TES: Oblivion-ról egy kicsit

Miután a Morrowind-es Bretonom már átlépte egy Breton határait és szinte immortál lett úgy döntöttem előveszem megint az Oblivion-t. Anno már kétszer kipörgettem thief karakterrel, ezúttal valami mást próbáltam ki: ilyen közelharci + mágus kombót, ja és Dunmer. : )

De mielőtt valaki megkérdezné, hogy miért ilyen szarul néz ki a játék: azért mert OLDblivion-t használok hozzá. Mert amúgy nulla és nulla fps között mozogna. Szerencsére valaki volt olyan jó fej és megírta ezt a kis programot ami kicseréli a shadereket. Az eredeti grafika amúgy is túl csicsás lenne. 😄 Nagyon remélem, hogy a Skyrim-hez is lesz valami hasonló majd. Ha érdekel ez a progi itt megtalálod: klikk.

Ma délután véletlenül a kezembe került egy Oblivion-os cikk méghozzá egy 5 évvel ezelőtti Gamestar-ból. Hát elég lame dolgok voltak benne, pedig ez a Bad Sector vagy kicsoda már tizenvalahány éve ír gamer újságokba. Néhány mondatát kiemelném a cikkből.

Döbbenetesen nagy, szinte bejárhatatlan világ.”    – Hmm. Érdekes. Nekem úgy tűnt, hogy ennek a területe a legkisebb és közel sem bejárhatatlan. Ami igazán döbbenetesen nagy az inkább az első két rész volt. A Morrowind világa is marha nagynak tűnik elsőre, de utána simán megszokod és megtalálod az utazási kiskapukat is. Egyébként a Morrowind is csak 0.01 százaléka volt annak amit bejárhattál a régi részekben. Persze azok közel sem voltak ennyire kidolgozva.

A World of Warcraft varázsa után nehezen tudtam elképzelni, hogy ismét lesz olyan single player szerepjáték, ami el tud szakítani tőle.”   – LoL.

aki játszott a Morrowind-del, biztos emlékszik rá, hogy ott már túl sok volt a szabadság”   ….  – itt azt taglalja, hogy mennyire rossz volt a Morrowind-ben, hogy lassan indult be a történet és, hogy milyen jelentéktelen volt a főszál az elején. Azt állítja, hogy mennyivel jobb, hogy az Oblivion-ban már 10 perc után rád bízza a császár az amulettet és elküld egy világmegmentési akcióra.

nagyon örültem, hogy végre nem kell órákig keresgélnem, hogy mondjuk egy hatalmas városban megtaláljak valamilyen kimondhatatlan nevű fickót egy félreeső kocsmában..”    – itt arról ír, hogy milyen jó, hogy az Oblivion-ban mindent a szádba rágnak és piros meg zöld nyilak mutatják, hogy merre és hova menjél. Az adott NPC-re még rá is mutat a nyíl, tisztára mint a GTA. Szóval milyen fasza, hogy végig fogják a kezedet és el sem tévedhetsz. : D

Most komolyan, nem abban volt a Morrowind varázsa, hogy úgy kellett mindent felkutatnod? Ezzel teljesen elvették a felfedezés élményét.. és nem csak ezzel. Mert behozták megint a fast travel-t. Vagyis egy kattintással bárhová eljuthatsz. Ezt a módszert megértettem a Daggerfall-ban mert ott akkora volt a terület, hogy gyalog képtelenség lett volna eljutni bárhova is. Na de itt? Totál fölösleges. Ráadásul még lovagolhatsz is, ami megint csak gyors. Ja ha már lovaglás:

Jópofa újítás az Oblivionban, hogy végre lóhátra is szállhatunk.”  – Akkor ezek szerint Bad Sector nem látta még a Daggerfall-t vagy csak nagyon nem nézett utána a dolgoknak.

Az acrobatics-re és athletics-ra például semmi értelme rakni, mivel ezek úgyis fejlődnek maguktól…”  – ezt a mondatod csak szimplán nem értem. Skillre rakni? Mi van..?

Az eddigi Elder Scrolls játékokban csak írott szöveg volt…”  – Ezek szerint csak álmodtam amikor a Morrowind-ben megszólalt valaki, hogy “Go ahead outlander, what do you need?”

A cikk további részét áradozások teszik ki és egy 95 százalékos értékelés.

(OLDblivion low beállításon, csak így megy szaggatás nélkül.)

Egyébként ezt az Elder Scrolls részt is szeretem csak az nem tetszik benne, hogy szépen leegyszerűsítették. Fast travel ugye, kevesebb szövegelés, a GTA nyilak.. szerintem a felszerelésekből is kevesebb van mivel kivették a medium armor-t. Igen a skilleket is leegyszerűsítették, kevesebbet vehetünk fel és kivettek jó párat: unarmored, spear, medium armor és csak egy fajta blade van. Nincs külön short és long. : ( Mintha kevesebb dologra kéne odafigyelni, úgy éreztem, hogy már el sem lehet cseszni a karaktert.

A létrehozásnál az arc szerkesztése szerintem marha nagy túlzás volt. Hiszen elég extrém fejeket lehetett létrehozni ezzel a rendszerrel. De úgy látszik már alap követelmény, hogy a 300+ NPC-nek mind teljesen különböző arca legyen.

(Őszintén ez kinek hiányzott? Mondjuk röhögni lehet rajta az fix.)

A szinthez igazodó ellenfeleket és tárgyakat Péter már említette negatívumként, ebben egyet is értek vele. Mennyivel jobb volt amikor erősebb cuccokhoz hozzájuthattunk az elején egy kis ügyeskedéssel. A TPS nézet szerintem használhatatlan, teljesen máshogy reagál az egérre mint belső nézetben, sőt még célkereszt sincs így nem tudsz célozni. Szinte rákényszerülsz arra, hogy FPS módban menjél.

Amúgy azért sok mindenben fejlődött a játék az elődjeihez képest. Például a harc sokkal élvezhetőbb lett. Az új Ai rendszer pedig változatosabbá tette a kreált világot hiszen az NPC-k nem csak állnak egy helyben mint a bábuk hanem csinálnak is valamit. Este lefekszenek, nappal italokat főznek vagy mágiát gyakorolnak. Nekem az volt az egyik döbbenet amikor az egyik kocsmába csak úgy bejött egy tolvaj és elkezdett körbe lopakodni majd kiment. Senki nem vette észre. 😄 Az NPC-k kapcsolatba is lépnek egymással néha, például hallhatunk random beszélgetéseket, ez is hatalmas lépés már. Kár, hogy ezek néha nevetségesek is kicsit értelmetlenek.

Az is tetszett, hogy Obli-ban a lopott cuccokat pirossal jelölték. Így tudtad, hogy mielőtt letartóztatnak mit kell letenned a földre, hogy azt ne  tudják elvenni később.

A fullos voice acting szintén nagyon szép előrelépés volt.

(OLDblivion medium beállításon, így már szaggatott de csak a belső tereknél.)

Nem akarok most sokat írni. A lényeg, hogy az Obli nagyon jó, kornak megfelelő RPG, de a Morrowind-et még mindig jobban szeretjük. Valahogy 95 százalékos értékelést nem adnék rá. Szerencsére a Skyrim az utolsó két játék sajátosságait fogja ötvözni. Bár szerintem ez sem lesz egy ultima Elder Scroll game. Mekkora királyság lenne ha azt megcsinálnák felújítva ami az Arena-ban volt. Tehát egész Tamriel-t. Még ha nem is akkorában… csak, hogy szerepelne benne az összes helyszín az már nagyon fasza lenne.

Címkék: , , , , , , ,

3 hozzászólás to “TES: Oblivion-ról egy kicsit”

  1. Péter Says:

    Ezt én is olvastam anno.

    Az igaz, hogy az Oblivionban van a legkisebb bejárható terület, de az is biztos, hogy egyben a legszebb, legrészletesebb is. 256 színes dosos spriteokból ahol jórészt csak azt látod ami közvetlenül előtted van, jóhogy némiképp nagyobb terültet lehet felépíteni. =)

    Oblivionban az engem is zavart, hogy kapásból bedobnak a sztereotip hős szerepébe, még a Morrowindban azért le is kellett valami tenni az asztalra, hogy egyáltalán normálisan szóljanak hozzád.

    Egyébként az Oblivionban se rágnak mindent a szádba, igaz a map marker sokat segít (azért a GTA hasonlat már túlzás) viszont rengeteg olyan küldetés volt ahol a marker vagy a felfedezetlen semmi közepén volt (főleg belső tereknél) vagy nem is volt, például amikor a drogos elfet kell kinyírni a Brotherhoodnak.

    Abban viszont igazad van, hogy tényleg volt egy sajátos varázsa annak, hogy rendesen útjelző táblák alapján kellett eljutni egy városba, aztán ott szépen megkeresni a házat ajtó címek alapján, stb. Már az se volt kis kaland, mire végre megtaláltam azt a nyomorult dwemer boxot. =D

    Írott szöveget a párbeszédekre értette, hogy a Morrowindban csak előre letárolt sablonszövegeket lőttek el (“Make it quick outlander! “) még az Oblivionban az NPC-k elég részletes arcmimikával elmondtak minden egyes mondatot.

    Skillekre vonatkozóan nekem is hiányzott a medium armor vagy a shortblade, spear, viszont volt amit nagyon is jól újragondoltak, például hogy az acrobatic már nem az erőt tápolja. Vagy hogy minek külön blunt és axe.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Abban a bekezdésben nem a sablonszövegekről volt szó. Ő konkrétan azt állította, hogy az Oblivion előtti részekben semmilyen szinkron nem volt. Mert ott az volt a téma, hogy Patrick Facepalm Stuart részt vett a munkálatokban stb.

      Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Még jó, hogy ez a legszebb, legrészletesebb rész mivel 2006-ban jött ki.

    Hát de most érted.. ha a semmi közepén is volt a marker akkor is tudtad, hogy konkrétan oda kell menni. Nem kellett semmihez viszonyítani mert egyenesen odataláltál.

    Ja dwemer puzzle box: először alig találtam meg.. annyira nem volt egyértelmű.. mintha ott se lett volna az az emelet ahova fel kellett menni. 😄

    Ja skilleket elég jól újragondolták. Kivétel talán a security.. mert az logikusabb lenne ha INT-re adna. Meg hand-to-hand is jobb, hogy strenght-re ad most. Kár, hogy a blade-eket összevonták.. ha már blade skillem van akkor egyértelmű, hogy nem tőrt fogok vinni hanem kardot… Na de tőrt és claymore-t egy skill alá vonni. Sucks.

    Amúgy csináltam egy nagyon extrém karaktert mert meguntam ezt a Dunmert… Mostaninak 15-ös szinten már 100 conjuration-je volt. Deadroth-ot tudok hívni, közben meg két ütésből megöl egy scamp is. 😄 Armor skillje meg nincs is, egy szál köpenyben rohangál +kard, pajzs, sneak.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: