Dragon Quest VI – Realms of Reverie

16 évet kellett várni, hogy a DQ VI nevű SNES RPG megjelenjen Japánon kívül is. Ugyan nem az eredeti formájában ismerhetjük meg ezt a játékot hanem egy Nintendo DS-re kiadott, felújított, extrákkal ellátott verzióban. Magának a kitalálónak is ez a kedvenc része a sorozatból. Megpróbálom felvázolni, hogy mitől olyan kiemelkedő ez az epizód. A tovább gomb után egy ismertetőt olvashattok a játékról a szokásos stílusban. Majd a végén lesz egy értékelés is, pontozással.

Sztori

A játék egyből az események közepébe dob minket ahol három hős utazik egy sötét kastélyhoz, hogy szembeszálljanak Murdaw-val, az emberiséget fenyegető gonosz szörnnyel. Ám a szörny legyőzi őket majd ugrunk egyet és a harcos főszereplő felébred egy ágyban és látszólag nem emlékszik az egészből semmire. Az általunk elnevezett, néma protagonista úgy néz ki, hogy amnéziában szenved. Lassan beilleszkedik új otthonába ahol a polgármester egy fontos küldetést bíz rá. Feladata teljesítése közben egy furcsa lyukat talál amin keresztül egy másik világba pottyan. Az új világban más emberek nem látják őt, olyan lesz mint a szellemek. Ez az állapot addig tart amíg meg nem találjuk Madam Lucca-t, a látót aki segít hősünknek. Szép lassan kiderül, hogy a világ ahonnét jöttünk az Álomvilág ami párhuzamosan létezik az amnéziás hősünk által felfedezett (valós) új világgal. A valós világban élő embereknek mind van egy megfelelője az Álomvilágban. Hősünknek és út közben megismert társainak a dolga lesz, hogy bejárják mindkét világot, megtalálják másik énjüket és, hogy legyőzzék a zsarnok Murdaw-ot. Ám Murdaw is csak egy parancsnak engedelmeskedik.

Quest

Szóval adott két felfedezésre váló világ, nagyjából harminc egyedi faluval/várral. Minden kis városkának meg van a maga problémája, háttértörténete. Nekünk ezeket kell megoldani, hogy továbbmehessünk és új helyszíneket nyithassunk meg. Ezek a küldetések nagyon változatosak, segítenünk kell egy hercegnek, hogy összeszedje a bátorságát, elveszett sellőt kell elkísérnünk a társaihoz, meg kell fejtenünk a repülő ágy titkát vagy éppen egy tükörben ragadt hercegnőt kell kiszabadítanunk. Természetesen lesz több mellékfeladat is amiket kihagyhatunk, de érdemes ezeket is megcsinálni hiszen jutalom vagy éppen új karakter jár értük.

A két fullos világ mellett felfedezésre vár két tengerfenék is amit buborékba burkolt hajónkkal utazhatunk be. Igen, innen merített a One Piece úgy látszik. : D Valamint a játék vége felé megnyílik még egy kisebb világ is: a Dark World. Szóval lesz dolgunk bőven ebben a játékban még ha csak a fő sztorira koncentrálunk akkor is.

Side Quests, Mini Games

Ugyan a szörny idomítós elemeket ezúttal mellőzték a játékból, de nem kell aggódni: a hat fő karakter mellett lesz még tíz  jól eldugott, opcionális karakter. Lesz köztük slime, heal slime és slime knight. Szóval ez valamilyen szinten pótolja a szörny gyűjtögetős feelinget. Visszatértek a mini medálok, amikből nagyjából 90 darab lett elrejtve, ezeket jó kis felszerelésekre válthatjuk be Medford királynál. Side Quest-nek számít a Slimeopolis ahol arénában küzdhetünk kis nyálkáinkkal, de divatbemutatóra is benevezhetünk szintén jó kis cuccokért és kaszinózni is lehet. Illetve megjelennek új, extra tartalmak mint a nyálkával kapcsolatos minijátékok: a curling vagy a bowling. Mondanom sem kell, hogy ezek mennyire megnövelik a játék időtartamát. Szóval a sok extrára, gyűjtögetni valóra vágyó egyének is ellesznek ezzel a DQ-val.

Gameplay

A kevesebb néha több. Vagy azt is mondhatnám, hogy miért változtassunk azon ami már amúgy is jól működik. Ilyen alapul csinálják a Dragon Quest játékokat, a jól bevált koncepciót használják lassan az első rész óta. Mászkálunk, hajózunk, röpködünk, városokat keresünk a világtérképen miközben random encounter-ek kínoznak minket. A csatákat körökre osztott formában vívjuk. 4 karakter vehet részt a harcban, használhatunk sima támadásokat, tárgyakat, mp-be kerülő varázslatokat illetve ingyenes, nagyon hasznos skilleket. Visszatér a vagon ami lehetőséget ad karakterek lecserélésére akár harc közben is. Sőt xp megosztást ad, tehát az is fejlődik aki éppen nincs benne a négyes csapatban.

Most essen pár szó a class change rendszerről. Az Alltrades Abby nevű hőstoborzó helyen megváltoztathatjuk egy adott karakter foglalkozását. Olyan 18 kaszt áll rendelkezésünkre (warrior, gladiator, mage, priest, dancer, thief, merchant, paladin, hero, armamentalist stb..stb.). Némelyik akkor nyitható meg ha az adott karakter már kettő foglalkozást betanult. A foglalkozások is külön szinteket lépnek bizonyos mennyiségű csaták megnyerése után. Ez a rendszer egyébként nagyon szórakoztató és hasznos. Mert folyton figyelni kell, hogy hol tartanak a karaktereink. Nem csak mész előre ész nélkül és csinálod a monoton csatákat mint a Final Fantasy-ben. Mindenki olyan csapatot csinál amilyen jólesik. Azt is megtehetjük akár, hogy az összes emberünk tudjon gyógyítani, buffolni. Így teljesen a játékosra van bízva, hogy milyen taktikát használjon.

Menteni egyébként CSAK a templomban lehet a papoknál, valamint nyomhatunk Quick Save-et. Az utóbbit CSAK a világtérképen használhatjuk és utána kilép a játék mert ugye ez suspend save-ként működik. Szóval ez így elég idegesítő tud lenni. Mert pl. mit csinálsz ha egy másfél óra mászkálás után egy dungeon közepén vagy és menned kéne valahova IRL? Becsukod a DS-t és egy napig töltőn hagyod, hogy folytathasd majd? Vagy evakuálod a csapatot a dungeon-ből csak azért, hogy elmenthesd?

Egyébként ezúttal helyet kapott egy dialógus rendszer ami annyit tesz, hogy az x gomb megnyomása után valamit mondanak a karaktereid. Olyan dolgokhoz fűznek kommenteket amiket éppen utoljára csináltál. Vagy esetleg segítséget adnak a továbbjutáshoz ha elakadtál volna. De arra is jó ez a rendszer, hogy jobban megismerhessük a főszereplőket mert a fő szál folyamán nem sokat tudunk meg róluk a kevés szöveg miatt.

Tálalás

A DQ 6 nagyon jól kihasználja a DS adta lehetőségeket. Ha a világtérképen vagyunk akkor az alsó képernyőn mászkálunk, fent pedig a map látható. Ha városban vagy dungeon-ben mászkálunk akkor mindkét képernyőre kiterjed a környezet,  gyönyörű háromdés megvalósításban (DS-hez képest igenis jól néz ki). Ráadásul ilyenkor még a kamerát is forgathatjuk így találhatunk eldugott, alig észrevehető dolgokat. Harcnál az alsó képernyőn láthatóak az ellenfelek és a csata menete, míg a felső screen-en a karaktereink adatait mutatja a DS. A minijátékok mint a Slime Bowling pedig az érintőképernyővel irányíthatóak.

A grafika, a környezet mint már mondtam nagyon szép és háromdés. A figurák ezúttal sajnos (vagy nem sajnos) csak kettődés lapmodellek lettek. Pedig a DQ IX-ben ezeket is meg tudták csinálni térbeli modellekké. A szörnyekért és a dizájnokért szokás szerint a Dragon Ball alkotója volt a felelős. Tehát számíthatunk itt a legkülönfélébb lényekre: lesznek jópofák, viccesek, félelmetesek, mindenféle lesz amit el tudsz képzelni. A karakterdizájnra természetesen nem lehet panasz. Hiszen mégis a Dragon Ball stílusát hozzák, szóval visszataszító moe, loli dizájnokra ne számítsatok. Az OST is a már megszokott Koichi-féle szimfonikus muzsika, fülbemászó dallamokkal. Pörgős, gitározós zenékre se számítsatok. : ) Talán az nem is illene a DQ világához.

Végszó

Már régen nyomtam ilyen stílusú JRPG-t, mint a régi Final Fantasy vagy Chrono Trigger így gondoltam jobban nekiállok a DQ sorozatnak. Mert néha ilyen is kell, egy RPG ami magával ragad a sztorijával, a világával, a class change rendszerével és azt kell mondjam nem csalódtam. Aki egy régi vágású, felújított RPG-t akar nyomni annak nyugodtan tudom ajánlani.

Értékelés

Pozitívum:

  • A történet kibontakozása
  • Nincs fölösleges duma, csak amennyi muszáj, hogy legyen
  • Gyorsan beindul a játék
  • A harcok egyszerűek, de nem unalmasak mint a Final Fantasy-ben mert mégis kell figyelni, gondolkodni közben.
  • Sok felfedezni való és sok küldetés
  • Hosszú főküldetés (40-50 óra) plussz sok mellékfeladat
  • A tálalás: dizájn, grafika, zene
  • Class Change: avagy beleszólhatsz a karakterfejlesztésbe, nem csak úgy kapod a skilleket mint az FF-ben
  • Jól kihasználja a dupla képernyőt, magát a DS-t
  • Dialógus-rendszer

Negatívum (nehéz ilyet találni, de megpróbálom)

  • A mentés-rendszer idegesítő. Ez egyébként minden részben ilyen
  • Néhol nagyon nehéz megtalálni a továbbjutáshoz vezető dolgokat

Pontozás: mivel nagyon nehezen találok negatívumokat ezért simán 9/10

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

5 hozzászólás to “Dragon Quest VI – Realms of Reverie”

  1. Ninty Says:

    6 év? Nem inkább 16?

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Jó, hogy szólsz… egy csöppet sikerült elírni itt a dolgokat. ^_^”

    Kedvelés

  3. Wagner Says:

    Szépen néznénk ki ha 2005-ben jelent volna meg SNES-re a DQ VI. :’ I

    Kedvelés

  4. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Wagner's hideout Says:

    […] Knights: 7.5/10 Ismertető: itt. Dragon Quest IV Dragon Quest V Dragon Quest VI 9/10 Ismertető: itt Fighting Fantasy The Warlock Of Firetop Mountain 7/10 Ismertető: itt. Pokemon Diamond/Pearl […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: