Fighting Fantasy: TWOFM

Anno mikor megláttam, hogy lesz egy ilyen DS game eléggé örültem neki. Firs person nézetes és feldolgozás? Végre valami más. Ez egy nyugati RPG ami DS-re jelent meg 2009-ben és egy 80-as évekbeli fantasy könyv alapján készült. Ezt a bizonyos könyvet Steve Jackson és Ian Livingstone írták közösen, tudjátok ők azok akiknek a regényeiben te vagy a főhős és te döntöd el, hogy merre mész, merre lapozol és mit csinálsz. Nekem csak a Démonlovagok van meg tőlük de már ezer éve, mellesleg nagyon jó kis illusztrációk is vannak benne.

Ezt a Fighting Fantasy játékot bizony nagyon sok helyen lehúzták. Ha érdekel, hogy miért nincs igazuk: kattints a tovább gombra. A Gamespot szépen adott rá 3.5/10 pontot, az IGN 5.5/10-et, Nintendo Power 4/10-et. Úgy látszik ez van ha valami szokatlannal rukkolnak elő DS-re. Hozzátenném, hogy a játék közel sem ennyire rossz, egyszerűen csak nem a mai divatoknak akar megfelelni. Ez egy ízig vérig old school, hardcore RPG, könyörtelen nehézséggel. Ja és inkább a user ismertetőknek higgyetek, ők azért 8-10 pontokat is kiosztottak.

Kezdés

Kezdésnek különböző szituációkat vázol fel nekünk a játék. Válaszolgatnunk kell arra, hogy különböző helyzetekben mit csinálnánk. A válaszok alapján három fajta karakter jöhet ki eredményként: zsoldos, tolvaj vagy varázsló. De saját magunk is összeállíthatjuk hősünket, ezt nem próbáltam. Viszont mindhárom fajta casttal mentem, azt kell mondjam, hogy a tolvajjal a legnehezebb. Másik kettővel közel sem annyira vészes.

Ezután rövid kis szövegelés jött, kis helyszíni bemutató. Megérkezünk Firetop Mountain mellé egy Stonebridge nevű kisvárosba ahol csak dwarf lakosok élnek. Most következik a történet: a közeli dungeon-ben él egy gonosz warlock aki nagyon vagyonos, azért jöttünk, hogy miénk legyen a kincse.. és ennyi. Se több, se kevesebb. Egyesek már itt kiakadnak, hogy nulla történet és tök lineáris egész. A könyvekben ugye mindig te döntötted el, hogy melyik úton menjél, itt meg szinte semmi választásod nincs. Ugyan lehet beszélgetni mindenkivel, kérdéseket feltenni, de ezek semmit sem befolyásolnak. Mindenki ad néhány küldetést amiért tárgyi jutalmat vagy xp-t kapunk.

Na szóval Stonebridge város. Ez ilyen tutorial része a játéknak, elmagyarázzák az irányítást, a térkép működését és egyéb dolgokat majd egy szalmabábu legyőzése után szintet lépünk. A karakterfejlesztés egyszerű, de jól összehozták mert ha hülyén csinálod akkor nagyon el lehet cseszni. Először is adott négyfajta attribute, szintlépéskor egy pontot tehetünk valamelyikre:

  • Stamina: az életerődet határozza meg, harcosoknak erre kell tenni
  • Skill: többnyire az agility-t befolyásolja, tolvajoknak ajánlott
  • Intuition: a mágikus képességeket és valami endurance-t befolyásol
  • Luck: ez mindenre kihat

Továbbá van három tulajdonság amikre nem adhatunk: armor, agility és attack. Ezeket az attribute pontok és felszereléseink alakítják ki. Szintlépéskor képességeket is tanulhatunk, ezek növelésére további egy skill pont áll majd rendelkezésünkre minden esetben. Ezekből az ability-kből már jóval többféle lesz, csak néhányat említek: dodge, perception, disarming, regeneration, witchcraft, darkness, iron skin, berserk, poison, archery… összesen 25 féle képesség közül válogathatunk, a varázslatokból pedig ötféle osztály van. Egyesek passzívok, másikakat pedig aktiválni kell és manába kerülnek. Nem lesz könnyű eldönteni, hogy melyikeket fejlesszük ki mert karakterünk tanulási képességei elég végesek. A regeneration-t érdemes felnyomatni mindenféle karakternék hiszen manát és hp-t is regenerál, elég hasznos tud lenni.

Gameplay

A gamespot ezt úgy kezdni, hogy “szar, kényelmetlen irányítás”. Nem értem ezzel mi bajuk van megint. Pont úgy kell irányítani, ahogy a többi fps-t is. Érintőképernyőn segítségével körbenézel, D-Pad nyomkodásával mozogsz, R gombokkal ütsz. De a touch screen felső részén külön gyorsmenü is van, oda kipakolhatod a varázslatokat és tárgyakat.. tehát a menüben sem nagyon kell kutakodnod. Külön térképed is lesz amire jegyzetelhetsz is, bár ez szinte fölösleges. Iránytű is segít a tájékozódásban, nem mintha annyira el lehetne tévedni. Küldetéseidről is feljegyzéseket csinál a játék, az inventory is teljesen jó és átlátható. Szerintem egyáltalán nem szarabb az irányítás mint egy Call of Dutyiban vagy egy Metroid Prime Hunters-ben.

A harcot is leszólták és primitívnek minősítették. Hiszen csak mozogni kell meg csapkodni a fegyverrel. Esetleg bombázhatsz varázslatokkal ha értesz hozzá. Na most nem értem mi ebben a probléma hiszen egy oldschool RPG-ről beszélünk. Mennyivel lett volna jobb ha valami csilivili, szétkombózós harcrendszert építenek bele? Aki arra vágyik annak ott a Tales of..xy. A Daggerfall-ban vagy éppen a Hexen-ben sem lehetett többet csinálni.. és harc szempontjából ez a játék sem akar többet felmutatni mint ezek a régi gamek. Gamespot-on azért is rinyáltak, hogy mennyire nem tudták irányítani: mozogni kell egyszerre, célozni, ütni, varázsolni, figyelni a hp pontodat.. azt írták nem ártott volna egy auto aim. LoL. Hát mit mondjak erre? Bénák.. Ettől lesz szar egy játék, hogy ők bénák hozzá?

Egyébként a játék elég cheap. De olyan szinten, hogy az ellenfelek többsége 2-3 ütésből képes megölni. Szóval ebben a cheap dologban igazat adok a mainstream, gamer weboldalaknak. De viszont ezt is ki lehet játszani: fejlődsz és erősebb lesz… A fejlődés ráadásul nem is nehéz dolog ebben a gameben mert az ellenfelek újratermelődnek időközönként. De persze egyesek ezt is idegesítőnek találták. Hát.. legalább nem unatkozol ha tizedszerre mászol végig ugyanott.

Tálalás

Itt is szinte mindent lehúztak pedig szerintem a 3D környezet elég jól néz ki. A helyszínek részletesen kidolgozottak és tele vannak tereptárgyakkal, díszletekkel. Szóval nem lehet azt mondani, hogy nem volt benne munka. Az egészből árad egyfajta darkos hangulat. Az ellenfelek egyébként két dimenziós lapmodellek, spriteok. Lehet azt mondani, hogy ez 2009-ben elég gáz. Hozzátenném, hogy ez egyáltalán nem volt zavaró mert marha jól néznek ki egytől egyig. Az Orcs and Elves-ben is ugyanez volt a módszer, ott mégsem zavart senkit. Kicsit ez az egész koncepció emlékeztet a Hexen-re és egyéb régi ID játékokra. De azt sem értem, hogy ez miért baj. Most mennyivel lett volna jobb ha szögletes, kidolgozatlan 3D-s modellek az ellenfelek? A fegyvereink is full két dimenziósak és ezek is emlékeztetnek olyan játékokra mint a Daggerfall. A hangok nem rosszak, néhányuk sokat hozzátesz a hangulathoz: például varjak károgása a ködös utakon, visszhangzó vízcsöpögés a barlangokban, halálhörgések a börtönökben, fegyvercsattogások harc közben. Szerintem ezek is teljesen jók, bár a főszereplő üvöltései néhol már kicsit zavaróak. Zene sajnos csak a menüben és a credits-nél szól, de ez sem akkora probléma mert elnyomná a háttérzajokat.. és persze az oldschool feelinget is lehet, hogy rontaná.

Szavatosság

Állítólag 10 óra alatt kipörgethető a játék, én nem tudom, nekem még nem sikerült végigmennem rajta. De ha mindhárom karakterrel végigmész akkor az már 30 óra, plussz elérhető lesz a New Game Plussz is ami azt jelenti, hogy fullos karakterrel is elkezdheted. Azért ez így nem is olyan rossz egy handled játékhoz képest.

Bug

Lehet találni elvétve elég durva bugokat. Volt egy kis emelkedő (Boiler Room) amit elvileg azért tettek oda, hogy ne tudj rá felvenni és ne ess bele a lávába. Na most három másodperces erőlködés után sikerült átfutnom rajta és zsupsz bele a lávába. De ahelyett, hogy elolvadt volna a karakter átesett a láván és kizuhant a “pályáról”. Egy perces zuhanás után alulról láttam az egész helyszínt, mintha az űrben lettem volna, de a karakter még mindig javában élt, az ellenfelek meg lőttem rá. : \  LoL.

Végszó

Azt mondom, hogy mindenki maga próbálja ki előbb a játékot és ne adjon sokat a mainstream értékelésekre. De hát erre kell számítani ha egy no name cég csinál valami szokatlan játékot Ds-re.  De nem is tudom mit várunk olyanoktól (igen megint ezzel jövök) akik 6 pontot adtak a Strange Journey-re vagy kettőt a Godhand-re. Bár az is igaz, hogy ez a game nem mindenkinek készült, inkább a retrósoknak szól mint azoknak akik a mai sztenderdekhez szoktak hozzá.

Értékelésnél megkockáztatnék egy 7/10 -est, de hozzáteszem, hogy még nem bírtam végigmenni rajta. Végül pedig egy trailer ami nagyrészt gameplay-ből áll:

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

Egy hozzászólás to “Fighting Fantasy: TWOFM”

  1. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Wagner's hideout Says:

    […] Quest VI 9/10 Ismertető: itt Fighting Fantasy The Warlock Of Firetop Mountain 7/10 Ismertető: itt. Pokemon Diamond/Pearl Pokemon Heart Gold/Soul Silver Pokemon Black/White Black Sigil Mazes of Fate […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: