Mindörökké Nukleáris Herceg

dukeway

Tudtam, hogy mire számítsak amikor nekiálltam a Duke Nukem Forever-nek mert már láttam ahogy a tesóm végigszenvedi, meg a kritikákat is láttam, olvastam. Úgyhogy semmi elvárásom nem volt amikor elkezdtem vele játszani. Tudtam, hogy pocsék lesz, de mégis megpróbáltam élvezni és nem felhúzni magam a hibáin, bár ez néha lehetetlen volt. Azért próbáltam élvezni a játékot mert a Duke 3D mai napig az egyik kedvencem, (most is fent van, ez már NINCS) gyerekkoromban nagyon sokat játszottam vele. Módosítgattam is kedvemre, beleturkáltam a fájljaiba, átírtam az ellenfeleket, lemagyarosítottam a kiírásokat stb, stb, stb. De ezt most hagyjuk. Sokan bírálták már a Forevert, most én következem, igyekszem rövidre fogni mert ez a game sok szót nem ér, az is biztos.

 

Mi tetszett benne:

  • 2 helyszín: a lepusztult város (daruval rombólás stb) és a sivatagi rész
  • 3 fegyver: pisztoly, shotgun, 3 csövű gépfegyver. Mindhárom teljesen jól használható, mint a 3D-ben
  • Első boss fight az autópályán
  • Duke Nukem jelenléte és szövegei
  • Lekicsinyített Duke-os pályarészek jópofák lettek
  • Mulattató bugok (röhögsz azon, hogy milyen szar a játék)

Mi nem tetszett:

  • 12 évnyi szarakodás után többet várt volna az ember. Kb 5 fejlesztőcsapat dolgozott rajta. Ki vállal felelősséget ezért a szarért?
  • Fantáziátlan, szar helyszínek
  • Víz alatti rész borzalmas lett
  • A 3D-nél lineárisabb játékmenet
  • A visszatöltődő életerő (EGO meter): Halo? Call of Duty?
  • 2 fegyvert bír el Duke, legyengült a 3D óta: ott 9 volt egyszerre
  • nincsen jetpack (halál komolyan mondom), helyette tele van borzasztó lineáirs platformerkedésekkel, ugrabugrával meg primitív Valve puzzle-ökkel
  • Korához képest elavuult grafika, nulla atmoszféra, mosódott textúrák. A 98-as trailerben jobban nézett ki a város mint itt
  • Az összes fegyver használhatatlan (az említett hármat leszámítva) mert nincs hozzájuk elég töltény és mivel csak kettő lehet nálad mindig a shotgunt fogod vinni, a bossokhoz meg mindig rakéta kell
  • AZ összes boss fight ugyanaz, lődd rakétával mert más nem hat rá
  • A minijátékok szarok vagy játszhatatlanok, air hockey: vicc, pinball: szar, kosárlabda: primitív
  • Túl sok autózás és ezek a részek baromi unalmasak. Lövöldözni akarunk, nem versenyezni.
  • Turret-es lövöldözés: ó, hogy ez mennyire ódivatú már
  • Túl sok Valve puzzle, Half Life 2 kopizás
  • A játék magát Duke Nukem game-nek állítja be, holott a mai FPS-ek gyenge másolata Duke skinnel ellátva
  • Tudjátok mi a különbség a Duke 3D és a Duke Forever között? Hogy a 3D műfajformáló mérföldkő volt az Engine-je és a főszereplője miatt, a Forever pedig másolja a modern FPS-eket. SZégyen!
  • Rengeteg bug és nevetségesen szar fizika
  • Duke saját magának mondd ellent, erre külön kitérnék:

Mondja: „Power armor is for pussies” ezzel beszól Master Chief-nek és inkább felveszi a shotgunt. Ez mind jópofa, csak az vele az egy probléma, hogy Duke-nak nincs hp-ja, EGO meter van ami ugyanaz mint Master Chief armorja. Akkor most miről beszélünk? Meg az,hogy megiszik egy sört és olyan részeg lesz, hogy már nem is lát.. Akkor most ki a pussy? Vagy a beszólás, hogy „I hate Valve puzzles” és akkor odamegy és azért is meg kell csinálni a nyomi puzzlet és uténa még vagy tíz hasonlót. Ha utálja (és én is mert nem Duke-ba való) akkor miért van a játékban?

Röviden KB ennyi szót érdemel a DNF. Reméljük, hogy a következő része már nem lesz ilyen pocsék és majd foglalkoznak is vele a készítők, nem csak ülnek rajta. Azért elég hajmeresztő belegondolni, hogy emberek nőttek fel, váltak felnőtté miközben kedvenc játékuk folytatása „készült”.. és akkor felnőtt fejjel, nosztalgikus érzésekkel vágnak bele a játékba és a készítők szó szerint lenyomják a torkukon a szart.

„-what about the game Duke, was it any good?

-Yes. After twelve fucking years it should be.”

Lófaszt a seggedbe Duke! „Damn it took forever” Inkább el se készült volna!

„What kind of shit ending is that?”

Igen Duke, ezen a befejezésen már csak sírni lehet, de hát szar játéknak szar a vége is. Mit vártál?

Most pedig a screenshotok:

05-02-2014_13-43-42_Shot0002

 

segglyuk ajtó a Hive-ban, ezt hogyan gondolták?

05-02-2014_14-20-27_Shot0012

wallboobs: falcsöcsök, ezt H.O.G.Y.A.N. gondolták? és Duke még élvezi is…

05-02-2014_14-10-02_Shot0011

girls fucked by aliens… továbbra is a Hive, és továbbra is csöcsök

05-02-2014_14-47-52_Shot0002

passwo…nem, csöcsök

05-02-2014_14-43-00_Shot0000

főküldetés: szerezz vibrátort meg csipszet,  cél: csöcsök

05-02-2014_14-22-01_Shot0013

a 3 csöcsű alien királynó, már csak a 7 lyukú sárkány kisasszony hiányzik a Rózsaszín Pitbull számból

05-02-2014_19-18-19_Shot0015

nem csak csöcsök vannak hanem bugok is, a targoncának befellegzett, kezdhetjük elölről

05-02-2014_19-40-12_Shot0017

no komment

05-02-2014_19-03-44_Shot0014

itt egy disznót emeltem fel targoncával, ő ezt egy csőbombával jutalmazta

05-02-2014_20-48-46_Shot0000

ez én vagyok az Ending után

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

12 hozzászólás to “Mindörökké Nukleáris Herceg”

  1. Shingo Says:

    Tudtam hogy egy kalap szar, de hogy ennyire… 😄

    Kedvelik 1 személy

  2. Wagner Says:

    És én még nyugodtan nyilatkoztam róla visszafogottan. 😀 Mert lehet ezt úgy szarrá szidni, hogy semmi ne maradjon belőle.

    Kedvelés

  3. Péter Says:

    Azért tegyünk tisztába pár dolgot. A játéknak az a verziója, amit végül kézhez kaptunk, nem 12 évig készült (ami egyébként nem is pontos, hiszen egészen pontosan 13 évig ment a panamázás) hanem mindössze 3 évig. Az is úgy, hogy a Gearbox-nak egy félkész játékot kellett átvennie az időközben be csődölt 3D Realms-től, amit aztán sebtében be is kellett fejezniük, konzol portokkal együtt, mert a kiadó végre pénzt akart látni. A játékot legalább háromszor(!) teljesen elölről kezdték, minimum 3 nagy engine váltás történt, miközben azokon belül is további verzióváltások jöttek. Valamint mindeközben még 3, 2 kiadóváltást is történt, mialatt persze a fejlesztőket is cserélgették.

    Természetesen mindez nem mentség, viszont magyarázatot ad arra, miért kellett eddig várni, és miért lett a játék végül olyan, amilyen. Hozzáteszem, hogy szerintem a játék PC-s verziója még így se lett ténylegesen rossz, egyszerűen csak középszerű. Olyan igazi 5-6 pontos játék, ami sajnos nem az lett, ami lehetett volna, de még így is messze áll az aljától, ahová mondjuk az ilyen Ride to Hell féleségek sorolhatók.

    A jó öreg Dukeos szövegek, poénok megvoltak? Igen. Visszaköszönt a régi szörnypark, fegyverarzenál? Igen, sőt még újabb darabokkal is bővültek. A 2 új fegyver, a railgun sniper, illetve az enforcerek nyomkövetős rakétaszórója, kifejezetten tetszettek. Illetve az is jó húzás volt, hogy a csőbombát, aknát, gyors gombra tették. Inkább az volt velük a baj szerintem is, hogy a speciálisabb mordályokhoz, kevés lőszert kaptunk, kivéve talán a fagyasztót. A beígért helyszíneket, játékelemeket megkaptuk? Nagyrészt igen, bár tény hogy ezen a téren sajnos lett volna még mit csiszolni a játékon, hol többet, hol kevesebbet. A belső terek, mint a Lady Killer kaszinó, vagy a Duke Burger étterem, kifejezetten tetszettek, viszont a külső terek, és azon belül főleg az utcai pályák, vagy az autópálya, nekem túlságosan sterilnek, fantáziátlannak hatottak.

    A grafika valóban kissé koravén volt, mikor kijött a játék. (Körülbelül azt a minőséget hozza, mint anno a Quake 4 közepes beállításon.) Szerencsére az első patch sokat javított rajta, például a zavaró elmosódást nagyrészt megszüntette.

    “Víz alatti rész borzalmas lett” -> Ezzel maradéktalanul egyetértek.
    Két dolog miatt lett rémes, egyrészt mert nem lehet gyors úszni, másrészt mert sokszor nem látni szinte semmit se, még éjellátóval se.

    “A 3D-nél lineárisabb játékmenet” -> Igazából a 3D-ben is főleg a kulcskártya, kapcsoló keresgélés miatt keringtél oda-vissza a pályán.

    “2 fegyvert bír el Duke” -> Igazából 4 lehet nálad az alap verziójú játékban, mert az akna, csőbomba ugye gyors gombra lettek áttéve. Viszont a patchelt verzióban még kettő lehet nálad, azaz már összesen 6.

    “nincsen jetpack” -> Multiban van, de szerintem is vétek volt ezt teljes egészében kihagyni a singleből.

    “tele van borzasztó lineáirs platformerkedésekkel, ugrabugrával” -> Ilyen volt a 3D-ben is nem egyszer. Ott is hányszor kellett dobozokon ugrálni, szellőzőkben mászkálni, összeforgó, szétforgó hengerek, meg prések között ügyeskedni. =)

    “Az összes boss fight ugyanaz, lődd rakétával mert más nem hat rá” -> Miért a 3D-ben, vagy akár a Manhattan Project-ben nem ugyanez volt? =D

    “Túl sok autózás és ezek a részek baromi unalmasak. Lövöldözni akarunk, nem versenyezni.” -> Amikor a kis távirányítós autóval kellett szlalomozni a kaszinóban, az még jó volt amolyan Re-Volt kikacsintásnak. Viszont a monster truckos részeknek, pont a már említett fantáziátlan, steril környezet tett be. Ennek valami olyasminek kellett volna lennie, mint amikor a HL 2-ben a csónakkal száguldoztunk.

    “A minijátékok szarok vagy játszhatatlanok.” -> Nekem ezekkel se volt bajom. Egyedül a kosárlabdánál zavart az, hogy nem lehetett szabályozni a dobás erejét.

    “Turret-es lövöldözés: ó, hogy ez mennyire ódivatú már.” -> Ha jól emlékszem 2-3 szakasz volt, ahol kötelező volt, amúgy opcionális. Engem ez se zavart, és bár igaz, hogy anno a HL 1 környékén ez az elem még sokkal inkább hatott újdonságként, sokkal vonzóbb volt, mint már ma. De ez az “ódivatú” most nagyon úgy jött le, mint ha csak azért is belekötnél, ebbe épp azért, mert ez meg “túl régi”. =)

    “Túl sok Valve puzzle, Half Life 2 kopizás” -> Annyira nem volt sok, 2-3 volt az egész játékban. Elsőre, amikor hordókat kellett dobálni a konténerbe, még ez is jópofa volt. Úgymond átjött a poén, pláne ahogy Duke reagált erre, csak az volt a gond, hogy aztán ezt még legalább kétszer el akarták lőni.

    “A játék magát Duke Nukem game-nek állítja be, holott a mai FPS-ek gyenge másolata” -> Félig igazad van, de nem teljesen. Inkább az volt a gond, hogy egyszerre akartak megfelelni a régi és az új trendeknek. Egyszerre akarták megszólítani a régi rajongókat, akiket nosztalgikus emlékek fűznek a címhez, és az új generációt, akik maximum névről ismerik a franchiset. Ám ebben a “kétfrontos háborúban”, mindkét fronton veszítettek, mert a régieknek, nem volt elég retro, az újaknak pedig nem volt elég modern. Ha inkább csak a régi rajongókat célozzák meg, jobban jártak volna.

    “Hogy a 3D műfajformáló mérföldkő volt az Engine-je és a főszereplője miatt, a Forever pedig másolja a modern FPS-eket.” -> Valójában ez sem teljesen igaz így, ebben a formában. A build engine egy jó motor volt, de a valódi mérföldkő a Quake engine volt, majd az első Unreal. A Forever enginjével sincs alapból gond, mert a méltán híres Unreal enginet használja, csak sajnos ennek a képességeit rendesen kihasználni nem sikerült.

    “Duke saját magának mondd ellent” -> Nem mond ellent, mert Master Chief-nek nem azért szól be, mert újratöltődik az életereje, hanem mert páncélt visel. =) A sör, szteroid is olyan, hogy jó ez nyilván röhejes, hogy ettől kemény leszel, és puszta kézzel szétütsz mindenkit, de most komolyan, mi ezzel a baj? =D Ilyen volt például a régi Doomokban is, csak ott a Berserker powerupot szedted fel hozzá.

