Helyzet #21

Halihó!

10473517_267819813405991_2448580293132179418_n

A következő bejegyzésben lesz szó magánéleti dolgokról, a nyárról, fesztiválokról, zenéről, játékokról,  sorozatokról, filmekről, mangáról, egyebekről és magáról a blogomról. Megpróbáltam a lehető legtömörebben összegezni a mostani dolgokat. Akit érdekelnek valamelyest ezek a témák, vagy akik nagyon unatkoznak azok kattintsanak nyugodtan a tovább gombra. Na vágjunk bele… 😀

Real Life dolgok

Már régen, napokkal ezelőtt elkezdtem írni ezt a posztot, de valahogy az időhiány okozta kellemetlenségek miatt elég lassan készült el. Egy újabb “helyzet” poszt arról, hogy mi a szitu mostanában. Hát vége lett a nyárnak, elég gyorsan. Nem volt rossz.. Viszont az időjárás..hááát. Akárhányszor mentem valamerre: állandóan szakadt az eső és szar idő volt. Ezzel ellentétben tavaly nyáron egész végig sütött a nap és dőlt rólunk a víz mindenhol: a lakásban, az utcán, a buszon, mindenhol. Egyébként a tavalyinál annyival jobbra sikerült a helyzet, hogy el tudtam jutni négy fesztiválra is.. Viszont a tavalyi így is tartalmasabbnak mondható mert volt kivel eltölteni az időt. De ebbe most ne menjünk bele inkább. Lenéztem ugye Alsóörsre, Open Road Fesztre, arról beszámoltam nektek anno (itt). Ezután valahogy kijutottam Rockmaratonra (sikerült szabit intéznem) egy csapat emós lánnyal meg egy országvándorral, na az igen faszára sikeredett: a fellépők miatt: Barackca (legjobb magyar punk banda), The Silver Shine (szuvenírpólót is szereztem), The Hellfreaks (lencsevégre kaptak Shakey Sue-val), Koffin Kats (magasan a legjobb konci), Kovbojok (amit végigröhögtem) és mindez egy napon.. és utána még Arch Enemy-t is megnéztem ahol rengetegen összegyűltek, majd egy Nightwish tribute után következhetett a hajnalig tartó italozás ahol még a Barackca basszusgitárosával is lespanoltam. De hát a szar idő, a sártenger meg az eső gondoskodott róla, hogy másnap hazatérjek. Ezután következett a FEZEN (Székesfehérváron) ahol összeverődtem egy helyi tűzoltóval, éppenhogy odaértünk Kiscsillagra, majd következett a Hellyeah nevezetű groove metal csapat ahol eszement pogót művelt a nép, egy csaj ököllel boxolta a hapsikat én meg fedeztem őt, az egyik srác pedig hűtőmágneseket gyűjtögetett a földről miközben röpködtek az emberek. Aztán miután a Subscribe befejezte a muzsikát berobbant a semmiből egy nógrádi lány akire reggelig vigyáztam. Azóta még beszélünk néha, de hát oly messze lakik, hogy valszeg soha többet nem látjuk egymást. 🙂 De hát ilyen az élet, nem?  Ja és köszönet még egyszer Kacsának, a tűzoltó srácnak a kölcsön sátorért sátorért! 🙂 Nagyon rendes tag! Múlt héten pedig nálunk Zalaegerszegen történt a borfesztivál ahol sikerült megtekinteni a Magashegyit, meg a Mystery Gang-et. Utóbbi nem volt rossz, bár nekem egy kissé monoton a psychobilly-hez képest, de egynek jó.. Aztán ebből is hajnalig tartó iszogatás meg csocsózás lett ezer éve nem látott ismerősökkel. Aztán ennyivel letudtam a nyári programokat. Még talán decemberben felnézek a karácsony előtti Punk összejövetelre, hú lesz ott minden. Na ugorjunk… A munkahelyi témákról inkább most nem nyilatkoznék, majd talán egyszer egy külön posztban.

2014-07-09 19.08.41 2014-07-09 19.10.47 2014-07-09 20.31.17 2014-07-09 22.18.29

2014-07-09 23.13.29 2014-07-10 01.07.32

 

Gamelés dolgok

Gaming szempontból: hát úgy kb három hete nem játszottam semmit se. Utoljára az Attack Of The Friday Monsters került terítékre. Azóta csak a Retro City Rampage-vel hülyültem egy keveset (hatalmas poén, gta-szerű, paródia, pixeljáték) meg a Legend Of Grimrock-ot próbálgattam, de megakadtam a harmadik szint teleportálgatós puzzle részénél. Egyébként egy nagyon jó indie fejlesztésű szerepjátékról van szó, amely a régi idők DOS-os dungeon crawler stílusát idézi meg, modern köntösben. Wizardry-ra és ilyesmikre hajaz, de technikailag sokkal inkább az Eye Of The Beholder-re és társaira emlékeztet. Egyetlen bajom vele, hogy kevés kasztból lehet választani.. hiányolom a cleriket meg a thief-et külön, na meg a dual-kasztokat.. mert az EOB-ban mindig vittem az első sorban egy fighter-thief törpét, aki baltával kaszabolt miközben zárakat nyitott, ilyen itt sajna nincs. 😦 Na de ezek ellenére a gameplay meg a puzzle rendben vannak, na és persze a grafika is tetszetős. Készül a második rész.. Jahm.. És, hogy mit várok még mindig.. úgy legalább két éve??? Na ná, hogy a Shin Megami Tensei 4-et… annak is az európai E-SHOP-os megjelenését amit szeptemberre ígértek.. Hát nagyon remélem, hogy lesz belőle valami.. Jahm és novemberben meg a Persona Q-ra fogok lecsapni. Az Etrian Odyssey 1 REMAKEN még gondolkodom, viszont eléggé kiakasztott, hogy a második részt szintén remakelik… Gondolom akkor a harmadik sem fog kimaradni.. Végül is miért ne adjuk ki kétszer ugyanazt? Ráadásul egy generációval előtti játékokat.. Na mind1, a Persona Q és az SMT IVmegjelenéséig szerintem semmi mást nem veszek.. Maximum régebbi, elmaradt, félbehagyott dolgokat fogok folytatni, ha lesz időm persze.. És jobb esetben majd írok is róluk véleményt, beszámolót.

Sorozat és filmes dolgok

Mostanában miket néztem? Hát utoljára a Breaking Bad-et sikerült végre befejeznem. Marha jó volt, az egyik kedvenc sorozatom lett végül, kéne majd ajánlót írnom róla. Várom a Sons of Anarchy (erről már írtam anno) utolsó évadának a kezdését. Jahm és megindult a 2005-ös Doctor Who széria 8. évada, az új Doctorral: Peter Capaldi-val. Az első rész szerintem baromi gyenge lett: a fos CGI miatt, a Páternoszter Gang bugyuta baromságai miatt, az egész valahogy böszmeségre sikeredett, nem volt jó. A második rész ezzel szemben már sokkal élvezhetőbb lett. A harmadik (Robin Hood-os epizódot) még nem néztem meg. Egyébként az új Doctor rendben van! Nem akarok spoilerezni, de eddig jól hozza a szerepet. Doctor Who-val kapcsolatban: közben párhuzamosan nézem ám a klasszikust is.. Annak idején a harmadik doki 5 évadát daráltam le, kedvenc dokim lett John Pertwee, azóta is tartja az első helyet. Na de most a legelejétől haladok 1963-tól.. Már másfél évadot sikerült bedarálnom a William Hartnell-es érából. És még a rekonstruált, elveszett, képekből álló, hangfelvételes epizódokat is megnéztem és még még azok is élvezhetőek szerintem. Vagy csak én vagyok nagyon fanatikus? Lehetséges. Egyébként az első doki szintén nagyon jó figura: kemény, karakteres, okos, furfangos, hazudok ha kell, hogy elérje a célját, pimaszkodik társaival és minden második mondata a “Hm” vagy a  “Good graccious me”.. Az unokájától való búcsúzkodós jelenet pedig az egyik legjobb DW pillanat! Be is kéne linkeljem. Egyébként ő mindjárt három társsal indul útra és vele utazik egy karakteres férfi ember, egy tanárnő, na meg az unoka.. és rengeteg szerep jut nekik, nagyon jól kiegészítik az öreg Doktort.

Filmek terén? Bedaráltam az összes Al Pacino meg Robert de Niro filmet. Simán a kedvenc színészeim lettek. De ebbe most nincs kedvem belemászni, már nem annyira aktuális. Pár napja emésztettem meg a Kick Ass 2-őt, ja meg a Johny Depp-es Dark Shadows-t. Nem lettek rosszak.

Zenés dolgok

Beszéltem Ati Edge-el a Silver Shine-ból. Jelenleg Spanyolországban tartják a banda tizedik évfordulójának megünnepléséről szóló, nagy turnét. Minden este fellépnek valamelyik városban három héten keresztül. Ez azért odabasz.. Na persze azt is kell nézni, hogy spanyoloknál van a legtöbb rajongójuk, nem véletlen ott tartják a turnét. Na de a lényege az egésznek amit ki akarok nyögni, hogy október elsején dobják ki az ÚJ LEMEZÜKET és amint visszatérnek Spanyolból, kedves, kis hazánkba: Ati postázni fogja nekem a discet. Én rohadtul kíváncsi vagyok milyen lesz az új anyag…!

SZERK. 1: Most értesültem, hogy az új lemezen egyetlen saját szám lesz, a többi feldolgozás. Valahogy nem igazán örültem a hírnek, de túltettem magam a sokkhatáson és továbbra is kíváncsian várom az anyagot, remélem többnyire olyan dalok lesznek rajta amiket nem ismerek. Amiket pedig ismerek: remélem azokhoz tesznek valami plusszt. 🙂

Jahm és tovább ismerkedtem a psychobilly bandákkal. Nagyon bejövős a Tiger Army, ahol a csávó tök ugyanolyan kinézetű nagybőgővel tolja mint ami a Krisztának van csak éppen zöld színben. Vagy a Horrorpops, ahol a banda egyik tagja a Nekromantix-es Kim és mellesleg egy csaj énekel. Na meg a Kitty in a Casket is marha jó, néhol poposabb meg nem annyira psycho, de nagyon élvezhető. Linkelek is ki pár számot, had ismerkedjetek ti is. 🙂

Mangás dolgok

Egyedül a One Piece az amit azóta is követek mióta utoljára írtam hasonló dolgokról. A Punk Hazard Arc-ot anno bedaráltam (kegyetlen jó sztori természetesen), aztán kisebb várakozás, szünet után folytattam a Dressrosa történetívvel. Amikor Luffy-ék elmennek Doflamingo szigetére. Luffy a kolosszeumban küzd néhai testvére ördöggyümölcséért, természetesen nem ő szerzi meg, hanem az arra legrátermettebb ember. Kezdtem beérni az aktuális chaptert úgyhogy megint úgy döntöttem tartok egy kis szünetet. Egyfajta marineford-szerű helyzet alakult ki ismét.. a terep tetején áll Doflamingo és a legjobb emberei, eközben Luffy és szedett-vetett csapa próbálja felverekedni magát a komplexum legtetejére. A manga továbbra is izgalmas, humoros és tele van újabb és egyre őrültebb ötletekkel. Egyszerűen nem lehet megunni. Az anime viszont baromi igénytelen, természetesen ezt a rajzolására kell érteni, valamint a tempója ami megegyezik egy reumás csiga közlekedési sebességével.. A Drifters-t jegelem, na meg a magyar kiadványok vásárlásával is leálltam egy ideje. A Kenshint és a Berserk-et továbbra is vásárolni fogom, de szerintem valamikor a távoli jövőben, mostanában nem igazán mozgat ez a téma. Továbbá olvastam róla, hogy a Hunter X Hunter manga folytatódik (franc se tudja már megint hány éves szünet után), ez a hír sem mozgat meg igazán mert már nem is emlékszem rá hol hagyták abba… Jahm és mivel Togashi baszott az egészre ezért a legjobb shounen manga adaptáció szépen félbe lesz hagyva: mert a HxH anime utolérte a mangát… Igen Togashi hiátusa miatt… Várható volt és sajnáljuk. Úgy néz ki, hogy évekig nem számíthatunk mozgóképes folytatásra.

Egyéb dolgok

Rajzoltam bent a melóhelyen egy gúnyos, szellemes (nem én neveztem így 🙂 ) firkálmányt ami kifejezi a bennem megfogalmazódott véleményt a mai tehetségkutatókról úgy általánosságban. Íme a kép:

10411341_761644647207102_4226397504298764366_n

Blog dolgok

Utoljára hagytam a blogommal kapcsolatos bekezdést. Feltűnt, hogy mostanában alig jönnek kommentek. Na meg a nézettség is durván a tizedére csökkent a blog aranykorához képest.. Ez betudható több dolognak: ritkábban írok posztokat mint annak idején, ritkábban kommentelek más blogokra (nem is írok sehova), jahm és több aktív blogger “kolléga” abbahagyta eme “mesterséget” akik anno aktív látogatók voltak .. Ezek a dolgok mind jelentős visszaeséshez vezettek. Igazából nem sok mindent tudok tenni ezek ellen a “problémák” ellen.. Meg annyira nem tudok belemerülni, kisebb gondom is nagyobb ennél. Lényeg a lényeg továbbra is írni fogok ha van hozzá kedvem, motivációm mert szeretek cikkezni, ez egyfajta kikapcsolódás nekem, olyasmi mint a rajzolás, bár az valamivel több. Nem hiszem, hogy annyira tartalmas dolgoknak hagynék az utókorra ezekkel a bejegyzésekkel és nem is áll szándékomban ilyesmi. Ez csak egyfajta szórakozás. Akinek tetszik amit csinálok írjon nyugodtan, akinek nem az is megírhatja a véleményét. Válaszolok mindenre, vagy nem. Bezárni, abbahagyni nem tervezem továbbra sem.

Ennyi lett volna a Helyzet #21-es bejegyzés. See you next time!

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 hozzászólás to “Helyzet #21”

  1. Elhaym Says:

    Végre több időre géphez tudtam jönni . Jó sok minden történt veled mostanában. 🙂

    Kedvelik 1 személy

  2. Péter Says:

    Anno én is úgy voltam vele, hogy egy héten legalább egy, de nem ritkán kettő, néha akár három bejegyzést is megírtam. Ma viszont már örülök annak, ha két hetente sikerül egy bejegyzést kipréselnem magamból. Szóval ez van, öregszünk, vannak fontosabb dolgok is, nincs már se annyi ideje, se akkora kedve az embernek hozzá, mint anno. Majd írsz, ha kedved van hozzá.

    Azt mondjuk én is sajnálom, hogy a blogroll nagy része mára inaktív lett, vagy akár meg is szűnt, de hát mit lehetne tenni?

    A Legend Of Grimrock-ot én is kipróbáltam, ám viszonylag hamar fel is adtam, pedig nem volt egy rossz játék. Talán majd egyszer újra előveszem.

    A rajzodat meg mentettem, sikerült vele összefoglalnod a lényeget. =)

    Kedvelés

    • Wagner Says:

      “ez van, öregszünk”
      Vén fasz vagyok xD Mondta egy 20 éves, legutóbb.

      “Majd írsz, ha kedved van hozzá.”
      Hát igen. Tudok jobbat? És ritkán fordul elő.

      “Talán majd egyszer újra előveszem.”
      Érdemes végigjátszani, bár én se vettem elő azóta, még mindig a bizonyos level 3-nál áll a csapatom, valahol a sűrűjében.

      “A rajzodat mentettem”
      Kösze. 🙂 Lehetne egy “miért ne nézzünk tévét” kampány kezdete.

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

