Elsőre, The Elder Scrolls Chapter One: Arena

Ezzel a játékkal indította útjára a Bethesda az TES univerzumot 1994-ben. Nem hiába lett az alcíme, hogy Chapter One.. biztosak voltak benne, hogy annyira ütős lesz a game, hogy sokan várják majd a folytatásokat.. egyből a megjelenése után elkezdtek dolgozni a második részen. Na de mit kínált ez a játék? Egyszerű klisés történetet és annál jóval érdekesebb, eredetibb gameplay-t. Egyébként nekem eddig jobban bejön ez a rész mint a sorozat második darabja. Mondom is, hogy miért…

Először is mert ez az egyetlen rész amiben szerepel az egész Tamriel, azaz az összes provincia. A Daggerfall már csak High Rock és Hammerfell területére terjed ki, de érdekes módon annak így is vagy százszor nagyobb a területe. Na mind1, szóval Tamriel mindenestül. Ez tetszik benne a legjobban. Minden provinciában az adott faj él, Morrowind területén mindenhol dark elfek futkorásznak, Hammerfell-ben pedig tele vannak az utcák négerekkel. Szóval itt még nem az volt, hogy egy Imperial City-ben minden második ember egy argonian.

Itt van az egész terület és ezúttal nem csak a karakter kreálásnál fogjuk így látni. Ha a térkép ikonra jobb egérrel kattintunk kijön a fast travel és nyugodtan ellovagolhatunk bárhová. Állítólag gyalog nem lehet eljutni egyik városból a másikba, csak így.

Ezúttal egy Nord warrior-t csináltam. Gondoltam most nem fogok szarakodni tolvajjal vagy mágussal, hogy két ütésből megöljenek. Tévedtem mert így is ugyanolyan könnyen kinyírnak. Ja és level 5-ös lennék ha nem fagyott volna le a játék egy órányi nem mentés után. Tényleg ajánlott fél percenként menteni a sok szemétség meg bug miatt.

Másik dolog ami még nagyon tetszett az Arena-ban, hogy itt még a jó öreg experience rendszert használták. Tehát nem kellett skilleket fejlesztgetni, csak kaptad az xp-t majd szintet léptél egy idő után.

Amint kijutottam a kezdő dungeon-ből (Imperial City, börtön) az első dolgom volt, hogy elutaztam Morrowind területére. A felső képen láthatjátok, hogy miként festett régen. Ugye két része van: a középső sziget Vvardenfell körzet és az azt körülvevő Main Land. Magában a Morrowind játékban mindössze Vvardenfell szerepelt, a Main Land-et teljesen kihagyták.. csak a Tribunal kiegészítőben szerepelt de abban is csak a főváros Mournhold.

Az itteni Vvardenfell-ben egyetlen falvat találtam ami a későbbi játékban is szerepelt: ez Ald Ruhn volt. A TES 3-ban ez lesz a Great House Redoran-nak a legfontosabb városa. Be is linkelem, hogy itt milyen. Érdekes volt mert itt egy havas tájon helyezkedett el, később meg homokviharos lesz majd ugye.

Szóval ez itt Ald Ruhn. Látjátok milyen menőn néztek ki a Dark Elfek.. és itt már ismerték a csuklyát, a Morrowind-ben ezt is elfelejtették. A lovaglással és a mithril armorral együtt.

Kicsit a gameplay-ről. Adott egy főküldetés: álmunkban meg fog látogatni valami szellem néni és ő tájékoztat majd arról, hogy mi legyen a következő lépésünk. Menj el ide, menj el oda, szedd össze ezt stb. Ezután jön a kutakodás amit máshogy nem lehet megoldani minthogy körbekérdezősködsz az utcákon. Úgy kb. a tizedik ember majd mindig bejelöli a térképeden az újabb helyszínt vagy dungeon-t ahová menned kell. Házakba csak tolvajok mehetnek be, de ha megpróbálsz betörni az első guard agyon fog ütni. Itt még csak bounty meg börtön sincs, egyből kinyírnak szó nélkül. A kocsmákba, fogadókba, mage guild-be nyugodtan bemehetsz. Fogadókban vehetsz fel melléküldetéseket melyekért pénzjutalom és experience is jár. Úgy vettem észre, hogy guild-be nem lehet csatlakozni : ( ráadásul fighter’s guild itt még nem is volt.

A bugokról annyit, hogy elég sűrűn jelentkeznek. Ha megnézitek a fenti képet láthattok egy patkányt ami beleragadt a falba. Ez szinte minden ellenfélnél előfordulhat. Sőt volt, hogy megfagyott egy csontváz és nem reagált arra, hogy ütném. Elfordulok és fél perc múlva hirtelen agyonvágott. Plussz a lefagyások és a kilépések is gyakoriak nálam. Nem tudom lehet, hogy ez a nehézkes futtatás miatt van.

Egyébként a játék nagyon szopatós.. alapból rohadt erősek az ellenfelek (legalábbis még az elején) így mindig minimális hp-val fogsz rohangálni. Ha meg huzamosabb ideig aludnál (mert ugye ilyenkor gyógyul fel) akkor hirtelen bedobnak egy olyan ellenfelet amit képtelenség megverni. Olyan is volt, hogy egyből az elején kinyírtak úgy egy perc játék után, még a karaktert sem tudtam elmenteni. Olyan is előfordult, hogy a legelső patkány megfertőzött valami kórral. Szóval nem egyszerű. Ken Rolston (a Morrowind vezető dizájnere) azt nyilatkozta, hogy hússzor újra kellet kezdenie mire kijutott az első dungeon-ből. Akkor én jobb vagyok, nekem ötödikre sikerült. 😄

A grafika szerintem egész jó a korához képest. A Daggerfall is így nézett ki, az viszont már lehet, hogy elavultnak számított ilyen szempontból.

Szóval most úgy néz ki, hogy ezzel elleszek mert kicsit beleuntam az Oblivion-ba. Amúgy az Arena 2004-től ingyenesen letölthető bár nem hiszem, hogy mostanában sokakat érdekelne egy 17 éves játék.

Címkék: , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: