Helyzet #18

Köszönjük azoknak akik kitöltötték az utóbbi kérdőívet. 🙂

Utóbbi egykét hétben gameltem egy keveset. Írhattam volna ezekről külön posztot, de nem volt hangulatom hozzá. Így egy gyors bejegyzésbe dobnám össze, hogy mik voltak ezek a címek. A poszt végére egy bizonyos trailert is odanyomtam, hogy nem csak ennyi legyen ha már hetek óta nem írtam semmit. 😀

Aktuális gaming:

RIZ-ZOAWD: Wizard Of Oz – Beyond The Yellow Brick Road

Truner ajánlotta ezt a kis rpg-t backloggery-n. Érdekes, kissé egyedi játékról van szó, amolyan hibridféle. Az eredeti történet vonalát követi: Dorothy-t irányítjuk aki átkerül ebbe a varázslatos világba és összeszedi három útitársát, hogy elmenjenek a nagy varázslóhoz. Erre húztak rá egyfajta hagyományos RPG-s stílust, körökre osztott harcot és kevertek bele egy kis Sonic-os futkározást meg coin szedegetést. Egy darabig még szórakoztató a cucc aztán a felétől kezdtem megunni. Nagyon limitált a terület ahol mozogni lehet és az ellenfelek csöppet sem változatosak így a csaták sem. Nincs felfedezés, csak a kijelölt utakon, elágazásokon lehet mászkálni. Emellett a történet sem nyújt nagyobb izgalmakat. De mentségére szóljon látványra rendben van és zeneileg is, na meg 1-2 boss fight is jó volt. Összességében egy közepesre értékeltem.

Dragon Quest Monsters: Joker

(DQMJ Hero avagy Vegita másik fia)

Egyszer régebben már kipróbáltam ezt a gamet és akkor nem jutottam sokáig mert nem tetszett a fusion lenyúlása. Nem sokat vártam ettől a játéktól, csak valamiféle hiányérzetem maradt az OZ végigjátszása után, így kellett még egy RPG, hogy oltsa a szomjamat. Úgy alakult, hogy ez lett a megfelelő darab. Másodjára már nagyon bejött, le se tudtam szállni róla amíg vége nem lett. A történet viszont ennek sem volt az erőssége, de még így is akadt benne 1-2 csavar.. A szörnyek begyűjtése, fejlesztgetése, fusiönözés az igazi fun benne. Úgy a szörnyeknek a felét összeszednem (itt nem az a szlogen, hogy catch’em all hanem, hogy fogd e la legjobbakat ;)) és a DQ 3 főellensége lett az egyik kedvencem benne, na meg a FeketeSárkány. Mikor a végére értem kerestem még, hogy mit lehet benne csinálni, nagyjából minden feladatot megoldottam (Estark rulez) és még mentem volna Wifi csatába is de nem akart fellépni a DS. Leállították a szervert talán? Nem tudom. Na mind1, 5 csillagot megért a game és ezek után kíváncsi vagyok a folytatásra is. Bár állítólag az gyengébb valamivel..

Dragon Quest VIII: Journey Of The Cursed King

(SSJ DQ8Hero is epic)

(a fullos DQ8Gárda: néma hero, csajozós lovag, stupid bandita és a csöcsös csaj)

Nem maradt abba a DQ láz. Gondoltam elvarrom a PS2-höz fűződő utolsó szálakat ezért a DQ8 lett a következő kiszemelt áldozat. Ezzel is már próbálkoztam évekkel ezelőtt, de meg lett unva. Most sikerült jobban belemerülni, nagyjából a felénél vagy harmadánál járok.. így kialakult róla egyfajta vélemény. Szal, sokan tartják ezt a legjobb résznek, de nem biztos, hogy igazuk van. Szerintem kétféle DQ fan van: aki csak a nyolccal játszott és aki a többivel is. Jó game meg minden, őrzi a DQ hagyományait de valahogy a 4-5-6 jobban bejöttek. Egyrészt a szereplőgárda nem a legjobb, túl nagy a terület és még quicksave sincsen (nem lehet otthagyni ha menned kéne) és sokszor unalmasnak éreztem a mászkálást mert néhol Elder Scrolls módjára sokat kell futkorászni a pusztákban. De ez van ha a játékos hozzászokik a handheld gameléshez, kicsit  zavaróvá válik ha lassú és túl angy valami, meg ha várogatni kell. De látványra azt hiszem nem lehet panasz, zenére sem, Dhoulmagus mint gonosztevő is jónak tűnik,végigtrollkodja a játékot, mindenkivel elbánik és Kefka módjára röhögőgörcsöket kap.. És ami nagyon jó még benne az a szinkron, az angol. 😀 Mindenki valamilyen akcentust kapott.. szlengek, középkori kifejezések, minden van. Szal azt tudom mondani, hogy jó game bár nagy kedvenc nem lesz belőle. Még kíváncsi vagyok hogyan alakulnak benne a dolgok, szal folytatom.

Gaming Hír:

A népszerű gamer oldalak le se közölték a trailert, de hát ki lepődik meg ezen? Mind1, Ninty már régen ki is rakta a Group blogunkra, ezzel fellendítve 10-esre az aznapi nézettséget. 😀 Na de, hogy milyen lesz a játék? Nagyon sötét hangulatú, túlélőhorrorra emlékeztető stílusban és third person nézetben fog zajlani a mászkálás. Mindez 3D és ehhez jön még az oldschool jellegű first person nézetes harc, 2d szörnyekkel. Elsőre azt lehet mondani, hogy ez a két dolog nagyon elüt egymástól, de nem hiszem, hogy rossz lesz az összkép hiszen mégiscsak fő szériás SMT-ről beszélünk. Nézzétek meg a fusion is milyen fasza, valami virtuális világban jelenik meg az öregnek a feje ilyen pixeles módon. 🙂 Karakterdizájn viszont/sajna nem Kaneko, de sebaj. Várjuk. És valaki megdobhatna egy 3DS konzollal.

Egyéb:

Az IGN nemrég összedobott egy top 100-as RPG listát. LINK Nézzétek meg. Nem tudom mi alapján csinálták, de van egy olyan érzésem, hogy az volt a döntő, hogy mi maa népszerű, illetve van benne egy kis nosztalgia is, de valahogy mégis egy nagy összevisszaság az egész. FF6 mint világ legjobb rpg-je ami maga mögé taszít keletet, nyugaton.. Elég erős kijelentés ez.. és nyomában a CT-vel. Az is szomorú, hogy egy darab SMT sem szerepelt, sőt még egy EOB, Vampire Bloodlines vagy Arx sem, pedig azok is elfértek volna a 100 -ban valamelyik random FF és egyéb JPRG helyén. Na meg persze a Fallout-ból is rajta volt az összes rész és persze az Elder Scrolls is a 3. résztől létezik csak.

Más nem jut eszembe amit még le akartam közölni. 🙂 Jah igen, elkezdődött az új Doctor Who évad és Amy még mindig nem halt meg.

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

