Helyzet #15 (FPS, DQ, EO, EOB, Arx)

Na Hi! Egy hete nem tettem ki már semmi posztot.. Kedvem se volt, ötletem se, meg inkább gameltem. Hogy mivel? Hát elsősorban nosztalgiázás ment régi vágású FPS játékokkal. Egyik ilyen volt Quake 1 aminél meglepődtem, hogy  a hard mód mennyire durva. Második pályán két Shambler jön egyszerre stb.. LOOOÓL Egyébként még mindig azt mondom, hogy ez a legjobb része a sorozatnak, annak ellenére, hogy a vége felé kezdenek unalmasak lenni a pályák. Továbbá befejeztem a Scourge Of Armagon kiegészítő lemezt is ami lehet, hogy még faszább volt mint az eredeti. Új ellenfelek: robot skorpió, fegyveredet ellopó nyamvadék, sok sci-fi pálya, két új fegyver, normális final boss. BTW megemlítenék egy torrentet piratebay-en. Utimate Quake, 700 mega, összes hivatalos és nem hivatalos kiegészítő benne van és 4 különböző engine közül lehet választani. Ajánlom mindenkinek. E mellett ment nálam a Doom 2 is, amit végre ki tudtam vinni IDKFA, IDCLEV nélkül…! Szóval még mindig jó az ID-féle egyszerű, tömegpusztítós, kulcs és secret keresős játékmenet. Egyetlen probléma volt, hogy egy, másfél óra után hányingerem lett a Doom-tól, mintha hullámvasutaztam volna….nem tudom ez mitől van, de olyankor félre kellett tennem. 😀

Miután ezekhez hasonló FPS-t kerestem ami újabb is: Dodgers többszöri backloggery-s ajánlására nekiálltam a Return to Castle Wolfenstein-nek. Nagyon jó game, de olykor idegtépően nehéznek és unfairnek érzem. Először ez az érzés a bérgyilkosnős, templomos résznél jelentkezett. Majd most az erdős, lopakodós résznél szívok. Eddig ami nagyon tetszett benne az az első boss fight és úgy maga a kriptás rész volt. Leginkább a túlvilági hangulata miatt. De állítólag ilyesmi nem lesz benne több. 😦  Jó pont, hogy félig meddig a régi vonalat követi a játékmenet.

Továbbá kipróbáltuk a Quake 4-et. Amit ha egy szóban kéne értékelnem azt mondanám rá, hogy szar. Addig oké, hogy volt eddig három része a sorozatnak és egyiknek se volt köze a másikhoz. De játékmenetből, fegyverdizájnban, stílusban nagyon is hasonlítottak egymásra. Na most itt van nekünk ez a negyedik rész aminek ha nem tudnám a címet fogalmam nem lenne róla, hogy ez egy Quake. Mivel, hogy csapatos szart csináltak belőle. Olyan sci-fi Call Of Duty-t. Időhúzással, KÜLDETÉSEKKEL, nulla kihívással (mindenkit lelőnek helyetted kb), sok rail shooter-rel (ülsz a jármű tetején, végtelen tölténnyel szóród az ellent). Ezeknek mi köze van a Quake-hez? Követni kell a trendeket? Kit érdekel, miért nem csinálnak olyan FPS-t mint régen? Mert ha titkos helyeket, kincseket akarok kutatni akkor elő kell vennem a Wolf 3D-t. Mein Leben! 😛

Ennyit az FPS-ekről mára. Nemrég olvastam a hírt, hogy készül az Etrian Odyssey 4, méghozzá 3DS-re. Úgy néz, hogy szép lassan azért előkerülnek majd rá a jó játékok is. Talán egy 2-3 év múlva majd érdemes is lesz venni egyet. Persze ha kijön hozzá a törés. 🙂 A forrás: innen származik.

Másik projektem a Dragon quest 4, ami pont olyan magával ragadó mint a többi rész. Bár közel nincs annyira összetett rendszere mint a hatodiknak, de az a bizonyos varázs, a Toriyama dizájn és a meseszerű hangulat itt is meg van.. és már e miatt többet ér mint a Final Fantasy vagy Breath Of Fire. Itt is felfedezhetünk egy egész világot, tele problémákkal és megmenteni valóval. Az egyszerű harcrendszer pedig sokkal jobb mint real time csapkolódni (Tales of) vagy hosszú percekig GF-eket idézgetni (lásd FF8). A buzifejű karakterek hiányáról meg már nem is beszélve…

Bónusznak pedig íme két videó amiket nemrég sikerült rögzítenem:

EOB 2 Final Boss

és egy Arx WTF moment

Itt elkezdtem csapkodni Akbaa-t a warrior karakteremmel. Majd Akbaa begörcsölt, vagyis beállt a sarokba és úgy maradt. Mivel így elmúlt a kihívás ezért úgy gondoltam beidézem a powerful patkányt, hogy valamivel feldobjam a harcot. Ám a patkány helyett egy eddig sosem látott lény ugrott elő a kapuból.. ami hát elég erős. 3-4 varázslatot aktivál egyszerre (lightning projectile, magic missile, life drain, slow time) és pár ütésből elintézi a SZÉTPÁNCÉLOZOTT karaktert O_o A HP-ját pedig fent a sarokban írja a magát…

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

15 hozzászólás to “Helyzet #15 (FPS, DQ, EO, EOB, Arx)”

  1. zoltszalay Says:

    3DSt csak akkor ha kijön belőle egy kétanalógos változat, (mondjuk úgy mint a DS lite, tehát ugyanakkora kijelzők mellett kisebb gép).

    A törés meg nem tudni mikor lesz, elvileg minden kazettában külön DRM chip dolgozik, ami nem lenne gond, de régiózáras a cucc, és ha kijön egy új oudean 3dsre, csak japánban, akkor mi lesz? meg olyan sem lesz mint DSen a tales of innocence angolosítás.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Van már hozzá egy külön analóg tartozék amit rá lehet szerelni és akkor kettő lesz.

    Persze, hogy nem tudni mikor lesz törés, de majd csak megoldja valaki. Többi részét nem értem a kommentnek. 😀 DRM, oudean? Tales Of-val meg mi van?

    Kedvelés

  3. zoltszalay Says:

    Jah az, hogy sok olyan ds játék van, ami csak az usában / japánban jelent meg, de ugye a 3DS már régiózáras, és törés nélkül nem lehet majd ezekkel játszani. Ha meg is vesszük pl az EBayről, akkor sem fog elindulni a játék egy európai 3dsben (meg ha ez nem lenne az angolosítások is jók voltak dsen), ezért kéne nagyon a törés. Sajnos a 3DSben eléggé kemény(nek látszó) másolásvédelem van … de majdcsak megoldják.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Régiózáras az gáz.. max külföldről rendelsz 3DS-t, nem pedig itthon veszed. Elvileg ez megoldja. 🙂
      De igen, megvárjuk a törést. Olyan nincs, hogy valamit nem tudnak feltörni, csak idő kérdése. Addig is ott DSLite, tele minden jóval.

      Kedvelés

  4. Dodgers Says:

    Quake 1 és Doom 2 -> thumbs up. Nagyon régóta nem játszottam ezekkel, de még most is simán ott vannak a legjobb FPS-ek között, tényleg időtállóak. Kár hogy mostanára ez az FPS vonal eléggé kihalt, mert valahol pont ez a két játék képviseli azt a vonalat, amiről az FPS-nek manapság is szólnia kéne. Emiatt is lett szar szerintem is a Q4: hiába vannak egyedül kolbászolós részek is néha és nem mindig annyira feladatközpontú, de ahhoz túl sok mindent vett át a CoD-ból, hogy csak egy újabb tucatlövölde legyen.

    RtcW-nél örülök hogy a időnként túlzottan kiugró nehézség ellenére is tetszik, érdemes volt valamennyire akkor állandóan azt felhoznom példának szinte minden FPS-es témára. 😀

    Ha már EO4, készül 3DS-re egy FE epizód is, ami állítólag az FE8 szisztémájára fog épülni, szóval bossoknál hátha nem lesz olyan szivatós. 🙂

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Q1 akkor ha gondolod megkeresem azt a torrentet. Doom 2-vel is nyomulhatsz snowberry/Jdoom engine-nel lehet tolni egér+billentyűzet kombinációval, még ugrást is építettek bele. 😀

      “túl sok mindent vett át a CoD-ból, hogy csak egy újabb tucatlövölde legyen. ”

      Haha, akkor egyetértesz. 😀 Nem értem különben, nagyon nehéz feladat lett volna ha Q1-het hasonlót csinálnak? Lehet, hogy nem a Raven-re kellett volna bízniuk az egész játékot hanem American McGee-re meg Romero-ra.

      RtCW tetszik valamennyire, csak valahogy ezt az erdős szart éljem túl.

      “készül 3DS-re egy FE epizód is”

      Hát ez egy JÓ hír 😀 és ha megint kétfelé lehet fejleszteni akkor biztos nagyon fasza lesz ez is. De gondolom erről sincs még egy screenshot sem? Meg úgy tudom, hogy 3DS-re készülget Castlevania is.

      Kedvelés

      • Dodgers Says:

        “De gondolom erről sincs még egy screenshot sem?”

        Annyira sok screenshotot nem találtam, de ebben az Andrasangos cikkben van egy pár kép magából a gameplayből, meg egy bejelentés jellegű trailer is. Az alapján áprilisban már meg is fog jelenni Japánban, de hogy lesz-e belőle nyugato verzió az még persze kérdés.

        Kedvelés

  5. Péter Says:

    Amikor legelőször nekiültem, nekem se igazán tetszett a Quake 4, pont az említett okok miatt, de később adtam neki még egy esélyt, és szerencsére csak az eleje ilyen.

    A játék ott fog valójában beindulni, amikor Stroggá alakítanak (mármint majdnem) onnantól kezdve jóval több lesz az egyedül masírozós rész.

    Egyébként a Quake 4 a Quake 2 után játszódik közvetlenül, vagyis miután kiiktattad az első Makront, megindult az invázió a Stroggok bolygója ellen.

    RTCW jófajta, bár az említett erdős részen anno a hajam téptem és csak egy bugnak hála tudtam megcsinálni. Később lesz még egy ilyen lopakodós rész, de az már sokkal könnyebb, akkor egy faluban kell éjszaka masíroznod. Az undeadekkel fogsz még találkozni a vége felé, az utolsó pályákon.

    Ha kihívással teli FPS-t akarsz, neked is ajánlom az Iron Stormot. =)

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Iron Storm, kösz az ajánlást. De ez is valami katonáskodásnak néz ki, amiből általában nem kérek. RtcW-nek is az az előnye, hogy még átlépi ezt a határt.

      Quake 4 tudom, hogy a 2. után játszódik. 🙂 De sztem nem kérek belőle egy ideig most. Főleg az is idegesít benne, hogy az fps mutató 5 és 20 között mozog. 😛 Amúgy meg a Stroggok nem egy olyan nagy, komoly ötlet ami köré még egy részt kellett volna csinálniuk. Ráadásul minél komolyabban adják elő ezt a témát, minél jobban részletezik annál röhejesebb szerintem. Mármint milyen már ez, hogy ilyen gagyi történetet hoznak 2005-ben. Akkor inkább ne legyen sztori és csináljanak olyan játékmenetet mint 96-ban.

      De most érted, a 2-vel senki nem a sztori miatt játszott. Senkit sem érdekelt. A 4-ben meg a képedbe erőltetik amire nem is vagy kíváncsi.

      RtcW – remélem akkor nálam is lesz valami bug mert SZAR ez a pálya! :-I Másik lopakodós részt alig várom…

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Attól hogy katonás, érdemes kipróbálni, nem sok olyan FPS van, ami az 1. világháborút veszi alapul, illetve azt gondolja tovább. Esetleg kipróbálhatnád a Necrovisiont, csak azt már lehet nem bírná a géped.

        Stroggok nyilván nem a legeredetibb ellenségek a videojátékok történelmében, de nekem például a külső ábrázolásuk tetszett, illetve magát a Stroggos környezetet is jól megcsinálták, hogy a bázis fele fém, a másik fele meg szó szerint él, elég bizarr, morbid dolgokkal van tele. Így legalább a belső terek nem tűntek annyira egybefolyónak. =)

        Történettel az a nagy helyzet, hogy őszintén szólva nem sok olyan FPS-t tudnék mondani, ahol a történet túlmutatna egy B kategóriás akciófilmen, így kábé annyira is szoktam őket komolyan venni, viszont nem is ez miatt játszok FPS-el. =)

        A Quake egyértelműen azért ment illetve valószínűleg marad is ezen a Stroggos vonalon, mert másképp nem lenne esélye a mai viszonylatban fennmaradni.

        Én nézem a Q4 jó oldalát, vagyis hogy a HP nem regenscriptes, van armor, nincsenek végtelen tartalmú, azonnal maxra töltő lőszeresládák, se quicktime eventök, se fedezék rendszer, se semmi hasonló. Fejlődnek a fegyverek, mindent rommá kell lőni, meg néha ki/bekapcsolni ezt-azt.

        Mint ti, én is jobban kedvelem a klasszikus FPS elvet, ám bevallom őszintén, inkább azt a köztes állapotot szeretem, amit például az első Half-Life is képviselt. Vagyis amikor már elszakadtunk a kulcskártyáktól, és már számít az egér, hová lövünk, fegyver visszarúgás, guggolás, ugrás, stb, de még nem mentünk el a filmszerűség és az agyon scripteltség felé, mint amit elindított a CoD 2.

        Az erdős pálya ha nagyon nem megy, akkor cheateld be a /notarget-et, az kikapcsolja az AI-t. =D

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Hát akkor lehet a notarget lesz mert már megint fél órája szenvedek vele, de türelmem az nem sok maradt hozzá. 🙂

        Half Life valóban jó. Egyszer azt is végig kéne vinnem. Végig még sose mentem rajta.

        Necrovision-t ja valószínű nem bírná, de majd megnéze ma gépigényét.

        Kedvelés

  6. hibikishingo Says:

    Majd játszunk közösen quake-t ha végre egyszer találkozunk! Nekem továbbra is Pandemonium a kedvenc kiegem, az szörnyek és fegyverek tekintetében veri az armagont.
    Quake-ben átmentem a pályák nagy részén, viszont doomban van pár pálya, amit nem tudom hogy kell megcsinálni. Tudnál segíteni?
    Az egyik a második világ 5. pályája, Command center, még sosem jutottam rajta túl és jó lenne tudni hol van rajta a titkos kijárat a 9-s pályára, ami a kedvenc sima doomos pálya.
    És lol, a másik pálya meg a 3. világ 5. pályája. Unholy cathedral, szintén csak kóddal jutottam túl. Ha ezekről tudnál gameplay videókat gyártani megköszönném.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Írtam neked múltkor emesén, de lehet arra a címre amit nem is nézel. 🙂
      Pandemonium az egyáltalán hivatalos?
      Doom-ban nemrég mentem végig a 2. epizódon, szóval nagyon valószínű, hogy a command center is beleesett. Majd lehet csinálok akkor gameplay videót, bár múltkor mikor próbáltam akadva vette fel a camstudio ezt is..
      A harmadik epizódot meg nagyon régen vittem már végig. Most mikor utoljára próbáltam elfogyott még a töltényem is.. és mellé a türelmem. 😀

      Kedvelés

      • hibikishingo Says:

        A demója felkerült az egyik pc gurus cd-re, szóval lehetséges hogy hivatalos, bár wikipédián csak a Rogue és az Armagon szerepel mint official mission pack. Csak a szörnyekre emlékszem belőle: Az egyik egy mutáns csirke ami repül, a másik meg egy dark knight névre hallgató lovag, akinek olyan fegyvere van mint a villámszórónak.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Belenéztem és tényleg… elektromos knightok. 🙂
        Leírás szerint ez a harmadik kiegészítő, ám nem hivatalos.

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: