Etrian Odyssey 2 – egy év után

Tavaly nyáron írtam utoljára a világ legnehezebb RPG-jéről (itt). A napokban sikerült kinyírnom a főBOSS-t, de még mindig  vissza van úgy 3 emeletnyi opcionális extra hard feladat (a befejezés a 25. emeleten volt, összesen 30 van). Ennyi ideig még semmilyen RPG-t nem tartott megcsinálni, azért ez elég durva. 😄 Egyébként már elkezdtem a 3. részt is ami olyan mint a többi csak pakoltak bele pár jó kis újítást.

A tovább gomb mögött a karaktereimről olvashattok mint egy korábbi Dragon Quest IX-es bejegyzésnél (homályos screenshotokkal).

Ahogy a tavalyi ismertetőben írtam ebben a játékban mindenki olyan csapatot állít össze amilyet csak akar, saját játékstílusának megfelelően. Nézzük az enyémet, hátha valakinek majd modellkét szolgálhat. : D Majdnem mindenkivel elértem a maximum 70-es szintet. Ez egy szívatás mert a valódi max szint az a 99. Ezt csak úgy lehet megcsinálni ha 70-es szintnél reseteled a karaktert nullára és akkor az elérhető szint eggyel bővül mindig. Tehát utána el kell szenvednek 71-re majd megint reset, azután már 72-es is lehetsz… így tovább. Ez egy jó nagy szívatás. Nem fogom megcsinálni, legalábbis ebben az évben biztos nem. : )

Dark (Landsnecht)

Ő amolyan support fighter. A kardokhoz és a bárdokhoz is ugyanúgy ért. Képes a counter hit-re (ha megütik visszatámad) és az alap támadása kétszer is bejöhet egy körben. Ezen kívül semmi extra, csak egy ultimate fegyver. 😄

Gordon (Protector)

Nélküle aztán nem sokáig vitte volna a csapat, ő a fal. Nagyon erős a védelme, a HP-ja regenerálódik körönként. Pajzsával az egész bandát be tudja védeni, bekapja helyettük az ütéseket. De támadásra is használható, a Smite skillel olyat odaver, hogy lebánulnak az ellenfél kezei és az tehetetlen lesz.

Miyamoto (Ronin)

Az öreg szamurály, ő a legfontosabb támadó karakter. Tízszer annyit sebez mint a protector, viszont a védelme elég gyenge. El tudja dobni a maradék védelmét és akkor még többet sebez. Legjobb skilljei: Midareba (3 vágás egymás után) és a Kubiuchi (instant kill, egy vágással ölés). De elementális csapásokra is megtanítottam pl: jeges vágás minden ellenfélre.

Eden (Clerik)

A gyógyító. Megint egy elengedhetetlen része a team-nek. Legjobb skillje, hogy saját magát feláldozva feltámasztja, meggyógyítja az összes többi tagot. Ha ezt maxra fejlesztjük akkor alíg kerül TP-be, csak vinni kell pár felélesztőt (nektárt), hogy mindig visszahozhassuk őt. A TP-je regenerálódik minden körben. Támadásra viszont egyáltalán nem jó, ezért jobb valamivel a Monk az EO 3-ban.

Hektor (Gunner)

Nagyon jó választás a gunner, sokkal használhatóbb mint az alkimista. Az elementális skilljei ütősek, de a sima fizikai sebzése is rendben van. Ráadásul ott van neki a Richocet skill amivel akár ötször is lőhet egyetlen körben. Ezen kívül az alap támadása bejöhet kétszer is mint a Landsnecht-nek. Nem olyan költséges TP szempontjából mint az alkimista. Van egy loli kinézete és annak a sapkáján egy Jack Frost arcát ábrázoló gomb látható. : )

OJ (Hexer)

A cserejátékos. Nagy port nem kavar ez a tag. Eddig csak három dologra képes: leveszi az ellenfél védelmét, támadását és paralizál. Csak kísérletezgettem vele, de nem nagy szám. Az egyik rejtett Boss-nál (Gólem : P ) jól jött volna mondjuk.

Ennyi volt a team bemutatása. Várom az EO játékosok hozzászólásait. : ) Ki milyen csapatot épített fel?

Akik unják már a Final Fagtasy-t mert túl könnyű és egyszerű azok tegyenek vele egy próbát.

Címkék: , , , , , , , , ,

13 hozzászólás to “Etrian Odyssey 2 – egy év után”

  1. Skydragon Says:

    Hát nemtudom, nekem már az első részébe is beletört a bicskám. Ez a játék már a másik véglet és rendkívül monoton, sokszor azon kaptam magam hogy az ágyban DS-el a kezemen aludtam el a harcoknál (az első részben tartottam valahol a 15-17szinten nem tudom pontosan). Akkor inkább a Disgaea, ott is lehetetlen a max szintig fejleszteni, de ott legalább izgalmasak a harcok és a sztori is érdekesebb.
    Furcsa, hogy neked bejött ez az éjjel-nappal tápolás dolog pedig tudtommal nem szereted a hack n’ slashszerű játékokat.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    2. és a 3. rész jobb mint az első. Mindig is szeretem a dungeon crawler rpg-ket (bár akkor inkább már SMT). Hack n’slash-hez semmi köze nincs, nem tudom ez, hogy jött ide. Monotonnak meg unalmasnak sem nevezném mert rohadt nehéz. A térképek készítése meg a karakterek fejlesztése nagyon fun benne.
    Disgaea? Még jó, hogy ott jobb volt a történet… Az EO-ban tök minimális a sztori, szinte érdektelen. : )

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    A Hack ‘n’ Slash-hez valóban semmi köze, a klasszikus értelemben vett HnS RPG szinten az ami mondjuk a Dungeon Siege-ben van, hogy kijelölöd az ellenséget aztán a két karakter monoton püföli, íjazza, varázsolja egymást mindenféle taktika nélkül.

    Viszont attól hogy kurva nehéz, még lehet monoton és unalmas bármilyen game, pláne hogy a kurva nehéz abban merül ki, hogy overpowered egy-egy ellen.

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    A kurva nehéz abban merül ki, hogy: FOE! Amúgy meg csak a városban lehet savelni, a labirintusban meg 5 szintenként van egy oszlop ahol menthetsz, csak kár, hogy fél nap míg 1-2 szinten átszenveded magad. : ) Az alap ellenfelek annyira nem overpowerdek viszont, persze bőven kell tápolni, hogy azért ne nagyon szorongassanak meg.

    Kedvelés

  5. Péter Says:

    Táperkedni annyira nem szeretek (azt meghagyom az MMO-soknak) jobban szeretem ha egy RPG kidolgozott világa és/vagy karakterei fognak meg. =)

    Kedvelés

  6. Skydragon Says:

    Sry a hekkenszlessért valszeg nyelvbotlás volt, a héten kellett pár húzós melót csinálnom és úgy tűnik lassan kifogyok az ép gondolatokból és szavakból.
    :hulla:

    Péternél a pont, attól hogy valami nehéz még lehet izgalmas és ösztönözheti arra a játékost, hogy jusson túl egy-egy főbosson, itt én nem éreztem ezt, sőt pont ellenkezőleg, az utolsó időkben kezdtem szabályosan megutálni, hogy nem történik semmi, csak állóképek és 6miliomodszor ugyanazok a visszaköszönő ellenfelek és szvsz a térképkészítés is egyre bosszantóbb egy idő után mikor tudod hogy már titkos járatok is vannak és minden képkockánál minden irányban vizsgálgatni kell. -_-”
    Evvan, nekem nem gyütt be.

    Más–> Maradok a jól bevált Ace attorney-nél, most tartok Apollo utolsó ügyénél. ^^
    Btw tudjátok, hogy lesz belőle live action film? Lulz 😀

    Kedvelés

    • Dodgers Says:

      Yesh, Ace Attorney is good. Habár az Apollós résszel még nem játszottam, de az első három résszel megint jóféle sorozatot tett le a Capcom az asztalra a műfajtól kezdve a történet(ek)en át a karadesignig/zenéig.

      Live-action film? Azzal még szerintem várhatnak, már csak azért is mert nem éppen egy akciódús szériáról van szó, hacsak nem akarnak a(z egyébként rém unalmas) CIS vonalán haladni és ugyanabban a stílusban előadni azt amit elterveztek. De ha neadjaisten Uwe Boll fog pápáskodni felette, akkor automatic fail az egész. 🙂

      Kedvelés

  7. Wagner Says:

    Engem az ösztönzött, hogy meg tudjak venni 1-1 skillt, fegyvert vagy, hogy csurig legyen az egész térkép. : )

    Ace Attorney jó játék, de valahogy nem hiányzik a kisregénnyi szöveg olvasgatása most. De, hogy film készül belőle.. kik csinálják? Inkább valami animét tudtam volna elképzelni hozzá.

    Kedvelés

  8. Wagner Says:

    A 3. részhez csinált rivjút a CGR-es csávó. : D

    Kedvelés

  9. Márkusz Says:

    Én meg az Ace Attorneyt rühellem ( cuz its BOOORING for me ofkórsz 😀 )
    és a nehéz játékokat fanolom, mert szeretem ha nem csak 2 féle támadásból lehet elérni a győzelmet egy játékban.

    Kedvelés

  10. Wagner Says:

    Mind1 én befejeztem ezt a témát. MMO-sok vagyunk és kész. : D

    Kedvelés

  11. Márkusz Says:

    Yesh! Offline MMO-sok.

    Kedvelés

  12. Péter Says:

    Én a táperkedésre mondtam, hogy azt meghagyom az MMO-soknak, mert szvsz egy RPG nem a level up-tól lesz RPG.

    Nehéz játék? Hmm… nos ha csak a nehézség a lényeg akkor felhajítom a Serious Sam-et Serious fokozatra, aztán egy rossz mozdulat és Sam máris egy véres húskupaccá válik. =)

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

