Fire Emblem 7

Ez a játék a  Fire Emblem című taktikai RPG sorozat hetedik része mely GBA-ra jelent meg. A fejlesztő cég ezúttal is az Intelligent Systems volt akik felelősek az Advance Wars sorozat elkészítésért is. Ennek a résznek a nyugati kiadásához valamiért nem adtak külön alcímet. A japáni verziót viszont úgy nevezték el, hogy  “Rekka no Ken”. Amúgy Korábban már írtam a DS-es részről, ez is hasonlóan epic, összetett és gondolkodtató.

A Fire Emblem sztorija egyszerűen, szinte érdektelenül indul. Majd ahogy haladsz előre egyre jobban magával ragad. Kis kirándulásból egy világmegmentő hadjárat keletkezik. A sokféle karakter jellem, a dialógusok és a csavarok a történetben nem fogják hagyni, hogy letedd a játékot mielőtt befejezted volna. A beszélgetések néhol elég hosszúra nyúlnak, de akármikor kinyomhatod ezeket egy STARTtal. Ebben az FE részben a játékos nem egy karakter szerepébe bújik, ezúttal egy stratégát kell alakítanunk aki mindig a háttérben marad. Arca nincs, nevet mi adunk neki és mellesleg a főszereplők néha beszélnek hozzá, tehát hozzánk. : ) A mi dolgunk lesz, hogy vezényeljük kis seregünket és sorra megnyerjük az összes csatát amikből elég sok van: 30 chapter plussz még pár melléküldetés. Az első 10 megbízatás tulajdonképpen csak a bemelegítés, utána kezd el igazán nehezedni a játék. A nehézség egyik oka, hogy a Fire Emblem nagyon realisztikusan veszi a dolgokat pl: ha egyik karakterünk meghal a csatában akkor annak TÉNYLEG annyi, sehogy sem hozhatjuk vissza… és méghogy a Call Dutyi a realisztikus. Szó szerint mindenre figyelnünk kell, minden lépést, minden helyzetet meg kell vizsgálnunk több szemszögből is. Így kényszerítenek a még nagyobb odafigyelésre, taktikázásra a készítők.

Gameplay

A harcrendszer a sokak által ismert körökre osztott, stratégiai stílusú.. olyan mint az Advance Wars-ban vagy a Disgaea-ban. Rengetegféle class található a játékban, de ezeket nem legyártani fogjuk hanem út közben találkozunk velük, némelyik mindenhogyan beáll hozzánk, másokat meg úgy kell meggyőznünk egy adott szereplő segítségével. Tehát meghatározott mennyiségű karakter van a játékban, vigyáznunk kell mindre. A Fire Emblem harcrendszerének az alapja a kő-papír-olló szerű weapon triangle (fegyver háromszög): a kard hatásos a bárdok ellen, a bárd a lándzsa ellen, a lándzsa pedig a kard ellen. Ennek az ismerete viszont nem lesz elegendő ahhoz, hogy boldoguljunk mert bejönnek még a képbe a varázslók, mágusok, íjászok, wyvern lovasok, pegazus rider-ek, bárdok vagy éppen a ballisták is. Tolvajok is lesznek akikkel ajtókat, ládákat törhetünk fel és persze gyógyítót is begyűjthetünk.

Karaktereink természetesen fejlődnek mint ahogy egy RPG-ben szokás. De külön tápolni NEM lehet, nem farmolhatunk végtelen xp-t hiszen egy csata megnyerése után halad tovább a történet. Karakterünket bizonyos szint elérése után továbbfejleszthetjük ha megvan hozzá a megfelelő tárgy. Pl: lovagból csinálhatunk akár Paladint is. Ekkor a szintje kinullázódik viszont sokkal erősebb lesz. Egy 1-es szintű Paladin pl. lehet, hogy többet ér mint egy 15-ös lovag.

Figyelembe kell venni a csatatér természeti adottságait is. Hiszen a lovasok nem képesek felmenni a hegyekre, a gyalogosok viszont igen. Aki az erdőben áll éppen annak nagyobb az esélye arra, hogy kikerülje a támadásokat. A falvak több védelmet adnak, az erődökben állva regenerálódunk körönként.. ha esik az eső vagy a hó akkor kevesebbet léphetünk, a pegazus riderek mindenen átrepülhetnek stb.. stb.. Ja és mindig menjünk be minden boltba (armory, vendor), hogy elegendő fegyverünk legyen mert az nagyon fogyóeszköz. Pl. egy sima vas karddal csak 45-ször üthetünk és el is törik. A falvakat, városokat is érdemes meglátogatni hiszen ezek pénzzel, tárgyakkal vagy akár új karakterrel is elláthatnak minket. Sajnos a pénz elég ritka dolog a Fire Emblem-ben.

Tálalás

Nagyon szép a grafika ahhoz képest, hogy gameboy advance-nál járunk. Igaz, hogy a csatatéren mozgó egységeink nagyon aprók, de amikor összeütköznek az már jóval látványosabb. Némelyik karakternél az animáció nagyon profi munka, sokkal szebb mint amit az Advance Wars-ban láthattunk. De egyeseknél sajnos darabosabb. Nekem legjobban a critical ütések animációi tetszettek0, na azok nagyon vagányak lettek. Az artwork-re, profil rajzokra sem lehet panaszunk, pont olyan amit szeretek. Nem az a szétcsicsázott Square-féle hanem az egyszerű, szolid ábrázolás. Bár aki irtózik az animéktől annak ez lehet, hogy nem fog tetszeni hiszen előfordulnak azért rózsaszín illetve zöld hajú lányok. De egyáltalán nem csicsásak és visszataszítóak, még bőven belefér. Természetesen a zene is a helyén van, jól szól a gba-ból. Egyik kedvencemet belinkelném:

Szavatosság és nehézség

A játék nagyjából 30 óra hosszú, ez nagyobb mint a Ds-es rész. Tehát bőven el lesz vele a játékos. Egy-egy harc akár egy teljes óráig is eltarthat ezért a játék lehetőséget ad a Suspend Save-re így később folytathatjuk az adott csatát. De a Suspend Save ugye eltűnik ha egyszer betöltjük.. így nincs lehetőség arra, hogy folyton újra töltsük az állást mielőtt valami éppen kinyírná az egyik karakterünket. Tehát ha meghal az egyik szereplő akkor mást nem tehetsz mint, hogy újrakezded az adott chaptert (vagy mész tovább nélküle). Multiplayer lehetőséget is ad a játék egymás elleni aréna harc formájában. Mindketten választanak 5-5 karit és összecsapnak. Ez is biztos dob a szavatosságon, nekem még nem sikerült kipróbálnom. Egyébként ha már végeztünk a sztori móddal utána akár választhatunk a nehezebb módok közül is.

Végszó

Azoknak nem igazán ajánlanám akik a szabadon mászkálós RPG-ket szeretik, de a taktikai RPG kedvelőinek azt mondom, hogy próbálják ki. Szerintem nem fognak csalódni. Akik pedig az ész nélküli tápolásra kíváncsiak azok keressenek inkább mást. Ajánlom mellé még a többi részt is: a DS-es Shadow Dragon-t vagy a másik gameboyos részt a Sacred Stones-t. A nes-es és SNES-es részekhez pedig elérhetőek a rajongói fordítások.. úgyhogy azokat is ki lehet próbálni. A Gamecube-os FE viszont állítólag nem lett jó, már ránézésre is elég csúnyácska.

Értékelés: 9/10

Címkék: , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: