Fire Emblem 8: Sacred Stones

Az utolsó GBA-ra megjelent Fire Emblem (és az utolsó amit angolul nyomhatok 😦  ) nem sok  játékmenetbeli újítást mutat fel, de az a kevés is amit behoztak szerintem simán a többi rész fölé emeli ezt az epizódot. Az Intelligent Systems megmutatta, hogy sokadjára előadni ugyanazt nem is olyan rossz dolog. Sőt. A Fire Emblem nyolcadszorra sem unalmas, ugyanúgy működik mint elődei, ugyanaz a rendszer és mégis azt kell mondjam, hogy a játék egyre jobb lesz.

Sztori

Ezúttal a Magvel nevű kontinensen járunk Renais országában ahol megismerhetjük a király fiát és lányát, az ikreket. Ők Ephraim és Eirika a történet főszereplői. Tudni kell, hogy minden ország középpontjában egy szent kő áll (Sacred Stones), ezeknek a segítségével zárták el sok sok évvel ezelőtt a Demon King-et. Egyből a játék elején Grado hadjáratot indít a többi ország ellen úgy mint a Bern a 7. részben. De itt már egyből el is foglalják Renais várát és menekülnünk kell. Először Eirika bőrébe bújva kell bóklásznunk a többi országban, hűséges segítője Seth mindig mellette áll. Más vezetőktől kérünk majd segítséget miközben tucatnyi új bajtársat szedünk össze. Kiderül, hogy Grado el akarja pusztítani az összes szent követ és elég jó úton haladnak mert lassan kezdik ellepni a kontinenst az élőhalottak és a démonok. Ráadásul feltűnik Ephraim és Eirika régi jó barátja Lyon aki már nem az aki korábban volt. Ő egy eléggé tragikus karakter, nem akarom lelőni.. a lényeg, hogy a történet végén nem mindenki fog jól járni. Persze a főszereplőkön kívül még rengeteg mellékszál fog kialakulni hiszen szokás szerint ebbe a részbe is vagy 40 karaktert sikerült beletuszkolniuk.

Gameplay, újítások

A szokásos, jól bevált elemek megmaradtak. Sorozatokban következő, körökre osztott, taktikus harcok elválasztva minimálisan animált átvezetőkkel, weapon triangle, elhalálozó és vissza nem hozható karakterek.. Aki nem tudja miről van szó az megnézheti a korábbi három Fire Emblem bejegyzésben. : ) Nézzük inkább, hogy mi változott.

Újítás a többi GBA részhez képest, hogy ha felfejlesztünk egy karaktert akkor nem automatikusan vált egy erősebb kasztra hanem mi választhatunk két új közül. Például cavalierből lehet paladin vagy great knight, tolvajból lehet assassin vagy rogue, íjászból meg ranger vagy sniper stb..stb. Mondanom sem kell, hogy ez mennyit dob a gameplay-en, ráadásul az előléptetett egységeknek még speciális képességeik is vannak mint a sniper-nél a 100% találat vagy a generálisnál a great shield. Sőt ezúttal helyet kaptak olyan karakterek is akiket kétszer fejleszthetünk  tovább: Amelia a recruit és Ross a Journeyman. Ők nagyon gyengén kezdenek majd 10. szint után átfejlődnek (itt is választhatunk) majd azután 20-nál megint előléphetnek így még erősebbek lesznek mint a többi karakter pedig jóval gyengébbnek indultak. Megéri velük is foglalkozni.

Másik újítás az,  hogy már nem teljesen lineáris a játék. Egy térképen mászkálhatunk és akkor megyünk a következő fejezetre ha akarunk, nem visz tovább minket a game automatikusan. Előtte még ellátogathatunk a boltokba vagy éppen a Tower of Valni-ba amit táper toronynak hívok. Ez egy 8 emeletes épület ahol kedvünkre harcolhatunk szörnyekkel így nem kell félnünk attól, hogy a karaktereink nem lesznek elég erősek a játék végére. Sőt pénz gyűjtésre is jó mert több mint 8000-et kereshetünk ha egyszer végigmegyünk a tornyon. Nem csak ez az egy tápoló lehetőség van mert időközönként random ellenfelek is megjelennek a térképen, ezeket is legyilkolhatjuk, de ha nincs kedvünk vagy szarban vagyunk akkor el is menekülhetünk. Ezek a dolgok miatt valamivel könnyebb lett ez a rész mint a többi és sokkal felhasználóbarátabb is. Végre kedvünkre fejleszthetjük a karaktereket.

Miután végeztünk a sztori móddal ezúttal nem csak a Link Arena lehetőséget kapjuk hanem egy teljesen új Creature Campaign módot is. Tehát folytatódik a játék még több lehetőséggel: megnyílik egy Tower of Valni-hoz hasonló romos helyszín is, illetve újabb boltok kerülnek elő extra jó cuccokkal. Tovább fejleszthetjük karaktereinket kedvünkre és még újakat is begyűjthetünk. Igen lesz pár secret kari, de ezeket viszont Link Arena csatában nem használhatjuk majd. A Creature Campaign-t még csak most kezdtem úgyhogy sokan még nem láttam belőle.

A sztoriba is vittek egy apró csavart mert a 9. fejezet körül a játékos eldöntheti, hogy Ephraim vagy éppen Eirika útját akarja végigjárni. Tehát az egész kampány kétféle szemszögből lesz kipróbálható. Úgy gondolom ez sokat dob az újrajátszhatóságon. Még egy dolog amiben nagyon eltér ez a rész a többitől: ezúttal meg merték lépni azt, hogy behozzák a szörnyeket. Ezzel is elrugaszkodtak a megszokott sárkány-ember konfliktushelyzettől. Nem gondoltam volna, hogy valaha is látok zombikat meg csontvázakat egy FE játékban. Ugyan nem hiányoztak belőle de mégse baj, hogy ott vannak. Nem rontanak a helyzeten semmit, miattuk nem fog átmenni dark fantasy-be a hangulat meg ugye nem tűnnek fel minden pályán. De már csak ettől is változatosabb lesz a cucc.

Tálalás

A felülnézetes csatamező és a karakterek spritejai maradtak a régiek. Ezeknek legtöbbje teljesen ugyanaz mint a 6. és a 7. részben. Tehát ezen már nem kellett dolgozniuk a készítőknek. De ott vannak az új kasztok mint a rogue, great knight és a rengeteg szörny.. az újaknak az animációja, a mozgása még jobb lett mint a már meglévő szereplőké. Tényleg nagyon szép munka főleg megint a critical ütések. Szinte lehet érezni, hogy mekkora ereje van csapásoknak, varázslatoknak. 😄 Persze ha már ezerszer megnéztük őket és már unjuk akkor nyugodtan ki lehet kapcsolni őket az options menüben. A zenére sem lehet panasz talán ebben a kategóriában is a Sacred Stones a nyerő. Főleg a csatatéri fülbemászó dallal, mondjuk azt meg kell hagyni, hogy a “Together We Ride” hiányzik belőle. : ( Azt minden részben el tudnám viselni.

(Myrhh a legerősebb karakter a játékban, egyetlen hátránya, hogy csak 50-szer használhatjuk mert kimerül a Dragonstone és nem lehet feltölteni)

Végszó

Tehát nagyjából összeszedtem, hogy szerintem miért is ez a legjobb Fire Emblem rész. Még több karakter, választható fejlesztések, változatosság, a táper torony, kedvünkre való karakter gyúrás, a Creature Campaign, hogy nincs vége a játéknak még akkor sem ha már legyúrtad a final boss-t. A kétfelé ágazó történetvezetés és a még profibb animáció is közrejátszik abban, hogy miért adok rá ennyi pontot. De a szörnyek behozása és az a  bizonyos karakter tragikus befejezése is elég jó ötletnek bizonyultak.

Minden szempontból kiváló játék. Az RPG stílus kedvelői is szeretni fogják és a stratégiai játékok rajongói is jól ellesznek vele. Ha valaki meg akar ismerkedni a sorozattal akkor ezzel a résszel kezdje mert sokkal barátságosabb és nem annyira pusztulatosan nehéz.

Értékelés: 9.1/10

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: