Etrian Odyssey IV: Legend of The Titan

EOIV

Azt hiszem írtam már mind a három korábbi részéről eme sorozatnak és mivel a negyedik részét is befejeztem: ideje ezt is kielemezni. Az Etrian Odyssey IV sokat fejlesztett a korábbi formulán, ám lényegében ugyanaz maradt mint volt: egy oldschool stílusú, belső nézetes dungeon crawler szerepjáték, ami mai napig egyik kedvenc műfajom. Lássuk milyen lett az új rész!

Alaphelyzet

Ismerős szituval indít a játék. Megérkezünk egy városba (jelen esetben Tharsis) mint felfedezők és mindjárt céhet kell alapítanunk az Explorer’s Guild-ben, amit a helyi gróf pénzel. Tharsisból látható a hatalmas méretű Yggdrasil fa aminek titkai megfejtésre várnak, ezért érkezik a városba az a sok-sok felfedező akik léghajójukkal indulnak egy kemény és hosszú kalandra. Tharsis város az embereké, de felfedezéseink során találkozunk még más fajokkal is: a mágikus Vessel-ekkel és az antropomorf bestiákkal: a Sentinel-ekkel. A legenda úgy tartja, hogy sok-sok évvel ezelőtt ez a három faj együtt harcolt a hatalmas titán ellen valahol Yggdrasil-nál. Hogy mindenre választ kapjunk végig kell verekednünk magunkat az öt hatalmas labirintuson.

images

Játékmenet

Szinte semmit nem változott a korábbi részekhez képest. Megint adott egy csomópont, a korábban említett Tharsis. Itt létrehozhatjuk a csapatunkat. Bevásárolhatunk felszerelésekből, tárgyakból. Alhatunk fogadóban, feléleszthetjük elesett karaktereinket. Mellékküldetéseket és főküldetéseket vállalhatunk el és persze beszélgethetünk lakosokkal. Mindez a szokásos menü-alapú módon működik. Hozzáteszem ezt a módszert a Wizardry 1 óta használják különböző játékok, mondjuk nem sok..

images (3)

Ha elhagyjuk a várost mindjárt egy végeláthatatlan mezőn találjuk magunkat. Ebben a részben ugyanis egyfajta felfedezésre váró világtérkép játszik központi szerepet, melyet fejleszthető léghajónkkal kell majd bejárnunk. Ahogy haladunk előre egyre több funkcióval láthatjuk el tetszőlegesen elnevezett járgányunkat (1-1 szinttel magasra repülhet, étel katapult, kincskereső rod, tornádó ellenes cucc stb.). Négy darab terület található és mindegyiken el lettek szórva kisebb labirintusok, mellékküldetésekkel és egy-egy nagyobb labirintus: a főküldetésnek. Természetesen ezeket nekünk kell megtalálni, majd felfedezni. Rengeteg mellékküldetés vállalható el, úgyhogy egy percig sem fogunk unatkozni.

images (1)

A mászkálás a már jól ismert módon működik: FPS nézetes, grid based dungeon crawler. Vagyis képzeljük el, hogy a labirintus négyzetekre van felosztva mint egy matekfüzet és “kockáról” kockára” haladunk benne. Az érintőképernyőn nekünk kell megrajzolni a térképet (a saját érdekünkben!) miközben véletlenszerűen megtámadnak minket a helyi szörnyek. A csaták körökre osztottak és szintén oldschool módon zajlanak, FPS nézetben. Kiadjuk a parancsokat, hogy melyik karakterünk mit csináljon majd végignézzük az akciójukat. Természetesen a véletlenszerű csatákon kívül minden nagyobb labirintusban lesz boss harc, de meg kell említeni az Etrian Odyssey egyik hírhedt elemét: a FOE-t is. Ezek nagyobb, szintedhez mérve extra erős ellenfelek, amiket látsz a térképen és érdemes őket kikerülni eleinte mert pillanatok alatt hazavágnak. Ezáltal válik igazán izgalmassá a felfedezés. Egyébként a negyedik részben sikerült egy magasabb szintre fejleszteniük a FOE-t: léghajós felfedezés közben ha sokat szarakodunk megjelenhetnek sárkányok, melyek 9 kockát foglalnak el a térképen, ilyenkor azonnal repüljünk vissza a városba!

images (2)

Karakterfejlesztés

Sok kaszt közül választhatunk mikor létrehozzuk csapatunkat. Én a megszokott módon játszottam: a hátsó sorba raktam egy gyógyítót (medic) és egy támadó varázslót, az első sorba egy védelmezőt, egy erős támadót (nightseeker) és egy buffert (most dancer). Kezdetnek kapunk néhány skill pontot, költsük el, majd szintenként mindig egyet-egyet dob nekünk a játék. Szerintem érdemes megvárni míg több összegyűlik majd utána elkölteni őket képességekre, így jobban át tudjunk gondolni, hogy mit tanítsunk meg karaktereinknek, milyen helyzetben mire lehet szükségünk, hiszen elég bonyolultak tudnak lenni a skill táblázatok. Ráadásul lesz olyan pont amikor a játék engedélyezi a sub-classt: vagyis még egy kasztot állíthatunk be minden karakternek. Sub-Classnak szerintem az Arcanist nagyon hatásos a Medic-nél, a Protector pedig a gyengébb védelmű kasztoknál. Ha szeretnétek tippeket: kérdezzetek nyugodtan.

images (4)

Tálalás

A legnagyobb lényegi fejlődés a tálalásnál látható. A karaktereink képei maradtak sima artwork-ök, ám ezek és a menügombok előtérbe kerülnek amikor bekapcsoljuk a 3D módot a kézi konzolunkon. Valamint felfedezéskor és csatázáskor az egész látvány kap egy mélységet, szóval összességében azt kell mondjam, hogy a játék jól kihasználja a 3DS adta lehetőségeket, beleértve az érintőképernyőt is. Az ellenfelek már rendesen mozognak és ki lettek cserélve háromdés modellekre: elhagytuk a jó öreg állóképeket. Sőt már a FOE-k is ténylegesen mászkálnak a labirintusokban, nem csak egy foltként ábrázolja őket a játék. A zenék pedig nagyon jól szólnak, az egész játék komplett OST-je nagyon komoly munka. Érdemes őket külön is meghallgatni, minden helyszínnek megvan a hozzá passzoló muzsikája, némelyik nagyon hangulatos, kellemes, varázslatos, elbűvölő.. Akadnak azonban vad, pörgősebb dallamok például az epikusabb harcoknál.

Végszó

Azt hiszem a végére értünk az elemzésnek, remélem minden fontosat elmondtam. Csak pozitívan tudok nyilatkozni a játékról. Minden szempontból megfelelt az ízlésemnek: hosszú, ám izgalmas, tartogat kihívásokat és megmozgatja az agytekervényeidet. Sőt a történet néhol tartalmaz apró fordulatokat, ami nem feltétlenül szükséges egy ilyen játéknál, de azért ad hozzá valamicske pluszt az élményhez. Akinek kevés lenne az 50-60 órás játékidő az nyugodtan vesse bele magát a post-game adta lehetőségekbe, hiszen a fő gonosz után megnyílik egy hatodik labirintus meg egy csomó újabb küldetés, sőt még a sárkányokkal is megküzdhetünk! Hajrá! Engem a legelső is kivégzett pár kör alatt.. Úgyhogy irány tápolni és felfedezni! 🙂

images (5)

Annyit még hozzátennék, hogy nem mindenkinek ajánlott. Tehát csak az vegye meg aki tudja, hogy mire számítson. Nekem ez a játék amolyan must-have darab, de volt aki azt mondta, hogy “disturbing-nek” találta, hogy csak “kockákban” lehet mozogni. Szóval, értitek.. Nah! Csáó mindenkinek!

Backloggery Értékelés: 5/5

 

Címkék: , , , , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: