Vampire: The Masquerade – Bloodlines

Végre sikerült kipróbálnom ezt a gamet (kb. 8 év után) és azt kell mondjam, hogy kurva jó RPG. : D A Bloodlines a White Wolf papíron művelhető szerepjátéka alapján készült és a World of Darkness-ben (WoD) játszódik. Egy olyan alternatív világban aminek az alvilágát vámpírok uralják. Már volt ezelőtt is egy VTM pc játék Redemption néven, de az már ránézésre sem tetszik, ez viszont nagyon is. Lássuk milyen az a játék amiben egy vámpír bőrébe bújva járhatjuk Los Angeles sötét utcáit.

Többféle alfajt (klánt) különböztetnek meg a vámpírok vérük összetevői alapján. Csak, hogy néhányat említsek: Brujah (harcosok), Gangrel (vademberek, raszták), Malkavian (őrültek, elmebetegeket). De talán a legkülönlegesebb a Nosferatu mert ők olyan rondák, hogy nem mutatkozhatnak emberek előtt, csak álruhában. Minden klánnak meg vannak a speciális képességei, egyesek állattá tudnak változni. Én Malkavita ribancot választottam mert láthatatlanná képes válni és meg tudja őrjíteni az embereket. : )

Gameplay

Többféle frakció osztozik Los Angeles alvilágán például a Camarilla, az Anarchs vagy a Sabbat. A játék elején egy kis kivégzés, sztorizás és tutorial után a Camarillának kezdünk el dolgozni. Aztán majd elválik, hogy kivel szimpatizálunk és az alapján több befejezést, történetvonalat is ki lehet hozni a játékból. Tehát a sztorivonal elég dinamikus. A Camarilla próbálja megvédeni az összes vámpírt mégpedig Masquerade egyezséggel ami annyit jelent, hogy a vámpíroknak tilos felfedni természetfeletti erejüket az emberek előtt. Ha ezt ötször elcsesszük akkor vége a játéknak. Tovább meg kell őrizni “emberségünket” is, vagyis nem szabad ártatlanokat ölni. Ha mégis ölnénk akkor csökken a humanity pontunk és ha ez minél kevesebb annál könnyebben veszti el az eszét a karakterünk és átmegy “frenzy-be”, irányíthatatlan lesz egy ideig. A frenzy akkor is előtörhet ha karakterünk nem jut elég táplálékhoz: ezért vért kell szívni. Táplálkozhatunk csövesekből, patkányokból, de a legtöbb vért az egészséges emberek vagy a prostik adják. De arra is figyelni kell nehogy kiszívjuk az összes vérét egy NPC-nek mert az is humanity levonással jár. Ha pedig valaki meglátja akkor Masquerade levonást is kapunk és még a rendőrség is körözni fog minket. Ilyenkor GTA módjára el lehet bújni, hogy lecsökkenjen a körözés szintje.

(Ocean House Hotel – a kísértet járta ház)

A “vér  métert” fogyasztják a speciális képességeink is, a diszciplínák. Ezek azok amik minden klánnál mások. De persze előfordul olyan discipline is ami mindnél megtalálható pl: a Blood Buff mely ideiglenesen megnöveli statjainkat. Az életerőről is essen pár szó: ez folyamatosan regenerálódik (nagyon lassan) mivel vámpírok vagyunk és nem éri napfény a karaktert mert az egész game éjjel játszódik. A regenerálódás folyamata meggyorsítható vérszívással. Érdemes saját ghoul-t tartani az apartmanszobánkban, akiből táplálkozhatunk.

(VV a vip szobában. Elmondása szerint egyedül azt nem szereti ha az elméjébe hatolnak be.)

Karakterfejlesztés, Küldetések

Ez nagyon érdekes mert ebben a játékban nincsen szintlépés és az ellenfelekért sem kapunk exp pontot. Ebből következik, hogy nem kell, NEM LEHET tápolni. Így gondolhatjátok, hogy a játék teljesen kizár mindenfajta monotonitást. Csak a küldetések és mellékfeladatok megoldására kapunk xp-t, de ilyen 1-2 darabokat. Ilyet utoljára a Dark Messiah-ban láttam egyébként. Ezeket költhetjük el attribute pontokra (pl: strenght, dexterity, stamina stb.), skill pontokra (pl: computer, stealth, security, dodge, intimidate, meele, firearms stb.) és discipline fejlesztésre. Az attribute és skill pontok növelik a valódi képességeinket (feats) például hackelés, defense, lockpicking, bashing stb stb… Rengeteg minden van, fel sem lehet sorolni és teljesen rajtunk áll, hogy milyen irányba visszük el a karaktert. Ha akarjuk mindenhez ért egy kicsit, ha akarjuk akkor egy szakirányt választunk. Valamelyik fajnál célszerűbb csak a közelharcra menni. Az enyémet a lopakodásra fejlesztem, de közelharcra és lőfegyverekre is gyúrnék kicsit. Szóval a lényeg, itt nem arra kell rámenni, hogy öljük a monsztákat folyamatosan hanem arra, hogy minél több küldetést megcsináljunk mert akkor lesz erősebb a karakter. Tehát itt van értelme minden questet megcsinálni nem úgy mint a Morrowind-ben.

(A Nosferatu búvóhely elég hangulatos)

A küldetések a legváltozatosabbak. Lesznek itt a szokásos témák, hogy szerezd meg ezt, lopd el azt, öld meg azt, beszéld rá azt stb. Ezeket kicsit megfűszerezik lopakodással pl. lesznek olyan feladatok ahol nem szabad, hogy észrevegyenek vagy tilos ölni. Helyezzünk el webkamerákat bizonyos helyekre, törjünk fel rendszereket, nyomozgassunk.. De sokszor előfordul, hogy a küldetés vége egyáltalán nem az lesz mint amire számítanánk, szóval szinte már ilyen Oblivion módra ötletesek a questek. Az egyik melléküldetésben pl. egy totál kedvesnek tűnő orvosról derült ki, hogy totál elmeroggyant és a pincéjében aprítja fel az embereket, majd ránk támad egy levágott kézzel. : D

(Ki tudja, hogy ez melyik filmre utalás? 🙂 )

Némelyik küldetésért még pénzt is kapunk amiből igen jó cuccokat lehet venni. Mindenféle darabolóeszközt mint a piros fejsze, kések, kardok, de lőfegyverekben sincs hiány. Megvásárolhatjuk akár a Clint Eastwood által híressé vált hatlövetűt is. Amúgy sok utalás található a játékban filmekre, együttesekre és egyéb dolgokra. Például a temető őrzőjét Romero-nak (sok zombifilm rendezője) hívják, de láthatunk akár Call Of Duty-s flippergépeket is (bár az már inkább reklám) vagy Lays chips helyett Says chipset. Kicsit elkanyarodtam a témától…

(Feelin’ lucky punk?)

Irányítás, Mászkálás, Harc

Kicsit úgy működik a játék mint a Morrowind. Válthatunk külső és belső nézet között. Mászkálunk az utcákon, munkaadókhoz térünk be és vissza. Silt Strider helyett a taxi fog elszállítani más városrészekre. Benzinkutakon és pawn shop-ban vásárolhatunk, fegyvert, töltényt, maskarát (armor), pirulákat, könyveket (melyek tanítanak ám elolvasásukhoz Research képesség kell). Benézhetünk szórakozóhelyekre, lehet táncolni exp-ért, dumálgatni, megnézhetjük a peep show-t, sztriptízbárt, kifoszthatjuk a hoteleket,  nagyon sok helyre be lehet menni. Érdemes mindent végigturkálni mert ki tudja hol kapunk küldetéseket és hol szerzünk jó kis cuccokat.

(A willendorfi vénusz… LooóL)

Közelharcnál csak TPS nézet engedélyezett. Ilyenkor kombózhatunk jobbra, balra, előre, hátra a fegyverünkkel. Olvastam olyan kritikát, hogy nem jó a harc. Nem értek egyet mert pl. több mindent össze lehet hozni mint a Morrowind-ben. Meg lopakodásból is ölhetsz akár a Hitman-ben. Nagyon mókás tud lenni amikor hátulról szétcsapod egy vámpír fejét baseballütővel. Lőfegyvereknél használatánál mint a shotgun vagy a 38-as pedig mindkét nézetben játszhatunk. De ehhez az FPS nézetet ajánlanám mert szerintem úgy sokkal jobban lehet célozni. Amikor nincs harc, csak mászkálunk akkor is kedvünkre válthatunk TPS és FPS között.

