The King Of Fighters part 1: Orochi Saga

Megint nekiállok egy több részes posztnak. A következő bejegyzésben a KOF aranykoráról lesz szó. Az Orochi Saga három részből áll:  95, 96, 97, de hozzá fogom venni a 94-et és a 98-as játékokat is. Aki nem tudná a KOF az SNK egyik legjobb verekedős játék sorozata. 94-ben indult útjára a játéktermekben és azóta évente mindig kidobnak egy újabb részt. A legtöbb mai játékos számára ismeretlen ez a game hiszen a mai nevek elnyomták már. Elég nehezen lehet belejönni: a kombó rendszer sokkal komplikáltabb mint egy Street Fighter-ben, a bossok pedig nagyon nehezek benne.

Második rész: klikk
Harmadik rész: klikk

The King Of Fighters 94

Érdekesség: a legelső King Of Fighters bajnokságot Geese Howard rendezte meg a Fatal Fury című játékban (1991.)

Most 1994-ben járunk, az idei bajnokságot Rugal Berstein rendezi. Ő egy fegyverekkel és drogokkal üzletelő, unatkozó milliomos aki mellesleg nagyon ért a bunyóhoz. Meghív nyolc csapatot magához a világ különböző pontjairól, hogy megküzdjenek egymással. Aki nyeri a döntőt az kiállhat maga Rugal ellen. A KOF 94 egy crossover. Az SNK legjobb arcade játékainak szereplőit válogatták össze egy game-be: Art of Figting (Ryo, Robert, Takuma, Yuri, King), Fatal Fury (Terry, Andy, Joe, Kim, Mai), Psycho Soldier (Athena, Kensou), Ikari Warriors (Ralph, Clark). De fetűnnek teljesen új arcok is pl. a japán csapat és az amerikai csapat. A japánok közül kerül ki a sorozat főszereplője Kusanagi Kyo. Egyik csapattársa (a toronyhajú Benimaru) pedig a riválisává válik.

A KOF 94 első ránézésre átlagos 2d verekedős cuccnak tűnik de valójában több egyedi elemet is tartalmaz. Három emberből álló csapatok közül válogathatunk, külön-külön nem választhatunk karaktert (tehát nincs Team Edit még). A gameplay elemek közül a legegyedibb talán, hogy tölthetjük az energiát (super-meter charging). Ha feltöltődött akkor ellőhetjük a karakter Desperation Move-ját (DM, Super Move) ami igencsak nagy sebzést visz be az ellenfélnek. Meg kell még említeni a támadások elől való elhajolást (dodge) is. Ez két gomb lenyomásával történik.

A grafika már akkor sem számított eget rengetőnek, a karakter spriteok nem voltak túl szépek de a pályák annál inkább. Egyébként a háttérben láthatjuk csapattársainkat akik éljeneznek ha nyerünk és magukba roskadnak amikor vesztünk. Mindent összevetve a KOF 94 nem lett akkora durranás, viszont voltak benne jó ötletek/megoldások.

The King Of Fighters 95

Érdekesség: ebben a részben szerepel először Yagami Iori, Kyo legfőbb riválisa.

1995-ben a régi arcok újra meghívást kapnak a bajnokságra egy R nevű illetőtől. Rugal visszatért a halálból. Ezúttal erősebb mint valaha, mert megszerezte egy isten (Orochi) erejét. Megjelenik egy új csapat: Iori, Billy (Geese csicskája Fatal Fury-ból) és Eiji (Art of Fighting). Innetől veszi kezdetét az Orochi Saga. A boss fight előtt Kyo “hipnotizált” apjával Saisyu-val is meg kell küzdeünk.

A 95 nem sokban különbözik elődjétől: kivették az amerikai csapatot és elővettek egy újat. A régieknek csináltak pár új mozdulatot és animációt, de ami a legfontosabb: most már van Team Edit mód, saját team-et állíthatunk össze.

The King Of Fighters 96

Érdekesség; a Boss Team megérkezik: Geese, Krauser (Fatal Fury) , Mr. Big (Art Of Fighting)

A történet folytatódik, erre az időre a KOF bajnokság világméretű eseménnyé, rajongás tárgyává nőtte ki magát. Ezúttal a bajnokság rendezője Chizuru Kagura. Aki a Yata klán leszármazottja.  Chizuru  keresi Rugal legyőzőjét Kyo-t, hogy segítségével megakadályozza a közelgő problémákat. Ugyanis a KOF 96-97 eseményei szorosan kötődnek egy több mint 1000 évvel ezelőtti csatához: a Yata klán, a Kusanagi Klán (Kyo klánja) és a Yasakani klán (Iori klánja) elzárt egy Orochi nevű gonosz istent. Valakik pedig ezt az istent akarják újra megidézni.

A 96-ban megint feltűnik néhány új karakter, Iori új csapattársakat kap: Mature és Vice. Heidernt lecserélik: megérkezik Leona valamint Kasumi, na és persze a boss team. A gameplay sokat fejlődött az előző rész óta: lecserélték az elhajolást elgurulásra (emergency evasion) és felturbózták az ugrás rendszert, most már kis  -és nagy ugrást is végrehajthatunk. Ezek az elemek azóta is szerepelnek minden részben. A Desperation Move rendszer is tovább fejlődőtt: ha kevés hp-ja van egy karakternek akkor az adott DM erősebb verzióját fogja ellőni (Super DM, SDM). A 96-ban megjelenik az első igazán cheap boss: Goenitz aki tornádókkal lövöldöz össze-vissza és mindenhonnan eltalál.

The King Of Fighters 97

Érdekesség: Shingo Yabuki paródia karakter,  ő Kyo legnagyobb rajongója és megpróbálja mindenben utánozni őt. Orochi Iori, Orochi Leona.

Idén egy teljesen új arcokból álló csapat is indul a bajnokságon: a New Face Team (Yashiro, Shermie, Chris) akik Orochi leszármazottai és egyetlen céljuk, hogy feltámasszák az Orochi-t akit annak idején Kyo és Iori ősei elzártak. Shermiéknek sikerül is megidézniük őt méghozzá Chris testéből. A három gonosz pedig szuper erősek lesznek és le kell győznünk a felturbózott verzióikat. Ez még nem minden: a történtek hatására Iori-ban és Leonában aktiválódik az Orochi vér és teljesen megvadulnak. A nagy csata után a három ősi klán utódai (Kyo, Iori, Chizuru) visszaküldik Orochi-t oda ahonnan jött, de nem csak ő tűnik el hanem főszereplőnk és riválisa is. Ezzel az eseménnyel le is zárul ez a Saga.

Újítás: a MAX mode, ha ezt benyomod (3 gomb egyszerre) karaktered védelme és támadási ereje megnő valamint a szokásos DM-ek helyett Super Desperation Move-okat (SDM) is be tudsz nyomni, nem kell kevés hp. A karakterek kiválasztása előtt két mód közül választhatunk: Extra és Advanced. Az előbbi a KOF 94-re és 95-re jellemző: tölthető az energia és használható az elhajolás. Az Advanced módban pedig a 96-os elemek találhatóak: gyorsab, offenzívebb gameplay és az elgurulás. Egyébként ez a rész tartalmazta az eddigi legtöbb karaktert, legtöbb beállítást és legjobb zenéket is. Nem csoda, hogy a rajongók kedvence lett.

The King Of Fighters 98

Érdekesség: néhány karakternek előhozható egy extra verziója, ezke teljesen más mozdulatokkal operálnak


A kof97-tel vége lett az Orochi Saga-nak. A 98-ban pedig nincsen történet hiszen ez már egy Dream Match game. Ez annyit jelent, hogy az eddigi összes  KOF karaktert (akik meghaltak azokat is) fogták és belepakolták ebbe a részbe (kivétel a 96-os boss Team-et). Itt már összesen 38 harcosból válogathatjuk össze a három tagos csapatunkat. A két mód itt is ugyanúgy megjelenik: Advanced és Extra. Behozták az advantage rendszert: aki legyőzi a másikat az valamilyen előnyben részesül a következő menetben attól függően, hogy milyen módot választott. Ezúttal visszahozták a klasszikus KOF főellenséget Rugal-t. A grafika és a hangok szinte semmit nem változtak, de a rengeteg karakter és a szép új pályák kárpótolnak minket. A KOF 97 után új kedvenc született.

A poszt második része a NESTS Saga-ról fog szólni ami 99-től 2002-ig tartott. Addig is linkelek két tréning videót ami sokat segíthet a kezdő játékosoknak, de akár a régiek is találhatnak benne valami újat.

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , ,

17 hozzászólás to “The King Of Fighters part 1: Orochi Saga”

  1. Péter Says:

    Szép, részletes, igényes post, tetszik. =)

    Amúgy a KoF messze igényesebb, mint a Street Fighter, szimpatikusabbak a karakterek, jobbak a csajok, és ahogy mondod, elég nehéz belejönni, pláne egy PC-snek, de legalább ezt jól összerakták.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Köszi : D
    Én nem mondom azt, hogy igényesebb mint a Street, de az egyszer biztos, hogy a KOF karakterek érdekesebbek. SF szereplők közül talán 1-2 van amit bírok, legtöbbje túl old school vagy fantáziátlan (Cammy, Honda) vagy retard (Blanka, Dhalsim)..
    Ahhoz, hogy igazán belejöjjél a kof-ba legalább japánnak kell lenned. : D Amúgy én pl billentyűzeten tudom a legjobban irányítani.

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Aki nekem tetszik a Streetből az Akuma és Bison.

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Akuma jó dizájn, de ugyanazok a mozdulatai mint Ryu-nak (szinte). Bison-t én bírom meg Sagat-ot. KOF-ból azért több kedvencet tunék mondani. : )

    Kedvelés

  5. BenyoBoy Says:

    Fasza poszt, anno a kis hülye KoF-os oldalamon én is írtam hasonlót, de vissza se merem nézni, mert se akkor, se most közöm nincs annyira a játékhoz, valóban nem egy casual bunyós játék, annyi szent! 😀
    A NESTS sagás részt nagyon várom, aztán nehogy egy rossz szót is írj a NESTS Team-ről, főleg Angel-ről! 😛 😛 😛

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Kösz, már nem írtam hiába ha két embernek tetszik. NESTS TEamről nem állítok semmi rosszat csak, hogy K9999 egy Tetsuo rip-off. : D De ez inkább igaz mint rossz. Angel-ről meg asszem egy mondatot írtam. Na de erről majd legközelebb. Nem szeretem annyira azt a csapatot, egyedül Kula-t használom közülük.

    Kedvelés

  7. Dodgers Says:

    “Amúgy én pl billentyűzeten tudom a legjobban irányítani.”

    Dettó így vagyok én is irányításügyileg, PS kontrolleren valahogy az istennek se sikerül olyan rendszerességgel behozni az átlós nyomkodást igénylő kombókat. Legalábbis az alatt a fél óra Blazbluezás alatt, amit egyik haverral játszottunk (ő vert engem, de lényegtelen :D), tízből jó ha egyszer-kétszer összejött. Billentyűzeten már jobb az arány.

    A post egyébként tetszetős, főleg hogy a történeti részre és az érdekességekre is került hangsúly a gameplay elemek mellett. A felsoroltak közül egyedül a 98-as ismerős, nem rossz, de pl. a 2002-es jobban bejött valamiért. Ennek ellenére 98-ban látványilag kedvelem pl. a háttérben kúpászkodó csapattagokat, kicsit kiemeli a tényt, hogy mégis csapatmeccsről van szó.

    Street Figher KoF-hoz képest semlegesnek hat és hatott mindig is, egyedül Bison az, amelyik valamelyest szimpatikus, bár az is annak köszönhető, hogy senki nem képes úgy “YES”-elni mint ő. 🙂

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Nekem pont ezek a régebbi részek tetszenek jobban, sztem sokkal hangulatosabb mint a NESTS saga. Csak azért játszok a 2002-vel mindig mert ott van K’, Maxima, Kula. : )
      Javaslom próbáld ki a régebbi részeket is, már csak a sztori miatt is. Az első kettő nem fontos, 96-97 ami érdekes, főleg 96-ban Iori-s befejezés. 😄

      Ha már irányításnál tartunk: kéne szerezni arcade stick-et, azzal mennyivel jobb lenne.

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Diamondot én is nagyon bírom, kedvenc női char. =) Mugenhez várnék majd belőle valami királyabb verziót, mert a cloneok azért nem ugyan azok, még ha akad is köztük igényes, kreatív darab.

        Kedvelés

  8. Wagner Says:

    Látnád az ütős női csapatomat: Athena, Shermie, Kula. : D

    Kedvelés

  9. BenyoBoy Says:

    Wagner: Azóta le is szarom nagy ívben az SNK-t, sose fogom ezt megbocsájtani nekik! 😛

    Kedvelés

  10. Péter Says:

    Athenat annyira nem csípem, nem nagyon toltam vele. :/

    Kedvelés

  11. Thunder Says:

    Jó kis post lett gratula. 😀
    A King f Fighters nekem is sokkal jobban bejött mindig is, mint a Street Fighter, mert több és egyedibb karakterrel van tele.

    Kedvelés

  12. The King Of Fighters part 3: Tales Of Ash Saga « Wagner's hideout Says:

    […] King Of Fighters sorozat ismertetésének harmadik része következik az Ash Saga-val. Első rész: klikk Második rész: […]

    Kedvelés

  13. The King Of Fighters part 2: NESTS Saga « Wagner's hideout Says:

    […] Kyo háttérbe szorul és helyette K’ lesz látható az összes borítón. Első rész: klikk Harmadik rész: […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: