Animés Kérdőív

Miután több wp-s bloggernél is láttam ezt a kérdőívet valahogy megjött a kedvem a kitöltéséhez. Voltak benne fárasztó kérdések, olyan is akadt amire nem tudtam választ adni (top 10 anime), de azért sikerült legyűrni azt az 50+ questiont. Check it out.🙂

1. Válassz ki a kedvenc animéid közül ötöt, tetszőleges sorrendben, majd válaszolj a velük kapcsolatos kérdésekre):

– Basilisk
– Samurai Champloo
– One Piece
– Hellsing OVA
– Otogizoushi

2. Ki a kedvenc karaktered a #2-ból?

Mindhármuk.

3. Ki a legkevésbé szimpatikus karakter az #1-ből?

Hát vagy Nenki aki az orrszőrével gyilkol vagy pedig Jyuubei a kéz nélküli, láb nélküli ember. Szerencsére az utóbbit hamar elintézték. De egyébként Gyobut is utáltam mert kivégezte Yashamarut.

4. #4-ből melyik a kedvenc epizódod?

A hetedik: amikor Seras iszik Bernadotte véréből és nyom egy level up-ot.🙂 Hetedik mellett még a harmadik is nagy kedvenc.

5. #5-ből melyik a kedvenc szezonod?

Két részre bontható a sorozat és akkor az első, nem is kérdéses.

6. #3-ból a kedvenc karakter-kapcsolatod?

Nem tudom, túl sok a szál.

7. #2-ből ki a legkevésbé szimpatikus páros[ítás]?

Erre sem tudok mit írni, ha Narutót írtam volna be második animének akkor lenne pár ötletem.

8. #3-nak hogyan sikerült felkeltenie a figyelmedet?

Sok, sok éve még Thunder ajánlotta: olvasta az ismertetőjét és mondta, hogy jó lenne elkezdeni. Akkor még nem nagyon néztem shounen-t, csak rövidebb animéket inkább, aztán végül sikerült rákattanni. A korlátos netemmel szedegettem le a részeket. : )

9. #4-ből ki a kedvenc seiyuu-d/szereped?

Hát ez egyértelmű, hogy Norio Wakamoto mint Anderson atya. xD  Nézzétek:

10. #1, 2 és 5 közül melyiket kedveled a legjobban?

Nehéz kérdés.. Talán a Basilisk-et, az volt a legizgalmasabb a három közül. De ugyanakkor a Champloo-ból néha szoktam visszanézni kedvenc jeleneteket, pedig azt is már ezer éve láttam. Az Otogi-nak meg az opening zenéjét is betolom néha..

11. #4-ből melyik karakter lennél, ha bármelyiket választhatnád?

Hahahahahahaha…
Alucard vagy Seras….. xD Walter biztos, hogy nem. Bár nem mondom, a mindent vágó cérnája elég tetszetős, de hát ő mindig is egy genny marad.

12. #3 és #4 crossoverben működne?

Persze.. amíg Anderson meg nem enné az összes ördöggyümölcsöt, hogy elég powert gyűjthessen Alucard ellen. Amúgy semmiképpen, esetleg egy fan made kreténségben meg lehetne oldani.

13. Összességében véve melyik karaktergárdája a jobb: #3 vagy #5?

OP-t nem könnyű felülmúlni ilyen téren. Hol látsz már kigyúrt, leopárddá változó, keménykalapos embert aki néma hajószerelőnek adta ki magát és egy galamb beszélt helyette a vállán?

14. Melyiknek jobb az OST-je: #2-nek vagy #4-nek?

A hip-hop nem az én műfajom, ettől függetlenül nagyon adja a Champloo hangulatát. Egyiket se szoktam külön hallgatni de legyen a válasz akkor a Hellsing OVA, azért nem rossz muzsikák vannak benne. De szerintem a TV sorozatét nem közelíti meg.

15. Mikor néztél először animét, és melyik volt az?

Nagyon régen és a Kalán néni volt benne.

16. Mikor kezdtél el animéket letölteni, és melyik volt az első sorozat, amit ennek révén néztél meg?

Szintén régen és nem tudom az évszámot. Elsők amiket havertól kaptam: Hellsing TV, NGE és Berserk, CD-n volt meg.. xD Első letöltés nem is tudom, azt hiszem a Samurai Deeper Kyo volt.. össze vissza szedtem le a részeket, minden epizódból más fansub verziót.

17. Nagyjából hány címet néztél végig eddig?

Pár éve még vezettem listát, akkor már bőven elhaladtam a százas számot. Most már szinte nem is nézek animét.

18. El tudod képzelni magadról azt, hogy tíz év múlva is nézel majd animéket?

Miért ne? Addigra úgy se fejezik be a Hellsing OVÁt meg az NGE movie-kat sem. Viccet félretéve: igaz, hogy az éppen aktuális szezonokból semmit nem szoktam nézni, de azért akadnak jó sorozatok. Lehet, hogy majd 10 év múlva egyszer előveszek egy régebbit vagy netalántán csinálnak majd jó cuccokat akkor…

19. Milyen a mostani Top 10-es listád?

Megpróbáltam már összeállítani többször is, de képtelenség..

20. Shoujo vagy Shounen?

Shoujo-t soha nem néztem. A Sailor Moon-t is utáltam gyerekkoromban. ^^

21. Melyiket prefarálod jobban: felirat, szinkron, vagy felirat nélküli eredeti nyelven (raw)?

Mindig eredeti szinkron+angol felirattal szoktam nézni. De az se baj ha van néha magyar feliratom. Az angol szinkronokat nagyon nem szeretem, de ettől függetlenül néhány darabnál meg pont az jött be: GOT-t pl úgy néztem végig. De pl. valamiből például a magyart szoktam meg: YYH, Trigun. Ezekből nem is láttam az eredeti verziókat.

22. Folytatólagos vagy epizodikus történet?

Mikor mit… Legjobb amikor az összefügg az egész sorozat mint pl Basilisk-nél. De rövidebb sorozatoknál az sem baj ha epizodikus: például a Mushishi nagyon fasza annak ellenére, hogy monster of the week jellege van. A Gintamát viszont nagyon hamar (tizenrész körül) meguntam mert nem láttam semmi összefüggést a részek között.. és ez az ami hosszútávon nem jön be.

23. Milyen hosszú a számodra az ideális sorozat?

Tök mindegy milyen hosszú.. Az a lényeg, hogy jó legyen. Akadnak jók a 13 részesek között és a 90+ részesek között is.

24. Melyik a kedvenc műfajod?

Nincs olyan. Action, dráma, mecha, komédia, Kon Satoshi, rövid, movie, hosszú, shounen, seinen… Mindegyikben lehet találni jó példákat.

25. Melyik volt azaz év, amit a legjobbnak tartasz az animék felhozatala terén?

Először nehéz kérdésnek gondoltam ezt, de aztán eszembe jutott, hogy 1998-ban jött a Cowboy Bebop és a Trigun. Megnéztem mik jöttek ki még akkor: Perfect Blue, Serial Experiments Lain, Gundam Wing: Endless Waltz. Szóval ez pl nem egy rossz év szerintem.

26. Egyszerre hány címet szoktál nézni általában?

Amikor darálok valamit akkor egyszerre egyet darálok. Ha ongoing-ból van több ami érdekel (ilyet nem emlékszem, hogy tapasztaltam volna még) akkor többet. Most már úgy vagyok vele, hogy inkább mangákat követek. Kevésbé időigényes, nincs benne filler és igénytelen animáció.

27. Egy nap átlagosan hány epizódot nézel meg?

Átlagot számítani ebből nehéz lenne. Említettem már, hogy alig nézek animét mostanság mert nem tud érdekelni annyira mint régen. De néha becsúszik még 1-2 érdekes darab így is, azokat hamar le tudom darálni ha érdekel. Mint pl. legutóbb a Baccano!. De egyébként van olyan amiben csak tízesével lehet haladni (OP, DBZ) és akad olyan is amiből kényelmes volt a heti 1 rész: Sakamichi no Apollon.

28. Van-e kedvenc openinged és endinget, és ha igen melyek azok?

Egyszer csináltam róluk egy toplistát: itt  ezek szinte mind jók. Kár, hogy felét se lehet megnyitni már mert letiltották vagy törölték… Egyébként az endingeket nem szeretem, legtöbbször le is szoktam nyomni de jó kivételek erre a Cowboy Bebop és a Trigun endingjei. Ja és egy kis Kemonozume is legyen:

29. Sorold fel a három kedvenc férfi és női szereplődet.

Férfi:

Csak hármat? Mondok akkor hatot, bár az sem sok..

Spike (Cowboy Bebop)
Vash (Trigun)
Luffy (One Piece)
Domon (G Gundam)
Vino (Baccano!)
Guts (Berserk)

Nő:

Mukae Ritsuko (Sakamichi no Apollon)
Medusa (Soul Eater)
Videl (Dragon Ball Z)
Kallen (Code Geass)
Haruko (FLCL)
Kusanagi Makoto (Gits)

30. Kit tartasz a legaranyosabb szereplőnek?

Ezek után?

31. Kit tartasz a legidegesítőbb szereplőnek?

Bleach-ből a plüssállatok, azoknál tényleg nincs idegesítőbb. Ja és Dondochakka meg a taknyozó haverja.

32. Van kedvenc párod?

Biztos van, de már alig látok így fél egy tájékán. Egy párt mondjuk nem egyszerű kiemelni de Baccano-ban nagyon jó párosok vannak, most csak ez jut eszembe úgy néz ki. Na meg Heinkel és Yumi is nagyon cool, amíg meg nem jelenik Walter..

33. A főszereplőt, vagy a mellékszereplőket kedveled inkább?

Relatív. Általában mindkét kategóriában szoktak lenni jó karakterek.

34. Férfi vagy női szereplőket tartasz érdemesebbnek a főszereplő posztjára?

Attól függ.. Mindkét esetre akadnak jó példák: egyikre pl Cutey Honey, másikra Guts (Berserk).. De úgy veszem észre egyre hülyébbek lesznek a kérdések.

35. Yanderéket vagy inkább a Tsunderéket látod szívesebben?

What? Azt utóbbit még nagyjából tudom mit jelent.

36. Kisebb vagy nagyobb szereplőgárdát tartasz célszerűnek?

Erre is azt tudom mondani, hogy attól függ… Nyilvánvaló, hogy egy Speed Grapher nem működött volna ha annyi szereplőt pakolnak bele mint a One Piece-be. Ez fordítva is igaz.. De komolyan aki feltette ezeket a kérdéseket az hülye volt.😀

37. Hány DVD és manga van a birtokodban?

Mint eredeti: mangából 30 darab, animéből 1 darab: Chihiro Szellemországban.🙂 Többit meg nem számolom.

38. Mennyi animén alapuló figurát vettél eddig?

Semennyit, de 1-2 darabot elfogadnék azért.

39. Van-e jelenleg animén alapuló konzolos vagy PC-s játék a birtokodban?

Van egypár. JUMP Ultimate Stars meg ilyenek..

40. Cosplayeltél-e már valaha, és ha igen minek öltöztél be?

Nem. Nem az én műfajom, másrészt olyannak alapból nem is kéne beöltözni akire nem is hasonlít az illető. Nagyjából ilyen szinten kéne hozni az adott karaktert:

41. Hajlandó lennél-e pénzt áldozni animéken alapuló termékek vásárlására?

Ha nem 200 kilóméterre lenne a legközelebbi animés vagy konzol bolt akkor lehet, hogy vettem volna már 1-2 apróságot. Persze ha reális áron adják. De errefelé még animés dvd-ket is ritkán találni.

42. Melyik műfaj áll tőled a legtávolabb?

A túl lányos, cukormázas, bishi bishi hátán, szerelmes sztorik.

43. Melyik anime volt a legnagyobb csalódás?

A Sakamichi befejezése csalódás volt, de azért nem durrant akkorát. Hogy ne legyen ennyire rövid az agyam, menjünk vissza régebbre:  egyik legnagyobb talán a Lodoss War OVA volt. Valami jó kis fantasy cuccot vártam, erre lett belőle egy logikátlan, unalmas, érdektelen szar. De mondhatnám még a Tenjou Tenge-t is amit úgy félbehagytak mint a szar..

44. Melyik volt a legkellemesebb csalódás?

Megint a Baccano!-t tudnám felhozni nem régről. Igazából semmit nem vártam tőle aztán már az első rész után megragadott. Meg talán az Áplusszos időkből a YYH és Bebop. Egyiktől se vártam sokat és mégis nagy kedvencek lettek. Hasonlóan voltam a Gundam animékkel is, csak úgy belekezdtem random (szintén nem vártam semmit) és az lett belőle, hogy megnéztem x mennyiségű ezzel kapcsolatos sorozatot.

45. Melyik volt a leghosszabb anime, amit eddig végignéztél?

Egyértelműen a Dragon Ball Z. De ha véget ér egyszer az OP akkor az lesz a leghosszabb.

46. Régi vagy új animéket nézel inkább?

Is-is néztem, de a régiek között több emlékezetes darab fordult elő.

47. Szereted a feldolgozásokat, adaptációkat?

A legtöbb anime egy mangának az adaptációja. Vagy most itt milyen feldolgozásokra gondol a kérdező? Mert erre is azt tudom mondani, hogy attúl függ. A nyugati Dragon Ball filmet inkább kerülöm.

48. Szereted a remakeket?

Nem sok remaket láttam eddig, de a Hokuto No Ken új OVA remakejei nem egész jók voltak, a most futó új Hunter X Hunter pedig “best” kategória.

49. Milyen gyakorisággal szoktál újranézni egy animét?

Hát nem sűrűn.. Talán a Chihiro volt egyedül amit háromszor láttam, meg a Tokyo Godfathers-t kétszer. Meg Bebop-ból néztem meg többször a részeket amikor adta a TV. De konkrét rewatch-ot nem szoktam betervezni, inkább csak bizonyos jeleneteket nézek vissza újra és újra. Ez is egy ilyen:

50. Mekkora fontossággal bír számodra egy anime grafikája?

Nagyon is fontos. Ha nem tetszik a karakterdizájn vagy a stílusa az adott cuccnak akkor esélye van a kukára. De ha látványosan darabos vagy minimális az animáció (még animéhez mérten is).. na az is nagyon zavaró tud lenni. Elcseszett cuccokat nem szívesen nézek.

51. Van-e olyan stílus, amelyet annak idején nem kedveltél, aztán mégis megszeretted?

Már említettem, hogy kezdetben direkt nem néztem shounen fight-ot, csak rövidebb és kicsit komolyabb animéket. Ez azóta sokat változott.

52. Van-e olyan stílus, amelyet annak idején kedveltél, de ma már nem?

Nem tudok olyat.

53. Volt már olyan anime, amelyik az elején kellemes csalódásnak tűnt, de a végén rájöttél, hogy mégsem olyan jó?

A Flame of Recca olyan jól, pörgősen indult, az animáció mozgalmas volt, aztán pár rész után fel kellett adnom mert lejjebb vették a szintet, plusz kezdtem úgy érezni mintha egy random YYH klónt néznék.

54. Volt már olyan anime, amelyik az elején csalódásnak tűnt, de a végén rájöttél, hogy mégsem olyan rossz?

Mikor először kezem közé akadt a Fullmetal Alchemist akkor még nem tetszett mert nem voltam hozzászokva a SD fejekhez meg az ökörködéshez. Aztán eltelt egy kis idő majd abból is nagy kedvenc lett. Tényleg végig is kéne néznem majd a Brotherhood-ot, valahol megakadtam a felénél.

És ennyi? Ez a vége? Hát jó.😀 De érdekes módon a végén már nem is voltak rosszak a kérdések.

Címkék: , , , , , , , , ,

5 hozzászólás to “Animés Kérdőív”

  1. Dodgers Says:

    4. -> A harmadik részt én is bírom, részben azért mert az volt az első pont ahol látszott hogy sokkal jobb ötlet volt szorosan követni a képregényt ahelyett, hogy Gonzo módra össze-vissza dobálnak be olyan dolgokat amik nem voltak meg az eredetiben.

    9. -> All hail Wakamoto.😀 Igaz ugyan hogy javarészt ugyanazt az egy hangszínt használja, de az az egy hangszín bőven az epic kategóriába tartozik.

    14. -> Nem csoda hogy a TV sorozat OST-jét nem közelíti meg, az volt olyan jó hogy önmagában, az anime nélkül is megállja a helyét, ahogy ma is nagyon jó zene.

    30. -> Látom Riccsán továbbra is tartja magát az akkori megítéléshez.😀 Nem mintha alaptalan lenne, mert nem olyan értelemben aranyos mint ahogy azt sok animu el akarja képzeltetni az adott szereplővel, hanem valóban természetes.

    35. -> Yanderének azokat a (rendszerint női) szereplőket szokták nevezni, akik először normálisnak látszanak, de valami miatt később olyan mértékben becsavarodnak hogy készek lennének gyilkolni is.

    47. -> Ennél én se értettem először hogy mire gondolt a kérdés, de gondolom olyasfélére gondolt amikor nem mangából/VN-ből készül az anime, hanem például könyvből vagy játékból.

    49. -> A trippinget én is vissza szoktam nézni néhanapján, de az edzés és a baseball meccs is ilyen kategóriás.🙂

    Kedvelés

  2. Péter Says:

    Hellsing X One Piece elég egyoldalú lenne, mármint ha VS-re kerülne a sor, úgyis Alucard maradna talpon, ez borítékolható. =)

    “Ha ongoing-ból van több ami érdekel (ilyet nem emlékszem, hogy tapasztaltam volna még) akkor többet.” -> Most hogy mondod, nekem se rémlik, hogy lett volna részem hasonlóban, pláne az elmúlt pár évben.

    Videlt én is bírtam, bár nekem Bulma, C18 maradnak az örök kedvencek a DB hölgyei közül. =)

    “Bleach-ből a plüssállatok, azoknál tényleg nincs idegesítőbb” -> Dehogy is nincs, Naruto, főleg amikor nekiáll szájalni. =D Vagy a lapos mell komplexusos Kugimiya tsundere klónok, azoktól tényleg ökölbe szorul az ember keze.

    “De mondhatnám még a Tenjou Tenge-t is amit úgy félbehagytak mint a szar…” -> Plusz túl sok volt a flashback, ennek ellenére nem maradt meg bennem egy rossz animeként. A “legendás” Air után felüdülés volt.

    Kedvelés

  3. Wagner Says:

    Azért a One Piece-ben is vannak ám verhetetlen karakterek.😀 mivel Alucard-nak nincsen “haki” -ja ezért elvileg nem is tudná megsebezni a logiásokat (jégember, fényember, magma ember stb).

    “Bulma, C18 maradnak az örök kedvencek a DB hölgyei közül. =)”
    Ja nem rosszak. Utóbbinak főleg jó a dizájnja.

    Jah, Narutóval úgy vagyok, hogy eszembe se jut már, kivéve ha véletlenül odakapcsolok az Enyimexre mert 99%, hogy az megy rajt bármilyen random időpontban. Kugiyamák nem tudom mi fán teremnek.

    Tenjou Tenge nekem se rosszként maradt meg. Csak úgy kellett volna folytatni még 20-40 résszel, hogy ne legyen ilyen félbehagyott a sztori. Plussz ahogy mondod sok volt a flashback (kb több mint fele sorozat).. De ha rendesen folytatták volna a cselekményt akkor nem tűnt volna soknak.. Így viszont a huszonpár részhez nagyon nem találták meg az arányokat.

    Kedvelés

  4. Péter Says:

    “Alucard-nak nincsen “haki” -ja ezért elvileg nem is tudná megsebezni a logiásoka” -> Ez igaz, viszont a tengervíz az mindegyiknek a gyengéje, szóval ha Alucard mondjuk tengervizet lőne rájuk, akkor utána már el tudna bárkit verni. =D

    Az Animaxra eddig bármikor odatévedtem, vagy Naruto, vagy Bleach ment, esetleg Kilari. Igaz van most egy ilyen harmatgyenge fantasy cucc, de az is kábé hasonló színvonalat üt meg.

    TT-nél vagy a műsoridőt kellett volna jobban beosztani, mert 24 rész alatt azért bőven össze lehet hozni egy tisztességes sorozatot, vagy ha már ennél a tempónál maradtak, csinálni kellett volna egy második szezont.

    Kedvelés

  5. Wagner Says:

    Jah, Alucard nem jönne rá mert még egy logiásat se dobtak bele a tengerbe. xD Meg háromszor átütnék keresztbe mire találna egy vödör vizet a közelben. AoiKiji meg lazán befagyasztja a fél tengert szóval nem lenne ott víz.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

