Castlevania: Lament Of Innocance

Egy Castlevania játék amit a Devil May Cry inspirált amit egy N64-es Castlevania inspirált. Igen.

A legkorábbi Belmont akiről információink vannak az Leon. Ennek a résznek a főszereplője. Egy arisztokrata aki eldobja rangját csak azért, hogy elindulhasson Dracula kastélyába megmenteni menyasszonyát. Hol hallottam már ezt a történetet? Főszereplőnknek nem volt annyi esze, hogy fegyvert is vigyen magával. De szerencsére a kastély melletti erdőben él egy remete aki megajándékozza a szokásos ostorral. A remete bátornak nevezi Leon-t amiért üres kézzel jött ide. Szerintem az idióta jobb szó lett volna erre az emberre. Simonék legalább egy ostort vittek azért a biztonság kedvéért.

Na de nézzük ezt a Leont.

Ühümm.

Gameplay

A Lament of Innocance próbálja megtartani a megszokott elemeket: szívecskék gyűjtése, fáklyák széttörése, ostor, másodlagos fegyverek stb. De valahogy semmi nem úgy működik ahogy kellene. A szenteltvíz csak akkor használ ha 1 milliméterre állsz az ellenféltől. A baltát nem felfelé dobja. A fáklyák szétütése unalmas. A harc összetettebb mint a régebbi 2d részekben, de mégis az is unalmasabb. Csak püfölöd a négyzetet meg a háromszöget meg néha védekezel egyet nehogy megsérülj. Ja a harc igen… ennek itt NINCS értelme. Nem fejlődsz a szörnyektől. Tehát fölösleges őket megölni, csak elsétálsz mellettük. Persze kivétel amikor muszáj, pl akkor nyílik ki az ajtó ha legyőzöd őket (lásd Devil May Cry). : P

Az irányítás nem lenne rossz csak éppen a kamerát nem lehet forgatni. Így pont azt nem látod amit szeretnél. Eltévedni nem nehéz a kastélyban hiszen minden terem tök ugyanúgy néz ki. Hál’ Isten azért van egy automap így nem lesz lehetetlen kiigazodnunk. Minden teremben ugyanúgy újraélednek ugyanazok a szörnyek. Ugyanúgy minden teremben lesz fent egy erkély rész ahova dupla ugrással és ostororral való kapaszkodással felmászhatunk ha elég erős az idegrendszerünk. Ha szemből látjuk a párkányt ahova fel akarunk ugrani akkor nem érzékelhető a távolság, ezért elég macerás lesz a dolog..

Megszerezhető képességek amik segítenék a továbbhaladást nem lesznek. Ilyenre ne számítsunk. Van egy központi csomópont a kastélyban. Onnan elmehetünk 5 nagyobb helyszínre. Ezeket bármilyen sorrendben meg lehet csinálni, semmi képesség nem kell hozzá, se szükséges level (mert az sincs ugye). Ha megvan ez az 5 stage akkor mehetünk tovább a főboss felé.

Leon tud használni valamiféle varázslatokat, de ezeknek sincs sok értelme mint ahogy magának a harcnak sincs. A magic meter gyorsan elfogy és újra sem tölthető még a mentési pontoknál sem.

Végszó

Nem akarok többet rizsázni. Nekem nem jött be a cucc. Egyáltalán nem éreztem úgy, hogy egy Castlevania-val játszok. Grafikával, zenével nincsen gond, de a többi… mondjuk nem is tudom mit vártam végül is háromdés. Személy szerint jobban örültem volna egy 2d-ben megcsinált résznek vagy egy remake-nek. De egy háromdés enginnel működő oldalnézetes platformer is jobb lett volna. Egyre kevesebb értelmét látom itthon a PS2-nek. : P

Fuck you Konami.

Címkék: , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: