Metroid: Zero Mission

Ez egy nagyszerű Gameboy Advance játék, sőt egyik legjobb. A legelső 1986-os Metroid résznek a remake-je, feldolgozása és nagyjából ugyanaz is csak korszerűbb grafikával. Ugyanazt a látványt és gameplay-t hozza mint a korábbi GBA rész a Metroid Fusion. Sőt a készítők a végére még tettek egy jó nagy csavart is amin az első játék ismerői jócskán meg fognak lepődni, de erről majd később. Nézzük meg közelebbről Samus első kalandját.

Egyszerű 2D, futkozós, ugrálós, lövöldözős játékról van szó melynek nagyon hangulatos, kicsit félelmetes sci-fi atmoszférát adtak a Nintendós fejlesztők. Zebes bolygón járunk ami korábban a Chozo faj otthona volt, ide küldték Samus-t a fejvadászt, hogy kicsinálja az űrkalózokat és szuperszámítógépüket a Mother Brain-t. Tehát a Chozo már kihalt csak szobrokat és falfestményeket találunk amikből következtetni lehet, hogy mégis kicsodák voltak. Kicsit egyiptomi beütésű, Horus-ra emlékeztető kinézetük volt. Egy rövid kis bejátszásból az is kiderült, hogy ők neveltél fel Samus-t.

A sztoriról annyit, hogy nagyjából két-három mondat hangzik el az egész játék alatt de azért mégis lehet tudni, hogy miről van szó. Szóval nem olyan erős a szövegelés mint mondjuk a Fusion-ben ahol voltak azért párbeszédek meg mi egyebek. Viszont tettek bele minimálisan animált átvezetőket például mikor kijutunk az első szektorból láthatjuk ahogy Mother Brain figyel minket az üvegburából és Samus tükröződik a szemében. Vagy az a jelenet is látható amikor Ridley az űrkalózok bandájának sárkányszerű tagja megérkezik hajójával a bázisra és közben sunyin bámul.

Játékmenet

Az alap gameplay elemek szerencsére a jó irányba változtak. Az első Metroidban ugye nem volt még térkép se, ez volt az oka annak, hogy abbahagytam inkább. Itt szerencsére már rendelkezésünkre áll egy automap amit bármikor előhívhatunk a START gombbal. Sok mentési pont is a segítségünkre lesz és persze a Chozo szobrok amik megmutatják, hogy mikor merre kell mennünk. A régiben még ilyen sem volt, ott mindent neked kellett kitalálni. Szóval így már sokkal korszerűbb és barátságosabb az egész és persze élvezhetőbb is.

Másik dolog, hogy a Zero Mission még rövidebb mint a Fusion. Egyesek panaszkodnak, hogy 5-6 óra alatt megcsinálták, jujj milyen rövid.. én meg mit szóljak mikor 2:50 alatt a Mother Brain-nél voltam. Ráadásul még sokkal könnyebb is mint a Fusion mert egy boss volt ami meg tudott szorongatni és kb. egyszer fordult elő, hogy hirtelen nem tudtam merre is menjek. De szerencsére miután végigvitted elő fog bukkanni egy nehezebb fokozat is ahol az ellenfelek erősebbek.

Azt még nem említettem, hogy a játék egy nagy bázison játszódik aminek minden területére visszamehetsz, többször átmászhatsz ugyanott. Tehát nincs pályákra osztva de mégis lineáris, adott egy fő útvonal.. közben tele van rakva titkos helyekkel amik power up cuccokat rejtenek. Ezt a stílust szokták nevezni Metroidvania-nak mely a régebbi Metroidokra és az újabb Castlevania játékokra jellemző. Az egyik Mega Man részre is rá akarták erőltetni a stílust de annak nagyon nem állt jól.

A Zero Mission a rövidsége ellenére nagyon szórakoztató és tele van akcióval és ügyességi részekkel. Samus elég gyengén indul: mindössze egy kézre erősített sugár fegyvere van, de egyébként elég magasra tud ugrani. Útja során össze kell szednie a páncéljához tartozó fejlesztéseket. Ezek már ismerősek lesznek a Metroid rajongóknak. Csak, hogy néhányat említsek: morph ball amivel kisebb helyekre gurulhatunk be, a bomba amivel törhető falakat lyuggathatunk ki, a kapaszkodás, feltöltött lövés, screw attack ami egyfajta gyilkos, faltörő szaltózás. De például a fagyasztó lövés is nagyon hasznos mert a lefagyasztott ellenfelekre ráugorva feljuthatunk bizonyos helyekre. Ja és és a rakéták segítségével juthatunk csak be a lezárt ajtókon: a pirosakat a rakétával nyithatjuk ki, a zöldeket pedig a super rakétával. Az utóbbiból csak nagyon keveset szedhetünk össze mert elég erőteljesen egy fegyver. : )

Extra

Most pedig lássuk, hogy mi az a nagy különbség a régi Metroid és a remake Zero Mission között. Az első részben miután legyőzöd Mother Brain-t Samusnak sikerül elmenekülnie a Zebes bolygóról mielőtt összeomlana az egész bázis és ott vége is a játéknak. Itt viszont más a helyzet. : ) Mert a menekülés alatt két űrkalóz hajó üldözőbe veszi Samus gépét és hamar le is lövik azt. Nem sokkal odébb lezuhan a tákolmány és Samus egy űrkalóz anyahajó mellett találja magát. Elvesztette a full fejlesztett páncélját és tudjátok abban a kék, feszülős latex ruhában van most aminek semmi képessége nincs. Egy szál bénító pisztollyal kell rohangálnunk, lopakodnunk a hajó szellőző járataiban míg meg nem találjuk a másik (sokkal durvább) öltözetet. Egyébként addig senkit nem tudunk megölni, szóval óvatosnak kell lenni, nem szabad, hogy észrevegyenek az űrlények. Mit mondjak ez a része már nem volt olyan könnyű. A végére pedig még egy extra főellenséget is becsempésztek a készítők.

Miket lehet unlockolni? 8 féle befejezést, zenehallgatós módot, hard módot, time attack-ot, kép galériákat és az eredeti NES-es Metroidot is. Azért ez nem is rossz, ennyi minden. : D

(nem ezt.. ez csak Zero Suit Samus vs. agyfasz boss)

Tálalás

A a játék megjelenéséről annyit, hogy nagyon szépen felújították a régi klasszikus helyszíneket. Sok mai játék megirigyelhetné ezeket a változatos, színes szektorokat. Természetesen nagyon hangulatosak lettek. Az animáció szép folyamatos minden karakternél, legfőképp Samusnál. A zenék is remixelve lettek, a rajongók fel fogják ismerni az összeset egytől egyig. Persze a hang effektet is kifogástalanok.. Ridley visítása még mindig félelmetes. : D Az átvezetők amit artwork-ből állnak szintén jók lettek csak azért lehetne bennük több mozgás.. bár mondjuk GBA-ra nem voltak jellemzőek a full animált bejátszások úgyhogy nem szóltam.

(Ez a klasszikus muzsika a Tetris DS-ben is helyet kapott)

Végszó

Akik ismerik/szeretik a például a Castlevania sorozatot azok nyugodtan próbálják ki. Hasonló a két sorozat csak ez a sci-fi vonalat követi inkább, de játékmenetben nincs sok különbség a kettő között. Talán csak annyi, hogy itt nem kell exp-t gyűjtögetni. Akik Nintendo vagy 2d action rajongók azok meg már úgyis ismerik. Jó lenne ha még csinálnának ilyen régi vágású Metroidot és nem erőltetnék ezt az FPS stílust.

Értékelés: 8.5/10  Nem volt valami hosszú még a kiegészített tartalommal sem, de minden másban tökéletes.

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

4 hozzászólás to “Metroid: Zero Mission”

  1. Dodgers Says:

    Super Metroid nagyon jó epizód volt, de ez se tűnik rosszabbnak annál. A rövidséggel kapcsolatos nyavajgások meg viccesek már látatlanban is, már csak azért is mert egy Metroidban eleve nem kell grindolni ahhoz hogy egyáltalán legyen elég HP-d egy bossharchoz. Meg különben is, a régebbi Castlevaniák sem olyan nagyon hosszúak, mégse nyavajgott érte senki, maximum az akinek amúgy se jött be az egész.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Super Metroidot is elkezdem majd ha eljutok odáig.
    De mi vicces a nyavalygásomban? Miért ne lehetett volna olyan hosszú mint mondjuk a Sotn? A Metroid Fusion is majdnem kétszer ennyi ideig tartott mint ez a rész.
    Castlevania-ban sem kell tápolni, elég ha mindent leölsz ami szembe jön, ha ez megvan akkor nincs gond. Nem kell külön grindolni.

    Kedvelés

  3. Dodgers Says:

    Konkrétan erre gondoltam:

    “Egyesek panaszkodnak, hogy 5-6 óra alatt megcsinálták, jujj milyen rövid..”

    Lehet én olvastam félre az utána jövő részt de nem az jött le hogy benne lennél abban a csoportban aki felrója ezt hibának annyira mint az idézet. Ha mégis így lenne, akkor elnézést. A hosszúságra térve: végülis igen, lehetett volna olyan hosszú mint a SotN, de remakeknél nem gyakori az ilyen szintű tartalombővítés, inkább teljesen új résznek kellett volna lennie ehhez, NES-en meg nem igazán volt jellemző az öt óránál tovább tartó tiszta hosszúság.

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    NES-en szerintem már a 2 órás játék is hosszúnak számított. : )

    Azt hittem az én nyavalygásomra gondoltál pedig csak a végén nyögtem be, hogy nem volt valami hosszú. 😄 Sorry, éppen nem vagyok képben.

    Amúgy ha nekem is 6 óráig tartott volna akkor nem hozom fel, hogy hű kicsit azért rövid volt. De ez a kb. 3 óra tényleg nem volt sok. Remake-nek viszont tényleg nagyon jó. Meg közben itt rájöttem, hogy ennek nem az a lényege, hogy 6-10 órára lekössön egy végigjátszás alatt hanem, hogy minél gyorsabban és minél több mindent összeszedve végigmenjél rajta mert az alapján dobja ki a befejezéseket, bónuszokat.

    De valóban jobb lett volna legalább még1 rész ami hosszabb mondjuk DS-re ahelyett az FPS helyett. De nyugodtan csinálhattak volna a 2. részből is egy remaket-t mert az fekete fehérben nincs kedvem nyomni. Erre mit kapunk 3DS-re??? Metroid Fusion remake-t… De, hogy minek azt nem tudom.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: