Best Of Playstation 2 Games – kategóriák szerint

A következő lista tartalmazza az általam legjobbnak tartott PS2 játékokat. Ahhoz képest, hogy ez a legtöbbet eladott konzol meg világrekordokat döntögetett, nincs is rá olyan sok game ami annyira tetszett volna. Ha nem adták volna ki erre a gépre ezt a sok Megaten játékot talán nem is vettem volna PS-t. Persze azért a  sok verekedős cucc miatt is érdemes volt. Ha viszont stratégiázni akartok vagy First Person Lövöldözni akkor ne erre keresgéljetek.

UPDATED: szeptember 11: Yakuza 1-2-vel kiegészítve

3D Fighting

A Tekken 5 és a Virtua Fighter 4 Evo nagyon jó játékok. A Kof 3d-re (KOF MIRA) ugyanez már nem mondható el az idióta karakterdizájn meg a hülye harcrendszer miatt. Szóval ezt csak akkor szoktuk elővenni ha hülyülni akarunk egyet. A Dragon Ball TB3 szintén nem egy komoly verekedős game, csak egy egyszerű püföld a másikat cucc… rövid időre szórakoztató tud lenni. A Deadly Alliance-ről meg már írtam bővebben. Soul Calibur 3-mal régen sokat szórakoztunk mire kiunlockoltunk mindent, de már nem szeretem annyira.

2D Fighting

Hogy mi lehet hardcoreabb egy 3d verekedős játéknál? Egy 2d verekedős játék. Tény, hogy ezekkel sokkal nehezebb megtanulni mint a modernebbekkel pl  Virtua Fighter. Pl a King Of Fighters XI-ben ha valaki megcsinálja az alapkombókat az már tapsot érdemel.. és akkor még mindig messze van attól, hogy profi módon űzze a Kof-ot. A Samurai Shodown Anthology egy olyan kollekció ami tartalmazza majdnem az egész sorozatot: elsőtől a hatodik részig. A Sengoku Basara X pedig a Guilty Gear-hez hasonló játékmenetet biztosít az ismert hack and slash game szereplőivel. A Kof2002 Unlimited Match a sima 2002-es Kof remake-je: 3d-s pályákkal, szebb grafikával és rengeteg karakterrel. A Capcom Vs. Snk 2 és a NeoGeo Battle Coliseum szintén nagyon jók.

Hack And Slash/Beat’ em Up


A hack and slash nem az én műfajom. Mégis két játékot ki tudnék emelni ebből a kategóribáól. A Devil May Cry első része: itt Dante karaktere még teljesen más volt, a hangulat pedig egész jól el lett találva. A másik a Sengoku Basara 2: Heroes, a játék ami sosem veszi magát komolyan, itt olvashattok róla bővebben: klikk. Godhand poszt: klikk. A Shaolin Monks-ről pedig annyit, hogy kooperatív módban egész jó egy darabig. Sajnos egy idő után semmi újat nem tudott mutatni ezért meguntuk. A Yakuza 1-2 nekem nagyobb bejött, van olyan jó ez a sorozat mint a Godhand. Az Okami pedig azért maradt le, mert a halandzsa szövegelés elég taszító benne. De egyébként rohadt jó game lenne.

JRPG

Azt mondják JRPG felhozatalból nem a legjobb a PS2. De ez a felsorolt 12 RPG nekem nagy kedvenc maradt. Többet nem találtam ebből a műfajból ami tetszett volna. A Disgaea a leghardcoreabb game PS2-re. Miután elvittem 960-as szintig úgy döntöttem, hogy soha többet nem fogok SRPG-vel játszani. Néhányukról már írtam posztot régebben: Nocturne, Persona 4, Shadow Hearts 1. A többiről is valószínüleg firkantok majd valamit. A többi JRPG egyáltalán NEM jött be: Tales of sorozat, Dragon Quest, Kingdom Hearts, FFX-2, Star Ocean, Suikoden, Phantasy Star, Hack sorozat, Shadow Hearts 3.

Shooter

Shoot’em Up-ból nagyon keveset találtam. Ezek közül is a Metal Slug Anthology az ami igazán jó. Tartalmazza az Metal Slug játékokat 1-től 6-ig.  A Gungrave Overdose az egy totál agyatlan, eszement lövöldözés. Az első résznél sokkal jobb. Egyszer kivihető és egyébként egész jó a története és készült belőle egy  anime sorozat is. A Mushihime-sama a legbetegebb shmup. A Trigger Heart Exelica sokkal lazább a Mushi-nál, de hiányzik belőle a kooperatív mód. Dodgers blogján olvashattok róla bővebben.

Egyéb

Végül pedig két igazi kakukktojás: egy autós játék és egy CRPG került a listára. A Burnout Revenge egy nagyon jó töröm zúzóm cucc, elengedhetetlen darab minden PS2 mellé. 2 player módban és single-ben is szórakoztató, persze ha nem mész neki a falnak  kétszázzal minden körben háromszor. A Champions Of Norrath  egy Dungeon Siege-re emlékeztető hack and slash RPG. Soha nem szerettem az ilyen Diablo szerű cuccokat. De ez más, ezt lehet ketten nyomni egy gépen, sőt akár négyen is és még a netplay-t is támogatja! Meg kell mondjam egész jó game. Egyedül viszont nem próbáltam még.

Ennyi lett volna az én listám. Egyeseknek hiányosnak tűnhet. Erre az a magyarázat, hogy nem játszottam még Metal Gear Solid-dal, nem szeretem a célzós játékokat konzolon ezért nem szerepel a Killer7 illetve egy FPS sem. A Resident Evil 4 meg nem tudott lekötni. A Twisted Metal-t kipróbáltuk és  borzalmasan szar volt elsőre. De ha tudtok ajánlani valami érdekeset akkor annak utánanézek majd. Beat’em Up-ból kéne valami normális.

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

51 hozzászólás to “Best Of Playstation 2 Games – kategóriák szerint”

  1. Thunder Says:

    Hát igen, a KoF epic, Soul Calibur is jó, csak hát vs-ben… szót se róla 😀
    Basara királyság, csak már majdnem mindent megszereztünk benne, de attól még mindig élvezhető game. JRPG-k mind tetszettek amiket nyomtál, főleg amikor tápoltam a kariaidat mert már untad. 😀
    A 2-3 órás Metal Slug-ozásokat, hogyan is lehetne elfelejteni? 😀
    A Chapions of Norrath meg jó, csak nem két közelharcival kéne mennünk, de így jobb, mint amikor először kezdtük el. 😀

    Kedvelés

  2. Ninty Says:

    Nocturne! *a million thumbs up* Ha már RPG, még mindig ajánlom a Breath of Fire V-öt. 🙂

    Kedvelés

  3. Thunder Says:

    A Persona 3-4 zenéi szerintem tök jók voltak, valamint a God Hand-é is. 😀

    Kedvelés

  4. Péter Says:

    Playstationt (meg úgy alapvetően konzolt) a bunyós játékokon kívül másért nem is érdemes venni szerintem. 🙂

    Kedvelés

  5. Thunder Says:

    Jah, főleg azt meg RPG-ket adnak ki konzolokra. De sok jó akad köztük szerencsére. 😀

    Kedvelés

  6. Péter Says:

    Csak hogy az nem szerepjáték, hogy egy menüből kiválasztom a 6-méteres jégkardot az öltönyös bishivel, aztán X és mozizok, hogy a script mennyire keményen levágja tüzes lepkemacát. 😛

    A szerepjáték az, amikor mondjuk az Oblivionban bérgyilkosként be kell lopakodnod egy erődbe valósidejű FPS nézetben, és egyetlen halálpontosan leadott lövéssel úgy eltenni láb alól a célpontot, hogy egész idő alatt ne vegyenek észre.

    Kedvelés

  7. Soa Mark Says:

    DBZ Tenkaichi 3 nekem nagy kedvenc.
    Legalábbis legjobb bunyós játéknak számít a wii alap választékából mert amik jönnek rá capcomtol… lebutított fosok, de ebben legalább lehet kombózni meg specialeket nyomni.
    ( meg úgy inkább emulátorokkal hülyülök 😀 )

    Tekken 5 meg SC 3-mal sokat játszottam még régen unoka tesóméknál 🙂

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      DBZ TB3 csak egy sima animés brawler, bár abból is a legjobb fajta. Fighting game-nek meg nevezném a nagy egyszerűsége miatt. Aki leül vele egyszer játszani az is bármit be tud nyomni elsőre annyira egyszerű a cucc. Meg sajna elég hamar megunható e miatt is.

      Kedvelés

  8. siklara Says:

    Ezek közül eddig csak a DMC1-el játszottam, és egyelőre az is túl nehéznek bizonyult. 😀

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      DMC-ből még az első a legkönnyebb szerintem. Gondolom te más stílusban szoktál játszani, Resident Evil meg ilyenek.

      Kedvelés

      • siklara Says:

        A hekkendszless valóban nem erős oldalam. 😀 Én egyébként azt hallottam, hogy az első hírhedten nehéz, és a későbbieket ezért könnyebbé tették. Ebben lehet valami, mert a 2. résszel elég jól boldogultam, amíg toltam (DÖGUNALOM), a 3. részt meg majdnem végig is vittem, PC-n, billentyűzettel. 😀

        Most a Fatal Frame 3 mellett az Okamit tolom. : )

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Az Okami az megint egy nagyon jó cucc. Várom a folytatását DS-re az talán még jobb lesz. 🙂
        DMC-ből nekem lehet azért tűnt könnyűnek az első rész, mert easy-n toltam, nem akartam idegbajt kapni. 🙂 A második meg állítólag a legrosszabb az összes közül.

        Egyébként Amaterasu az Okamiból bent lesz a Marvel Vs. Capcom 3-ban csak úgy mint Trish a DMC1-ből. Ezután már csak Gene hiányzik a Godhand-ből vagy Phoenox Wright. 🙂

        Kedvelés

      • Dodgers Says:

        Hard Modeban (és főképp DMD módban) valóban rohadtul nehéz az első rész, vagy inkább szemét. Én még csak a HM-et próbáltam ki, de hangos bazmegelések lettek belőle a két-három sérüléstől való megmurdelés miatt, szóval tud ez a DMC valamit. 😀

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Én meg a DMC 3-ban nem tudtam túljutni az első bosson sem, a kaszás vagy mi volt az. 🙂

        Kedvelés

  9. Thunder Says:

    Pedig az még a játék legkönnyebb boss-a ám, a legdurvább pedig amikor le kell győzni a két kardot. 😀

    Kedvelés

  10. Péter Says:

    Amúgy tudtátok, hogy Dantét, Duke bácsi fél kézzel bealázza? Mint Alucardot, Caleb. 🙂

    Kedvelés

  11. Thunder Says:

    Az első állítás igaz. 😉 A másodikban azért nem vagyok olyan biztos. 🙂

    Kedvelés

  12. Péter Says:

    A TV-s Alucardot 100%, az Ovas már másabb tészta. 🙂

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Jah, Alucard egy darabig elszórakozna Calebbel. Élvezné ahogy Caleb szétlövi a fejét háromszor a Sawed-Off Shotgunnal aztán végül úgy is megetetné a “kutyáival”. Hmmm lehet csinálok erről egy fan képregényt. 😀

      Kedvelés

    • Thunder Says:

      Arra Alucard csak legyintene egyet, őt nem lehet legyőzni sehogyan. 😀

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        Ja eddig nem lehetett legyőzni, de még nem adták végig az OVÁt, a mangát se olvastuk végig még, szóval ki tudja hogy fejezik majd be a sztorit. 😀

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Szerintem ha hamuvá égetsz valamit, akkor nem igazán van miből újra összeállnia, ha meg mágia, akkor azt is lehet semlegesíteni, lásd warhammer ugye. Például a Necron Lord is halhatatlan, hiába pusztítják el, mindig újraéled, bármilyen keményen is sérült meg, szóval egy Lordot max úgy ölhetnek meg végleg, ha magát a bolygót is elpusztítják. Ugyan úgy például a chaos démonai is halhatatlanok, hiába pusztítják őket el, csak visszatérnek a warpba, aztán újra idézik őket. 🙂

        Kedvelés

  13. Elhaym Says:

    Én csak a konzolos játékokat szeretem, de PSX2re kevés kedvencem lett.

    Suikoden 3, 4, 5
    Final Fantasy 10
    Tales of the Abyss
    Metal Gear Solid 2, 3
    Resident Evil: Code Veronica

    Nem lett kedvenc, de szintén nagyon jó: Fahrenheit.

    Kedvelés

  14. Wagner Says:

    Péter:
    Ha nem bírod Dante-t meg Alucard-ot akkor mit szólsz Grave-hez?

    Elly:
    Hát ez nem sok. 🙂 De, hogy a Tales Of-on mit esztek azt nem tudom, annak nem kéne ott lennie.

    Kedvelés

  15. Péter Says:

    Azt, hogy tipikusan példázza, mit jelent konzolon a TPS. 😛

    Kedvelés

  16. Thunder Says:

    Igen-igen a démonoknak a fizikai testét pusztítják el, de attól még nem lesz végük mert a Warp anyagából vannak. Ezért félelmetesek a Káosz erői. 😀

    Kedvelés

  17. Péter Says:

    Bizony, bár ha jól emlékszem én úgy olvastam anno egy fórumon, hogy egy napon, amikor minden faj annyira belezavarodik egymás öldöklésébe, hogy minden eszme és érdek jelentőségét veszti, és már önmagukat is ölik, akkor jő el a káosz megváltója, akinek nem lesz se neve, se megtestesülése, mert olyan hatalmas lesz, hogy bele fog halni a saját születésébe, de előtte még magával ránt mindent (csillagistenek, warp, stb) és ez lesz a chaos végső győzelme, amikor minden visszatér oda ahol elkezdődött, és a mindenség újra egy végtelene fekete vákuum lesz.

    Igaz olvastam olyat is, ami úgy magyarázza, hogy miután az utolsó Chaos istent is elpusztították (az Eldák ekkora már “hivatalosan” kihaltak) akkor az utolsó isten pusztulásával (aki vélhetően Tzeentch lesz) az egykori 4 isten pislákoló ereje egyesül, és így jön el az “megváltó”.

    Kedvelés

  18. Thunder Says:

    Miért pont Tzeentch lesz az utolsó? Mert Ő egyben a megtévesztés és átverések istene? 😀

    Kedvelés

  19. Péter Says:

    Nem tudom, én így olvastam anno, de végül is ha azt nézzük, ebben az esetben tényleg neki lenne a legtöbb esélye, hogy utolsónak maradjon. 🙂

    Bár nekem az első elképzelés jobban tetszik, jobban illene a W40k kaotikus világához.

    Kedvelés

  20. Thunder Says:

    Jah, pedig Khorne a legősibb és a legerősebb, Slaneesh a leggyengébb és a legfiatalabb, Tzeentch a legokosabb, Nurgle-nek meg tökmindegy ugye. 😀 Amúgy igazad van, jobban illik a 40.000-hez az az elképzelés. 😀

    Kedvelés

  21. Péter Says:

    Happy End biztos nem lesz a vége. 🙂

    Kedvelés

  22. Thunder Says:

    Tuti, de ez a post sem arról szól már, mint amiről kéne. 😀

    Kedvelés

  23. Elhaym Says:

    “Tales Of-on mit esztek azt nem tudom, annak nem kéne ott lennie.”

    Történet nagyon izgalmas és fordulatos, emellett tele van rejtett dolgokkal. 🙂 Azért vannak olyan Tales of részek amik nekem sem jöttek be.Legjobban egyébként a Destinyt szerettem. Kétszer azt lehetett hinni, hogy már minden rendben és vége a játéknak erre jött egy újabb váratlan fordulat. Legjobb jelenet amikor a kedvenc gonoszom foglyai voltunk, így ő is beállt mellénk harcolni és irányíthattuk. Abyssnál a középkori hangulat is hamar megfogott és ebben is volt timejump amit nagyon szeretek egy játékban.

    Harcrendszer hátrány lehet, de nálam a harcos rész nem fontos egy játékban.

    Kedvelés

  24. OMG it’s over 10.000! « Hardcore Gamer Blog Says:

    […] Best Of Playstation 2 Games – kategóriák szerint […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

