Dishonored

dishonored-facebook-cover

Az Arcane Studios fejlesztőcsapatról azt kell tudni, hogy csak és kizárólag belső nézetes akciójátékokat készítenek. Ők követték két nagy kedvenc játékomat is: az Arx Fatalistt és a Dark Messiah-t . Az előbbi inkább a szerepjáték műfajba tartozik, míg az utóbbi már sokkal inkább az akcióra összpontosít. Mindkettő nagyon jó játék egyébként, érdemes őket kipróbálni, ismertetőket is találtok nálam ezekről. Az Arcane egyébként aktívan részt vett a Bioshock 2 fejlesztésében is, ezután pedig bejelentették a Crossing-ot, amiből végül nem lett semmi. Sajnos vagy nem sajnos azt nem tudom, de helyette kárpótoltak minket egy teljesen más játékkal: ez pedig a Dishonored. Mily meglepő, ez is belső nézetes akciójáték, erről olvashattok a következő bejegyzésben.

A Dishonored egy elég érdekes, egyedi világban játszódik ami  kissé fejlettnek tűnik, mégis kissé fejletlen, steampunk-szerű, de mégsem az, mechanikus, elektromos, dögvészes, olykor középkorra emlékeztető zombis, katonás, csatornákban csatangolós, kardozós, bérgyilkolós, darabolós, lövöldözős, varázslós, lopakodós agymenés. Érdekes egy mondatot raktam össze, innentől megpróbálom összefüggőbbem  megfogalmazni a dolgokat.

dishonored_oxcgn_screenshot-7

A Dishonored főszereplője egy Corvo nevű bérgyilkos aki kisebb kiruccanás után visszatér Dunwall-be. Itt aztán nem sokáig lesz nyugalma hiszen árnyékból előbukkanó gyilkosok rögtön végeznek a főszereplőt üdvözlő császárnőt. Ez még nem elég nekik mert szegény Emily-t, az uralkodó lányát meg elrabolják. Na és kit találnak meg a hulla mellett? Na ná, hogy a császárnő testőrét, Corvót. Mindjárt meg is gyanúsítanak és tömlöcbe vetnek. Ám a sikeres szökés után Corvo a Lojalisták csapatának kezd dolgozni akik elmondásuk szerint rendet akarnak tenni a városban: elintézni a korrupt vezetőket, politikusokat, kiszabadítani Emily-t és így tovább, és így tovább. Corvo tehát innentől azt csinálja amit a szervezkedő lázadók diktálnak neki, mindeközben viszont egyre nagyobb veszélyt jelent a patkányok által terjesztett fertőzés ami tizedeli a város népességét.

dishonored2013-04-2102iqr8

A történetről többet nem rizsáznék mert még belefutok egykét spoilerbe, a lényeg, hogy lesznek fordulatok: a legnagyobbat én személy szerint előre megmondtam, de nem baj.. lehet, hogy mások nem fogják annyira kiszámíthatónak érezni mint én. Térjünk át a gameplay-re inkább.

Belső nézetes akciójátékról van szó, ahogy már fentebb említettem. Ám nem muszáj gyilkolásznunk ész nélkül mert  a küldetések (összesen 9, hosszú és összetett feladat) akár egy pisztolylövés nélkül is megoldhatóak. Bizony fontos szerepe van a lopakodásnak! Attól függ ki hogyan szeretne játszani. Én pl. tök nyugodtan leirtottam, lefejeztem, torkon vágtam mindenkit még az ártatlan szobalányokat is. De ha nem vagy ennyire beteg akkor akár hőst is játszhatsz és megkímélheted az életeket. Néhol még a konkrét assassination célpontot sem muszáj megölni mert mindig van más megoldás. Sőt mindenre van több megoldás!

Dishonored-screenshot-27

Alapjáraton a jobb kézben van egy kard, ez természetesen közelharcra, hadakozásra lett kitalálva. Lopakodásból előhozott instant kill-eket is csinálhatsz vele: hátulról, észrevétlenül, odaosonva nyakon szúrod az áldozatot. Vagy magasból ráugorva lebököd, vagy mögé teleportálsz és megnyesed. Ezek a dolgok mind bal egérrel aktiválhatóak, de hoppá Corvo mindeközben a bal kezét is használja! Amiben tarthat akár pisztolyt, nyílpuskát, gránátot, tapadós bombát… többféle lövedékkel: altató, nyíl vagy lángra lobbantó cucc.. Ezek már mind a jobb egérrel működnek. Mondanom sem kell, hogy mennyire izgalmas tud lenni egy összecsapás…főleg ha még a különleges képességeket is beleszámítod a csatádba.

image13

Merthogy Corvo az Outsider nevezető entitástól kap egy ilyen steampunk szívet (bal kezében fog egy dobogó szívet amiben fogaskerekek láthatóak kis ablakon keresztül, érdekes egy tárgy, na mind1) amivel rejtett cuccokat találhatunk meg a pályákon, mint például a rúnák és a bone charmok. A rúnákból tudunk passzív és aktív képességeket venni magunknak. Az aktívak között található a blink (teleportálás előre kijelölt pontra) ami nagyon hasznos ha akkora szakadékokkal találkozunk amiket nem tudunk átugrani. De gyilkolás indításához és lopakodáshoz is lehet használni. Másik kedvencem a wind blast, aminek a második szintjével akkora széllökést idéz a bal kezével, hogy szinte szétszakad az ellenfél. Akkor lesz itt még possession is: állatokat szállhatunk meg, hogy kisebb helyekre bejuthassunk, adrenaline (kardos kivégzések), idő lassítás, illetve annak a fejlettebb verziója az időmegállítás. Az utóbbi itt baromi hasznos, lopakodáshoz, tömegmészárláshoz, mozgásérzékelős, elektromos csapdák kijátszásához.

Dishonored2

Szóval van egy jó kis arzenál a játékban. Sőt a fegyverek is fejleszthetőek, nem csak a „varázslatok” mégpedig Dunwall Workshop-jában. Sokat kell turkálnunk kukákban, konténerekben és egyéb gusztusos helyeken, hogy mindig legyen nálunk annyi pénz, hogy kedvünkre vásárolgathassunk. De persze ha pacifista vagy akkor nem nagyon fogsz töltényekre költeni. Azt mondom, hogy jól is jársz mert ha minél többet ölsz annál sötétebbé teszed a várost… Több lesz a patkány, ezek csordában rohangálnak majd és felzabálják a hullákat, téged is célba vesznek! Majd a végére totál elárasztják a várost a fertőzöttek, olyan lesz mint valami zombi apokalipszis.. én mondom. De nem csak az játékstílusod befolyásolja a játék világát hanem a határozott döntéseid is. Olykor, olykor választás elé állítanak, például olyan döntést is hoznod kell ami a konkrét befejezésre hat ki, de kisebb dolgokat is befolyásolhatsz.

dishonored-review-boat-1920

Miről kellene még beszélni? Jahm igen grafika: szerintem marha részletes lett, aprólékos és hangulatos. Nincs sehol, semmi elnagyolás. Olykor világosabb, élettel teli a környezet, máskor meg sötét, borzongató és kihalt. Marha jól megoldották a kettő közti ellentétet. De nem egy happy játék úgyhogy készüljetek, elég dark és brutális. A szinkronhangokról és a hangeffektekről is csak jót lehet mondani, ezt is érdemes fülhallgatóval kipróbálni (még jobban belemerülsz, beleéled magad) mint minden mást.

Dishonored_power_wheel

Mindent összevetve én azt mondom, hogy aki kipróbálja a Dishonored-ot az garantált, hogy nem fog unatkozni. A játék világa szinte már az első pillanattól magával ragad, úgy játszol ahogy akarsz: ha ahhoz van kedved, hogy lemészárolj mindenkit akkor megteheted.. Ha hardcore módon végigteleportálgatva, mindenkit kikerülve, két perc alatt akarod megcsinálni a küldetéseket: megteheted. Ha órákig szöszmötölve, kutakodva, lopakodva, NPC-ket megkímélve szeretnéd teljesíteni a feladatokat: megteheted.. És ez még nem minden mert a DLC-ben olyan challengeket fogsz találni amikkel a kampány végigjátszása után még sok-sok óráig elszórakozhatsz. De ezeket már nem részletezném inkább, mindenki tapasztalja meg maga.

Dishonored-Game-of-the-Year-4

Értékelés na ná, hogy 5 csillag backloggeryn. Arcane még sok ilyen játékot! Miattam jöhet Dishonored 2 is vagy egy dungeon crawler rpg, ha ők csinálják akkor az szerintem már garanciát jelent. Nem egyszer bizonyították, hogy ők bizony tudnak.

 

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

2 hozzászólás to “Dishonored”

  1. Péter Says:

    Személy szerint én csalódtam ebben a játékban. Egyrészt azért, mert a story nem igazán tartogatott többet annál, mint amit az elején megtudunk. Másrészt baromi hamar felmerült bennem a kérdés, hogy ha ez a játék a lopakodásra van kihegyezve, sőt azt honorálja, ha lehetőség szerint senkit sem ölünk meg, akkor mégis minek a HP boost, meg a pusztító mágiák? Persze oké, ezt tekinthetném akár előnynek is, hogy a játék megadja nekem a választás a lehetőségét, csak hogy ez is akkor lett volna jó, ha érzem mögötte a morális súlyt, és nem totál érdektelen figurákat tolnak elém.

    Aztán a lopakodás… szerintem jobb lett volna, ha ezt is amolyan Riddick módra oldják meg, ahol ha megláttak egyből lőttek, ment a riadó, és nem ám az volt, hogy kikukucskálok, aztán gyorsan vissza, és erre az őrök ilyen Oblivion módra elintézik egy ilyen: “Huh? Must be my imagination…” szöveggel. =D

    A grafika meg szvsz elég felemásra sikeredett. Voltak nagyon szépen kidolgozott terek, de mellette voltak olyan retekül kinézőek is, hogy már bántottam a szemem. De ami a leginkább zavart, hogy a steampunk körítés elég tessék-lássék módon lett megoldva, mert csak bizonyos helyeken, bizonyos környezeti elemek viselték magukon ezeket a külső jegyeket.

    Kedvelés

  2. Wagner Says:

    A sztorira így visszagondolva (főleg az Infinite után) egyet kell értenem, hogy egy nagy nulla volt. De igazából nem is amiatt játszottam vele.

    Miért? Honorálja a játék ha nem ölsz meg valakit? Csak kiírja a küldetés végén a statisztikákat. Nem emlékszem, hogy külön díj járt volna érte.

    Én nem nagyon szarakodtam: megállítottam az időt azt szépen leböködtem mindenkit, ha meg észrevettek akkor pisztollyal meg széllökéssel cafatokra szedtem őket😀 Az utolsó szobalányig mindenkit eltettem láb alól és igazi féregnek éreztem magam. xD Szóval szerintem marha szórakoztató volt a játék.

    Grafikával semmi bajom nem volt, eléggé levettem, hogy fusson normálisan. Úgyh nem tudok mibe belekötni ilyen téren.

    Most az a problémám, hogy a Dark Messiah-t képtelenség elinditani Win7-en.. pedig jó lenne ezután elővenni.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: