SMT Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha Vs. King Abaddon

14. Raidou Kuzunoha másodjára is színre lép mentorával Gotou-val, a beszélő macskával, hogy újra megmentsék a Japán fővárosát a teljes pusztulástól. Segítségére lesznek régi barátai: a kávéval működő, jól öltözött Narumi detektív és az újságíró Tae, a modern nő. Egy nap meglátogatja őket egy Akane jnevű lány aki látszólag egy egyszerű megbízással érkezett hozzájuk. Ám ez az ügy maszkos ninjákhoz, emberölő, motorfűrészfejű óriássáskákhoz és sok sok balszerencséhez vezeti őket. Szóval Raidou visszatért. A játék pedig kigondoltabb, hosszabb, szórakoztatóbb és tartalmasabb mint az első rész.

Settings

A Raidou 2 kicsivel később játszódik mint az első rész, de ugyanúgy az 1920-as években amikor is Japán kezd modernizálódni. Ebben a felgyorsuló világban él 14. Raidou Kuzunoha aki a legnagyobb devil summoner nevét viseli, ez ugyanis öröklődik mesterről tanítványára. Az ő dolga megvédeni Tokiót és egyensúlyban tartani a természetfeletti erőket, démonokat. Elvileg Japánban minden nagyobb városnak, falunak van egy ilyen védelmezője. Ezért a közeli Tsukigata faluban megismerhetünk két új karaktert: Geirin Kuzunohát, az öreg mestert és tanítványát Nagit.

Sztori

Amikor Narumi és Raidou megkapják legújabb ügyüket még nem számítanak katasztrofális dolgokra. Egy Dahn nevű embert kell megkeresniük akinek látszólag nyoma veszett. Kiderítik, hogy Dahn a Tsukigata faluban élő Fukoshi klán egyik tagja. A Fukoshi ninjákból és bérgyilkosokból áll akik különböző rovarokat használnak akár a devil summoner a démonokat. A Fukoshinak vannak bizonyos Luck Locust nevű bogaraik amiket a föld alá menekült Tento Lordoktól kapnak. A Luck Locust-ok képesek elszívni az emberek SZERENCSÉJÉT. Dahn ellopta ezeket a bogarat mert a legenda szerint elég begyűjtött szerencsével King Abaddonná válhatsz. Ezzel az erővel pedig megakadályozhatná, hogy a Fukoshi feláldozza húgát Lord Tento-nak. Ám végül semmi sem úgy sül el ahogy Dahn tervezte. No more spolers. : D

Gameplay

Sokat változott a gameplay az első rész óta. Mászkáláskor ugyanúgy egy démont hívhatunk elő, ami segít a “fejtörők” megoldásában, illetve rejtett tárgyakat talál nekünk. A harcba viszont szépen belenyúltak mert ott már két démont is előhívhatunk egyszerre. A skillek szinte változatlanok. A démonok tudnak fizikai támadásokat és MAG-ba kerülő varázslatokat. Minden ellenfélnek megvannak a maga gyenge pontjai, ha ezt megtaláljuk akkor az ellen lebénul és nyugodtan szét lehet csapni critical ütések kíséretében. Az 1-ben minden démonnak külön magic pontja volt, itt most csak Raidou-nak van (MAG) és ebből költ az összes csapattárs támadásaira.

További újítások a valós idejű, hack and slash harcban, hogy Raidou többféle kombót kapott. Kör gombbal csapkodhatunk, a kombó attól függően változik, hogy milyen gyorsan/lassan nyomjuk a gombot. A háromszöggel pedig a fegyverhez tartozó speciális támadás hozható elő, mely szintén MAG-ba kerül. Négyzettel lőhetünk a pisztollyal, amihez ezúttal nem kell töltény (se elementális, semmilyen nincs), keveset sebez ám lebéníthatja az ellenfelet. Végtelen a töltény, de 6 lövés után reload-ot kell nyomni. Továbbá bejöttek Raidou+demon kombók is pl. Wind Sword, hogy kardunknak valamilyen plussz tulajdonságot adnak rövid ideig. Illetve olyan csapások amik az összes ellenfélre hatnak pl. Wind Slash.

A démonok elfogásának módja is megváltozott. Ezúttal nem kell őket beletömködni a tartályba, hanem behozták a hagyományos demon negotiation rendszert. Tárgyalhatunk az ellenfelekkel, hogy csatlakozzanak hozzánk vagy esetleg adjanak valamilyen tárgyat. A tárgyalásban most saját démonaink is részt vehetnek, mindnek más a beszédstílusa, ezt vagy kedveli a célpont vagy nem. A fusion rendszer maradt, tehát a gyengébb démonjaink összekeveréséből létrehozhatunk új, erősebb társakat. Ám behozták a fiend fusion-t, ami fusion balesetkor és újholdkor következhet be. Fiendeket akkor csinálhatunk ha már legyőztük őket egyszer, ezek nagyon erős, véletlenszerűen megjelenő bossok.

Fontos, hogy mindig legyen nálunk mindenfajta démonból egy (mert ugye ezek csoportokba oszlanak, Pyro, Frost, Fury stb.) hiszen mindegyiknek van egy sajátos képessége ami a továbbjutáshoz kell. Pl. a Pagan típusúak képesek gondolatolvasásra, ez akkor jó ha egy NPC nem akar elárulni valamit. A Frost típusúak meg pl. le tudják hűteni a forró helyeket, vagy megfagyaszthatják a vizet így átkelhetünk a folyókon stb. Az is fontos, hogy mindig váltsunk harcbéli démont mert ha a démonok harcolnak akkor nő a loyalty értékük, ha elérik a maxot ajánlott váltani. Sok sok loyalty pont begyűjtése után Raidou rangokat kap és ranglépések után több démont tárolhat majd.

Nyomozás

Kis negatívum is jöjjön. Amikor nem harcolunk általában nyomozni kell. Ezek a játék leggyengébb részei mert általában semmi ötlete nincs a játékosnak, hogy most mit, hogyan, merre. Sőt ilyenkor gyakran előfordul, hogy akár másfél óráig még harc sincs. Ha meg közben menne a random csata akkor meg az lenne a baj mert még idegesítőbb lenne a játék. A kameraállásokról meg ne is beszéljünk amik totál megzavarhatnak hiszen mindig rögzített a kamera, nem lehet forgatni a 2d háttér miatt, helyszín ugráskor pedig úgy változnak a nézetek, hogy néha azt sem tudod hol vagy.

Egyébként ezúttal helyet kaptak melléküldetések is amik még többet dobnak az amúgy sem rövid fő szálon. Ezeket Narumi irodájában lehet felvenni és van belőlük vagy 100 darab. Igaz többnyire tárgy gyűjtögetős, démon leadós feladatokról van szó, de nyomozós questeket is találhatunk itt. Valamint bekerült ebbe a részbe is a jó öreg Lucifer, hogy még hangulatosabbá tegye az amúgy sem unalmas játékot. Ezúttal Raidou-t is döntésképes főhőssé tették hiszen válaszaink alapján változik a beállítottságunk CHAOS és LAW között. Ha elég ügyesek vagyunk akkor megtalálhatjuk az aranyközéputat, a NEUTRAL-t. Ezek többnyire a játék befejezését befolyásolják.

Egy végigjátszás után megjelenik a King Mód, ami egyfajta Hard Mode-nak felel meg. New Game plussznál majd Lucifertől is vehetünk fel külön küldetéseket és így eljuthatunk az Ultimate Boss-ig is. : )

Tálalás

A grafika nem csúcsteljesítmény hiszen az előző rész óta nem változott. Raidou és a többi karakter teljesen háromdés, ám a környezet olyan 2d mint amit a Final Fantasy 7-ben láttunk 1997-ben. Furcsa, hogy az Atlus ezt a megoldást használta még 2009-ben is. Csatában már minden háromdés, a démon dizájnok pedig szépen kidolgozottak. Még külön nézegetni is lehet őket a gyűjteményben, kinagyíthatjuk, zoomolhatunk rajtuk. Szinkronhangok nincsenek, de ez nem meglepő egy Atlus játéknál. A játékos képzeletére hagyják a hangokat. A zenében is kapjuk a szokásos színvonalat, az előző részhez hasonló jazzes, trombita centrikus muzsikák fognak szólni.. és bizony jó néhány kedvenc lett, de akadnak monotonabb, laposabb darabok is benne.

Kedvenc zeném a játékból a Summoner of Tsukigata, ami Geirinnél szokott megszólalni:

Végszó

Az Atlus-nak sikerült felülmúlnia az első részt és igazából az elsőt is megcsinálhatták volna ilyen tartalmasra. Fejlődött a gameplay, a harc, hosszabb lett a történet, van beleszólásunk a végső kimenetelbe, New Game plussznál új extrák jelennek meg, megismerhettünk más summonereket is. Igaz, hogy a grafika nem fejlődött semmit, a kamera még mindig zavaró tud lenni, de mindent összevetve egy nagyon jó kis RPG-t kaptunk, sok sok akcióval. Lehet ajánlani rpg rajongóknak, de hack and slash rajongóknak is, az SMT játékok követői meg úgy is ki fogják próbálni.

Értékelés: 8/10

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

8 hozzászólás to “SMT Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha Vs. King Abaddon”

  1. Dodgers Says:

    A post olvasása után újból felmerült bennem az a kérdés, hogy az Atlus mégis miért nem hozta át ezt is annak idején Európába, annak ellenére hogy a pár hónappal korábban jelent meg nálunk a Persona 4. Amilyen kiforrottabbnak, átgondoltabbnak tűnik a játék egyáltalán nem bántam volna ha fordított felállás történt volna annak idején a megjelenéskor, azaz ez jön át EU-ba és az első marad az Államokban.

    A negatívumhoz annyit, hogy ugyan nem játszottam sokat még a második résszel, de lehet emiatt nem éreztem hiányosságnak a random harcok hiányát a nyomozások alatt. Az első részben az őrületbe tudott kergetni hogy hiába sietett az ember valahova (vagy éppen rótta köreit céltalanul, tanácstalanul), akkor is gyakorlatilag félpercenként támadtak meg a démonok, ami az irodába való azonnali visszatérés hiánya miatt *elég* fájó pont volt.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Hát igen, ez az. Az 1-ben halálra idegel a folyamatos harc, a 2-ben meg unalmas amikor másfél óráig nem történik semmi, csak futkozol meg dumálgatnak az NPCk.. És akkor még pont a 2-be rakják bele az irodába való azonnali visszatérést lehetőségét. Az 1-ben ez miért nem volt. De nem is tudtam, hogy játszottál ezzel. AZ 1-et befejezted am?

    Egyébként nekem a P4 is átgondoltnak tűnt. Szinte nem volt benne olyan, hogy untam volna. A 3-nál meg érdekes módon alig vártam, hogy vége legyen már. De az is érdekes, hogy P4-et kivitted háromszor, Nocturne-t meg egyszer se. Ha még fordítva lenne azt mondom jól tetted. 😀

    Kedvelés

    • Dodgers Says:

      “De nem is tudtam, hogy játszottál ezzel. Az 1-et befejezted am?”

      Az 1-ből ha jól láttam GFAQs-on már csak az utolsó fejezet maradna vissza, a 2-t meg ha jól emlékszem a második-harmadik fejezetig vittem el egy jó másfél éve. Azóta tervezem hogy azt is befejezem egyszer, de mindig akadtak olyan játékok amelyek elvonták a figyelmem, most éppen a Disgaea 4/Rayman Origins van ilyen szerepben.

      “Egyébként nekem a P4 is átgondoltnak tűnt. Szinte nem volt benne olyan, hogy untam volna. A 3-nál meg érdekes módon alig vártam, hogy vége legyen már.”

      Dittó, nekem is összeszedettebbnek tűnt a játék, ahhoz képest hogy én is mennyire nehezen tudtam befejezni a 3-at. P4 mind a történet, mind a gameplay szempontjából sokkalta jobb lett, látszott rajta hogy Atlusék igenis figyelembe vették a harmadik rész hibáit és próbálták kijavítani azokat. Már az is hatalmas segítség volt hogy bármikor le lehetett kérni infókat gyakorlatilag bármiről, nem harc közben kellett például rájönni arra hogy ez és ez a skill mégis mit takar.

      “De az is érdekes, hogy P4-et kivitted háromszor, Nocturne-t meg egyszer se. Ha még fordítva lenne azt mondom jól tetted. :D”

      Eredetileg csak kétszer akartam végigvinni a játékot, de ha a második végigjátszás végén már csak kimaxolt SL-s personák hiányoztak, gondoltam megcsinálom azt is. Az igaz hogy sokáig tartott a végére jutni az újdonságok hiánya miatt, de a végén a custom démonokért megérte. Az is hozzátartozik mondjuk hogy ez egy olyan időszakban volt amikor pont nem vonta el más a figyelmem, szóval valamelyest ennek “köszönhető” hogy nem a Nocturnet folytattam hanem a P4-et. A hónap közepétől érvényes közel másfél hónapos szünet alatt megpróbálom utolérni magam SMT (és animu) téren, de mint a nyári szünetek esetében, jó kérdés mi valósul meg ebből. 😀

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        Utolsó fejezet? Pedig azt hamar meg lehet csinálni, ha jól emlékszem az egész játék huszonvalahány óra volt. Viszont ha befejezted kipróbálhatod az extra szuper agyfasz hard módot amivel minimum egy évig elleszel. 😀

        Még egyszer nem tudnom végigvinni a P4-et, már undorom van tőle, köszönhetően a nagy hype-nak meg a failos animének.

        Szünet – – > Akkor bele kell húznod. 😀 Főleg OP, HxH témában is. Bár mi is elterveztük nyáron, hogy bedarálunk elmaradt sorozatokat, aztán semmi nem lett belőle. Csak gyülemlik, egyre több van várólistán.

        Kedvelés

  3. pocoksama Says:

    Lehet hogy ki kéne próbálni 😀
    Eddig egy SMT játékot toltam végig, az pedig a Devil Survivor ds-en. 😀 Az konkrétan nem volt nagy szám. Még amit kipróbáltam a sorozatból az a Digital Devil Saga első része, hát az nem igen jött be, Person 2, régen sokáig elvittem, de meguntam, majd lehet előveszem 😉 meg mostanában az Persona 3-4-et próbáltam ki.
    Kicsit idegen nekem ez az SMT világ, pedig érdekelne, de egyszerűen képtelen vagyok nekiülni 😀

    Kedvelés

  4. Wagner Says:

    Hát pedig inkább mint a Final Fantasy 8 ahol csirkéken kell lovagolni meg emósokkal vagdalkozni. 😀
    A Devil Survivor az bőven jó volt mint SRPG. DDS is nagyon jó ha kiviszed mindkét részt.
    Tegyél egy próbát a Strange Journey-vel vagy Nocturne-vel. De nem tudom.. azokban sincsenek Chocobók meg revolver kardok, szóval ha nem tetszik akkor ne erőltesd.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: