2 új anime, eddig

Sakamichi no Apollon (2 rész után)

Jó lenne neki valami angol cím mert ezt kimondani is szörnyű. Az opening zennéje nem az a tipikus, kibírhatatlan Jpop mint a Medaka Box-nál, de a nő a hangja még így is kellemetlen szerintem.

A történet főszereplője egy transfer student, olyan lúzerféle akire rájön a hányinger ha váratlan események történnek vele. Ilyenkor egy megoldás van: fel kell mennie a tetőre és ott jobban lesz. Ám a tetőhöz vezető ajtónak a kulcsa a helyei kemény gyereknél van akivel főszereplőnk egy gay kézfogás közben megismerkedik miután lerántja róla paplant! Mert a kemény gyerek ott alukált a folyosón. Némi bunyó után megjelenik az osztályzseni, avagy az ügyeletes nyávogó hangú csaj aki mindenkinek a jó barátja. Az új gyerek és a kemény gyerek ellógnak óráról, hogy szarrá ázzanak a tetőn és ez akkora élmény számukra, hogy mindjárt közelebb kerülnek egymáshoz. Ám szerencsére nem gay módon mert az új gyerek szerelmes lesz a nyávogó hangú csajba. Suli után az új gyerek és a csaj elmennek a csaj apjának a lemezboltjába ahol klasszikus zenét akarnak venni ám az új gyerek meglátja a kemény gyereket a pincében amint jazz-t dobol és ettől ő majdhogynem elélvezett állapotba kerül. Ennek hatására úgy dönt, hogy végül nem klasszikus zenét fog venni hanem jazz-t.

A második rész elején iskolába menet elkapják az új gyereket (korábban elfelejtettem említeni, hogy ő amúgy zongorázik) a kötekedő iskolások. De szerencsére a csaj és a kemény gyerek (már eszembe jutott, hogy Sentaro a neve) időben közbelépnek és megmentik a főszereplőt. Ezután mindhárman a lemezboltban kötnek ki ahová megérkezik Junichi-kun, a menő gyerek aki rögtön neki is áll trombitán játszani. Sentaro beül a dobok mögé, a csaj apja bőgőzik, az új gyerek pedig ha már ott van akkor bekapcsolódik a zongorával. Így jammelnek egy tök jót és mellesleg az animáció minősége is feljavul ilyenkor. Ekkor vettem észre, hogy már 12 perc elment a részbőlO_o pedig olyan volt mintha 5 perc lett volna. Ezután sajnos semmi extra nem volt. A csaj és Sentaro misére mentek: kiderült, hogy “Ri-ccsán iz ö Kriszccsán” majd elmentek úszni ahol Sentaro egészben bekapott egy jégkrémet. Közben folyton el van pirulva mindenki, kivétel Sentarót. Az új gyerek pedig bemutatja hogyan lehet 5 fps-sel, oldalazva úszni. Az idillikus jelenetek után belebotlanak négy retardáltba akik meg akarnak erőszakolni egy lányt. Ám Sentaro neve hallatára már el is futnak, majd a kemény gyerekünk azonnal bele is szeret az új szereplőbe. Szóval van itt nekünk egy szerelmi sokszögünk a második rész végére:

Vélemény: Watanabe-tól azért többet vártam, valami akciódúsabbat. De hát istenem nem ő írta a sztorit, egy josei mangát dolgoznak fel. Szóval eddig nekem úgy tűnik, hogy too much slice of life, too much romance… túl hétköznapi és túl földhözragadt azokhoz az animékhez képest amiket Watanabe rendezett eddig. De amúgy semmi probléma nincsen vele csak nem mindenkinek fog bejönni. A zenélős részek eddig tetszetősek voltak, ha másért nem is hát azért még nézni fogom.

Lupin III – The Woman Named Mine Fujiko (3 rész után)

Az eredetit nem ismerem de tudom, hogy nagy klasszikusról van szó. Miért kezdtem el ezt az új sorozatot, fogalmam nincs. Talán mert első ránézésre tetszett a grafikája, az a stílus ami a mai animék között már szinte gyöngyszemnek számít. A karakterdizájn pont olyan mintha a 70-es években készült volna, az árnyékolásoknál meg direkt bennhagytak ilyen ceruzasatírozásszerű vonalakat, amitől még inkább régiesebb lesz az összhatás. De ez még nem elég ahhoz, hogy lenyűgözzön a sorozat mert komolyan mondom sokszor rondának meg kidolgozatlannak tűnik. A zenei aláfestések viszont nagyon passzolnak a tolvajos, gengszteres témához. A minimális animációval és az eddigi sztorival viszont nem vagyok kibékülve.. mert rengeteg az állókép ezekben a húsz percekben (kb több mint egy átlag One Piece részben) és a cselekmény is sokszor marha unalmas volt számomra. Bár lehet, hogy mindez csak a Redline hatása miatt van (túl magasak az elvárásaim).. A történet pedig eddig nagyon érdektelen (nincs összefüggés a részek között) ezért lehet, hogy nem is fogom tovább nézni annak ellenére, hogy valószínű később majd összefutnak a szálak az eddig bemutatott karakterekkel.

A harmadik részben már találtam azért szépen meganimált jeleneteket mint pl. amikor a szamuráj elvágja a golyókat. De abba már ne  menjünk bele, hogy ennek mennyi a valóságalapja. Meg alapból azt sem értem, hogy mit keres egy szamuráj a 20. században vagy mittudomén, hogy hol járunk egyáltalán. Továbbá az se túl pozitív, hogy maga Lupin csak 10 percet szerepelt három rész alatt. Mert így még arra se tudtam rájönni, hogy mitől olyan nagy arc ő. Helyette folyton a címszereplő nő akciózik aki az esetek 80 százalékában pucéran látható.

(kattints rá a képre mert mozgó gif)

Még Dodgers ajánlotta a Jormungand-ot vagy micsodát. De lehet, hogy inkább nem kéne erőltetni ezt az ongoing animézést.😛 De az új HxH sorozat azért még érdekel, annak ellenére, hogy minimum 6 résszel le vagyok maradva.

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

12 hozzászólás to “2 új anime, eddig”

  1. Szalay Zoltán Says:

    A Sakamichi no Apollon főcímdalát asszem Yuki énekli, tőle van a méz és lóhere főcímdala is, érdekes hangja van az tény, nekem bejön, de ízlések és ficamok ugyebár (a telefonomon pl csak jpop van, csengőhangnak is a deadman wonderlan végfőcímdala : )

    a Jormungand egyébként egész jó lett, érdemes elkezdeni…

    …én általában mindig friss animéket nézek a legújabb részekkel (ahogy jön sorban az animeaddictsen-uraharashopon-ljkfansubon), most a one piecel tettem kivételt, épp “marathont” tartok napi 2-3 résszel, de már abból is szeretnék a friss részekhez érni (most vagyok a 180.-nál az égi szigetnél).

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    Hát nem biztos, hogy az érdekes a legjobb szó erre a hangra. Na mind1 én nekem nem gyün be. Ha csak jpop lenne a telefonomon inkább lenémítanám, hogy ne is csörögjön. xD

    Jormungand: most már te vagy a sokadik aki szerint egész jó lett.

    Az viszont jó, hogy a One Piece-t nézed te is. SZvsz kismilliószor többet ér mint bármelyik ongoing cucc. Annál meg pont az a helyzet, hogy az lesz a baj amikor beéred a részeket. Mert ha már hetente kell várni a 20 percekre akkor át fogsz térni a mangára te is mert az nem tűnik olyan lassítottfelvételnek. Az égi szigetnél amúgy csak jobb lesz a sorozat úgyhogy a legjobb részek még hátravannak neked.

    LoL.. nem mondod, hogy te is egerszegi vagy? xD

    Kedvelés

  3. Dodgers Says:

    Jó lenne neki valami angol cím mert ezt kimondani is szörnyű.

    A WhyNot fansub alapján elvileg “Kids on the slope” lenne az angol címe.🙂 Persze jó kérdés hogy mi lesz a hivatalos angol cím, de jelenleg ez a legkonkrétabb fordítás.

    Sakamichi: az OP énekese nekem se jön be különösebben, de két rész alapján más gondom különösen nincs a sorozattal.

    Lupin: ha nem ismerném a franchiset akkor valószínű én is hasonló véleményen lennék, mert prequelhez képest nem végez olyan jó munkát, hogy a témához új embereket is gond nélkül lekösse. Közel sem mondanám ezt a legjobb sorozatnak a franchiseban, de a célközönségnek szerintem be fog találni.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Akkor nevezzük Kids on the slope-nak innentől. : )

      Ezt a Lupin dolgot már megbeszéltük szerintem korábban.😀 Már csak annyit mondj meg, hogy nagyon szar lett-e a bejegyzés mert volt akinek nagyon nem tetszett. Meg én is hatszor meggondoltam, hogy kirakjam e egyáltalán.

      Kedvelés

      • Dodgers Says:

        Már csak annyit mondj meg, hogy nagyon szar lett-e a bejegyzés mert volt akinek nagyon nem tetszett.

        Miért lenne szar? A Sakamichinél egy kicsit bővebb véleményre kíváncsi lettem volna, de ezt leszámítva nincs gond a posttal szerintem, a lényeg mind a két cuccról le van írva indokokkal együtt. Kinek nem tetszett a post (eleve azért kérdem, mert a WP-s kommentek nem erre mutatnak)?

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        Jól van hát, wp-s kommentek valóban nem erre mutatnak. Itthon mondta valaki, hogy szar lett.🙂

        Kedvelés

  4. Szalay Zoltán Says:

    Yuki különösebben nekem sem jön be, inkább például Snow vagy Ueto Aya, mondjuk nem értem hogy lehet úgy animét nézni/jrpgzni, hogyha valaki gyűlöli a zenei aláfestést, na mindegy.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      LOL te miről beszélsz??? A Cowboy Bebop-ban vagy a Trigun-ban hol hallasz ilyen nyávogást? Mert ott azért normális zenék voltak. Olyan rpg-vel se szoktam játszani ahol ilyen weaboo zenék mennének. Ahol már ez a stílus megy az alapból hidegen szokott hagyni. Sőt még külön szoktam is csinálni OST-nek bejegyzéseket, hogy mik tetszettek…

      “hogy lehet úgy animét nézni/jrpgzni”

      Végülis úgy, hogy nem olyat nézek/játszok amiben fos zene van.

      Kedvelés

      • Szalay Zoltán Says:

        És mi a véleményed például a one piece dalairól? (a hozzászólásod alapján láttad a sorozatot) ahhoz is egész jó zenéket vettek meg…

        mármint egyáltalán nem tetszik a jpop stílusból semmi, vagy csak az ilyen “nyávogósak”tól írtózol? (mondjuk Yuki nekem sem a kedvencem)

        Ha tényleg nem, akkoris ízlésről vitatkozni teljesen felesleges.

        Kedvelés

      • Wagner Says:

        A One Piece zenéi teljesen jók, már amik a jelenetek alatt mennek. Volt pár op/ed ami szar volt pl a Wonderland-től irtóztam, de a legelső opening még mindig nagy kedvenc például.

        Nem érdekel, hogy jpop e vagy se, csak jó zene legyen azt kész vagy csak ne lépje át a jó ízlés határát.

        Kedvelés

  5. Leara Says:

    Sakamichi tényleg nem annyira ütős, mint a CB vagy a Samurai Champloo, de nekem bejön… még így is jóval színvonalasabb a legtöbb sorozatnál. Ráadásul eddig sikerült úgy kezelniük a szerelmi sokszöget, hogy nem idegesít😀.

    Lupin nekem bejön, lassan elő kéne vennem a régebbi sorozatokat is.

    Jormungand se rossz, de én 2 rész után félretettem… az ilyen akciósorozatokat hamar megunom. Majd egyszer talán előveszem, ha kedvet kapok hozzá.

    A szezonban amúgy messze az Uchuu kyoudai a kedvencem🙂.

    Kedvelés

  6. Wagner Says:

    Sakamichi még az a kategória ami nézhető és ahogy mondod nem is idegesítő benne a sokszög dolog.

    Kyodai ez már a negyedik ami jó lenne a szezonból. De én azért se fogok itt aktívan animézgetni..😀

    Lupin-nél még lehet megpróbálom a negyedik részt, aztán ha azt is végigunatkozom akkor tényleg befellegzett nálam a Lupinezésnek.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

