Kedvenc zenék #1

Ezúttal útjára indítanék egy zenés rovatot mert nem igazán játszogatok mostanában, csak a fészbukkos Marveles alkalmazással. Hát ez van. 😀 Legalább nyithatok egy új kategóriát úgy is olyan kevés volt eddig. BTW közben itt lecseréltem a wordpress-es avatárt, aki szokta nézegetni a blogot az talán tudja is, hogy honnét származik a karakter.

Kezdjük is hát a Saucerful of Secrets befejezőrészével ami szvsz a negyed órás track legjobb része lett.

Did you Know? A King Crimson egy 1969 óta működő progresszív rock zenekar melynek egyetlen állandó tagja van: Robert Fripp, a gitáros. Az elmúlt évtizedek alatt nagyjából 16 zenész fordult meg a bandában. Stílusuk nagyon változatos, a szimfonikus rocktól a kísérleti rockon át a jazzig mindenféle irányzat el lett keverve benne. Érdekes, hogy akkora sikereket sosem értek el mint az ELP vagy a Pink Floyd pedig aztán nem egy jó lemezük van amiket mérföldkőnek tartanak a műfajon belül.

A Red című számban található az a gitárszóló mely a 87. helyen végzett a Rolling Stone magazin listáján.

Truffaz szerintem nem annyira ismert nálunk bár már felléptek az A38 hajón, így gondolom akadnak azért rajongóik errefelé. Róla azt kell tudni, hogy elég pro trombitás és ö adja a ritmust a zenéjükhöz, a többiek pedig rákapcsolódnak. Együttesével sima klasszikus jazzre szabták az első lemezüket ám minden új albummal belekevertek valamilyen más műfajt is mert a band minden tagjának kicsit eltérő az ízlése. A a jazz fúziójukban a következő zsánerek lappanganak: hip hop (igen még rap is van benne néhol), drum and bass, rock, tunéziai népzene, sanzon stb..

Ghost Drummer-ből csak ezt az egy feltöltést találtam, nem a legjobb minőség.

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

7 hozzászólás to “Kedvenc zenék #1”

  1. Elhaym Says:

    Ilyen rovat nálam is van. 🙂

    Kedvelés

  2. csonesz Says:

    Örömmel látom, hogy a zenei ízlésed is rendben van! Ezek igen finom muzsikák 🙂

    Kedvelés

  3. csonesz Says:

    A Floyd nagy kedvenc 🙂 A King Crimsont is szeretem, de még nem olyan mély az ismertségünk. A Truffazról eddig még nem hallottam. Plusz szoktam még hallgatni Rusht, Marilliont, meg némi Yest, ELP-t, és Jethro tullt is 🙂

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Nem rossz, nem rossz. 😀 Az ELP-től csak a kiállítás képeit szoktam hallgatni meg még 1-2 szám megvan tőlük, de majd beszerzek tőlük mindent mert nagyon jók. Jethro nagy kedvenc volt pár éve, de már régen hallottam őket. A Rush-ból viszont nem szeretem az énekes hangját, a Marillion-t meg nem is ismerem, de ha az is hasonló műfaj akkor rákeresek. 🙂

      Látom a blogod még mindig nem indult be..

      Kedvelés

      • csonesz Says:

        A Marilliontól a Misplaced Childhood lemezt hallgasd meg, szerintem meg fogod kedvelni 🙂
        A blog most parkolópályán van 😀 Cimbora is elutazik nyárra amerikába melózni, meg én se nagyon akarok most időt fordítani rá. Talán ősszel lesz belőle valami, addig maximum írjuk az “asztalfióknak” a cikkeket, hogy majd a startra legyen mit posztolni 🙂

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

