Baccano! FINISHED

A Baccano! egy maffiatörténet, misztikummal, akcióval, horrorral és komédiával. Nagyon jól keveri a műfajokat a húsz perces epizódokon belül. A cselekmény több szálon fut amit több karakter szemszögéből ismerünk majd meg.De mindezt nem kronologikus sorrendben láthatjuk, hanem Tarantino-szerűen feldarabolva, úgy elrendezve, hogy a legfontosabb (akár múltbéli) események a széria végére teljesedjenek ki. Egy epizód háromféle időben is játszódhat és sokszor előjönnek majd a “szóval az történt” pillanatok. A sorozat középpontjában egy véres vonatrablás áll, de annak következményeit és kétszáz évvel visszamenőleg az előzményeit is meg fogjuk ismerni ha végignézzük a 16 részt. Ez pedig nem lesz probléma senkinek sem hiszen könnyen lehet haladni a sorozattal mert nagyon pörgős a cselekmény és minden részben van annyi WTF moment, hogy továbbnyomjuk a következő epizódra. A Baccano! talán a karaktereiben volt a legjobb. Csak egyet tudnék mondani aki irritáló volt a csavarkulcsos idióta akit a vége felé hoztak be, teljesen fölöslegesnek éreztem. Meg ne már, hogy egy szerszámmal krátereket verjen a betonba, ez azért még itt is túlzás. A többi szereplő viszont mind emlékezetes lehet valamiért. Ott van pl. Jacuzzi: az elején szakadunk a reakcióin, hogy tök hétköznapi dolgokon teljesen bepánikol, mindig sír, majd végül mégis összeszedi magát. Vagy ott van Russo, akit a vonat fő gonoszának is lehetne mondani. A maga egyszerűségével együtt nagyon szórakoztató, elmebeteg karakter. De a legpoénosabbak Isaac és Miria, a rablópáros akik mindenhol ott voltak, de meg merem kockáztatni, hogy fel se tudták fogni mi történik körülöttük. Elég csak a 13. rész végére gondolni. xD Na és ki tudná elfelejteni Vinót? Mikor ő hozta a legnagyobb fordulatot.. Ne is menjünk bele mert akármit írnék az spoiler lenne és arra sokan allergiásak. Azt még hozzátenném, hogy a zene és a mozgás mennyire jó volt. Bár az utóbbi nem mindig, talán csak úgy 95 százalékban.😀

Hogy valami negatívum is legyen: az ending, mert egyszer sem tudtam végignézni, valahogy nem illett a képbe. Másik dolog, hogy a sorozat elég lezártnak tűnt a 13. résznél. Ugyan volt egy pici hiányérzet, de nem vészes. Aztán kellett csinálniuk hozzá még három részt, hogy jobban kifejtsék a dolgokat. De ezeket már kicsit unalmasnak és néhol erőltetettnek éreztem, hiányzott belőlük a 13 részre jellemző pörgés. Plussz ekkor hozták be a csavarkulcsos idiótát aki öt másodperc alatt szétszerel egy autót a levegőben mint valami Looney Tunes karakter. Mindent összevetve szórakoztató sorozat volt, nem tévedett az a sok blogger akik annak idején csak jót írtak róla. Ja pontozás? Legyen 8.5/10.

Címkék: , , , ,

7 hozzászólás to “Baccano! FINISHED”

  1. Skydragon Says:

    Háááát én is elkezdtem a múlthéten valamikor a sok blogger ajánlása miatt, de kövezzetek meg, nekem nem ‘gyütt be.
    A sokat emlegetett ‘tarantínós visszaemlékezés’, tipikusan japános, tehát mutassuk meg 3.247.766x is, hogy mi történt előtte-utána, közben a szomszéd uborkaárus néni wc-jében, a jelenetek csapongóak, nem tudok figyelni arra a temérdek , végletes(en sztereotip+fölösleges), retardált szereplőre, akik néhol szimplán hülyébbek mint Patrik a spongyabobból…
    Ejj, sry elszalad velem a ló, tehát lényeg a lényeg, hogy én kb az 5-6. rész után hanyagoltam a dolgot, bocs skacok, ja és természetesen [no offense] az én szerkentyűmben lehet a hiba. :]

    Kedvelés

  2. Leara Says:

    Anno úgy kezdtem el nézni ezt a sorozatot, hogy fogalmam sem volt arról, hogy miről szól… csak tetszettek róla a képek, meg láttam, hogy az 1930-as években (is) játszódik😀. Persze az első rész után csak néztem ki a fejemből, hogy most mi is van, de már akkor megfogott a hangulata és kb. két nap alatt végig is néztem. Nekem az OVA-k ugyanúgy bejöttek, bár ez valószínűleg a sok Vino&Chane jelenetnek köszönhető, mert a sorozatban ők lettek a kedvenceim. Szívesen megnéznék belőle egy második évadot, mert a novel érdekesnek tűnik… de hátha majd egyszer sikerül azokat is elolvasnom😀.
    Grahamet meg bírtam, már csak Sugita Tomokazu miatt is :D… meg Narita Ryohgonál én már semmilyen karakteren nem lepődöm meg😀.

    Kedvelés

  3. Wagner Says:

    Nekem se volt sok fogalmam. Csak akartam nézni valami rövidet, aztán pont ez jutott eszembe, hogy anno sok jót olvastam róla. Nekem is fura volt az első rész összevisszasága, hogy ez most mi akar lenni. De így is érdekesnek tűnt leginkább Firo meg a lerobbantott fejű kölyök miatt.😀

    Második évadot? Nem tudom milyen a regény, de sztem fölösleges lenne ezt folytatni. Bár ahogy Carol a végén mondta lehet azért nincs befejezve a sztori, hogy később lehessen folytatni. : )

    Grahammal az volt a probléma, hogy az erejére nincs semmilyen magyarázat, az 5 perces monológjai meg tök idegesítőek.

    Kedvelés

    • Leara Says:

      Igen, az animét nagyon jól lezárták így, csak olvastam azóta spoilereket a novelből és vannak benne olyan dolgok, amiket szívesen megnéznék (pl. hogy Ladd és Firo együtt ülnek a börtönben :D). Mondjuk nem hiszem, hogy annyira sikeres lett volna, hogy csináljanak második évadot… a Durarara!!-nak úgy tudom nagyobb volt a nézettsége és a DVD eladása.

      Kedvelés

  4. Péter Says:

    Évek óta mondják nekem is, hogy nézzem végig ezt meg a Durarara-t, de eddig még valahogy nem tudtam rávenni magam.

    Tarantino stílusra amúgy se vagyok vevő. =)

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