    “Igen Duke, ezen a befejezésen már csak sírni lehet” -> Egy dolog hiányzott belőle, az viszont nagyon, az elengedhetetlen bitch casting. Amúgy jó kis fricska volt a CoD-nak. =)

    Csöcsei voltak a 3D-ben is a királynőnek, mint ahogy segglyukak is voltak, csak ott szellőzőként funkcionáltak. =D Ez utóbbi egyébként utalás volt Beavis & Butt-head-re. Ugye: “I’m cornholio!” (az örök élet kódja) és ennek a folytatása: “I need TP for my bunghole!”

    Kedvelés

  4. cheatergs Says:

    Ki kéne már próbálni, annyira semmi nincs manapság.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Ezt nem ajánlom senkinek. Inkább a Bioshock Infinite, Dishonored, Deadspace, Shadow Warrior vagy Quake 4. Most ezek jutnak eszembe amik még úgy újabbak és jók is. Igazad van, hogy “semmi nincs”… én úgy veszem észre PC-re alig jön ki olyan játék ami érdekes lenne pl számomra, ezért is tértem át konzolra egy jó ideje.

      Kedvelés

  5. Péter Says:

    Azért tavaly is volt PC-re így a teljesség igénye nélkül: Metro: Last Light, Tomb Raider remake, DmC remake, Rayman Legends, Dead Space 3, Crysis 3, Brütal Legend PC port, SimCity, BioShock Infinite, Dead Island: Riptide, Far Cry 3: Blood Dragon, Call of Juarez: Gunslinger, Zeno Clash II, Remember Me, Deadpool, Company of Heroes 2, Skullgirls, Outlast, Total War: Rome II, Amnesia: A Machine for Pigs, Battlefield 4, Assassin’s Creed IV: Black Flag, Injustice: Gods Among Us, The Walking Dead: Season Two. Szóval van azért miből válogatni, lesznek még idén is ígéretes címek, és persze lehet régebbi címeket is pótolni.

    Kedvelés

  6. cheatergs Says:

    A DS3 ritka nagy moslék lett, a Crysisokon mindig csak röhögni tudtam, az FC3, ugye, nem futott, Bioshock 1-et se fejeztem még be, de lusta vagyok feltenni, a Black Flagről ennyi elég is kommentnek, Metro 2033 másodszori indításnál meghalt, anélkül meg nem játszanám az LL-t, a TW nem izgat, a többi meg még egyáltalán a legeslegkevésbé sem.
    Szóval ja, semmi nincs. Ami engem érdekel.=)

    Egyébként inkább Doom 3, mint Quake 4. Hangulatosabb.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      A Doom 3 igen sokkal jobb mint a Q4. Ha Q4-ben nem lett volna annyi járműves szarakodás meg üresjáratos mászkálás marinék között akkor talán elérte volna azt a szintet. De még így is le tudott kötni és jó volt.
      Ahogy mondod semmi sincs. Mentem is 3DS-ezni.

      Kedvelés

  7. Péter Says:

    A Doom 3 hangulata valóban jobb, de annak az élvezéséhez meg alap a zseblámpa mod. Különben öt perc alatt felbasz, hogy vagy lőnöm kell ahhoz, hogy lássak. Vagy világítok, de akkor meg a zseblámpával üthetem a démonokat. =D

    Valami zseniális döntés volt ez anno, hogy egy sötét folyosójátékban, marinunk képtelen fegyveréhez erősíteni a lámpát. Sőt még nightvision sincs, pedig az még a régi Doomokban is volt.

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      Pont ettől volt izgalmas. Az impeket be tudtad azonosítani a tűzgolyójuk alapján pl. Mindig volt valami “segítség”. De amúgy fuck logic, valóban találhatott volna egy tixót amivel rárakja a zseblámpát a gépfegyverre.

      Kedvelés

      • Péter Says:

        Szerintem az hogy az orrod hegyéig se látsz, és inkább előre lősz, mint hogy külön átválts a lámpára meg vissza, az nem izgalmas, hanem inkább komikus, és idegesítő. Egy elbaltázott döntés következménye.

        A másik meg az, hogy a játék izgalom faktorából az is elvett, hogy mivel jó 80%-ban sötét, fémes folyosókon rohangáltál, egy idő után baromi kiszámíthatóvá vált, honnét várható ellenség.

        A Quake 4 kevésbé volt hangulatos, vagy félelmetes, de játszhatóbb volt, és persze az engine is inkább itt mutatta meg igazán, mit tud.

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: