The Bouncer

Egy 3D beat ’em up 2001-ből a Square játékgyárából. Ez a game még jóval a Yakuza 1 és a Godhand előtt készült. Kérdés: van-e olyan jó a Bouncer mint a stílus másik kettő képviselője?

Válasz: nem igazán. A másik kettő sokkal élvezetesebb.

Egy Fate nevű bárban járunk ahol 3 kidobófiú vigyáz a rendre: Sion (a borítón szereplő csávó aki már majdnem KH Sora), Volt és Kou. Egymást váltogatják az őrködésben majd hirtelen megérkezik a baj. Hülyén kinéző katonák törnek be a bárba és elrabolják a Fate egyik fontos arcát: egy Dominique nevű lányt. Mit lehet tenni? A három srác felveszi a harcot a Mikado szervezet katonáival, elindulnak és mindent megtesznek a lány megmentésének érdekében, jó három személyes hadsereghez méltóan. Nem ám hívták volna a rendőröket vagy valami. A bárt meg otthagyják őrizetlenül… : P

Gameplay

A játékmenet lehetett volna jobb is. Túl sok benne az átvezető, a megszakítások. Mindig az van, hogy nézünk két perc videót aztán fél perc fight.. és ez ismétlődik nagyjából 3 órán keresztül. Ennyi. De tényleg még az első boss fight se volt hosszabb 1 percnél. Minden fight előtt választási lehetőséget kapunk, hogy a 3 karakter közül melyikkel akarunk püfölgetni. Azt ajánlom, hogy csak az egyikre koncentráljunk mert ha mindhárommal megyünk felváltva akkor nem tudjuk őket teljesen kifejleszteni. Ugyanis a megnyert harcok után pontokat oszthatunk el: erőre és HP-ra pl. De új támadásokat is vennünk kell, ezek pedig elég drágák. Alapból csak egy 3 ütéses kombót tudnak a bouncerek meg néhány egyes rúgást és ütést. A videók, beszélgetések egyébként a karakterválasztásaink alapján fognak változni. Ez egy elég jó dolog.

Szóval a gameplay nem a legjobb. Elég akadozó a sok cutscene miatt. A harcok túl hamar véget érnek, de maga az egész játék is elég rövid lett. De akkor legalább csinálhatták volna nehezebbre, sok kihívással. Az meg egy rohadt nagy hiba, hogy nincs multipalyer. Simán meg lehetett volna oldani, hogy ketten, hárman játsszák végig a story módot. De nem… helyette beletettek egy sima VS módot. : P

Tálalás

A karakterdizájn a Square-től már megszokott agyoncsicsázott fajta. Régen volt már dolgom Square játékkal ezért elég furák voltak elsőre pl. egy Konami vagy SNK cucc után ezek a teleszínezett, telepiercingezett, tüsi hajú figurák. Namind1, aki ezt szereti annak tetszeni fog. Egyébként a grafika és animáció első osztályú. Meg merem kockáztatni, hogy akkoriban ez volt a legszebb konzol játék. A grafika mindenképpen a legnagyobb előnye ennek a terméknek.

Végszó

Még nem vittem végig, (nem mentettem egyszer sem és mikor kinyiffantam nem volt kedvem elölről kezdeni lol) de ettől függetlenül össze tudtam dobni ezt a szöveget és egy értékelést is nyomnék hozzá:

ha a Yakuza 1-nek mindössze 7 pont jutott akkor a Bouncer-nek maximum egy 6/10-est adhatnék. A beat ’em up az a műfaj ami már nem igazán működik 3D-ben. De ha teszünk hozzá egyedi dolgokat és műfajokkal keverjük akkor akár jó eredményt is kaphatunk. Lehet a Yakuza értékelését feljebb kéne húzni. Szóval annyira nem  bejövős a cucc mint a műfaj későbbi képviselői, de azért elnyomkodható max 2-3 óráig.

Címkék: , , , , , , , , ,

7 hozzászólás to “The Bouncer”

  1. BenyoBoy Says:

    “A beat ‘em up az a műfaj ami már nem igazán működik 3D-ben.”
    God Hand?
    Amőgy én imádtam a Bouncer-t. Én 8/9-et adok rá simán, nagyon szerettem.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    “De ha teszünk hozzá egyedi dolgokat és műfajokkal keverjük akkor akár jó eredményt is kaphatunk.”
    = Yakuza, God Hand. : D

    Én meg egyre inkább nem szeretem a PS2 gameket amiket találok mostanában.

    Kedvelés

    • BenyoBoy Says:

      Az kimaradt, bocs, de jogos. 😀 Yakuzát személy szerint gyűlölöm. Az egy sokáig a kedvencem volt, megcsináltam mindent benne, és elvileg lett volna egy bónuszmisszió, ha minden mellékküldetést megcsinálsz. Na, nekem nem adta be. Azóta rá se néztem, olyan szinten sokkolt az eset. xD

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        Hehe. Erről nem is tudtam, de nekem nem volt ilyen gondom mert közel sem csináltam meg benne mindent. : )
        Télleg Red Star-t nem próbáltad azóta? Az is jobb mint a Bouncer, ott legalább folyamatos akciózás van, nincs fél percenként megszakítva.

        Kedvelés

  3. Dodgers Says:

    Ha csak a grafikát nézném lehet kipróbálnám, de ha csak az az egy jó pont van benne, főleg a God Hand/Yakuza kettős mellett, inkább megnézek egy pár YT-s videót és azzal beérem. 😀

    Yakuza 1 értékeléshez egy felest én is hozzáadnék, onnantól minden résznél kábé fél ponttal menne felfele.

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Mondjuk nekem a Yakuzából az 1. rész valahogy jobban ment mint a 2. A 2-t már nem tudom hányadszorra teszem félre ilyen hetekig tartó szünetekre. Az 1. az meg pár napig tartott.
    Bouncer-nél aztán hallgathatsz Benyóra is, hátha bejön neked a cucc.

    Kedvelés

  5. Elhaym Says:

    Ezzel még akkor játszottunk amikor először vettünk PS2őt. Sokszor végigvittük akkor. Videók nagyon tetszettek, karakterek is szimpatikusak voltak. Akkor 9 pontra értékeltem, Most már biztos kevesebbre értékelném, de sok jó emlék fűződik hozzá, Pl. Vs módban versenyeket rendeztünk, rengeteget nevettünk közben stb.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