(stealth kill)

Tálalás

A Bloodlines a Half Life 2 motorját, a Source Engine-t használja. Ami tudjuk, hogy jól működik: rengeteg részlet, sok apróság és szinte minden tárgy mozgatható. Nekem át kellett írnom pár dolgot a cfg fájlban, hogy ne nagyon szaggasson be (eső kikapcs, ilyen olyan lightning kikapcs stb). Meg az AUTOSAVE-t is érdemes kiiktatni mert a játék minden helyszínváltásnál ment egyet és ezek csak halmozódnak és lassítják a töltést is. Sajnos a menüben nem lehet leállítani de ha létrehozunk egy autoexec.cfg fájlt, oda beírhatjuk a parancsot. De megint elkanyarodtam, szóval a játék szerintem mai szemmel is jól néz ki meg ugye szeretjük a source engine-t. A Bloodlines-nak van egy nagyon eltalált, darkos hangulata, a sikátorok szinte borzongatnak. Mindenhol égő szemetesnél melegedő csövesek ácsorognak. Az út szélén ribik és patkányok. Viszont forgalom nincs, egy mozgó autót sem fogunk látni. De hát kinek is hiányzik a GTA feeling?

(slegdehammer FTW)

A Bloodlines-ról azt mondják, hogy nagyon durván bugos. Azt is írták róla, hogy a “legjobb bugos játék”. Hát sajnos egyet kell értenem mert sikerült találkoznom pár frusztráló dologgal. Volt, hogy beszart a mentésem mert úgy saveltem le, hogy be volt kapcsolva a láthatatlanság. Meg egyszer úszás közben szépen kiröpült a karakterem a “pályáról” és olyan látványban volt részem mint amikor a Quake 3-ban lezuhansz az egyik űrös pályán. De a semmiben fennakadó, ficánkoló hullák sem ritkák. No meg ha hackelés közben véletlenül előhívod a console-t akkor szépen lefagy az irányítás. A Patcheket állítólag érdemes feltenni, hátha segít valamit. Az AI-ra is sokan panaszkodnak mert a Troika maga írta meg az AI-t a játékhoz mivel akkor még nem volt teljesen kész a Valve-féle Half Life 2-es kód. Hát Istenem… beragad a falba a Gargoyle boss, vagy csak egyszerűen ledermed és bámul maga elé. Kit érdekel? Annál könnyebben legyőzöd. 😀 Amúgy is 3-4 ütésből megöl, legalább van valami előnyöd.

A zene pedig adja a feelinget.

Végszó

Nagyon szórakoztató játék. Bár akinek az rpg ott kezdődik, hogy fantasy meg sárkányok meg Elder Scrolls annak nem biztos, hogy be fog jönni. Vámpír mániások előnyben. Thief és Deus Ex fanok is előnyben, hiszen ebben is bőven van lopakodós rész. Aki szereti a sztorizós, nem tápolós rpg-ket az mindenképpen próbálja ki ha teheti. Már csak a hangulat miatt is érdemes. Persze azt is vegyék figyelembe, hogy a játék néhány küldetésnél rámegy az ijesztgetésre és néhol elég véres is.

Értékelés: 8/10 -Csak, hogy ne essünk túlzásokba legyen egy nyolcas. Ha nem lenne a sok bug akkor ez mehetne följebb is.

(ezt az aprítást Caleb mester is megirigyelhetné)

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , ,

18 hozzászólás to “Vampire: The Masquerade – Bloodlines”

  1. siklara Says:

    Nekem az első rész is nagy kedvencem, de ez se kutya, szintén malkavita ribivel toltam a legtöbbet, illetve egy ventrue fickóval. 🙂 Erről jut eszembe, LaCroix hatalmas arc. 😀

    Akkor játszottam vele, amikor megjelent, és sok idióta bugba beleszaladtam, mostanra viszont a rajongók összepakoltak hozzá nagyon jó unofficial patcheket. Egyébként idióta poén és easter egg is rengeteg van ebben a játékban, azokat meg rendszerint imádom. 😀

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Na akkor lehet majd bepróbálom az első részt is. 🙂 Csak úgy láttam, hogy az teljesen más, irányításban is pl.

    De akkor egyből kiszúrtad te is melyik a jó karakter? 😀 Malkavita ribi a hatalmas arc. Olyan válaszai vannak mindenre, tiszta kész. xD LaCroix meg hát elég fura. Feszülten várja, hogy vigyem neki a szarkofágot. De kíváncsi vagyok, hogy a Sheriff nélkül is ekkora lenne e az arca. ?

    Neked milyen bugok voltak? Ma úgy jártam, hogy a fószer akinek el kellett vinni a SZEMGOLYÓKAT az még egyszer odaadta ugyanazt a küldetést, de mégegy szemgolyó sehol sincs. 😀 Meg a jósoló öregnek oda kéne adni egy kulcsot, de rajta van a kulcskarikán és nem lehet levenni. 😀 Azért ez elég durva nem? Mert emiatt unfinished marad a quest….

    Asszem az 1.2-es patch-et raktam fel. Unoffiacial-ból úgy olvastam van egy csomó verzió már. Csak nem tudom felrakjam e hátha elkúródik a mentés vagy valami. Ami elég kellemetlen lenne.. Ja és Chinatown a legjobb rész eddig. Te kinyírtad Yuki-t a halszörny után, hogy megszerezd a kardját? 😀

    Kedvelés

    • siklara Says:

      Igen, az első teljesen más, a Dragon Agekhez hasonló az irányítás és a megvalósítás, de nekem nem csak a helyszínek, a karakterek és az RPG elemek tetszettek borzasztóan, hanem maga a történet is, amelynek során a vámpírrá vált főhős eljut a középkori Prágából napjainkig.

      Nem egyből, csak másodjára, mert asszem a ventrue srácot előbb kreáltam, de az őrült csajjal én is imádtam visszabeszélni az útjelzőtábláknak, meg a tévének. 😀 LaCroix baromi arrogáns, és olyan bonyolultan fejezi ki magát, hogy akkoriban még szótáraznom kellett volna ahhoz, hogy minden szavát megértsem, de az oltogatós stílusát, a színpadiasságát, meg a heves gesztikulálását imádtam. 😀

      A bugokból az ilyen jellegűeket megúsztam, inkább harc közben zizzent meg néha a játék, pl. némelyik ellenfél halhatatlanná vált, a karakterem beragadt ide-oda, vagy meghalt az átvezetőkben. Ott lett elegem, amikor kaptam egy vérgyűjtő butykost egy mellékküldetés után, ami elvileg a megölt áldozatok után eltárolt egy csomó vért, aztán később egy bossfightnál csak abban volt nálam vér és nem tudtam használni…

      Yukira nem is emlékszem, ő a játék vége felé volt? Úgy látszik, addig már nem jutottam el, pedig úgy rémlett, hogy majdnem végigvittem. 🙂

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        Na akkor ezt figyeld:
        Leopold Society után egy mentőcsónakban kellett elmenekülni. És becrashelt a játék utána. Olvasom, többen is így jártak. Írják, hogy console-ba írjam be, hogy ugorja át ezt a részt. Átugrottam, erre minden cuccom és képességem eltűnt. WHAT THE… aztán felraktam a 220 megás patch-et és most minden oké. 😀

        Jaja, Dragon Age-ben is ilyen lehet az irányítás. Kattintós, odafutós, nekem ez nem annyira jön be. De olvastam, hogy valami többszáz éven át játszódik a történet, az érdekes lehet. : ) Mármint Redemption-ban.

        JaJa LaCroix arrogáns, ez a jó szó rá. És már ellene akarják uszítani a ribi karakteremet.

        Vérgyűjtő butykos nekem kimaradt 😀 Pedig majdnem minden questet megcsináltam eddig. Yuki japán csaj volt a ramen boltban, bal keze gépesített volt mint Ed-nek FMA-ban, meg miniszoknya+katana. De akkor a Chinatown-ig nem vitted el? Ott vannak a legnagyobb csaták pedig. : ) Meg valami tudós elkapott, hogy kísérletezzen a vámpírokon, hogy meg tudja mi a gyengéjük. Nagyon kész volt. 😀

        Kedvelés

  3. Péter Says:

    Nagyon régen, de toltam vele. Jó kis játék volt, a ghoul csaj maradt meg belőle főleg. =)

    Emlékszem átvittem haverhoz, aki Nosferátut csinált, be akart lopakodni a kórházba, persze szart se értett hozzá, lebukott, mire baseball ütővel elkezdte végigverni a jó népet. =D

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Igen, a Heather. 😀

      Egyszer én is végigvertem a kórházat poénból. Meg nekem is valahogy így indult az eleje, azt se tudtam merre menjek, mit csináljak, mire tegyek. Aztán szép lassan bele lehet jönni.

      Kedvelés

  4. siklara Says:

    Azt hiszem, én a Society of Leopoldig talán el se jutottam, mert most rákerestem youtubeon, és totál nem rémlik. Azt tudom, hogy a szarkofágot még leszállítottam LaCroixnak és nem lehetett kinytni… durva, nem emlékszem, hol adtam fel a játékot. 😀

    Igen, a történet többszáz éven át ível, nekem a középkori helyszínek voltak a kedvenceim (Prága és Bécs), de a modernkori London és New York se gyenge. 🙂

    LaCroixnak a dühkitöréseit bírtam a legjobban, amikor nem bírt uralkodni magán.

    A vérgyűjtő butykost valami teljesen kattant kannibál csaj adta, én viszont Yukira nem emlékszem egyáltalán, pedig Chinatownig még bőven eljutottam és megvolt a Van Helsing kísérlet is, az bennem is mély nyomokat hagyott. 😀

    Egyszer vissza fogok térni ehhez a játékhoz és végigviszem a patchekkel, mert tényleg piszokjó szerepjáték rengeteg poénnal és zseniális párbeszédekkel, csak a fránya bugok…

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Igen azaz, nem lehetett kinyitni és utána kellett megmenteni a professzort mert ő tudott információt a szarkofágról és elmondja, hogy egy kulcs kell hozzá. Leopold-nál egy bazi nagy templom szerűségben kell mászkálni ahol mindenfelé Steyr Aug-os kopasz állatok meg hunterek ólálkodtak. 😀 Majd egy barlangba és földrengéshez vezetett az egész. A végén meg jött Bach az inkvizitor aki felgyújtotta a Grout’s Mansion-t. 😀 Mondjuk nem csoda, hogy nem emlékszel ha kb. 8 éve nyomtad. Van olyan game amit két hét után el is lehet felejteni.

      Redemption ennyire jó lenne? De miért kapott elég szar értékeléseket anno? :I

      LaCroix valóban szórakoztató. Most volt, hogy a Sabbath betámadta a tornyot aztán végleg ki kellett őket irtani. A karakterem meg kérdi tőle, hogy Mit csináltál leköptél rájuk a torony tetejéről, vagy mire rágtak be ennyire. xD

      Kannibál csaj? Na annak utánanézek mert kimaradt nekem. Amúgy a plaguebearer-t nem találom downtown-ban ami a csatornába szökött. Átnéztem mindent de sehol semmi. : P

      ‘”Egyszer vissza fogok térni ehhez a játékhoz és végigviszem a patchekkel, mert tényleg piszokjó szerepjáték”

      Az ám. : D Szerintem nekem se elég belőle az egyszeri végigjátszás. Biztos ki fogom próbálni még más karakterekkel is. A Yuki féle küldetés meg itt van, párbeszédek nélkül, csak a harc.

      De bazz, én kb fél órát szenvedtem vele mire kinyírtam mert nem éppen harcos típus a karakterem.

      Kedvelés

      • siklara Says:

        Jah, láttam, megnéztem egy végigjátszás videót arról a részről, de nekem totál nem is volt ismerős, úgyhogy szerintem már nem mentem el odáig. 🙂

        Redemption vegyes kritikákat kapott? ÉNekem egy pozitív cikk rémlik valamelyik hazai PC újságból, nekem meg nagyon tetszett, max annyi felróható neki, hogy néha picit repetitív vagy kicsit hosszú volt némelyik helyszín.

        LaCroixnak én már a hülye mimikájától és kiakadásaitól szakadtam néha, rettentő szimpadias arc, de én imádom az ilyen karaktereket és simán kinézném belőle, hogy leköp a pórnépre. 😀

        A kannibál csaj ő: http://i.minus.com/iEUM8Ajd6WtKs.jpg
        Valahol a belvárosban van, de már nagyon nem emlékszem, kitől kaptam a questet és hogy jutottam el hozzá, de azt hiszem, valami pincehelyiségben volt.

        Anno én is legalább ötször nekifutottam, hogy kipróbáljam a különböző klánokat, csak aztán egyikkel sem értem a történet végére.
        Ez a Yukis harc elég szívás lehetett…

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Inkább a külföldi oldalakon láttam alacsony osztályzásokat.

        Ha a kannibálcsaj Downtown-ban van akkor lehet, hogy ő a plaguebearer akit nem találok. Dunno. :I

        LaCroix jó nagy fasz volt a végén. Azt képzeld el, hogy rámküldte a Blood Hunt-ot és egész Santa Monica tele volt vámpírokkal és el kellett menekülni. Aztán utána belátta a tévedését. 😀 … és hát meghalt.

        Yukis harc az volt. Ebben a videóban nem látszik, de ilyen jégtartályok voltak mindenhol és a hal mellett kellett kilőni őket, hogy megfagyjon és időt nyerjünk. AZtán vagy az volt, hogy Yuki halt meg vagy az, hogy én. És valahogy frenzy-vel össze tudtam hozni… de mondjuk nem full streght-es karakterrel elég nehezek az ilyen harcok.

        Szerintem lassan neki fogsz állni megint annyit írkálunk róla. : )

        Kedvelés

  5. hibikishingo Says:

    Gyere vissza msn-re! =O (ezért gáz hogy nem tudom a mobilod) Egyszer játszom pont online fps-t, akkor jössz. 😄 Fene egye, ne haragudj. =(
    Egyébként jó ez a cikk. A játékot ismerem, zseniális alkotás.

    Kedvelés

  6. siklara Says:

    Hm, most kicsit utánanéztem és pl. a gamespot tényleg elég szarul értékelte, pedig “forgettable characters and story” – LIES
    Az user score simán 8.0, nekik van igazuk. 😀 A harc tényleg elég repetitív néha, de azt nem értem, a helyszíneket miért marasztalják el, nekem azok voltak a legmaradandóbbak, csak némelyikből kicsit túl sok volt, mire a végére értem.

    A plaguebearerekből nem több volt? Arra nagyjából emlékszem, baromi jó (és elég hosszú) quest volt a végén egy totál kattant szektás pappal, aki folyton brothernek szólított, aztán szétlőtt shotgunnal, elég kemény bossfight volt. 😀
    Közben megtaláltam a kannibálcsajt is, Pishának hívták (lol) és a Necromantic quest során találkozhatsz vele.

    Ha ezt teljesíted, akkor adja neked az Occultish Personality questet, ami után jutalomként a véres butykost kaptam. 🙂 Ajánlom a Gamebanshee oldalt, ha esetleg nem használnád, nagyon jó a Bloodlines végigjátszásuk, és szerintem másodjára nyugodtan puskázz onnan, hogy ne maradjanak ki az ilyen jóságok.

    A Yukis harc továbbra se rémlik, de elég nagy szívás lehetett, ha még Yuki is meghalhatott közben, blee…

    Uhh, nem, ellenállok, most nem szabad, még nem… 😀

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Nah, nem hiszem el mi van ezzel a Necromantic questtel. Mikor mondja Pisa, hogy vigyem le neki a riporter csávót: visszamegyek hozzá és a csávó már nincs ott. De elviekben ott kéne lennie a business card-nak amit ottfelejtett. Ám olyan bugot kaptam, hogy a kártya sehol. 😛

      Még szerencse, hogy van a végigjátszás ami megmondja, hogy az apartman-ba futott az ember. Persze ha ott lesz egyáltalán ezek után…

      Kedvelés

      • siklara Says:

        Pfffftt… Nekem ez a bug kimaradt, de rossz… Nekem csak a tárgy nem működött, amit fizetségül kaptam. 😀

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Nekem működött a tárgy és nagyon cool 😀
        Viszont el kellett volna hoznom a Giovanni Mansion-ből egy könyvet Pisának….. és elfelejtettem megkeresni. Oda meg ugye nem lehet visszamenni. Szóval fail lett… úgyhogy inkább kinyírtam Pisát, legalább tűnjön el az aktív questek közül.

        Kedvelés

  7. Wagner Says:

    Igen gamespot adta rá a legkevesebbet kb, ha jól emlékszem olyan 6-t (most nem nézem meg) : ( ..

    Plaguebearer-ből volt egy a Jezebel, akit a hotelben kinyírtam és még egy van azt kéne megtalálni. Az lesz az akit mondasz, valami pap.

    Pisa… : ) Akkor ő az, mert olvastam róla Gamefaqs-on, hogy adja a Necromantic questet. Minden játékhoz a gf-en szoktam nézni segítséget amúgy. De meglesem a gamebanshee-n is meg ezt a videót is. Kösz a tippet.

    “de elég nagy szívás lehetett,”

    Igen és ha Yuki meghalt akkor semmit se kaptál a quest végén. 😀 De szinte az összes boss harc szívás volt még a blood guardian is a galériában. Meg talán a legnehezebb a chang brothers volt meg az utolsó a Ming Xiao szörny formája. :O
    Amúgy Ming Xiao ending nagyon lol. Beledobnak az óceánba a szarkofággal együtt és vége. xD

    Kedvelés

    • siklara Says:

      Ehh, Gamespot… Néha nagyon mellélőnek, sokszor túl szigorúak, máskor meg baromi elnézőek, sok pontszámukkal nem értek egyet. Most megnéztem, a DA2-re 8 pontot adtak, na ne már. 😀 Minden téren sokkal szarabb az első Vampire játéknál.

      Jezebelre emlékszem én is, a tupírfejű csaj, de a pap a real deal. 😀

      Na én meg a Gamefagsot nem igazán használom, csak ha néha kidobja a gugli. Most a napokban azt néztem ott meg, mit érdemes tápolni a Dead Spaceben, de mindenki mást írt. 😄

      Úúúú, utálom az olyan küldetéseket, amiben még egy NPC életére is oda kell figyelni a magadé mellett, mert az NPC-knek van egy olyan rossz szokása, hogy szeretik megöletni magukat.

      Rágugliztam a Ming Xiao szörnyre, hát én ennél akadtam el!! (mert nem működött a butykos és nem volt vérem) Lehetséges ez? Miért nem emlékszem a Society of Leopoldra? Pedig ez már tuti utána van…
      Bad end is baaaad… Van egyáltalán jó befejezés?

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        Gamespot igen sokszor mellélő. Kedvencem amikor a Strange Journey-re 6-ot adtak, Chrono Cross-ra meg 10 (TÍZET) -et….

        És jah, közben sikerült megcsinálni a plaguebearer-es questet. A brother könnyű volt. Utána még az enlighted-eknek a vezetőjét is meg kellett találni. Hypergyors, shotgunos vadállat volt. Nem volt a legkönnyebb boss…

        Igen sok NPC öngyilkos hajlamú, de szerencsére Ash pont nem olyan volt. 😀

        Érdekes, hogy SoL-ra nem emlékszel… pedig Ming Xiao szörny pl. a főellenség a LaCroix endingnél. De gondolom akkor azt se tudod már, hogy melyik útvonalat választottad anno. ?

        Vannak jó befejezések pl. a good Anarch ending az jó. De olyan is van, hogy senkihez nem csatlakozol és a magad útját járod. Az a lényeg, hogy Ming Xiao-t és LaCroix kinyírjad. 😀 Mert mindenképpen ők a köcsögök.

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

