Devil Survivor 2

A Devil Survivor visszatér egy új világgal, új sztorival, de változatlan játékmenettel. Vártam ezt a játékot hiszen nagyon jóra sikeredett az első része. Vajon megérte e a várakozás és érdemes volt e folytatást csinálni ennek a hibrid SRPG-nek? A tovább gomb után megtudhatjátok.

Sztori

Szokás szerint Tokióban járunk. Elnevezzük a néma protagonistát és be is kapcsolódunk a történetbe. A hős hazafelé tart két társával miután megírták a vizsgateszteket. Tudomást szereznek egy weboldalról ami bizonyos személyek jövőben történő elhalálozásáról mutat előrejelzéseket. Majd a metrómegállóban földrengés zavarja meg a fiatalokat. Rengetegen meghalnak. Megtapasztalják, hogy a felszínen sem rózsásabb a helyzet. Ott is földrengések, halottak, káosz.. szép lassan kialakul a Shin Megami Tensei-re jellemző kaotikus, poszt-apokaliptikus világ. Természetesen a jó öreg démonok is előkerülnek.

Hőseink csatlakoznak a JP’s nevű titkos szervezethez mely generációk óta működik Japánban. A JP’s tagjai a naponta megjelenő Septentrionok ellen harcolnak. Ezek nem démonok, a démonok is tartanak tőlük. Egy az egyben úgy néznek ki mintha a Neon Genesis Evangelion-ból léptek volna ki.. és mellesleg baromi erős bossok. Csakhogy nem ez lesz a főszereplők egyetlen gondja. Ügyelniük kell a weboldal előrejelzéseire is, hogy a társaik ne haljanak meg. Valamint gondolkodniuk kell azon, hogy milyen rendszeren alapuló világot hozzanak létre a káoszból. Talán ez a legnehezebb feladat hiszen a JP’s-en belül szinte minden karakternek eltérő véleménye van a dolgokról. A sztori eleinte nagyban hasonlít az első rész történetére, megkeverve egy kis P4-es Midnight Chanel-lel, de végül mégis máshogy sül el. Ezúttal kevésbé bibliai, szerintem érdekesebb és a párhuzamos világos magyarázattal úgy gondolom, hogy választ kapunk a Megaten timeline-okkal kapcsolatos kérdésekre is.

Gameplay

A gameplay mit sem változott. UGYANAZ. Baj, hogy ugyanolyan? Nem hinném. Egy Megaten játéknál sosem baj. Sőt még több ugyanilyen kéne. Na szóval megint adott a menürendszeres közlekedés. Helyszínek, események között válogathatunk, hogy hová kívánunk menni. Minden esemény lezavarása fél órát vesz igénybe (kivéve a Free Battle-ök).. És egy hetünk, vagyis valamivel több: 8 napunk van a játék rejtélyeinek megoldására.

A harcnál sem változott semmi. Ugyanaz a hibrid SRPG és RPG rendszer. Harcnál több csapatot irányítunk a csatamezőn. Minden csapatnak három tagja van: egy ember és két démon.. És le kell győznünk a túlerőben lévő démoni hordákat. Ha megtámadunk egy csapatot akkor ugrik be a skirmish rész, ami körökre osztott harc, FPS nézetben. Jól ki kell használni az ellenfél gyengeségeit (ahogy minden SMT-ben) mert akkor extra köröket kapunk és hatékonyabban intézhetjük el az ellent. Természetesen ezúttal is rengeteg, szabadon választható skill (képesség) fog állni a rendelkezésünkre, ezeket más démonoktól lophatjuk el.

A démon fusion rendszer is visszatér. A skillek továbbra is örökíthetőek és szabadon választhatunk, hogy melyiket akarjuk továbbvinni az új démonokba. Maga a rendszer továbbra is felhasználóbarát, külön menüben nézhetjük meg, hogy melyik démon elkészítéséhez mik kellenek stb. DE itt jön a képbe egy kis újítás: az “Add on” rendszer. Különböző skill set-eket gyűjthetünk be a harcok során amik később felhasználhatóak fusion-nél. Ezek akkor hasznosak ha az adott démonnak éppen nem lennének túl jól skill-jei, ilyenkor feldobhatjuk valami plusszal, hogy használhatóbb legyen.

A másik újítás a Persona 3-4 Social Link System-éhez hasonló Rank Rendszer. Ami annyit jelent, hogy a karakterekkel eltöltött idő növelheti az adott karakter rangját. Ez azt szimbolizálja, hogy az adott szereplő mennyire áll közel a főhőshöz. A maximum szint az ötös és minden szintlépéskor valamilyen bónuszt kapunk. Például új fusion nyílik meg, valamilyen erősséget kap a kari vagy SDTP-t kap. Az utóbbi azt jelenti, hogy csata közben küldhetnek egymásnak démonokat, messziről. Szóval mondanom sem kell, hogy erre érdemes lesz odafigyelni hiszen nagyon hasznos újítás. De még csak nem is olyan időigényes és nehézkes mint a Personában az SLS és egyáltalán nem megyünk át dating sim-be sem ezalatt. Szóval én ezt preferálom a P-vel szemben.

Tálalás

Semmi sem változott itt sem. A démonok artwork-jei ugyanúgy Kazuma Kaneko régi (SMT 1-es és 2-es) rajzaiból állnak amik nagyon jól mennek az új stílusú mangás, karakterportrékhoz. A karakterportrék ugyanazt a stílust követik mint a DS 1-ben (antigravitációs mellek). Először furcsán hatnak ezek a full mangás képek egy Megaten játékban, de meg lehet szokni. Meg hát biztos ez kell egy új, fiatalos japáni RPG-hez. A zenével nincs semmi probléma, elég jó, sőt. Tartalmaz epic számokat mint például a Fiend battle theme-nek keresztelt zeneszám. De olykor azt vettem észre, hogy a DS 2 kikapcsolása után a Ds 1-nek a zenéi mennek a fejemben. Gondolom ez nem véletlen, ezek szerint az első rész muzsikája sokkalta emlékezetesebb maradt számomra.

Azt is érdemes megemlíteni, hogy a játék több háromdés elemet tartalmaz mint elődje. Természetesen az átvezetőknél.. és már lesznek teljesen animált bejátszások is, egy-egy boss után.

Negatívum

Bizony ebből is akad egy kevés: ami nem más mint a kiegyensúlyozatlan nehézségi szint a gameplay során. Ez leginkább a bossokra jellemző mert legtöbbször egy adagnyi tök könnyű harc után vágják be őket és bizony nagyon szopatósak. Nem egyszer fog előfordulni, hogy az adott boss 10 szinttel nagyobb mint te és a skilljeik, módszereik nagyon szemetek tudnak lenni. Szóval egynéhány boss igencsak cheap. De ezeket nem akarom most részletezni, backloggery-n egyszer már leírtam. A lényeg, hogy a játékos a plafonon lesz, elég sokszor. De az Ai is nagyon frusztráló tud lenni mert az ellenfél direkt ugyanazt a démont támadja minden egységével, szóval általában kiszemelnek egyet, a leggyengébbet vagy a gyógyítót. De az sem ritka, hogy átlag csapatok likvidálják a főhőst és egész bandáját tök nyugodtan. A gép nem lesz rest kihasználni a képességeit. Szóval nem egy könnyű játék, szerintem nehézségben, szívatásban bőven felülmúlja az első részt.

A főboss előtti tápolás például elég kínszenvedős. Hiszen maga a főboss 75-ös szint körül mozog. Te úgy tízzel kisebb vagy és csak 50 és 56-os szintű démonokat tudsz ölni Free Battle-ben. Mondanom sem kell, hogy így a fejlődés baromi lassan halad. Négy csapat helyett egyedül csak a főszereplő csapatát vittem, tehát EGYET.. és még így is háromszor lemerült a DS mire öt szintet húztam rajta. Ha négy csapatot vittem volna meg is őszültem volna, komolyan.

Végszó

A szavatosságról annyit, hogy háromféle úton haladhatunk (neutral, law, chaos). Ezekből többféle befejezés nyílik majd meg, mindent a döntéseink befolyásolnak, ahogy lenni szokott. Úgy találtam, hogy a LAW-os világnézetek a leggonoszabbak megint, szóval azt direkt elkerültem szokás szerint. Szóval ezek a befejezések, útvonalak megint sokat dobnak az újrajátszhatóságon.. és akkor még ott van a végtelenségig customizálható démon rendszer és a New Game plussz lehetőségek.

Mindent összevetve egy nagyon jó folytatást kaptunk. Egyáltalán nem baj, hogy tök ugyanúgy működik mint az elődje. Az apró újítások dobnak valamit az amúgy is deep és szórakoztató játékmeneten. De a nehézség változásának elcseszett adagolásával kicsit elvették a kedvemet, főleg az utolsó kép napon.. Yamato Hotsuin, hogy rohadnál meg >__<

Értékelés: 8/10

Címkék: , , , , , , , , , , , , , ,

3 hozzászólás to “Devil Survivor 2”

  1. Skydragon Says:

    Pár napja végeztem az első résszel (ami btw nagyon szórakoztató volt), most kezdtem bele a 2be és azzal nincs is problémám, hogy a játékmenet nem változott, de hogy egyelőre a történet sem az kicsit b@ssza a csőröm (hogy finoman/nőiesen fogalmazzak). 😀
    Egyébként én borító alapján, meg voltam győződve róla, hogy az első rész folytatása lesz, mert a főhős szinte ugyanúgy néz ki, annyi eltéréssel, hogy olyan, mintha reggel nem fésülködött volna meg (+ a társak is az előző rész átfazonírozott változatai és ha nagyon folytatni akarnám, akkor még a ‘szoldzserek’ nagyrésze is, hümpf). :/

    Most viszont poénból el fogom bohóckodni a válaszopciókat többnyire mármint ilyen kérdéseknél hogy “Jaj de fáradt vagyok…”
    Opciók: -Megálljunk?
    -Mennyünk máááááár!
    -Vihetlek a hátamon? [pipa] :]

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Örülök neki, hogy ismerkedsz az SMT-vel.. és még tetszik is. 😀 Na fene.
    A történet eleinte tök ugyanolyannak tűnik, ez kicsit engem is zavart. De ahogy haladsz előre majd jobb lesz a helyzet és el tudod különíteni a karaktereket az első részbeli “alteregóiktól”. Főleg ha nem az alap kettővel fogsz menni mert Yuzu=Io, Atsuro=Daishi.. 😛 De ettől függetlenül szerintem jobb mint az első mert több játszható kari közül válogathatsz. De vigyázz mert sokkal nehezebb is… :S

    Az elején én is elpoénkodtam a válaszokat, direkt a hülyeségre mentem stb.. (vihetlek a hátamon nekem is megvolt xd) de aztán idővel ráálltam a jobb válaszokra mert jelentősége lesz már csak a Rank Rendszer miatt is.

    “borító alapján, meg voltam győződve róla, hogy az első rész folytatása lesz”

    Valóban hasonlít a főszereplő, de én biztos voltam benne, hogy nem lesz szó folytatásról. Gondolj bele: kétszer kipusztul Tokió egymás után, elég érdekes lenne. Alternatív világra számítottam és be is jött a tipp.

    Kedvelés

  3. Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok? « Wagner's hideout Says:

    […] Devil Survivor: 9/10 Ismertető: itt. Shin Megami Tensei: Devil Survivor 2: 8/10 Ismertető: itt Disgaea: 7/10 Ismertető: itt. Fire Emblem Shadow Dragon: 8/10 Ismertető: itt. Advance Wars Dual […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: