Shin Megami Tensei (SNES)

Ez a második Megami Tensei rész után következő játék, a legelső SMT. Először Super Nintendo-ra dobták ki 1992-ben majd később portolták PC Engine-re, Mega CD-re, Playstation-re és GBA-re is. Egyetlen probléma az SMT-vel, hogy Japánon kívül sehol sem jelent meg.  De hála az Aeon Genesis rajongói fordító csoportnak angolul is kipróbálhatjuk ezt az RPG-t Super Nintendo emulátor segítségével.

A játék úgy kezdődik, hogy éppen egyik álmunkban bolyongunk piros folyosókon mikor megjelenik egy félelmetes arc aki furcsa dolgokat magyaráz. Meg kell adni a nevünket majd továbbhaladva összefutunk egyéb alakokkal is akik további szereplők neveinek a beírását várják tőlünk.  Az eredeti elnevezések csak a Playstation verzió mellékletében derülnek ki. Az álom lassan véget ér és Kazuya (az MC) kimászik az ágyából anyja ébresztgetésére. Első útja a számítógéphez vezet amin talál egy e-mail-ben jött programot melynek neve: Démon Idéző Program. Le is tölti. Napjaink Japánjában találjuk magunkat, Kichijoji-ban. Elsőre minden normálisnak tűnik de ahogy haladunk a városban észrevesszük, hogy a rendőrök és a katonák lezárták az egész környéket. Rejtélyes gyilkosságok történnek és emberek tűnnek el látszólag minden előjel nélkül. Valamint a közeli kórházban egy őrült  kísérleteket hajt végre a szerencsétlen polgárokon. Ráadásul valaki egy teleportáló terminál beindításával ügyködik. Ennek következménye, hogy úgynevezett démonok jönnek át a mi síkunkra és ezzel felborul az egyensúly. Kialakul a teljes káosz.

Ez lenne az alapsztori. Természetesen ez még bonyolódni fog és persze mi is beleszólhatunk a történet alakulásába a döntéseinkkel. Attól függően, hogy miket válaszolunk és cselekszünk három alternatív útvonal alakul ki: Semleges, Rend és Káosz. Tehát ha valaki végig bírja küzdeni magát a démonok hadain és a végeláthatatlanul hosszú, unalmas kinézetü labirintusokon akkor e három befejezés közül fogja elérni az egyiket. Ebből a mondatból már kitalálhattátok, hogy nem éppen könnyű játékról van szó. A démonok mindenhol megtámadnak (véletlenszerűen), biztonságos helyek talán a csak a boltok és az otthonod. Ráadásul ők egyre erősebbek a történet haladtával tehát neked is fejlődnök kell, ezt sok tápolással el is érheted. Mentési lehetőség szinte alig lesz: csak termináloknál és a főszereplő lakásán élhetünk a lehetőséggel.

Kazuyán kívül még három karaktert gyűjthetünk be:  Yuji a Rend Hős, Takeshi a Káosz Hős és Yuki a hősnő. Eleninte ezek jól megvannak egymással de ha majd elkezdünk haladni a saját utunkon akkor ellentétek fognak kialakulni a szereplők között. De az SMT egyik érdekessége, hogy nem csak emberek alkothatják csapatunkat, démonokra is nagy szükség lesz. Csak néhány személy képes kommunikálni ezekkel a lényekkel a Démon Idéző program segítségével. Csaták elején mindig választhatunk, hogy harcolni akarunk, tárgyalni velük vagy éppen menekülni. Ha ügyesen tárgyalunk akkor általában csatlakozik hozzánk az adott lény némi juttatás fejében (pénz vagy tágyak). A démonok nem tudnak fejlődni, nem kapnak xp-t. Erősebbeket csak úgy hozhatunk létre ha összefúziózzuk őket. A Démon Fúzió is elengedhetetlen része egy Megaten játéknak. Ezekről a dolgokról többet nem írnék hiszem már a korábbi SMT posztokban kifejtettem.

A grafika nagyon minimális. Folyton üresnek tűnő labirintusokban kell mászkálnunk, amik meg kell hagyni nagyon primitíven néznek ki. Textúrákkal, tereptárgyakkal aligha fogunk találkozni. Az NPC-ket, bejátszásokat is csak akkor látjuk ha odmegyünk hozzájuk, két lépés távolságból nem jeleníti meg őket a játék. Ilyenkor is kb egy karakter áll az egész képernyőn.  Viszont a zenék és a szövegek balanszolják a grafikai hiányosságokat, sajátos horrorisztikus hangulatot adnak a játéknak. Térképet egyébként fél percnyi menüben való turkálás után elő lehet hozni. E nélkül kétlem, hogy bárki is boldogulna.

A harcrendszer sima körökre osztott mint a többi JRPG-ben. Áll az idő és ki kell adni minden résztvevő karakternek és démonnak az utasításokat, majd leokézzuk a kört és lessük mi történik. Az emberek használhatnak kardokat vagy lőfegyvereket de akár varázslatokat is. Az utóbbiból rengeteg létezik: támadó elementális varázslatok, gyógyítások, státusz effektet előidéző szivatások valamint buffokat és debuffokat is alkalmazhatunk. Ez a démonokra is jellemző de ők fegyverek helyett a saját karmaikat és egyéb adottságaikat használják. Az emberek újabb varázslatokat bizonyos mennyiségü tápolás után fognak megkapni. A démonok nem tanulnak újabb skilleket,  mindegyik rendelkezik sajátokkal. Egy érdekesség, hogy harcnál csak egy ellenfelet jelenít meg a játék és fölötte jelzi, hogy hár darab küzd velünk.

A lényeget nagyjából leírtam, a sztorit meg inkább nem lőném le. Még annyit hozzátennék, hogy kinek ajánlanám: akik játszottak az újabb részekkel, spin offokkal (Persona, Nocturne, Digital Devil Saga stb) azokat talán érdekli, hogy miből ered az egész sorozat. Mások nem hiszem, hogy neki fognak állni. Akik szeretik a nagyon régi RPG-ket és van elég türelmük azok próbálják ki.

Címkék: , , , , , ,

9 hozzászólás to “Shin Megami Tensei (SNES)”

  1. Péter Says:

    Na ezzel még én is ellennék… =)

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Azt megnézném :D:)

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Nem most komolyan, ez ránézésre sokkal szimpatikusabbnak tűnik, mint a 3-4. FF-ből is a 7-ig tetszett a stuff, csak hát 10-től fölfelé már az is… speciel a 13. részt már nem is értem minek csinálták meg.:/ Bár ha belegondolok, hogy a Codból is már a 7 (vagy 8? oly mindegy…) rész jön majd ki jövőre, akkor nem is nagyon van min csodálkozni.

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    3-4? Nem a Personára gondolsz? Mert SMT-nek a 3. és 4. része a Nocturne és a Strange Journey.🙂 De nem azt mondtad, hogy nem szereted a körökre osztott mozizós harcot? Mert itt pont az megy. De FF-ból nekem a 9. is tetszett.

    Kedvelés

    • Péter Says:

      Personára gondoltam főleg… a Nocturne se nagyon fogott meg, de a Personánál jobb. Körökre osztott mókánál személy szerint jobban szeretem a valós idejű, dinamikus harcot, de van ahol viszont egyáltalán nem zavar, bár ez függ a kivitelezéstől is. Például olyan játékokat, mint a Heroes, vagy a King’s Bounty el se tudnám képzelni máshogy. =)

      FF-el a 10. rész eléréséig nem volt különösebb probléma, de a színvonal egyértelműen a 7. résznél érte el a tetőpontját, legalább is nekem az tetszett a legjobban.

      Kedvelés

  5. Ninty Says:

    Ez az egyik legjobb MegaTen, úgy érzem hogy tényleg élveznéd ezt, Péter.🙂

    Persze a 2 és az “If…” zseniális, bár az utóbbinak nincs angol fordítása.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Haladok, haladok és kurva jó. Most fejeztem be a túlvilágos részt. Mekkor volt már: Thor eldobta a kalapácsát ami akkorát szólt mint egy nukleáris háború és kipusztult minen.😀
      Te milyen alignment-es vagy amúgy?

      Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Péter: tegyél vele egy próbát akkor, kíváncsi vagyok meddig húzod. : ) Jah, a 4 fő SMT rész egyértelműen jobb mint a Persona. De ha elvagy a Heroes/Kings Bounty párossal akkor tudom ajánlani a Disciples 2-t is, nekem az jobban tetszik mint a másik kettő game.

    FF-nél nem tudnám megmondani, hogy hol volt a sorozat tetőpontja. Mindenkinek a 7. a kedvence, de sztem a 6 is legalább olyan jó.

    Kedvelés

  7. Best Of JRPG #1: Megami Tensei Univerzum « Wagner's hideout Says:

    […] jelentése: új. Innentől került át a sorozat Super Nintendo-ra. Ismertetőm: itt […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: