika, micsoda robbanások stb. Valaki mondta, hogy még a lövésnyomok is látszódnak a falon. Nem akartam válaszolni, hogy azt már a Duke3d-ben is  megoldották. Mindegy a lényeg, hogy lövöldözőssel nem szivesen nyomtam eddig PS2-őn. Először nehéz megszokni az irányítást mivel az analóg karok baromi érzékenyek. Egy idő után bele lehet jönni, meg is csináltam két pályát kb három óra alatt aztán elég lett. Addig oké, hogy látványos meg minden de ez is csak sima FPS mint a CoD… semmi extrával. Eezért kerestem valami fantáziadúsabb cuccost.

A Darkwatch már első ránézésre is érdekes darabnak tűnt: a Western-t keverd össze egy kis horrorral: zombikkal, szellemekkel. Vedd ki a Blood főszereplőjét Caleb-et és keverd össze Kung Lao-val majd csinálj belőle vámpírt. Adj neki különleges képességeket és indulhat is a pörgős, kicsit Painkiller szerű lövöldözés. Egész hangulatos game lett a Darkwatch. Grafikában van olyan jó mint a Black és még ketten is játszható.

Az a szar benne, hogy egyszerre csak két fegyvert vihetsz magaddal. De szerencsére több helyen is elszórták ugyanazokat a fegyókat: ha kifogy valamelyik csak lecseréled egy másikra. A néma főhősről (Jericho Cross) azt kell tudni, hogy miután vámpírrá vállt kapott néhány érdekes képességet pl: hőlátás  ami ismerős a Predator-ból, vagy a vér pajzs: először ez fogy amikor lőnek rád és nem az életerőd, egy idő után regenerálódik. De Jericho képes a lebegés szerű dupla ugrásra is, ez az ügyességi részeknél lesz fontosz. A történet folyamán néhol választás elé állítják a játékost: mi döntjük el, hogy jól van rosszul cselekszünk. Ezek alapján nyerhetünk újabb különleges támadásokat. A jónál pl: ezüst golyót, megfélemlítést, láncvillám varázslatot szerezhetünk. Ha rosszak vagyunk akkor az ellenfeleket egymás ellen fordíthatjuk. De kb a game felénél negatív tulajdonságokkal is megátkozzák Jericho-t: a napon elfogy az ereje és sérül. Ezért mindig a sötétben kell bújkálni, nem lehet ész nélkül futkozni meg lövöldözni.

A folyamatos FPS akciót néhol felváltják ilyen lovaglós részek. Ez valamit dob a változatosságon:  lóháton kell lövöldöznünk TPS nézetben miközben száguldozunk az üres sivatagban.  Ilyenkor lehet számítani kisebb boss küzdelmekre is. Ezek közül a Darkwatch vonat talán a legemlékezetesebb.

Az egész játékról meg a sztoriról  nincs teljes összképem mert még nem vittem ki. De ha lesz kedvem biztos folytatni fogom valamikor. Csak annyit mondok próbálja ki aki teheti! Íme a gameplay:

Címkék: , , , , , , , , , , ,

5 hozzászólás to “Darkwatch – első benyomások”

  1. Thunder Says:

    Nem rossz játék, bár ahogyan láttam, PS-en nem éppen egyszerű FPS-el játszani. 😀

    Kedvelés

  2. Atrix Says:

    Hogy én ezt mennyire szerettem régebben… 😀

    Kedvelés

  3. Thunder Says:

    Na mi van veled ember? Nagyon üres a blog. 😦

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Üres? Ja há’ most nem játszottam semmivel, nincs aktuális game amiről írhatnék. Meg nem is nagyon voltam itthon mostanában.

    Kedvelés

  5. Thunder Says:

    Megint züllesz? 😀

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

