Fire Emblem 6: Fuuin no Tsurugi

A Fire Emblem hatodik részének főszereplője Roy, aki talán az egész FE univerzum legnépszerűbb karaktere. Szerintem ez köszönhető a Super Smash Bros Melee beli szereplésének is.. vagy e rész rajongói fordításának. A FE 6 sose jelent meg angolul beszélő országokban de szerencsére a rajongóknak köszönhetően ugyanúgy játszatunk vele mintha egy hivatalos USA-beli kiadás lenne, annyira jól sikerült a fordítás.

Story, Settings

A FE 6 eseményei 20 évvel a 7. rész után történnek, tehát a hetedik játék ennek az előzményeit mutatja be. Elibe kontinensén béke honol mióta Eliwood-ék elintézték Nergal-t és a Fire Dragon-t. Azonban ez az állapot nem sokáig tart miután a legnagyobb haderővel rendelkező ország (Bern) hadjáratot indít az összes többi tartomány ellen. Hőseink már a többi országra sem számíthatnak a Bern elleni harcban mert Etrurián és Ilián belül is árulások és szarkeverések folynak. Mint már említettem ezúttal Roy lesz a főszereplő mert Eliwood betegeskedik így most nem ér rá megmenteni a világot. Mellé áll a játék hősnője Lilina aki az ostiai vezér, Hektor lánya. A 7-et előbb vittem végig így szerintem érdekesebb volt, vártam, hogy mikor tűnnek fel a kedvenc szereplőim öregebb verziói. Kicsit csalódnom kellett mert Hektor ugyan feltűnt, de elég hamar elpatkolt. Eliwood meg alig szerepelt, Lyndis-t pedig meg sem említették. Marcus a paladin már az elejétől játszható volt, aki öregebb mint valaha.. viszont sok hasznát nem vettem a játék során. Merlinus a kereskedő pedig használhatatlan itt mert képtelenség fejleszteni.

(Roy nem túl erős : P )

Gameplay

A játékmenetről sok újat nem tudnék mesélni hiszen a Fire Emblem összes részében ugyanúgy folyik a harc, a taktikázás és a vásárlás is. Marad a jó öreg körökre osztott csatázás és a weapon triangle. Visszatérnek a kedvenc kasztjaim: cavalier-knight, íjász-sniper, mage-sage, myrmidon-sword master, mercenary-hero. Igen és ugyanúgy ha valamelyik eléri a 20-as szintet akkor nem kap több xp-t, tovább kell léptetnünk a következő rangba a megfelelő tárggyal.. amikből természetesen rohadt kevés van.

(Rutger a sword master a legbrutálisabb karakter, mindenképpen szedjétek össze)

Zephiel

Nekem igazából Zephiel a berni király fia okozta a meglepetést aki a hetedik részben egy pozitív, ártatlan trónörökösként lett feltüntetve és végül a hatodikban már ő a fő gonosz. Igaz, hogy a 7. végén kapunk róla egy hint-et, de ott még nem értettem, hogy miért “golyózik be”. Szerencsére a Fuuin no Tsurugi-ben kiderül minden, hogy miért fordul a világ ellen. Kiírtani az emberiséget mert kapzsi és korrupt.. visszahozni a sárkányokat, hogy uralják a kontinenst, elég merész terv ami alapból megvalósíthatatlan mivel akkor magát is meg kéne ölnie. És persze Roy gyerekkel sem számolt mert ha bejön a képbe egy Lord akkor esélye nincs a gonosztevőknek. : P Végül is elég jó fő gonosz volt, nekem tetszett. Mégsem olyan nyomorult mint Nergal.

Roy

A Fire Emblem 7-ben sokat failoztam mert a főszereplőt Eliwood-ot nem fejlesztettem, a végén 1-es szinten volt.. ezért gondoltam, hogy Roy-t akkor most szépen felhúzom, hát hiába volt az egész. Elég hamar elértem vele a 20-as szintet és úgy maradt mert az átfejlődése nem tárgy függő volt.. kb. a játék vége előtt három pályával gondolta úgy, hogy ad magának egy promóciót és Master Lord lett. Kár, hogy a játék felében kb. semmi hasznát nem vettem. A többi karakter már régen a elő volt léptetve és jó erősek voltak. Egyébként a személyiségében sincs semmi különleges, ugyanolyan mint a többi rész főszereplői: Marth vagy Eliwood vagy éppen Eirika. Csupa jóság, lovagiasság és persze mindenkinek segít, minden bajbajutottat megment még ha ezzel időt és esélyt is veszthet a fő cél eléréséig. De hát nem is lenne jó ha nem ilyen lenne. : )

Nehézség

Egyébként ennek a résznek többféle befejezése van amit nagyon szemét módon oldottak meg. Nekem a 22. chapternél vége lett a játéknak miután legyőztem Zephiel-t. Kicsit szar volt így mert tudtam, hogy még vissza van 2-3 pálya és, hogy lesz benne Dark Dragon mint final boss. Így nekem nagyon hiányérzetem volt a végére.. Hát erről lemaradtam. És miért? Mert a készítők gondolták, hogy a játékos van olyan hardcore és megszerzi az összes létező divine weapon-t.. igen mert csak így lehet továbbmenni a chapter 22-nél. Egyébként a divine weapon-ök szinte mind ilyen titkos pályákon vannak elrejtve.. az ilyen pályákra csak úgy juthatsz el ha bizonyos küldetéseknél teljesíted az általad nem tudott feltételeket mint pl, hogy nyerjél harminc kör alatt. Ezt pl. a játék legnehezebb részénél kell megcsinálni. Az a pálya alapból szinte lehetetlen még 50 kör alatt is, nemhogy 30.. Nem tudom mit éreztek a készítők ennél a résznél. Most a best ending miatt biztos nem fogom még egyszer elölről kezdeni. : S A hetedik rész valahogy nem volt ennyire durva.

Fail a köbön

BTW a credits után lefagyott nekem a játék (fordítás miatti bug lenne?) és az EZ-Flash volt olyan kedves és elmentette ezt az állapotot. Mikor utána beindítottam a gamet azt veszem észre, hogy eltűnt a mentésem. : D Semmi jele nem volt annak, hogy végigmentem.. a karakterek, a zenék, az extrák mind eltűntek. Na ennek is nagyon örültem.

Végszó

Mit írjak így a végére? Ez is egy Fire Emblem mint a többi. A játékmenet semmiben sem változott csak mások a szereplők. Aki próbálta valamelyik részt és tetszett is neki az úgy is játszani fog ezzel is. De akkor készüljön fel mert ez még rátesz egykét lapáttal a nehézségi szintre. A játékos bizony sokszor agyfaszt fog kapni még ha végtelen a türelme akkor is. Sokszor előfordul majd, hogy a legváratlanabb pillanatokban megszívod mert a legtápabb karakteredet is el tudják intézni akár egy ütésből is. Fuck you Berserker and your high critical rate…

Értékelés: 8/10    Nem adok rá 9-et a szemét több befejezéses módszer miatt. Valamint a történetvezetés nekem jobban tetszett a hetedik részben.

Ui.:

Elkezdtem már nyolcadikat is, a Sacred Stones-t. Nagyon durva mert vannak benne élőhalottak O_o  .. zombik meg csontvázak is jöttek az egyik pályán. Ezúttal dobják a sárkányokat? Ja és most más lesz a taktikám: a tolvajt fogom über tápra megcsinálni, nem a lovagokat. 😄

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

