Animeajánló: Redline – avagy Flúgos Futam japán módra

Sztori

A távoli jövőben járunk ahol a hagyományos autókat már felváltották a levegőben közlekedő járművek. Ám vannak akik leragadtak a régi vágású, robbanómotoros autóknál. A történet főszereplője az Elvis frizurás, retro ember “Sweet” JP pont az ilyen karakterek közé tartozik. Ráadásul ő az egyik leghíresebb versenyző és a Redline-ra való bejutásra pályázik, de előbb meg kell nyernie a Yellowline futamot. De sajnos szerelő barátja Frisbee a maffiának dolgozik és folyton beszívatja JP-t, méghozzá olyan formában, hogy a célvonal előtt távirányítással felrobbantja az autó motorját.. így JP nem tud nyerni. Így történik ez a Yellowline alatt és JP helyett Sonoshee McLaren lesz a befutó. Úgy néz ki, hogy JP elbúcsúzhat a Redline-tól majd kiderül, hogy a nagy futam a Roboworld bolygón lesz megrendezve. Ez egy kiborgok által uralt bolygó aminek a vezetői nagyon utálják az autóversenyt, mellesleg éppen egy Funky Boy nevű biológiai fegyvert rejtegetnek. Mivel nem akarják, hogy ez kitudódjon úgy döntenek, hogy a Redline pályáját csatatérré változtatják és levadásznak mindenkit aki arra jár. Két békésebb versenyző beijed ettől és visszavonul, így JP bekerül az üres helyre és ő természetesen él a lehetőséggel. Segítségére lesz Frisbee a szerelő (aki közben ellene dolgozik) és az alkatrészbeszerző, piás, négykezű öregember.

Karakterek

A többi versenyző is mind mind egyéniség, nem csak JP kiemelkedő. Ott van nekünk az ambiciózus Sonoshee, egy machine geek lány, akit kezdetben semmi más nem érdekel minthogy megnyerje a Redline-t és gyerekkorától erre gyúr. Vagy Machine Head: a hatalmas méretű, gépesített ember aki 20 éve mindig nyer. Sikere abban rejlik, hogy egybeolvad a járművével. De a Trava: Fist Planet két főszereplője is visszatér: Trava és Shinkai a comedy duó. Még lesz három duó: Boiboi és Bosbos, ők a popsztárok akik mellesleg rózsaszín mechává alakuló járgányt vezetnek. Másik duó a két japán idióta egy fura, pedálozható járművel (Blueline nyertesei).. a harmadik pedig Lynchman és Johny Boya, két epic fejvadász. De a gorillaszerű, violent cop is menő figura lett. Egyébként a versenyzők közül egyedül JP az aki nem használ fegyvereket, innen kapta a rajongóktól a “Sweet” becenevet. Neki van egy “én igazi versenyző vagyok” filozófiája, míg a többiek Caramgeddon és Twisted Metal módra lövik egymást rakétával és mindenféle bizbasszal. 🙂

Tálalás

Koike Takeshi és Ishii Katsuhito közös munkájáról van szó, ezért olyan egyedi a filmnek a megjelenése. Ők felelősek a Trava: Fist Planet elkészítéséért is, innen a megegyező dizájn és a stílus, valamint a visszatérő szereplők. Az animáció első osztályú szerintem, egy animéhez képest. Bár lehet, hogy nem egy Akira, de így is csak kapkodni fogjuk a fejünket ha követni akarjuk a rengeteg mozgalmas jelenetet. Meg hát csupa kézzel rajzolt jelenet is van itt ám.. Plussz az éles, rikító színek használata is sokat ad a hangulathoz. Az OST is jó lett, bár külön meghallgatva nem nagy eresztés, de a film alatt nagyon is jól passzol a jelenetekhez.

Végszó

Nem csak sci-fi vagy autóverseny rajongóknak szól. Én pl. nem vagyok oda a versenyzős cuccokért de ez kivételesen nagyon bejött. Igazi minőségi munka ami kicsit elüt a mai anime ipar felhozatalától. Ugyan a történet nem merül filozófiai mélységekbe, de nem is ez a lényege. Pörgős akciózás és a versenyzés, super awesome látványvilággal, szórakoztató karakterekkel. Mindezt persze megfűszerezi egy kis gore, ami persze nem baj.. Én azt mondom nyugodtan készíthetne valami hosszabb sorozatot ez a két ürge, olyan jól mutatna a mai tucat alkotások között. De tényleg, mindet rizsát félretéve: csak ajánlani tudom a Redline-t. Néhány motivációs videó:

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , ,

23 hozzászólás to “Animeajánló: Redline – avagy Flúgos Futam japán módra”

  1. BenyoBoy Says:

    Egy jó ideje tervezem, szerintem a héten be is pótlom. Már csak a puszta grafika miatt is érdekel. 😀

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Jól teszed mert kurva jó, már csak a grafika miatt is megéri megnézni. 🙂

    Kedvelés

  3. Dodgers Says:

    Még anno egy pár évvel ezelőtt olvastam erről egy ismertetőt, de akkor valamiért nem keltette fel a figyelmem annyira hogy bele is nézzek. Utólag viszont lehet meggondolom magam és mégis megnézem, már csak azért is mert ilyen minőségű animációt ritkán látni. 🙂

    Kedvelés

  4. BenyoBoy Says:

    Megnéztem. 10 pont, hamarosan saját bejegyzéssel. 😀

    Kedvelés

  5. Péter Says:

    Nem hallottam még erről, de mindenképp nézős lesz. =D

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Dodgers
    A feltételes módból ítélve még mindig azt gondoldolom, hogy nem vagy eléggé meggyőzve. 😀
    Benyo
    Nekem is megfordult a fejemben a 10 pont, de mivel nem vagyok híve a 10/10-es értékeléseknek ezért inkább nem is pontoztam. xD Bejegyzést várom.. Először én olyan posztot akartam írni ami végig benyomott Caps Lock-kal lett volna írva fanboi kirohanós stílusban, de aztán maradtam egy sima ajánlónám. : )
    Péter
    Én is csak pár napja tudtam meg, hogy létezik. De ilyenből kéne több és akkor nem utálnám a jelenlegi anime ipart.

    Kedvelés

    • BenyoBoy Says:

      Én is attól félek, hogy nagyon átmegyek őrjöngő, habzó szájű módba, de azért igyekszem. 😀

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        LOOL 😀
        Mondjuk lehet emiatt vártam a posztírással egy napot, hogy elmúljon a movie hatása. xD

        Kedvelés

      • BenyoBoy Says:

        Hát, én tegnap hajnalban néztem meg először.
        Meg másodszorra is. 😀
        Olyan szintű vizuális orgia és adrenalin löketet adott, hogy hű bazmeg. Ami hatalmas pozitívum volt, azok a hangok, a robbanások, motorzajok annyira autentikusak voltak, hogy… ááá ilyet még azelőtt sose tapasztaltam. A Funky Boy kiiktatása meg az animetörténelem legepikusabb robbanása. Az a csattanás a második lökéshullámnál, délelőtt már nem fejhallgatón, hanem mélynyomón vagy tízszer megnéztem csak azt. 😀 Most az OST dübörög (CTRL+C, CTRL+V a vélemnyed e tekintetben) és erősen gondolkozok, hogy beszerzem a blu-ray verziót, hamár van lejátszóm, jó lenne kihasználni. Na, azon durva lesz.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Jól mondod itt a vizuális orgiát meg a többi dolgot, ezeket még nyugodtan beleírhattam volna, de már mind1, majd legközelebb. 🙂
        A Funky Boy kiiktatása..hát epicebb robbanás most nekem se jut eszembe annál, de aztán lehet, hogy van. Nekem is vannak kedvenc jeleneteim amiket még most is visszanézek pl amikor benyomják a stealight-ot, Traváék bunyója meg Lynchman-ék kisfilmje. : D De végülis az egész film rohadt epic, minden képkockája..

        De akad még ilyen durva cucc, a Running Man a neotokyo-ból, ha még nem láttátok: http://www.youtube.com/watch?v=IaIM4OOZB_A

        Kedvelés

    • Dodgers Says:

      A feltételes módból ítélve még mindig azt gondoldolom, hogy nem vagy eléggé meggyőzve. 😀

      Erről nem mondanám hogy szó lenne mert egyszer meg akarom nézni mindenképp, csak sorozatot valamiért könnyebben tudok nézni mint filmet. 🙂 Mostanában meg amúgy is eléggé ráfüggtem az OP-re, szóval az se segít sokat ilyen téren.

      Kedvelés

      • Wagner Says:

        “Sorozatot valamiért könnyebben tudok nézni mint filmet.”

        Ezzel én is így szoktam lenni általában. 🙂

        “eléggé ráfüggtem az OP-re”

        *thumbsup

        Kedvelés

  7. Péter Says:

    “Én is csak pár napja tudtam meg, hogy létezik. De ilyenből kéne több és akkor nem utálnám a jelenlegi anime ipart.” -> Nos ezzel kábé én is így vagyok. Utoljára a modern animék közül a PaSwG volt az, amire azt mondtam, hogy úgy minden szempontból megállta a helyét (grafika, OST, humor, koncepció, stb).

    Bár kérdés, Gainaxék mit hoznak ki az új animéjükből, a Medaka Box-ból? Ha lesz benne annyi baromság, amennyit elvárok tőlük, akkor lehet még idén lesz is mi elé leülni. =D

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Medaka Box.. nos az egy dolog, hogy a Gainax dolgozza fel. ÚGy tudom, hogy az MB egy sima Shounen JUMP-os manga.. úgyhogy szerintem közelébe nem fog érni FLCL-nek, EVÁnak vagy akár a Panty-nek. Azok originálok voltak legalább. Nekem bőven elég volt belőle egy rész, iskolai élet, weaboo zene, irritáló karakterek, who cares.. semmi újdonság nincs benne, ráadásul 50 részesre akarják nyúzni.

      Most indul majd pénteken a CB rendezőjének új sorozata, azt’ az jó lesz ha már új animét kell nézni. 🙂

      Kedvelés

  8. Leara Says:

    Á, meg kéne már ezt is nézni :D. A grafikája már képek alapján is bejön :).

    Kedvelés

  9. Skydragon Says:

    Azért a Mad house (néhány kivételtől eltekintve) elég nívós cuccokat szokott kiadni a kezéből, úgyhogy örömmel nézek elébe ennek is. 😛 :]]]

    Kedvelés

  10. Wagner Says:

    Így igaz! Madhouse-t szeressük. 🙂

    Egyébként ha tudtok még ilyen jó moviekat akkor szóljatok nyugodtan.

    Kedvelés

  11. Redline (2009) « Peter's Blog Says:

    […] flúgos vonal, amire eddig nem nagyon láttam példát, egészen mostanáig. Nemrég ismertem meg Wagner blogján ezt az anime mozit, ami nekem eddig ugyan kimaradt az életemből, de nyugodtan fogalmazhatunk […]

    Kedvelés

  12. Kvakond Says:

    Jól leírtad, tényleg baromi jó film. Nekem is a flúgos futam ugrott be

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

