Nox: rövid értékelés

Hát ennyi lett volna a Nox. Két napja írtam, hogy elkezdtem és már vége is. Pedig nem éppen reggeltől estig nyomtam. Hát rövid volt, ezáltal nem elég tartalmas, legalábbis az 1 palyer mód. Ez egy elég erős negatívum. : ( A végén meg néztem egyet, hogy a kapitánnyal beindították a TV-t és ez lett a befejezés. Elég furcsán hatott mert nekem az Intro kimaradt így nem tudtam, hogy mi ez az állatság…

Ami nagyon tetszett benne (az elsötétülő terepeken kívül), hogy elég humoros volt és nem vette túl komolyan magát a játék. Mondok pár példát. Egy városba kellett menni, mindenhol hullák meg tűz és akkor mondja az egyik ember: “Minden odaveszett. Lehet, hogy nem az ogre falu mellé kellett volna építkezni.” 😄 Másik, hogy bementem egy “hotel szobába” ott áll egy pucér ember és mondja: “Azt hittem bezártam azt az ajtót”. Közben kifosztok mindent, nem is zavarja. Akadnak benne azért poénos beszólások meg már az alaphelyzet is kész röhej, hogy a főszereplő és a TV-je átkerült egy másik világba és egy léghajón landoltak majd a random kapitány csak úgy kitesz minket quest-et csinálni. Szóval a humor az egy jó pont ennél a játéknál, de a grafika és az ellenfelek kijátszása mind mind a Command and Conquer-re emlékeztet. De hát Westwood ugye. Egyébként a zenék és a szinkronhangok is passzoltak ehhez a világhoz.

A Conjurer-ről egy kicsit: szerintem magasan a legjobb fegyver az a Crossbow volt (csak ő tudja használni). Kapásból 100-at sebez és tök messziről lőhetsz vele mikor még észre se vett az ellenfél. Erősebbeknél kicsit necces, főleg a gyorsabbaknál mert ha üldözőbe vesznek akkor gáz lesz. Ezért ott vannak a summon varázslatok. Minden élőlényről beszerezhető egy tekersz és akkor az adott szörnyet megidézheted. A legütősebb szerintem a Stone Golem mert rohadt sok a hp-ja és még a sebzése is egész szép. Jól le tudja foglalni az ellenfeleket addig te meg lőheted őket sunyiban. Ha zombik jönnek dobsz rájuk meteor-t.. ha tömegesen özönlenek akkor Fist of Vengeance. Szóval a conjurer minenre jó csak fussa manából meg nyílból. A többi karakterről  nem sok fogalmam van, de még egyszer biztos nem kezdem el (legalábbis mostanában) mert annyit azért nem ér.

Amúgy nehézségre nagyon ott volt a Nox. Elég sűrűn fordultak elő olyan monszták amik egy ütéssel kinyírtak. Sőt valamikor 4-5 démon jött egyszerre amiknek a tűzlabdája egyből halálos volt a karakteremre. Vagy csak szar felszerelést vittem nem tudom, de sokat szívtam velük. Szóval a kihívás elég magas szintű ebben az RPG-ben. Oda kell figyelni és kijátszani az Ai-t.

Pozitív:

  • Westwood: a grafika, a zene, a hangulat és a humor
  • A nehézségi szint, kihívás a játék
  • Sok varázslat és az idézések

Negatív:

  • Túl rövid
  • Kevés RPG elem, semmi választási lehetőség
  • Kevés fajta karakter és felszerelés
  • Irányítást szokni kell

Értékelés: 7.5/10

Szóval egy próbát megér bárkinek aki szereti az akcióra szakosodott RPG-ket vagy a régebbi pc játékokat. Mindenképp jó szórakozás lesz csak éppen túl rövid és nincs benne sok tartalom.

Címkék: , , , , ,

11 hozzászólás to “Nox: rövid értékelés”

  1. Péter Says:

    Néha jó kicsit lazább, akció alapú darabokat is elővenni, és ebben a kategóriában egyik régi kedvenc a Nox. =)

    Egyébként igaz, lehetett volna hosszabb is.

    Ha már humorral van szó, azt hiszem ebben máig az egyik legjobb a Fallout Tactics, ott olyan szövegeket sütnek el a karakterek még random is, hogy csak percekig néztem, jól látom e azt amit mondott.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Azt se próbáltam még.
    Nox-ban te milyen karaktert csináltál? Többivel gondolom más a helyszín is nem?

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Noxban először warrioral mentem, utána kicsit nehezebb volt átszokni a többire, mert eléggé más stílust követel meg. Persze idővel ugyan úgy effektívvé válsz mindennel, szóval csak stílus kérdése, ki-melyiket preferálja jobban.

    Fallout Tacticsot ha még nem próbáltad, akkor egyszer mindenképp ejtsd meg. A szerepjáték része nem túl erős, például nem sokat kell filózni a monológokon, viszont magát a karaktert már a generálásnál piszok könnyű elkúrni, ha még nem jöttél rá mikre kell figyelni. A taktikai része ugyanakkor nagyon ott van a játéknak, jó kis csatákat lehet benne vívni.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Kipróbáltam a Tactics-ot. : ) Nem is volt karakter kreálás csak kiválasztottam a Snake-t. Maga a játék meg dög lassú, majdnem elsírtam magam mire odaértek valahova ezzel a tötymörgéssel. Aztán 1 óra szenvedés után kinyírták az egyiket.

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Van karakter generálás, bal alul van a létrehoz (nekem magyarítva van, de gondolom create) ott tudsz egyéni karakter összehozni. Az előre letárolt karaktereket felejtsd is el, mert nagyon szar mind.

        A játékmenetet illetően kapcsold ki a körökre osztott módot, és a futásnál kapcsold be az “okos futás”-t (smart run ha jól tudom) ilyenkor ha duplán kattintasz sprintelni fog.

        Egyébként meg taktika, szóval nem arra megy, hogy ledaráld az ellenséget.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Akkor megpróbálom ezeket majd és kezdem az elejétől mert ez egy így nagyon fos volt. : )
        Amúgy Wizardry rohadt jó eddig. Pont nekem való.

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Az a helyzet, hogy a Fallout Tacticsban könnyű elbaszni a karaktert, nekem sikerült vagy kétszer, mire rájöttem mi a nyerő taktika.

        Kezdtek hárman, ebből az a legjobb ha a főkarakter a rambo, vagyis aki semmi máshoz nem ért, csak ahhoz hogy mindenkit szétlő, de azt igen durván. Ezért hát a karaktergenerálásnál először válaszd ki a Fast Shot és a Gifted traiteket. Gifted helyett választhatod a Skilled-et is, de én ezt nem ajánlom, mert akkor többet kell várni a perkekre, amik hasznos passzív képességek.

        Szóval Attributenál a gifted-nek köszönhetően most mind 6-on van, karizmát vedd le 2-re, vagyis a minimumra, mert semmi szükséged nem lesz rá. Perception 10, Agility 10, Luck 7 így oszd el a pontokat. PE azért kell, hogy észrevegyél mindent szinte azonnal, AG azért hogy eltalálj dolgokat, ők viszont minél kevésbé téged, LK meg azért, mert a critical támadásokat és a mentődobásokat mind ebből számolja.

        A 3 skill boostot a 3 fő fegyverosztályra add rá, könnyű, nehéz, energia.

        A másik két karakter vegyen át mindent mást tőled. A sniper csaj kiváló zártörésre, csapdák hatástalanítására, aknaszedésre, lopózásra, és zsebtolvajlásra. Neki a könnyű fegyvert 135-ig húzd fel, utána már csak energia fegyverre adj, nehézfegyvert neki felesleges adni, el se bírja.

        A doki még inkább support karkter, szóval ő lesz az univerzális doktor, szerelő, sofőr, tudós, és kereskedő. Neki jók lesznek a shotgunok, hisz neki úgyis csak arra kell, hogy magát védje és fedezze a hátad attól, aki közel jön, arra meg a shotgunnál nincs jobb.

        A könyvek a barátaid lesznek, mindent a megfelelő személlyel olvastass el, kivéve a scout handbook-ot, amit csak a főkarakterrel érdemes elolvastatni.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Kösz a guide-ot, majd hasznát veszem ha elkezdem még egyszer.
        Most nagyon bejött a Wizardry, az előbb jutottam ki a Monastery-ből. Úgyhogy sztem egy darabig nem lesz Fallout mert úgy néz ki, hogy ez nem egy 2 napos játék. 😄

        Amúgy miért a tacticsot emlegeted? Csak jobb lehet az 1-2. Azok legalább nem taktikai rpg-k.

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Azért mert nekem játékmenetileg jobban tetszett. Oké persze, lineárisak a küldetések, meg nem nagyon kell a monológokon filózni, viszont például a harcrendszer az ebben a részben volt a legjobb, már csak azért is, mert bármikor átválthattál valósidejűre.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        De akkor gondolom ebben nem is nagyon lehet mászkálni? Nincs bejárható világ, csak adagolja be a pályákat egymás után amiket meg kell oldani. Pont mint egy Fire Emblem-ben.

        Kedvelés

      • Péter Says:

        Úgy van, hogy bázisok lesznek, amik majd egyre beljebb nyúlnak a sivatagban, illetve lesznek küldetés helyszínek. A különféle bázisokra, helyszínekre bármikor visszatérhetsz, és ha több helyszín is elérhető egyszerre, akkor dönthetsz milyen sorrendben oldod meg. A szabadban mászkálni itt nem sok értelme lenne, hisz egy atomháború utáni elsivatagosodott wasteland a helyszín. Viszont amikor helyszínek között mászkálsz, vannak random encounterek, némelyik elég poénos, sőt némelyikben még csak ott fellelhető tárgyakat is szerezhetsz.

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: