Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok?

Ezt a posztot azoknak írtam akik gondolkodnak rajta, hogy vegyenek-e DS-t a közeljövőben. De biztos a régi DS tulajdonosok is találnak benne újdonságot. A posztban nagyjából olyan gamek szerepelnek amikkel játszottam és érdemesnek találtam őket a listára. Pontoztam is őket tizes skálán, amit még nem nyomtam végig azt természetesen üresen hagytam. The World Ends With You, Elite Beat Agents, Nintendogs, Animal Crossing és ezekhez hasonló túlértékelt cuccokat nem fogok ajánlani senkinek. Természetesen ha valaki úgy gondolja, hogy a lista nem száz százalékos az nyugodtan beírhatja a kedvenceit komment formájában.

A bejegyzést majd frissíteni fogom amint változás történik.

UPDATED 2012. július 13. / +25 új játék, + linkek, +kommentek
UPDATED
2011. Dec. 28. / +25 új játék belistázva és 9 pingback
UPDATED:
2011. Március 22. / +18 játék be lett listázva
UPDATED
:2010. Szeptember 18. /One Piece Gigant Battle
UPDATED:2010. Október 4. /JUMP Ultimate Stars link

PUZZLE, ügyességi, logika

Meteos: 9/10 Ez bizonyítéka annak, hogy egy puzzle game is lehet izgalmas.
Tetris ds: 9.6/10 A világ legjobb játéka.
Scribblenauts: 8/10 Az irányítás nem a legjobb, de mindneképpen egy egyedi és kreatív darab.
Warioware touched: 7/10 Ismertető: itt.
Waroware Do It Yourself: 7.5/10 Változatosabb mint az elődje, itt már te is készíthetsz minijátékokat.
Mechanic Master:  7/10 Egy Incredible Machine klón, egész jó.
Pipe mania: 7/10 Gyors és kreatív puzzle játék. Túl sok benne a felesleges újítás.
Space bust A Move: 8/10
Planet Puzzle League: Jó meg minden, de pénzt nem adnék érte.
Nervous Brickdown: Ismertető: itt
42 all time Classics
Big Brain Academy
Break’em all
Puzzle Quest
Super Scriblenauts
Mr. Driller – Drill Spirits
Professor Layton and The Curious Village
Professor Layton and The Diabolical Box
Professor Layton and The Last Specter
Professor Layton and The Unwound Future

Amint látjátok a Puzzle műfajban nagyon jó a DS. De amiket itt felsoroltam az még messze nem az összes. A Layton játékokba még nem merültem bele, de lehet, hogy a jövőben majd el lesznek kezdve.

KALAND, point and click

Touch Detectice: Ismertető: itt
Touch detective 2
Phoenix Wright: Ace attorney 9/10 Ismertető: itt
Phoenix Wright: Ace Attorney, Justice For All
Broken sword: Shadow of the templars 8/10
Phoenix Wright: Ace attorney, Trials and tribulations
Apollo Justice: Ace attorney
Ace attorney investigations: Miles Edgeworth
So Blonde: a hülye szőke ribanc sztorijának dark-os változata.
Hotel Dusk: Ismertető: itt
Nanashi no Geemu (The Nameless Game) Bejegyzés: itt
Theresia
Ghost Trick Phantom Detective
Runaway: A Twist of Fate
Runaway: The Dream of The Turtle
Again
Another Code: Two Memories
Last Window: The Secret Of Cape West
Resident Evil: Deadly Silence

Jó sok adventure game elérhető DS-en. Van ezek között pár amiket még nem is próbáltam, de megígérhetem, hogy azok is jók. 1 hely üresen maradt, nem találtam oda semmi olyat amiről tudnám, hogy érdemes lenne odarakni.

AKCIÓ, Beat’em Up, Hack And Slash

Bomberman: 8/10 Az alap Bomberman játék rendben van, de semmi extra ezen kívül.
Bomberman 2: nem akar elindulni mostanában… :P
Bleach 4th: Flamebringer: 7/10
Mega Man Zero Collection: 8.5/10 ismertető: itt
Ninja Gaiden Dragon Sword: Nagyon jól néz ki és az irányítás egyedivé teszi (képernyővakarás ftw)
GTA: Chinatown Wars:  9/10 Jobb mint az eredei.
Tokyo Beat Down: 8/10 Ismertető: itt.
TMNT: Arcade Attack: 6/10 Ha egy hosszú agyatlan püfölésre vágysz akkor ez megteszi.
Viewtiful Joe Double Trouble: 7/10
Batman The Brave and The Bold: 7/10 Szórakoztató egy darabig, csak túl rövid. A dizájn nagyon jó.
Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles: 6/10 Eddig amit láttam belőle az nem volt rossz, de kicsit béna is.
Okamiden

Ezek közül három nem tetszett: Ninja Gaiden, Viewtiful és Okamiden. De sokan szeretik ezeket úgyhogy listások lettek. A többi nagyon jó a TMNT-t leszámítva, már én sem tudom miért szerepel még a listán. Ja és néhány game mehetett volna 2d platformer kategóriába is, de hát így sikerült ez most..

VERSENY

Mario kart 7/10 Mi ebben akkora nagy szám?
Trackmania 8/10
Need for speed: Nitro 7/10 A zenék szarok benne, de az egész játéknak van egy egyedi stílusa.
Asphalt urban GT 2: 8/10
Sonic all-stars racing: 8/10 Lehet, hogy jobb a Mario Kart-nál.
Race Driver Grid

Nem sok és nem is nagyon tudnék több [NORMÁLIS] versenyzőset mondani. Ezekből még jöhetett volna több.

PLATFORMER, 2D SIDE SCROLLING

New Super Mario Bros: 9.6/10 Az alap!
N+   7.5/10 Rengeteg pályából áll és baromi nehéz.
Castlevania Order OF Ecclesia: 8.7/10 Ismertető: itt.
Yoshi’s Island 2: 9/10
Castlevania Portrait Of Ruin: 9/10 Ismertető: itt.
The Simpsons Game: 7.5/10
Monster Tale
Alien Infestation
Kirby Squeak Squad
Super Princess Peach
Castlevania Dawn Of Sorrow Ismertető: 9/10  itt.
Sonic Rush
Super Mario 64 DS: Erről Soa Mark többet tudna mesélni.
Legend Of Kage 2
Kirby Super Star Ultra: 8.5/10 Ismertető: itt.
Assassin’s Creed Discovery: 8/10 Ez nekem nagyon bejött, de sajna elég rövid. Platformer+Lopakodás+Akció…WIN
Sonic Colours
Henry Hatsworth in The Puzzling Adventure: 9/10
De Blob 2
Giana Sisters DS: 8/10

A platformer felhozatal nagyon gazdag DS-en. Egyedül talán a Yoshi’s Island-et nem szeretem ezek közül, de hát azt mégsem lehet kihagyni. :)

RPG, J-RPG

Final Fantasy IV: nem bírtam még végigszenvedni. Ismertető: itt.
Final Fantasy III
Etrian Odyssey: 7/10 Ismertető: itt.
Orcs And Elves: 7.5/10 Ismertető: itt.
Lunar Knights: 7.5/10 Ismertető: itt.
Dragon Quest IV: Ismertető: itt
Dragon Quest V: Bejegyzés: itt
Dragon Quest VI 9/10 Ismertető: itt
Fighting Fantasy The Warlock Of Firetop Mountain 7/10 Ismertető: itt.
Pokemon Diamond/Pearl
Pokemon Heart Gold/Soul Silver
Pokemon Black/White
Black Sigil
Mazes of Fate DS
The Dark Spire: egy nagyon nehéz dungeon crawler nagyon hardcore arcoknak.
Mario And Luigi – Partners in Time. 8/10 Ismertető: itt.
Mario And Luigi – Bowser’s inside Story
Chrono Trigger: 9.5/10
Etrian Odyssey 2:  8/10 Ismertető itt
Etrian Odyssey III: Bejegyzés itt
Shin Megami Tensei Strange journey: 9/10 Biztos elfogult vagyok az SMT-vel. Ismertető: itt.
Dragon Quest IX: 9/10 Két írás róla: itt és itt
Contact: 7.9/10 Ismertető: itt
Radiant Historia
Sands of Destruction
Dragon Quest Monsters: Joker
Dragon Quest Monsters: Joker 2
Soma Bringer
Children of Mana
Heroes of Mana

És még van aki azt mondja, hogy RPG-ben nem jó a DS, pedig aztán van itt minden: hagyományos, fps dungeon crawler, hack and slash, körökre osztott, active time, Final Fantasy, Dragon Quest, Megami Tensei, Pokemon, Mario.. Mi kell még?

SHOOT’ER

Big bang mini: 9/10 Ismertető: itt
Bangai-o Spirits: 9/10 Ismertető: itt
Contra 4: ez nekem mindig magas volt.
Little Red Riding Hood Zombie BBQ: 7/10 Ez egy paródia. Gépfegyveres Piroskával kell írtani a vérben tocsogó zombikat.
Metal Slug 7:  7/10 Nem olyan jó mint az elődei, de még mindig üt.
Nanostray 2: Sokan ezt szeretik inkább, de nekem az első jobban bejött.
Ketsui Death Label: Ez egy olyan shoot’em up ahol csak boss ellenfelek jönnek. Nagyon extrém.
Space Invaders Extreme 2: 8/10
Nanostray: 8/10 sima arcade űrhahajós shooter, jó grafikával.

A shooter felhozatal egész jó fejleszthettek volna még jó pár ilyen shmup játékot a platformra. Contra és Metal Slug mehettek volna 2d-be is, action-be is, de végül itt kötöttek ki.

SRPG és STRATÉGIA

Might And Magic Clash Of Heroes: 9.4/10 Eszméletlen jó, bármikor elő lehet venni. Ismertető: itt.
Shin Megami Tensei: Devil Survivor: 9/10 Ismertető: itt.
Shin Megami Tensei: Devil Survivor 2: 8/10 Ismertető: itt
Disgaea: 7/10 Ismertető: itt.
Fire Emblem Shadow Dragon: 8/10 Ismertető: itt.
Advance Wars Dual Strike: körökre osztott stratégia. Még nem merültem bele, de sok jót hallottam róla.
Worms Open Warfare: Ugyan nem ér annyit mint az Armageddon, de a 3d-s részeknél jobb.
Ninja Town: nem rossz, egész poén.
Age Of Empires: Mythologies: Lebutított Age Of körökre osztva.
Warhammer 40k: Squad Command: Ez csak azért kellett, hogy ne legyen üres hely. Thunder komának tetszik, az ő ismertetője: itt.
Plants vs. Zombies: Ismertető itt
Robocalypse
Lego Battles
Advance Wars: Dark Conflict
Theme Park DS
Zoo Tycoon DS
Front Mission DS
Pokemon Conquest
Valkyrie Profile: Covenant of The Plume
Luminous Arc 2

Sajnos nem csináltak igazi RTS-t a DS-re, pedig meg lennének rá az adottságai. KB kettőt találtam: valami Robocalypse meg egy Legós háboruzás, de egyikkel se játszottam sokat. A többi játék mind teljesen jók, egyedül talán a Zoo Tycoon helye bizonytalan a listán. De hát kell valami, hogy ne maradjon egy üres hely a képen.

FIGHTING

Ultima Mortal Kombat 3:  7.5/10 A Puzzle Kombat helyett valami mást hozzáadhattak volna. Ismertető: itt.
Jump Ultimate Stars: 8/10 Ismertető: itt
Bleach 2nd: Dark Souls: 7.8/10 Nehéz betanulni. Szép 2d grafika és végtelen kombó lehetőségek.
One Piece Gigant Battle: 8/10 Ismertető: itt
One Piece Gigant Battle 2
JUMP Super Stars
Dragon Ball Kai Ultimate Butouden
Dragon Ball Z: Supersonic Warriors 2

Fighting műfajban akadnak hiányosságok. És Too much anime… Még egy Street Fighter sincs, nemhogy egy King of Fighters.. Még szerencse, hogy lehet szedni NeoGeo emulátort. Bár DBZ-vel is el lehet hülyülni ideig, óráig.. de az mégsem az igazi hardcore fighting. Anime fanok viszont előnyben vannak ha DS-t szeretnének.

FPS

Metroid Prime Hunters: Állítólag ez az egyik legjobb DS game, még csak egyszer próbáltam.
Dementium: The Ward: 8/10 A legfélelmetesebb DS játék.
Moon: Kevés figyelmet kapott ez a game, de ahhoz képest meglepően jó.
Goldeneye 007

Az FPS műfajért nem vagyok oda ezen a konzolon. Ezek mellett még lehet találni Call OF Duty féléket is, de nem nagyon próbálgattam őket. Úgyhogy ez a részleg elég soványka maradt.

EGYÉB


Super Dodgeball Brawl
Mario Slam Bascetball
Yugi-oh Nightmare Troubadour
SNK Vs. Capcom: Card Fighters Clash: 6.5/10 Ismertető itt

Ide jön a maradék. Kártyajátékoknak nem akartam külön kategóriát meg sportnak sem mert mindkettőből keveset ismerek. Így a végére került ez a pár darab game.

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , ,

26 hozzászólás to “Best of Nintendo DS games – mik a legjobb NDS játékok?”

  1. Thunder Says:

    Jó hosszú beszámoló lett grat. :)
    Még ha nincs is Nintendo DS-re túl sok jó játék, azért akad köztük pár ami kiemelkedik a többi közül.

  2. Wagner Says:

    THX! :) Jah hosszú lett, kb 3 órát szórakoztam vele mire elkészült, olvasnivaló meg alig van benne. :)
    81 játék az hogy ne lenne sok? Hiszen mind jó amit felsoroltam ide. És az agyonsztárolt gameket ki is hagytam szinte.

  3. Thunder Says:

    Igaz, nem kevés jó játék van rá, hiszen Én is jó párral játszottam. :)
    Kár, hogy Csatlevania-kat nem csinálnak PCre is. :( Pedig azok megérnének egy próbát.

  4. Wagner Says:

    Létezik majdnem tökéletesen működő DS Emu. A Castlevaniát biztos simán viszi. No$GBA vagy mi a neve.

  5. Soa Mark Says:

    Jó sok gamma :D
    Lehet összedobok én is hasonlót Wii-re alapozva

  6. Wagner Says:

    Arra kíváncsi lennék, mert nem ismerem annyira a Wii kínálatot. De ott biztos nincs ennyi jó gamma. :)

  7. Soa Mark Says:

    Super Mario 64 DS – Soa Márk nem tud erről semmit mondani mert ő a sima N64-es változattal játszott az meg eléggé más volt :D

  8. Wagner Says:

    Én azt hittem, hogy tök ugyanaz… csak a DS verzióba raktak ilyen kis minigameket.

  9. Thunder Says:

    Ejj azok a Pokémon-os játékok, azokkal azért elég jól el lehet szórakozni nem? :D

  10. Wagner Says:

    Igen, eléggé bele lehet merülni. Csak egy idő után el kell tenni későbbre, mert nagyon monoton tud lenni, meg túlságosan is könnyű.

  11. Soa Mark Says:

    Hát amit láttam a DS-esböl az eléggé eltér, eleve az alapban csak Márió volt meg egyszer kellett elkapni egy nyulat utána vége azt annyi volt a mini-gameekből. Amúgy szerintem ez a 3d-s dolgok nem ds-re valók :)

  12. Wagner Says:

    Itt meg már az elején Yoshi-val kell menni. El se vittem addig mire jött volna a Márió.
    Igazad van a 3d-vel, mert elég nehézkes az irányítás a D Paddel.

  13. zola2000 Says:

    Hát ha már DS toplista, akkor egyértelműen a legnagyobb/legjobb legtartalmasabb két DS játék a Dragon Quest 9, és a Dragon Quest: Hand Of The Heavenly Bride. A Final Fantasy remakek valahogy nem jók…

  14. Wagner Says:

    A DQ9-et még nem tudtam kipróbálni. De valahogy az összes DQ nekem unalmasnak tűnt. A Hand Of The Heavenly Bride is kb 1-2 órára kötött le, azt még lehet folytatom ha annyira tartalmas.
    Egy darab FF remake szerepel a listán amúgy, azért se vagyok oda túlzottan.

  15. Skydragon Says:

    Nagyrészt egyetértek a felsorolt játékokkal és a pontozással is, egyvalamit azonban hiányolok és azok a Ds-re megjelent Zelda játékok.
    Tudom hogy agyon van hypeolva, mert Miyamoto, de tény hogy tényleg nagyon interaktív és kihozza a Ds legjavát.

    A Princess Peach-ről csak annyit tudok mondani, hogy nagyon meglátszik rajta, hogy lány játékosoknak csinálták…a nehézségén is, ezért sem vittem végig mert nem találtam kihívásnak, pedig többet is ki lehetett volna hozni belőle.

    Amiket még hiányolok:

    Kár, hogy a Resident Evil Ds sem lett kiértékelve. Nekem például könnyeket csalt a szemembe az édes nosztalgiázás. ((=

    Mr Driller szinténzenész, a cukormázas külső/történet mögött izzasztó puzzle-el találjuk magunkat szemben, amit órákig nem lehet letenni.

    Henry Hatsworth az egyik legjobb steampunk beütésű akció/puzzle játék a Ds-re.

    Rhyhm heaven, jófej zenés/ritmusos játék, leginkább a Wario játékokhoz tudnám hasonlítani.

    Más:

    Cooking guide, ez nem játék ez egy interaktív főzőtanfolyam Ds-re a hasukat szerető agglegényeknek (rengeteg nemzetközi recepttel). :D
    Praktikus hanggal vezérelhető lapozás, hogy ne nyúlj hozzá trutymós kézzel, és ha nem tudod, hogy kell hagymát szeletelni, videón megnézheted hogy kell. :)

    Korg Ds: Nagggyon fasza zenekeverő program, a Korg Chaos pad hordozható változata.

  16. Wagner Says:

    Zeldákat sose szerettem, a DS-re megjelentek különösen ilyesztőek lettek a lufi fejü csávóval. Peach-et az első bossig vittem és meguntam. Resi-vel is kb úgy vagyok mint a Zeldával, a 4-et próbáltam ami nagyon nem tetszett meg ugye az 1-nek a DS remakejét, ami jó lett csak nagyon keveset nyomtam azt is, így nem került fel a listára.

    Mr. Drillet? sose hallottam róla, ezt majd kipróbálom. A Henry-t se próbáltam még. Többit ismerem, kösz a tippeket.

  17. Stegos Says:

    Sztem a ds es es játékok jók.Vegyük alapul a WWE-t (aki ismeri a pankrációt az tudja)nem anyira jó a grafika de engem lekötött 3-4 órára.

  18. Wagner Says:

    Skydragon:
    A Hatsworth-nek a felénél tartok de onnantól már olyan nehéz, hogy alig bírom továbbvinni. A Puzzle World Stage 2-nél akadozok… :S De amúgy nagyon epic.

    Stegos:
    WWE-vel még sose játszottam de tudom mi az, nem jutott még eszembe, hogy nekiálljak egy olyannak. Inkább már rendes 2d fighting.

  19. Squall Says:

    Végre találtam 1 oldalt ahol jobban rá vannak cuppanva a ds játékokra. Én nemrég tértem haza kishazánkba és amcsiban vettem a dsi-met ahol sikerült hozzá 4-5 eredeti játékot beszerezni, itthon csalódva látom h a ds-hez horror árban lehet csak gamét venni… Nem akarok varezolni de nem tudjátok h sima sd kártyára nem lehet játékokat leszedni vagy van valami megoldás mert azért 10.000 Ft-ok elég kemények itthon a tütymüty játékokért… Válasz előre is köszi , ha nem akarsz itt válaszolni emailemet látod!

    • Wagner Says:

      Üdv!
      Itthon horrorisztikus árak vannak, ahogy mondtad. Ráadásul a választék is csekély. Sima SD kártyára nem lehet szedni játékokat.
      Kell neked valamilyen flashcart (R4 vagy Acecard, stb), vaterán keressél. A flashcart-on pedig van egy bemenet, oda rakod bele a játékokkal és a megfelelő firmware-rel telerakott MICRO SD kártyát. A flashcart a DS-nek a SLOT 1 bemenetébe megy, mintha egy DS játék lenne.

  20. hibikishingo Says:

    Halló! Én csak azt szeretném kérdezni, hogy igényt tartanál-e rám, mint társszerző ezen az oldalon? Egy magam nem tudok blogot vezetni, de ha lenne egy hely, ahol megoszthatnám a video game gondolataimat, az ez a hely. Bocsi, hogy publikusan kérdezem ezt de nem jöttem rá hogy kell pm-t írni. =( Szóval szeretnék én is a Wagner’s hideout része lenni. =)

  21. Wagner Says:

    Helló!
    Miket nem találsz ki. :) JÓ, hogy rám gondolsz meg minden, de sorry ezt csak én csinálom. Csinálhatunk majd valami közöset ha gondolod, bár nem tudom mennyire tudnék három részre szakadni. :I

  22. Márkusz Says:

    Látom Mario Kartot még mindig nem fogadtad be. Helyes. :)
    Most rávettem magamat egy ps2 emu beüzemelésére és el is kezdem azt az SMT részt amit már rég akartam.

  23. Szalay Zoltán Says:

    Még pár játék az egyéb kategóriához: A ritmus játék osu tatakae ouendan (már megjegyeztem a címét, angol patch nincs, de anélkül is játszható), és a stílust újradfiniáló dating sim a love plus (itt viszont kell egy angol patchel kezelni a romot), és egy japán exkluzív jrpg, a tales of innocence is egész jó lett (szintén patchelni kell a romot és angol lesz).

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

