Digital Devil Saga 1-2

“Rend! Slaughter! Devour Your Enemies! There Is No Other Way To Survive. You Cannot Escape Your Hunger, Warriors Of Purgatory.”

A Digital Devil Saga egy Shin Megami Tensei spin-off. Tehát nem része a fő SMT sorozatnak, de ugyanazokat az elemeket és démonokat használja ráadásul az SMT: Nocturne motorjával készítették és Playstation 2-re. A démonok itt nem úgy szerepelnek mint begyűjthető csapattársak hanem csak puszta ellenfelek, de ennek ellenére is ugyanolyan összetett a játékmenet mint akár a Nocturne-ben. A DDS két részét azért teszem egy bejegyzés alá mert együtt alkotnak egész történetet, külön az első rész befejezetlennek számít.

Történet

A DDS első részében

a helyszín egy Junkyard nevű lepusztult világ melynek közepén magasodik a Karma Templom. A Junkyard területén többféle népcsoport bázisai helyezkednek el és ezek harcban állnak egymással. Céljuk a Karma Templomba való bejutás ahol eljuthatnak Nirvánába. Ám a cél eléréséhez egy út vezet: csak egy nép maradhat életben. Ezek voltak az alapszabályok amíg egy kisebb csata alatt egy furcsa gubó meg nem érkezett a Junkyard-ra. A gubó különleges képességekkel ruházta fel a harcoló népeket: minden ember vérszomjas démonná változott. Az új erőre kapott harcosok kedvükre válthatnak emberi és démoni formájuk között. De ez még nem minden: az Embryon nép tagjai egy Sera nevű lányt találnak az idegen gömb belsejében, a lánynak pedig fogalma nincs, hogy kicsoda és honnan jött. Ezzel új szabályok íródtak : az ember démonok falják fel egymást és a megmaradt nép vigye a Sera nevű lányt a Karma Templomba és akkor átjutnak az állítólagos Nirvánába, ahol egy szebb világ várhat rájuk. Az első rész végén semmi nem fog kiderülni, sőt ahelyett, hogy válaszokat adna a játék csak még több kérdést kapunk. De ez nem baj hiszen ezért van második része.

A DDS második részében (SPOILER)

az Embryon csapat Serph vezetésével kijutott az általuk ismert világból, de az új hely nagyon nem Nirvána, sőt Nirvána nem is létezik. Igazából most kerültek a valós világba ami még problémásabb mint a Junkyard. A Nap feketévé változott és minden felszínen tartózkodó lényt kővé változtat ezért az emberek a föld alá kényszerültek. A megmaradt emberek egy Karma Association nevű szervezet elnyomása alatt élnek. Kiderül, hogy a Junkyard nem volt más mint egy szimulációs program és főszereplőink csupán valós személyekről mintázott mesterséges intelligenciák melyeket egy Sera nevű lány hozott létre. De most kijutottak a programból és rajtuk a sor, hogy megváltoztassák ezt a poszt apokaliptikus világot.. De ez még semmi ahhoz képest, hogy milyen meglepetések várnak ránk a 2. rész sztorijában, ami sokkal kidolgozottabb mint az első történet.

Gameplay

A toborozható, fúziózható démonok hiányát valamivel kompenzálni kell ezért behozták az új Mantra rendszert ami skillek, képességek vásárlását és fejlesztését jelenti. Új képességeinket a Karma Termináloknál vásárolhatjuk meg, ezek a skillek egyre drágábbak lesznek és itt jön be a képbe a tápolás hiszen sokat kell grindolni hogyha minden képességet össze akarunk gyűjteni (de persze nem muszáj). Titkos skillek is lesznek melyek csak bizonyos rejtett bossok legyőzése után nyílnak meg. Egyébként bármelyik karakter BÁRMELYIK skillt megtanulhatja, tehát teljesen rád van bízva, hogy miként fejleszted a csapatodat. De természetesen mindegyiknek van egy beállítottsága amivel kezdi a játékot pl. Argilla föld mágiával, Heat pedig tűz mágiával, de ez ne befolyásoljon mert úgy fejleszted ahogy akarod. Egyébként több száz skill fellelhető a játékban és bármikor lecserélhetőek mintha csak valami felszerelések lennének. Szóval a game taktikai része ezen alapul, hogy mivel szerelkezünk fel bizonyos ellenfelek, bossok előtt.

Maga a harc a Nocturne-ben ismert press turn rendszer. Három karakterünk lehet harcban egyszerre, de bármikor lecserélhetőek. Az ellenfél gyenge pontjának megtalálásakor és critical ütéskor extra lépést kapunk, ha minket ér critical vagy weakness akkor pedig az ellenfél lesz előnyben. Passzolásnál persze csak fél körünk megy el. Szóval ugyanaz mint a Nocturne-ben, de viszont új elemeket is beültettek: pl. csata közben visszaváltozhatunk ember formára is (ilyenkor pisztolyt vagy puskát használ a karakter elementális töltényekkel) vagy végrehajthatunk közös, több karakteres combó támadásokat is. A DDS 2-ben még olyan is van, hogy “Berserk Mode Battle”. Ez azt jelenti, hogy csata kezdeténél karaktereink csak félig változnak át ezért sokkal kockázatosabb lesz a harc. Csak sima támadást használhatnak, mindenképpen critical-t ütnek viszont kevés rá az esély, hogy betalálnak egyáltalán. Még egy fontos dolog, hogy a skillek fejlesztésének érdekében nem csak pénzt kell gyűjtenünk hanem pontokat is. Az utóbbiból úgy szerelkezhetünk fel, hogy felzabáljuk az ellenfeleinket.

Tálalás

Természetes mindkét rész dizájnjáért Kazuma Kaneko felelős, aki hozza a régi jól ismert démonokat mint ellenfeleket. Ezek sokaknak ismerősek lehetnek a korábbi SMT játékokból, néhány modell pl. full ugyanaz mint amit a Nocturne-ben láthattunk. De a régiek mellett bőven kaptak helyet új dizájnok is amik még elborultabbak és furcsábbak lettek mint az eddigiek. Gondolok itt a főszereplők és a fontosabb karakterek démoni formájára mert ezekhez hasonlóakat még sehol nem láthattunk. Az engine ugyanaz a cell shaded módszerrel felépített mint a Nocturne-nél tehát a látványra nem lehet panaszunk. Az első részben egy nagyon sötét, hideg, kipusztult világ tárul elénk melynek elég sci-fis beütése van, de ugyanakkor indiai motívumok, utalások is előfordulnak benne. A második rész világa is hasonlóan kipusztult, de egész más az atmoszférája. A zenéről annyit, hogy ezúttal is Shoji Meguro feladata volt a soundtrack (leszámítva a Jpop openingeket). Szóval a szokásos hangzásra kell számítani.

Szavatosság

Külön külön a részek nem olyan hosszúak mint pl. egy másik SMT játék. Van aki 30 óra alatt viszi végig az elsőt, ez nagyjából ilyen átlag időnek számít mert én úgy emlékszem, hogy huszonvalahány óránál már a vége felé jártam, de még kellett tápolnom az utolsó bossok előtt egy kicsit. A második rész is ugyanennyi időt tesz ki, tehát a két játék együtt 60-70 óra lesz, de akár több is lehet ha minden skill-t, titkos boss-t meg akarunk találni benne. Persze a szokásos New Game+  mód is megjelenik ha egyszer már végignyomtuk a gamet.

Végszó

Nagyjából összeírtam a két játék legfontosabb jellemzőit és remélem ezekből már lejött nektek, hogy egy minden szempontból egyedi RPG-ről van szó. A történet, a hangulat, a dizájn, a játékmenet, ellenfelek felzabálása, a képességek cserélgetése mind mind egyedien lett megoldva. Tehát ezt a párost semmiképpen sem sorolhatjuk az átlag JRPG-k közé. Szóval ha valaki konzolos rpg-t akar játszani és unja már a tüskék hajú, kardozós figurákat akkor tegyen ezzel egy próbát.

Értékelés

Digital Devil Saga 1:  8/10

Digital Devil Saga 2: 9/10

Külön pontoztam a részeket mert a második játék valamivel jobb mint az első, de fontos, hogy ha teljes történetet akarunk akkor együtt szerezzük be a két részt.

Címkék: , , , , , , , , , ,

10 hozzászólás to “Digital Devil Saga 1-2”

  1. Dodgers Says:

    A két rész közül csak az elsővel játszottam még, de annak mindenképp helye van a “jó volna minél hamarabb befejezni” listában, révén a Nocturnehöz hasonlóan nagyon jó játék a kevésbé hatásos felütés ellenére is, talán pont azért mert eltérőbb, egyedibb a hagyományosabb JRPG-khez képest (igaz ezt az egész SMT-verzum esetében is mondhatnám).

    Kedvelés

  2. mzperx Says:

    Még csak a persona 2vel játszottam, ami smt, de lehet veszek egy ps2-t ezek, és a Shadow Hearts -ok miatt (harmadsszorrra).

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      SMT játékok miatt bőven megéri a ps2. Ha ezek az rpg-k (plussz néhány verekedős game) nem lettek volna akkor igen hamar meguntam volna az egész konzolt. Meg még pár gamet hozzáírhatsz nyugodtan pl. Valkyrie Profile 2 is elég egyedi.

      Kedvelés

  3. mzperx Says:

    A Valkir 1 -el szemeztem psp-n de még nem olvastam el az Eddát , ami az alapja (mint az köztudott). Az említett 3 sorozaton kívül ismertek komolyabb, nem tini jrpg -t ps2 -re ?

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Komolyabbat nem igazán.
    Tini vagy nem tini a Disgaea-t tudom még ajánlani. Bár az inkább paródia. Xenosaga-t meg Suikoden-t is sokan szeretik. Vagy ott a Dragon Quest 8 ami elég meseszerű de az is közönség kedvenc. Mondjuk nekem a 9. sokkal jobban tetszett.

    Kedvelés

  5. mzperx Says:

    A disgaea 2 megvolt, a tacticrpg eggyik legjobbika.
    Xens. komolynak látszik, még a Front Mission 4-5 ami vonz. A suik. sor. ránézésre viszont taszít. Dq8 -et mindenképpen beszerzem – level5 nagy kedvenc. 3ds-re új smt -k lesznek , vagy csak portok vajon ? (:

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Disgaea-ból nekem a 2 nem tetszett pont azért mert hiányoztak belőle az 1-nek a szereplői, bár állítólag később benne lesznek majd a sztoriban.
    Front Mission is jó állítólag, egyszer én is kipróbálom.. Sui viszont nekem se jött be ránézésre. : )
    3DS-re eddig a Devil Survivor újra kiadásáról tudok, mást még nem olvastam. Eddig a 3DS game kínálata elég gyengének tűnik, de majd talán idővel lesz valami érdekes is erre a konzolra.

    Kedvelés

  7. hibikishingo Says:

    Újabb fantasztikus smt játék. Lehet kipróbálom. Nem találtam Drifters mangát, viszont találtam koreai szerelmi regényt, amit meg is vettem mutteromnak.

    Kedvelés

  8. Wagner Says:

    Mind1. Kösz, hogy utánanéztél. : )

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: