Advance Wars: Dual Strike

Már régóta megvan ez a game, de valamiért csak most a napokban jutottam el odáig, hogy jobban belemerüljek. Nem is tudtam, hogy ez ennyire awesome cucc. Egy körökre osztott, háborús stratégiai játék harmadik részéről van szó. Az első két része GBA-ra jelent meg, a harmadiktól váltottak platformot. Nézzük meg miről is szól az Advance Wars. : D

Egyből a játék elején két új karaktert ismerhetünk meg: Rachel-t és Jake-t. Ők az Orange Star Army tagjai akik küldetést kaptak, hogy utazzanak el egy távoli szigetre, hogy végleg leszámoljanak a Black Hole hadsereggel. Később csatlakoznak hozzájuk a régi ismerősök is, a másik három hadsereg: Yellow Comet, Green Earth és Blue Moon. Négyen együtt alkotják az Egyesült Nemzeteket. Mindegyik csapatot érdekes, színes karaktereket (parancsnokok, CO) alkotják, szinte mind kedvelhető. Pl. Max az izomember, aki nem szeret távolságból, lesből támadni és a tiszta közelharcot preferálja. Vagy ott van Sensei akinek a helikopterek a specialitásai. Minden CO más-más dologban jó és teljesen eltérő a személyiségük is. Persze az ellenfél oldalán is hasonló a helyzet. A Black Hole Army tagjai is változatosak csak kicsit őrültebbek. Mindig vesztenek de soha nem adják fel. Szóval a karaktereket tekintve csak jót lehet mondani. Sok lesz az interakció közöttük, küldetések előtt és után is. De a a párbeszédek nagyon jól meg lettek írva, szóval ezek is annyira szórakoztatóak lesznek mint a harcok.

Gameplay:

Rengeteg mód közül válogathatunk már az elején is: Campaign, War Room, Versus, Survival, Combat, Battle Maps (bolt), History (adataid, játékidő stb), Wireless, Design Room (CO-k dizájnjának változtatása) és később megkapjuk a Sound Room opciót illetve a Galériát is. Nézzük talán a Campaign módot. Itt lehet végigjátszani a történetet, a küldetések sorban jönnek lineárisan. Egyre nehezebbek és egyre komplexebbek lesznek. Állítólag az Advance Wars veteránok szerint könnyű lett ennek a résznek a sztori módja. Személy szerint nekem volt olyan pálya ami negyedik nekifutásra jött össze.

Miből áll a gameplay? A játék sok dologban hasonlít a Fire Emblem-hez. Vegyük ki belőle az RPG elemeket és tegyük át az egészet modernebb harcászati környezete, adjunk hozzá egy kis science fiction-t. A régi részekhez képest az alap dolgokon szinte semmit sem változtattak a készítők. Normál esetben két sereg küzd egymás ellen. A gyalogos egységekkel épületeket kell elfoglalnunk. A városok minden körben nyersanyaggal látnak el minket. A gyárakban pedig mindenféle tankokat, járműveket kell vásárolnunk. Célszerű elfoglalni mindent amit csak tudunk, így több esélyünk lesz a csata megnyerésére. Az adott pálya kétféle módon nyerhető meg: elfoglalod az ellenfél főhadiszállását vagy elpusztítod minden mozgó egységét. Nagyon kell taktikázni hiszen nem csak a CO-nak hanem minden járműnek vannak előnyei és hátrányai. A helikopter pl. emberek és járgányok ellen tökéletes, de ha rálő egy anti-air tank akkor egyből vége. A lövegek (artillery) pedig messzi célpontokat is el tudnak találni, de ha valami közel megy hozzá akkor nem tud visszatámadni. A gépekből kifogyhat az üzemanyag és még a töltény is. Ezeket APC jármű tudja pótolni ellátmány formájában. Sok apróságra kell figyelnünk mert kis hibák miatt is sokat lehet bukni.

Most nézzük miért az a címe ennek a résznek, hogy Dual Strike. Az újítások miatt. Ugyanis itt már nem csak 1 CO vezérelhet egy sereget, akár 2-4 is. A kör végén leválthatjuk az éppen aktuális parancsnokot. Ez azért jó mert mindegyiknek más-más képességei és bónuszai vannak. Sőt még szuper erőt is kaptak egytől egyig. Ha feltöltődik a karakter power mércéje akkor ezeket el lehet lőni. Rachel például ilyenkor három rakétát lő ki random az ellenfélre, mások pl. nagy mértékben megnövelik az egységek mozgását, tűzerejét. Ha mindkét CO-nak maxra állt a power-je akkor használhatjuk a Tag Supert is. Ilyenkor elnyomják a képességeiket és még léphetünk is mindkettőjükkel ugyanabban a körben. Mondanom sem kell, hogy ezzel meg is fordíthatjuk az adott menet kimenetelét.

A másik ilyen Dual dolog, hogy egyes pályákon két fronton kell harcolni. A második front ilyenkor a DS felső képernyőin jelenik meg. Azt a részt általában a gép irányítja, de küldhetünk oda egységeket illetve beállíthatjuk, hogy az Ai milyen stratégiát alkalmazzon.

Végszó

Mitől is olyan jó ez a game? Első sorban az  egyedi stílusa miatt. A készítők nagyon értik azt, hogy a háborús témából hogyan csináljanak egy gyerekeknek is megfelelő játékot. A másik dolog, hogy sokat kell benne taktikázni, agyalni, ezért nagyon könnyen bele lehet merülni. A játék magával ragad és észre sem veszed, hogy milyen elavult a grafika (semmit sem változott a GBA-s idők óta). Egy negatívum, hogy akik sokat játszottak az előző részekkel azok nagyon unni fogják az első pályákat mert sok a tréning feladat.

Még nem vittem ki a játékot (egy hamar nem is fogom) hiszen baromi hosszú. De az eddig látottak alapján mindenkinek csak ajánlani tudom, egy igazi alap gamenek számít a DS-en.

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

6 hozzászólás to “Advance Wars: Dual Strike”

  1. Dodgers Says:

    Az első két rész GBA-n epic volt, sokkal jobban sikerültek, mint az azt megelőző két epizód. Azok nem sikerültek kimondottan jól, eléggé unalmasak és vontatottak voltak, plusz a CO-k hatása se volt meg bennük. Ezzel, meg a Days of Ruinnal próbálkoztam anno DS emun, de akkor még elég ramaty volt az emulátor felhozatal, szóval a diafilmnél jobb nem volt a sebesség. De a videok (meg a poszt) alapján inkább a Dual Strike lesz majd esélyes, a Days of Ruin nagyon ráment a mostanában divatos darkosítós stílusra, ami kissé wtf jelenség, a zenéi viszont királyak.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Nem is tudtam, hogy a GBA részek előtt is volt még kettő. O_o A Days of Ruins zenéi valóban királyak. Én azt a részt próbáltam először, emiatt nem találtam furcsának a darkos hangulatot sem. De a Dual Strike jobb valamivel, jó döntés lesz elkezdeni. : )

    Kedvelés

  3. Dodgers Says:

    Az első rész még NES-re jött ki ’88-ban Famicom Wars néven, a második pedig ’98-ban SNES-re, Super Famicom Wars címmel. A gameplay lényegi elemei már megvoltak ezekben is, de a CO-k szinte csak az avatarban tértek el egymástól, plusz elég lapos mindkettő, az Advance Wars köröket ver ezekre, már csak a jóval érdekesebb pályák miatt is.

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Nem tűnnek olyan rossznak pedig. Ez kb olyannak tűnik mint a Heroes és a Kings Bounty esete. A kérdés: minek voltak CO-k ha semmiben nem különböztek egymástól?

    Kedvelés

  5. Shingo papa Says:

    Ki fogom próbálni! Jónak tűnik.

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Jó döntés, nem fogsz csalódni. : D

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: