The Elder Scrolls Arena értékelés

A mai játékosoknak szinte büntetés lenne ha le kéne ülniük az Arena elé. Nem csak a grafikától lennének rosszul hanem a labirintusoktól is. Mert ebben a játékban IGAZI dungeonök vannak nem pedig barlangok amikben két felé lehet menni. A nehézségtől meg már infarktust kapnának. Hiszen itt nem úgy van, hogy a game fokozatosan nehezedik hanem pont fordítva: egyre könnyebb lesz ahogy erősödik a karaktered. Egyébként már az is kihívás lehet, hogy egyáltalán megtaláljanak valamit egy adott városban. : )

Szóval ez egy igazi oldschool RPG. Nézzük hogyan pontoznám ezt a 17 éves őskövületet amit megpróbáltam akkori szemmel értékelni.

Pozitívumok:

  • Látvány: király Wolfenstein 3D-szerű grafika.
  • Dungeon Crawling: hatalmas, bonyolult labirintusok. Kulcsgyűjtögetéssel, találós kérdésekkel és rengeteg ellenféllel. Szinte minden dungeon másfajta stílust (falakat) használ.
  • Big City Life: hatalmas városok melyekben nem egyszerű megtalálni az úti célunkat. A városlakókat kell kérdezgetni és ők útba igazítanak majd. A készítőknek pedig sikerült életet vinnük ezekbe a városokba: a kovácsok ütik a vasat, a kocsmában a muzsikusok zenélnek, az alkimista italokat kever stb. A Morrowind-ben ezt elfelejtették, de a kiegészítőkben pótolhatták volna.
  • Karakterfejlődés: egyszerű Dungeons And Dragons-szerű fejlődés, mindenért experience point jár.
  • Wilderness: Ha kimegyünk egy városból egy végtelenített, randomizált világ tárul elénk ami meglepően kidolgozottra sikeredett. Mindenütt házak, emberkék, ültetvények, fák, mezők, szénaboglyák, dungeonök, tavak és hidak láthatóak. Tehát mindenhol van élet, nem az az üresség ami a Daggerfall-ban látható. Sőt a többi Elder Scrolls-ban nem is volt ilyen, hogy kint a wilderness-ben is rendesen mászkálnak az NPCk.
  • Változó környezet: a napszakok változnak. Éjjel senki nincs az utcákon, a boltokat bezárják, nappal pedig zajlik az élet és süt a nap. Bár nem mindenhol mert egyes helyeken például szakad a hó vagy az eső.
  • Rengeteg mellékfeladat a főküldetés mellett, megkeresendő artifactok, ereklyék.
  • Több választható faj és kaszt.
  • Ellenfelek: ezekből is sokféle van és nagyon változatosak.
  • A fegyverforgatás: nagyon egyedien oldották meg. A jobb egérgombot kell lenyomva tartani és amilyen irányba mozgatod az egeret úgy fog csapni a karakter.
  • A zárak nyitása: ha nem tolvaj vagy akkor karddal, kalapáccsal kiütheted az ajtókat vagy a ládákat. Igaz, hogy könnyebben szétmegy tőle a fegyver de akkor is hasznos. A későbbi részekből miért hagyták ezt ki, nem értem. Pedig Morrowind-ben is logikus lett volna pl., hogy daedric kalapáccsal kiütsz egy faajtót.
  • Audio: igaz, hogy nekem valamiért nem volt zene a játékban, de a hangokkal semmi gond nincs. Egész hangulatosak.

Negatívumok:

  • Történet: szinte nincs is, de ami van az is elég tipikus. Az uralkodót letaszította a trónról a gonosz mágus. Gyűjtsd össze egy varázstárgy darabjait majd győzd le és te leszel a hős.
  • Questek: Primitív, ismétlődő feladatok és ez leginkább a főküldetésre jellemző. Mindig ugyanaz: egy embernek hozzál el valamit egy dungeon-ből és ő ezért elárulja neked, hogy hol van a következő Staff of Chaos darab. Elmész érte egy dungeon-be majd jöhet a következő. Minden provinciában található egy ilyen quest, majd ha megvan mind a 8 darab akkor jöhet a final boss. De igazából nem akkora probléma, hogy ilyen primitívek ezek a feladatok mert a dungeon crawling, a teljesen szabad barangolás és a kincsek gyűjtögetése elveszik a hangsúlyt ezekről a problémákról.
  • NPC karakterek: nagyon gyakran ismétlődnek. Sajnos minden provinciában ugyanazok vannak csak más színben.
  • Elsweyr és Black Marsh. Én úgy tudtam, hogy az előbbiben a Khajit faj él, a másikban pedig az Argonian. Ehhez képest egy darab macskaembert és gyíkembert sem láttam. Itt is ugyanazok a lapmodellek voltak csak más színekben.
  • Nincs sok különbség: a népek között. Gondolok itt az építészetre. Legalább provinciánként eltérően másfajta házak lehettek volna. De gondolom  ez már túl nagy elvárás lett volna akkoriban.
  • A bugok: nagyon sok hiba került a játékba, a legegyszerűbbektől a legvégzetesebbekig. Gyakoriak a falba, ajtóba ragadó ellenfelek, a lefagyások, kilépések. A vízberagadás: pl ha úszol akkor nem támadhatsz viszont a szellem az a viz felett is tanyázik néha és ha az ott megtámad akkor lebénulsz és beleragadsz a vízbe, megütni nem tudod és game over. De például a fast travel térkép meghülyülése is előfordulhat.
  • Spórolás: az összes emberszabású ellenfélnek ugyanolyan a hullája (pl. mage, spellsword, knight, warrior, thief) és az összes fajta kard ugyanúgy néz ki játék közben legyen az iron, steel vagy akár ebony. De az inventory-ban különböznek szerencsére.

Összevetve ezeket a dolgokat azt mondom, hogy azért jóval több itt a pozitívum meg az újítás mint a hibák. A készítőknek sikerült megalkotniuk egy új műfajt ami a régi stílusú dungeon crawler-t keverte egy eddig ismeretlen open world játékstílussal. Ráadásul a készítők megalkottak egy új világot Tamriel-t aminek  nem volt részletes története, de csak arra várt, hogy később ezt majd kidolgozzák.

Igazi, hogy forradalmi game volt meg minden, de mondjuk egy 9 pontot nem adnék rá a sok idegesítő bug és az ismétlődő questek miatt. Mondjuk legyen akkor egy 8.5/10.

Végül pedig néhány screenshot a játékból:

(Az orkok nem túl veszélyesek. Még meghalni sem tudnak anélkül, hogy ne lógnának bele a falba.)

(Az iron golem nagyon veszélyes. Ha nincs ebony vagy mithril fegyvered akkor futhatsz előle.)

(Ha már az elfeknél vagyunk: Legolas boltja. (= )

(Mage Guild-ban vásárolhatsz gyógyitalokat de itt még nem lehetett csatlakozni semmilyen frakcióhoz.)

(A trollok nagyon szeretnek regenerálódni és érzékenyek a tűzre.)

(Egy adott karakteren az összes páncél ugyanúgy néz ki de színe az anyagától változik. Pl. dwarven=sárga, elven=zöld, mithril=fehér, ebony=fekete. Ebben a játékban a legjobb anyag az ebony mert szinte lehetetlen tönkretenni. Ezt a vértet 50.000 goldért árulták míg a többi csak pár ezerbe kerül.)

(Jagar Tharn a fő gonosz szeret pofázni a játékosnak. )

(Ehhez hasonló feladványokat kell megoldanunk a Staff darabok megtalálása előtt.)

(Itt egy szerzetes rúgja szét a karakterem seggét ezért adagolom neki a potiont folyamatosan.)

(Ezt a várost éjjel meg szokták támadni az élőhalottak. Scary.)

(Lich. A második legszemetebb ellenfél. Ha egynél több jön egyszerre jobb ha inkább rohansz.)

(A medusa szerintemn a legköcsögebb monszta. Ha nincs nálad paralizálást feloldó potion akkor esélyed sincs ellenük.)

(Battle with Jagar Tharn. Nem muszáj megverni a játék befejezéséhez, de állítólag rohadt sok xp-t ad. Mondjuk én megsebezni se tudtam. 😄)

Címkék: , , , , , , , , ,

3 hozzászólás to “The Elder Scrolls Arena értékelés”

  1. hibikishingo Says:

    Nobody fucks with Jagar Tharn, not even Chuck Norris. 😄

    Kedvelés

  2. Márkusz Says:

    Na ez egy RPG.
    Csak nem merem elkezdeni, függő lennék. 😀

    Kedvelés

  3. Wagner Says:

    Márkusz: ..és mi van akkor ha rákattansz? Egyszer úgy is a végére érsz/megunod. Nem MMO. : D Sztem 1,5-2 hét alatt végigmennél a főküldetésen ha nézel hozzá faq-ot.

    Shingo
    : Chuck Norris simán lerúgná a lávába. De sztem direkt úgy csinálták, hogy ne lehessen megverni, de mégis van aki meg tudja csinálni. Strange.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: