Now Playing Dragon Quest IX

Ugye nemrég jött ki ez a game, a legújabb DQ rész. Többet is próbáltam már de mindet meguntam 2-3 óra után. Az egyik spin-off még fel is húzott: nézem Dragon Quest Monsters: Joker, mi ez. Kis cuki szörnyeket kell benne gyűjteni és azokat edzeni. Pokemon utánzatnak még elment, na de amikor megláttam, hogy össze lehet benne fúziózni a szörnyeket akkor kiakadtam. : ) A többi DQ amit próbáltam az túl primitívnek tűnt és unalmasnak és gyerekesnek is. Az az érdekes bennük, hogy tök olyanok mint egy nyolcvanas évek végi alap JRPG. Szinte semmi újítás nincs bennük részről részre (a grafikán kívül). Kipróbáltam a IX-et hátha megtetszik…

…és már túl vagyok több mint 5 óra játékon. Ez rekord DQ-ből. Valamiért ez rész magával ragadott. Először jött rendkívül szép intró:

Aztán a karaktergenerálás. Te magad rakhatod össze a főszereplőt, hogy nézzen ki. Ilyet JRPG-ben még nem láttam, de nyugati RPG-ben ez mindennapos dolog. Lehet válogatni a sokféle Akira Toriyama (Dragon Ball alkotója) dizájn között. Itt megtalálhatóak Bulma szemei, Majin Buu arca stb. : ) Választhatunk testméretet, frizurát, hajszínt, szemszínt… nekem sikerült összeraknom ilyen kis aranyos SSJ Gohan szerű figurát:

Ezután szépen belecsöppenünk a történetbe. Úgynevezett védelmezőt (Guardian, Celestrian) alakítunk. A védelmezők lakhelye az égben található az Yggdrasil (már megint) fa alatt, onnan jönnek le az emberek közé és végzik a dolgukat. Mindegyiknek szárnya és glóriája van. Minden guardian-nek jut egy falu vagy egy város amire figyelnie kell. Az emberek nem látják őt, szellemként jár közöttük és mindenkinek segít. A segítségért cserébe az emberek hálájának megtestesülését kapjuk meg kristályok formájában. A guardian-ek dolga, hogy ezeket a kristályokat elvigyék az Yggdrasil-nek és akkor valami jó fog történni …  Ezután következik a bonyodalom: amikor főszereplőnk leadja a kristályait egy katasztrófális esemény történik, földrengés, robbanás stb. és kis karakterünk elszakad a többiektől.

Az igazi játék innentől kezdődik. Lezuhanunk az emberek közé, elveszítjük a szárnyainkat de néhány celestrian képességünk megmarad. Innentől egyedül kell boldogulnunk, nem tudni mi történt ott fent és miért estünk le, de a többiekre már nem számíthatunk. Angel Falls-ban találjuk magunkat ahol az egyik lány Erinn befogad minket házába. Szép lassan megismerünk mindenkit a faluban és a mellékszereplőknek mind külön háttértörténete van.. és ez még csak egy falu a DQ IX világából. A sztoriból nem lőnék le többet. A lényeg, hogy nagyon kidolgozott, szépen felépített az egész. Nézzük a gameplay-t.

Sima, alap, legalapabb JRPG harcrendszer. Szokásos tárgy/XP/felszerelés gyűjtés, dunegon-ben mászkálás, ládanyitogatás és szabadon bóklászó ellenfelek. Az egész valahogy nagyon hangulatos és magával ragadó. Olyan meseszerű, gyerekes de ezek a dolgok mégsem zavaróak. Amikor kiléptem a faluból akkor jött az első agyfasz:


Mr. Cruelcumber, a kegyetlen uborka. Bizony az alap ellenfelek ennyire röhejesek. A bossok szerencsére már komolyabbak. Ezután jöttek a pattogó, vigyorgó nyálkák, a lisztes zsákok, a Lunatick (őrült kullancs)… aranyosak nem? Ha ezeket poénra vesszük akkor nem lesz gond és nem tesszük le a játékot fél óra után. : ) Egyébként 1-2 ütéssel ki lehet őket iktatni, nem úgy mint az SMT-ben, hogy egy sima csatától majdnem meghalsz.

A főszereplőnkön kívül nem fogunk csapattagokat kapni a történet folyamán. Szóval itt szakítanak a hagyományokkal, ugyanis nekünk kell létrehozni a többi karaktert az egyik fogadóban: választhatunk több kaszt közül (harcos, pap, mágus, tolvaj, harcművész stb, szokásos), az ő kinézetüket is mi állítjuk be. Szóval teljesen szabad az egész, majdnem mint egy Morowind. : ) De a csapat maximum négy tagból állhat. Ja és rengeteg mellékküldetést is lehet találni a baromi hosszú főszál mellé, a bejárható terület nagy és szép, szinte végtelen.

Egyelőre ennyit tudok elmondani a DQ IX-ről, eddig tetszik és szórakoztat. Vajon meg fogom-e unni ezt is? Nem tudom.

Címkék: , , , , , , , , ,

3 hozzászólás to “Now Playing Dragon Quest IX”

  1. Skydragon Says:

    Bár nekem a Dragon Quest sorozat valamiért kimaradt, az ajánlódtól kedvet kaptam, hogy kipróbáljam majd.
    Én most (hogy végigvittem a Patapon2-t :D) a Jeanne d’Arc-ba kezdtem bele psp-n, egész csinos így elsőre, körökre osztott TRPG-ről van szó, szép grafikával és egy “japánosan” megfűszerezett, de ismert sztorival.

    Btw, nem értem miért akadtál ki a szörny fuse-oláson, egyik kedvenc régi játékomban is lehetett és én tök menőnek tartottam/tartom. 🙂
    Master of Monsters: Disciples of Gaia volt a játék neve és ez is egy TRPG volt, sokkal lassabb mint a mostaniak, de erre voltak a nyári szünetek kitalálva. (=
    (Most nézem, hogy mindenhol milyen szar értékelést kapott XD, lehet hogy az idő megszépíti az emlékeket.)
    A játék pályáján belül mindig volt egy kis templomocska, ahova be kellett állítanod két szörnyet és ha jól választottál, akkor egy olyan szörnyet kaptál amit egyébként a listádról nem lehetett megidézni (és erősebb is volt a többinél).
    Természetesen nagyon kevés kombináció volt jó (vagy én találtam keveset), azért egy csata közepén nem szívesen áldoz fel az ember fia/lánya két szörnyet, úgy hogy az esetek 80%ban sikertelen volt a fuse és kaptál egy szép kék slájm labdát 3-10hp-val, vagy egy gyengébb gólemet. 🙂
    Sorry ha sokat nosztalgiázom, néha rám jön, lényeg a lényeg, hogy a szörny fuse az jó dolog, szerintem.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Örülök, hogy valakinek meghoztam a kedvét ehhez a gamehez, nem is gondoltam volna. : ) Egyébként már 15 óránál vagyok és még mindig nem untam meg. Lehet írok 1 helyzetjelentést hamarosan.

    PSP-d is van, nice. : D
    Csak, hogy ne legyen félreértés: a DQMJ fusion-jén azért akadtam ki, mert a fusion egyik központi eleme a kedvenc JRPG sorozatomnak az SMT-nek… és nem szeretem ha lopnak belőle. : )

    Kedvelés

  3. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Wagner's hideout Says:

    […] 9/10 Biztos elfogult vagyok az SMT-vel. Ismertető: itt. Dragon Quest IX: 9/10 Két írás róla: itt és itt Contact: 7.9/10 Ismertető: itt Radiant […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

