Gamer Kérdőív

Dodgers-nél bukkantam rá erre a kérdőívre és utána láttam, hogy már szinte mindenki kitöltötte wp-s körökben (Péter, Benyó, Skydragon, Junchi . Szerintem annyira nem érdekes mint a múltkori személyesebb kérdőív, de ez is megteszi. Legalábbis kiposztolhatok valamit ameddig készül az éppen aktuális bejegyzésem. Na akkor lássuk..

1. Mikor játszottál először? – Fogalmam nincsen, talán óvodás koromban 94 körül. 😀

2. Mi volt az első játék amivel játszottál? – Vagy elemes kvarcjáték volt, vagy Tetris vagy kínai, Atari utánzat egy joystikkal. Nem tudom melyik volt előbb a kezemben.

3. Mikor kaptad meg az első saját platformot, és mi volt az?286-os PC volt, Norton Commander-rel és fekete sárga monitorral. Nem tudnám megmondani pontosan, hogy mikor kaptuk, de olyan 1997 körül lehetett vagy 1-2 évvel előbb, nem tudom. Le voltunk maradva mert az a gép már bőven elmaradottnak számított akkor is.

4. Mi volt az első játék amit kipróbáltál rajta? – Erre már jobban emlékszem: az Észkerék volt az és a Prince Of Persia. Meg még több gamet is ráraktak az akkori gépre: Xenon 2, Snake, többi meg már a feledés homályába merült.

5. Melyik a kedvenc műfajod?több kedvenc is van: RPG, oldschool FPS, 2d platformer/action, verekedős

6. Melyik a kedvenc játékod? – Erre nehéz válaszolni, a legutóbbi kedvences listámon a Tetris lett az első helyezett. Itt meg lehet nézni: klikk. De persze ez csak az akkori sorrendet tükrözi ami szerintem mindig változik. Kedvenc lehet akár az SMT is, a Prince, az Arx, a Wizardry8 vagy a Duke 3d is akár.

7. Melyik műfaj áll tőled a legtávolabb? – Hát nem is tudom.. Annyira egyik sem: szívesen csinálok állatkertet is akár vagy szívesen tuningolok autót is ha olyan kedvem van. Na jó a Wii/Kinect/Move ami nagyon távol áll tőlem, illetve az ilyen Harry Potter és egyéb feldolgozások, 3d platformerek. Sőt van még csak gondolkodnom kell: a túlélő horror és a God of War szerű csépelések! Egyszerűen nem tudnak lekötni annyira, hogy végigvigyem bármelyiket is.

8. Mi volt a legnagyobb csalódás? –  a PS2-es Castlevaniák, Mother 1 az Earthbound-hoz képest nagy csalódás volt, illetve a PS2-es Mortal Kombatok és a Duke Nukem Critical Mass.

9. Melyik volt a legkellemesebb csalódás? – Erre is nehéz válaszolni. Talán a Heroes2 volt az mert annak idején általánosban még nagyon utáltam a stratégiát és anno sokan mondogatták, hogy próbáljam ki a H2-t, de nem akartam pont azért mert stratégia. Aztán tessék egyik kedvenc lett belőle.

10. Melyik volt a leghosszabb játék amivel eddig játszottál? – Valószínűleg valamelyik RPG volt.. hogy ezek közül melyik a leghosszabb az megint jó kérdés. Megtippelem, hogy a Morrowind volt az mert lehet, hogy hosszabb mint egy 70-80 órás japáni RPG (Strange Journey, Nocturne, P4).

11. Mit vittél végig a leggyorsabban? – Elég hülye kérdés, erre nem tudok válaszolni. Akármelyik rövid, shootert vagy arcade játékot ideírhatnám.

12. Melyik volt az eddigi legnehezebb játék amivel játszottál? – Battletoads, régi Castlevaniák, Contra 4, Metal Slug 3, Mortal Kombat 2 (SNES), Dark Spire, Wizardy. De sokat tudnék mondani mert a NES/SNES/Arcade játékok mind baromi nehezek tudnak lenni és az őskori dungeon crawler-ek is. A lényeg, hogy ezek felülmúlnak bármilyen új játékot, régen minden nehéz volt szinte.

13. Melyik volt a legkönnyebb? – Hát szerintem a Fatty Bear’s Birthday Surprise, abban elakadni már tényleg művészet, vagy a Batman: Brave and the bold. De a Final Fantasy 7 és 9 is rohadt könnyűek, első nekifutásra végigjátszhatóak mindenféle rákészülés, tápolás nélkül.

14. Melyik játékot adtad fel a leghamarabb, pedig tetszett?Thief 3: Deadly Shadows, valamiért abbahagytam annál a résznél amikor megkapjuk a falmászó kesztyűt. De ki tudja,hogy mi számít leghamarabbnak. NeverHood-ot pl föladtam, egy puzzle hiányzott, azóta se játszottam vele újra. Vagy a Grim Fandango is jöhetne ide mert tetszett és nem sokáig húztam benne. Zeno Clash-t is ideírhatnám, fel kellett adnom mert nagyon szaggatott.

15. Régi vagy új? – Inkább régi, de DS-nél vagy fighting-nál jöhet az új. Persze az is kérdés lehet, hogy mi számít réginek.

16. Európa, USA, vagy Ázsia? – Mind1, csak jó játék legyen.

17. Single vagy multiplayer inkább? – Mikor melyikhez van kedve az embernek.

18. LAN vagy Online? – A LAN-t jobban szerettem, de már nincs rá lehetőség sehol.

19. Szoktál-e Online játszani, ha igen akkor miért, ha nem akkor miért? – Quake 3-mat szoktam (de már az se akar szervert találni) online játszani mert a botok ellen nem olyan jó. Emberi ellenféllel jobb játszani és online másfajta játékmódok is elérhetőek. Doom 2-őt is toltam online vs-ben és co-op-ban is. Az poén amikor 5-en mentek végig együtt a pályákon. KOF-ozni és Metal Slugozni is jó online mert akivel játszanék az az ország másik végében van és így egyszerűbb megoldani minthogy elvonatozzon eddig a másik.

20. Mi a véleményed az MMO-król? – Ha megvan hozzá a megfelelő/segítőkész/jó fej társaság akkor egy ideig akár szórakoztató is lehet. De hosszú távon és a shitty community miatt csak azt tudom mondani, hogy idő és pénz pazarlás. Bővebben a témáról: klikk

21. Eredeti vagy másolt?Is-is. Ha pl. kiírok egy PS2 játékot, hogy kipróbáljam és öt perc utána a kukába megy mert szarra való akkor tudom, hogy ezt semmiképpen sem kell megvenni eredetiben. Errefelé meg sajnos nagyon kevés a boltokban a választék szal legtöbbször a másoláshoz kell folyamodni.

22. Hány darab eredeti játékod van?Nem sok.

23. Szerinted káros a Warez?Nekem biztos nem mert sok fölösleges tízezrektől tudja megkímélni az embert.. És ahogy Dodgers is mondta a rajongói fordítások és romhack-ek miatt is jó, hogy föltalálták a warezt. A játékfejlesztő és kiadó cégeknek állítólag veszteségeket okoz. De nem hinném, hogy ez akkora kiesés lenne nekik. Az igazi rajongók úgy is meg szokták venni ami kell nekik.

24. Szoktál venni magazinokat? – Rendszeresen nem. Van pár darab Gamer, PcGuru és két darab újabb Konzol újság. De én is úgy gondolom, hogy nincs sok értelmük amióta bekötötték az internetet.

25. Szoktál használni kézikönyveket, végigjátszásokat? – Végigjátszásokat szoktam, néhány RPG-nél vagy point and click-nél sokat szívtam volna nélkülük.

26. Szoktál cheateket, trainereket használni?Régen a Doom-hoz, Wolf3D-hez, Duke-hoz, GTA-hoz használtam kódokat, de ma már egyáltalán nem. Most már úgy gondolom, hogy a csalások miatt minimálisra csökken a játékélmény. Persze poénkodásra jó például a GTA-ban.

27. Szoktál használni patcheket?Ha muszáj akkor igen. A VTM: Bloolines-nál például muszáj volt felrakni a rajongói patch-et mert anélkül szinte képtelenség végigvinni a játékot olyan bugos. Ha viszont nem kötelező akkor nem szoktam patch-et tölteni.

28. Szoktál modokat, skineket, vagy egyéb addonokat használni?Igen. A Quake3-hoz régen tettünk fel skineket (Homer, Alien, 5-ös robot stb). Meg persze a Morrowind-hez is sok mindent felraktam anno meg most is. A gót ruci bolttól a grafika/textúra javító modokig mindent belepakoltam.

29. Mi a véleményed a Steam és a hasonló rendszerekről? – Semmi, én nem használom őket. Így azt se tudtam megtapasztalni, hogy mi előnyőm származhatna ezekből a rendszerekből. De valamire biztos jók.

30. Mi a véleményed az újfajta mozgásérzékelős eszközökről (Kinect, Move, Wii)? – A Wii még érdekes volt (bár nem az én műfajom ahogy említettem a 7-es pontnál) mert akár be is tudta vonni azokat az embereket a játékok világába akiknek korábban idegen volt ez az egész. Tehát casual gamereket toborozhattak vele. De ahogy Dodgers is mondta nagyon sok fejlesztő nem tudott ezzel mit kezdeni ahogy sokan a DS lehetőségeit se tudták kihasználni. A Kinect és a Move pedig csak aljas lenyúlásai a Nintendo találmányának. Még annyit hozzátennék, hogy az IGAZI játékokat gombokkal kell irányítani nem pedig úgy, hogy ugrálsz meg hadonászol közben.

31. Mi a véleményed a DLC-kről?Faszságnak tartom, hogy pénzt kérnek azért a tartalomért amit nyugodtan bele lehetett volna tenni az alapjátékba is. De sokkal rosszabb az amit a Capcom csinál a játékaival, hogy háromszor kiadják ugyanazt de úgy, hogy tesznek bele plussz néhány karaktert minden alkalommal. Igaz, hogy az nem DLC de hasonlóan faszság az a módszer is. A lényeg ugyanaz a mind a kettőnél, hogy minél több pénzt kifacsarhassanak a rajongókból.

32. Szereted a HD feldolgozásokat? – Még egyet se láttam.

33. Szereted a remakeket? – Igen. Ott van például a Metroid Zero Mission GBA-ra, nagyon jó lett. Az eredeti NES-es részt soha nem vittem volna végig, de remakeltél egy teljesen élvezhető verzióvá és még extra tartalmat is tettek bele.

34. Mi a véleményed a feldolgozásokról? – Annak idején voltak nagyon jó feldolgozások mint például a Lion King vagy az Aladdin. Most meg gyalázatos amiket kiadnak Toy Story meg Shrek néven. Az előbbiek mint játékok is értékelhetőek voltak, az újabbakról viszont ez már nem mondható el. Persze vannak kivételek például a japáni oldalon például a 2d-s JUMP Ultimate Stars.

35. Mi a véleményed a hazai és a külföldi videó teszterekről? – Nem igazán követem őket, de a külföldiek közül rengeteg olyan van akik baromi irritálóak például a Gametrailers és a Machinima. A Classic Game Room HD-t szeretem viszont néha ő is átmegy idegesítő előadásmódba, de legalább Mark hasonló játékokat mutat be mint amiket én szeretek. Továbbá a Nerd-től is láttam pár szórakoztató bemutatót. Hazaiak közül FreddyD-t ismerem és Reactor-t (UgyvanPlancsiznakEgy csatornán), ők jók.. 😀 És Visor-tól is láttam néhány videót, vele sincs semmi probléma szerintem. Márkusztól az X-es ismertetőt láttam az is nagyon jó lett.

36. Szoktál használni gamer szlenget? – Az melyik?

37. Látogatsz e fórumokat, és ha igen, miket? – Gamer fórumokat nem szoktam látogatni rendszeresen, kifejezetten rühellem ezt a fiatal Gamestar-os magyar generációt.

38. Szoktál e gamer rendezvényekre járni? – Egyáltalán nem szoktam.

39. Beöltöztél-e már, vagy beöltöznél e valamelyik kedvenc karakterednek? – Még nem éreztem rá késztetést.

40. Szeretnél egyszer videojáték fejlesztőként dolgozni? – Ha saját cégem lenne (ismerősökkel) és értenék hozzá és azt csinálhatnánk amit mi akarunk akkor akár még szeretnék is dolgozni fejlesztőként.

+

42. Általában milyen nehézségi fokot szoktál választani?Elsőre mindenképpen Normál-t. A P3-nál megtapasztaltam, hogy ha RPG-nél easy-t választunk akkor nagyon sokat fogunk szenvedni az unalomtól és a játék teljesen az értelmét veszti. Régebbi FPS-eknél jöhet a hard mód is akár.

44. Általában hányszor szoktál végigvinni egy játékot? – Legtöbbnél elég ha egyszer végigviszem, de a rövidebb arcade játékokat vagy a nagyobb kedvenceket többször is végig szoktam játszani.

45. Mekkora fontossággal bír számodra egy játék grafikája? – Fontos a grafika, hogy a játék kinézzen valahogy korához/platformjához képest is. De nem kell, hogy HD legyen vagy, hogy látszódjon a karakter orrának a szőre meg az izzadtság a szempilláján, a játék stílusosan nézzen ki és az animáció legyen sima, folyamatos. De elsősorban a gameplay az ami számít. Persze ha a játék kifejezetten szarul néz ki (korához képest is) akkor valószínű, hogy a gameplay se a jobb fajtából való.

46. Ha tehetnéd, melyik játéknak készítenél egy remaket? – Hűű, hát soknak! Metroid 2-őt. Shin Megami Tensei I-II-if.. Elder Scrolls Arena és Daggerfall, Dangerous Dave, Devil Summoner, Megami Tensei I-II, Wizardry 1-7, EOB, Golden Axe…

47. Van-e olyan stílus amelyet annak idején kedveltél, de ma már nem? – Mint stílus? Amit régen kedveltem és ma már nem az a Worms. Viszont az FPS-t régen szerettem, az újakat viszont nagyon nem. Ez viszont azt jelenti, hogy magát a stílust még mindig szeretem csak éppen a régi képviselőit.

48. Melyik a kedvenc platformod? – A PC vagy a DS.

49. Melyik játék OST-je volt számodra a leginkább maradandó? – Duke 3D talán.. mert ez az egyik amit a legrégebb óta ismerek és még mindig nem untam meg.

51. Ki a kedvenc főszereplőd?Caleb.

52. Szoktál használt játékokat venni? – Volt rá példa, például Metroid Fusion.

Címkék: , , , ,

4 hozzászólás to “Gamer Kérdőív”

  1. Visor Says:

    Na, ezt kitöltöttem én is 😀

    Kedvelés

  2. Dodgers Says:

    7. -> A kevésbé technikásabb csépelés nekem sem éppen a szívem csücskét képezi a hamar unalomba valló fulladás miatt, a One Piece Pirate Warriorst is pölö nem feltétlen csak a gameplay miatt venném meg, hanem mert OP. 😀

    11. -> Ennél én sem értettem konkrétan hogy mire gondolt a kérdőív eredeti összeállítója, mert ahogy mondod, az se mindegy ilyenkor hogy egy játék eredetileg milyen műfajű.

    12. -> Utolsó mondatnak jár az agree, javarészt olyan indokból kifolyólag amiről már tárgyaltunk. 🙂

    19. -> az emulátoros multiplayer lehetősége ki is ment a fejemből, pedig én is beírtam volna hogy az azon keresztüli multi érdekelni szokott. Kivéve persze akkor amikor nem dönt úgy az emulátor hogy minden jól megy és eljött az idő a desynchre. 😀

    31. -> És ez még nem is a Capcom legpatkányabb húzása a DLC-k terén: az Asura’s Wrathnál például ahhoz is meg kell vásárolnod a DLC-t, hogy a történet utolsó fejezetét egyáltalán végigjátszhasd, pedig még csak nem is egy RPG-ről van szó.

    40. -> Ugyan kicsit eltérőbb választ írtam erre a saját kitöltésemben, de erre megy a +1.

    Kedvelés

  3. Ninty Says:

    EarthBound persze, hogy más mint a Mother 1. Think about it. Kb. olyan, amikor mész előre egyet, de utána vissza kettőt.

    Még jó, hogy sorrendben vittem őket végig.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

