The Elder Scrolls 2 Daggerfall: elsőre

Gondoltam teszek egy próbát a Morrowind elődjével mert sokan állítják, hogy ez volt a legjobb része a sorozatnak. Találtam is egy Dosbox-szal összeépített verziót ami simán fut Windows Xp-vel. Csak feltelepíted és már megy is. Felbontást sbt-t lehet állítani az egyik fájlban. WASD gombok+egér kombinációval  is irányítható, teljesen jól működik. Bár kicsit fura volt elsőre, de megszoktam. Csináltam egy Wood Elf tolvajt aztán végigmentem a tréning dungeon-on. A karakter kreálás is teljesen jó volt: ki kellett választani, hogy melyik országból jöttünk, pontokat kellett elosztani meg a karakter háttértörténetét és felszerelését is beállíthattam méghozzá úgy, hogy kérdésekre válaszolgattam. Amikor kiléptem a szabadba elém tárult egy végeláthatatlan havas táj, kb. tíz percig mentem előre és egyszerűen nem jutottam sehova. Jól van nyissuk meg a világtérképet.. és akkor nagy meglepetés ért:

Jesszus.. ez most komoly? Ez mind bejárható lenne? Úgy néz ki, hogy igen. O_o Ott vagyunk Daggerfall-ban ahová az egér mutat. Abban a kis országban. A térkép még a saját házaidat is jegyzi, nehogy elfelejtsd hol is laksz. Jól van. Akkor jelöljük ki Daggerfall-t, menjünk rá. Mégis azon belül hol vagyunk.

Nagyítsátok ki a képet mert úgy hatásosabb. Ahol a két piros vonal találkozik ott van a karakterem. De az a miniatűr pötty nem a karakterem hanem a végeláthatatlan, havas, erdős terep. O_o Hát ez elképesztő. Gyakorlatilag ezt hívják open world-nek. Nem is tudom elképzelni hányszorosa lehet az Oblivion-nak ez az egész. Valaki azt írta Gameshit-en, hogy a Daggerfall-ban sokkal nagyobb a terület mint az az ország ahol ő lakik. Azt is írta, hogy hónapokig el lehet lenni ezzel a játékkal és meg sem unta. Na majd kíváncsi leszek.

Egyébként a dungeon-ok és a városok random módon generálódnak. Ezek szerint nincs is két egyforma Daggerfall játék? O_o

Ja és a karakteremről egy kép:

Na majd még írok róla, hogy mi volt. Addig is bye. : )

Címkék: , , , , , , , , , , ,

8 hozzászólás to “The Elder Scrolls 2 Daggerfall: elsőre”

  1. siklara Says:

    Előbb a Wizardy 8, most meg a Daggerfall… A Might and magic sorozat is sorra fog kerülni? 😀
    Az ilyen típusú RPG-khez nekem már nincs türelmem, régen még talán lett volna, de akkor meg angolul nem tudtam… Kiváncsian várom a további beszámolóidat. : )

    Kedvelés

  2. Péter Says:

    Hatalmas játék ez is, bár csak nagyon keveset játszottam vele, meg az Arénával is. Egyébként igen, anno akadt pár random generáló játék, bár kevésben tudták ezt igényesen megvalósítani.

    Kedvelés

  3. Wagner Says:

    Wizardry 8 pont nekem való volt. Körökre osztott, csapatos és összetett. : )
    Daggerfall… most azon vagyok kiakadva, hogy 1 ajtót egy nap egyszer lehet lockpickezni.. ha nem jó akkor várhatok 24 órát. Ez valami iszonyat szar. 90 napom van, hogy bejussak ebbe a házba egy pólóért. Ráadásul minden város tök ugyanúgy néz ki (eddig).

    Might and Magic? Hm. A hatodik résszel szemezgetek pár napja, itt van eredetiben. : )

    Péter: mennyit játszottál vele mert lehet én sem bírom már sokáig.

    Kedvelés

  4. Péter Says:

    Egy vagy két napot, nem volt rossz játék, sőt, csak iszonyatos türelem, na meg jó sok szabadidő kell hozzá.

    Kedvelés

  5. Wagner Says:

    Kis türelem most jól jönne mert másodpercenként letartóztatnak mikor nem csinálok semmit. Ez vajon miért van?

    Kedvelés

  6. Péter Says:

    Lehet valami olyan tárgyat viselsz amit nem lenne szabad, ilyen a Morrowindban is volt, ha elcsórtál Vivecből bizonyos tárgyakat, akkor az ottani őrök egyből neked estek, ha meglátták rajtad.

    Kedvelés

  7. Wagner Says:

    Jaja valami arany pólót kellett elcsórnom.De letartóztatnak és el sem veszik. Kiengednek a börtönből és megint elkapnak és így tovább.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

