Dragon Quest 3 (Updated 1.2)

dw3gbc_front

A Persona Q és a Project X Zone borzalmai után elegem lett az új játékokból, hiszen sorra csalódni kellett bennük. Úgy döntöttem, hogy egy jó darabig nem is fogom figyelni a megjelenéseket és inkább visszafelé megyek az időben; vagyis a következő hetekben/hónapokban sokkal régebbi gyöngyszemekkel fogok játszani. 3DS be a szekrénybe, notebook elő, gameboy color emulátor indít, Dragon Warrior 3 rom.. Loading és indulhat a kaland.

A tovább gomb mögött olvashatjátok ahogy megpróbálom kifejteni, hogy mitől is olyan nagyszerű ez a játék.

őrint

Korábban már írtam Dragon Quest játékokról, nem térnék ki arra, hogy most miért Dragon Warrior a címe. A készítőket is már ismeritek (remélem): Sugiyama a zeneszerző, Toriyama a “rajzoló” és Yuji Horii az ötletelő. Minden résznél ők a fő elkövetők. Egy csomó újítást, mérföldkövet sikerült belepakolniuk a harmadik részbe. A DQ 3 először 88-ban jelent meg, ekkor még nem volt annyira elkülönítve a nyugati és a keleti rpg. Volt computer rpg meg asztali szerepjáték. Mára már elég erősen elkülöníthetőek egymástól a Japánban és nyugaton fejlesztett rpg-k. Na de térjünk vissza a 80-as évekbe. Nagy áttörés volt az első Dragon Quest mikor a szuperhármas összegyúrta a Wizardry-s és Ultimás tapasztalatait egyetlen, könnyebben kezelhető játékba. Japánok csinálták, mégis egy kicsit nyugatias feelingje volt. A formulát utána évről évre próbálták tökéletesíteni, mindig hozzáadva valami újat, valami frisset. De a Dragon Quest-nek mindeközben sikerült megmaradnia olyannak amilyen mindig is volt, hű maradt a saját gyökereihez.

metal

Miket hozott a DQ3?

  • Kibővített, finomított játékmenet, tökéletesítették a műfajt, lefektették az alapokat
  • Egy logikusan működő, összetett élővilág tárul eléd, tele apró történetekkel
  • Open world” játék 1988-ban mely nem lineáris
  • Telik az idő (day-night) rendszer, nappal és éjjel más-más dolgok történnek/érhetőek el
  • Class Change rendszer, karaktereid foglalkozását megváltoztathatod, hogy több mindenhez értsenek
  • Világtérkép, A DQ3 térképe szinte megegyezik a Föld kontinenseivel
  • Minijátékok, kockázás, fogadás
  • Saját Város” funkció ötlete

fk

Sztori/Kaland

Egy DQ játéknál soha nem a történet a lényeg, ebben hasonlít a Zeldára. A kalandon van a hangsúly, az “úton“, a felfedezésen. Hogyan jutsz el A pontból a B-be, hogyan gyűjtöd, rakod össze a sok apróságot, hogyan birkózol meg egy-egy feladattal, kontinenssel, gonosztevővel, hogyan szerzel jobbnál jobb felszereléseket. De természetesen adott egy lényegre törő, központi történet, mindenféle felesleges dumálás és filler nélkül. Egy 16 éves srác/lány (te döntöd el a nemét) felébred ailahan-i otthonában és az anyja közli vele, hogy a király látni akarja. Beszélünk a királlyal aki mesél a főszereplő apjáról, Ortegáról, a hősről, kinek nyoma veszett küldetése során. A nagy küldetés az, hogy le kell győzni Baramos-t, a démon lordot kinek puszta léte fenyegeti a világot. Ortega elbukott, most rajtunk a sor, hogy befejezzük amit ő elkezdett. De persze “it’s dangerous to go alone“: ezért vigyél magaddal három szabadon választott útitársat és már kezdődhet is 1988 legnagyobb kalandja. Egyszerű, nem igaz? Egyébként én a Hős mellé választottam egy harcost (warrior), hogy legyen ütőerő a csapatban, egy papot (cleric) a gyógyítás miatt, nem mellesleg az ütőereje sem rossz (közepesnek mondható) és egy mágust (mage), hogy tömegekre ható tűzgolyókat meg jeget szórhassunk. A tolvajt valahogy feleslegesnek éreztem. Jahm és elvileg később elérhetőek lesznek Jester és Sage classok is.

dmn

Játékmenet

A játékmenet eleinte úgy néz ki, hogy barangolsz a világtérképen miközben egyre erősebb ellenfelek bukkannak fel. Ezeket sorra le kell gyúrnod, hogy elég exp (tapasztalati pontokat) és gold (fizetőeszközt) gyűljön össze. Persze az elsődleges cél mindig az életben maradás, ami sokszor kihívást fog kihívást jelenteni a folyamatos harcok miatt. Ha tápolni akarunk: ne menjünk messze az adott várostól, míg meg nem szereztük a teleport (Return) varázslatot. Amikor elérsz egy új városba általában mindig találsz egy ahhoz tartozó küldetést, barlangot/dungeont amit meg kell csinálni, hogy haladhass a sztorival. Semmi nincs a szádba rágva természetesen, minden városlakóval beszélni kell, hogy legyen valami fogalmad arról, hogy mit kéne csinálni. Érdemes először mindig annyit elidőzni/vadászni az adott város környékén, hogy legyen elég pénzed megvenni a legjobb felszereléseket, majd utána már elindulhatsz a következő cél felé. Ez a fajta vándorlás addig tart amíg meg nem szerzed a hajódat. Utána már majdnem az egész terület bejárható, csak akkor érzed majd magad igazán elveszettnek. De természetesen a kedves városlakók, remeték mindig adnak 1-1 tippet, hogy merre érdemes indulni, bár még így is nehéz megtalálni pár dolgot, például a tenger közepén álló, 8 “kockányi” szigetecskét. Persze az igazi szabadság majd ott kezdődik ha már repülni is tudsz. 🙂

madh

A barlangokban egyébként néhol meg lehet keveredni, nem azért mert olyan bonyolult a struktúrájuk, egyáltalán nem az.. Hanem mert sokszor megtámadnak és nincsen mini térkép sem (olyan mint mondjuk az SMT játékokban), tehát rád van bízva, hogy megjegyezd az útvonalat. Viszont annyira nem is összetett egy barlang mint pl az Eye Of The Beholder-ben, hogy térképet kéne rajzolni mert különben 5 perc alatt véged lenne. Szóval pont olyan “eltalált” az egész, se nem túl nehéz, se nem túl egyszerű.

Mindent összevetve nem kis kihívás végigvinni a játékot. Nagy a világ, rengeteg a véletlenszerűen előugró harc, kevés a biztonságos hely. Nincsenek mentési pontok, csak a királyoknál lehet menteni a városokban, illetve menet közben csinálhatsz gyors mentést ha világtérképen jársz, de az törlődik az első betöltés után. Térképek sehol nincsenek, csak egy elnagyolt világtérképet hívhatsz elő, hogy tudjad melyik kontinensen jársz, de dungeon mapok egyáltalán nincsenek.

town

Extrákból rengeteg minden van! Legalábbis ebben a 2001-es GBC verzióban, a legelső Dq3-mat nem próbáltam. Először is itt vannak a Monster Medálok (szörnymedálok) melyeket legyőzött ellenfelek után kaphatsz. Nem tudom, hogy véletlenszerű e vagy bizonyos kill count alapján adja, de ha jól tudom fellelhető arany, ezüst és bronz típusú medál is.. Aztán 10+ éve biztos ezzel menőztek a kis japán gyerekek, hogy beee beee nekem van Bronz Heal Slime medálom, neked meg nincs. Pokemon, szerezd meg hát mind szindróma? Másik dolog ilyen gyűjtögetni való: a Tiny Medal, ezek nagyon jól el lettek dugva a világ különböző pontjain. Olyanok mint a Zeldában a Skulltulák. Összegyűjtesz belük X mennyiséget és egy emberkénél beválthatod bizonyos tárgyakra, felszerelésekre. Nagyon jó dolognak tartom mert rávesz arra, hogy mindenhová bemenj, mindent átkutass és sosem tudod mire bukkansz egy szobában, egy szekrényben. Egyéb cuccok amikre érdemes vadászni: a SEED-ek, vagyis magok. Négyféle található, mindegyik más-más tulajdonságát növeli egy karakternek: Agility (mozgékonyság), Vitality (életerősség), Strenght (ütőerő) és Luck (szerencse). Tehát ez egy újabb ok, hogy mindent átkutass. Érdemes mondjuk Vitality magot olyan karakternek adni akinek alapból kevesebb a HP-ja, életereje. Tehát a gyengébb statjait növelni vele, hogy kiegyenlítettebb legyen a csapat. Lehet még ezeken kívül Token-eket is találni, a tokenek jegyek amik belépést adnak a kockás táblajátékhoz..Ez ilyen “ki nevet a végén” szerűség, csak egyedül. Dobsz a kockával és ahányat dobsz annyit léphetsz előre. Minden mezőn történik valami: random harc, pénz levonás, kincsesláda, stb. Lényeg, hogy pont belépj a célba és akkor nem marad el a jutalom. Lehetne még írni rengeteg mindenről, de nem akarom a végtelenségig szaporítani a szót: van aréna ahol szörnyek bunyóznak és fogadhatsz, hogy szerinted ki nyer. Megszerezhető háromféle kulcs a játék során, ezek egyre komolyabb zárakat nyitnak ki, az előrehaladáshoz és a titkos dolgok felleléséhez muszáj összeszedi mindet. Továbbá építhetsz saját várost amely folyamatosan fejlődik ahogy haladsz a fő sztoriban, ezt a funkciót későbbi részekben továbbfejlesztették. Na ugorjunk… 🙂

2 (2)

Utóhatások

Itt csak azokat írnám le, hogy egyes játékelemekről, ötletekről mik jutottak eszembe. Olyan elemek emeltem ki melyek későbbi játékokra lehettek hatással (szerintem):

  • Alap konzol RPG játékmenet/menüs harcrendszer: Final Fantasy, Chrono Trigger stb
  • Open World stílus, day-night rendszer: Legend Of Zelda, GTA, The Elder Scrolls
  • Új területek fokozatos megnyílása: Zelda, GTA, Pokemon
  • Apróságok, extrák gyűjtögetése: Zelda, GTA, Mario
  • Világtérkép: későbbi rpg-k, Zeldák, GTA, TES stb
  • Ébredés, te falvad, otthonod, anyukád stb: Pokemon
  • Kockás táblajáték/szerencsejáték: Mario Party
  • Szörnyek toborzása (ez DQ5-től csak): Pokemon

1 (2)

Ajánlás

Nem tudom igazából, hogy kinek ajánljam ezt a játékot. Manapság már kevesen játszanak ilyen kőkorszaki programokkal. Ha kíváncsi vagy, hogy miből indult ki a konzolos rpg “műfaj” akkor tegyél vele egy próbát. Vagy ha csak unod már az agyondizájnolt, csillogó, villogó rpg-ket melyekben tüsi hajú, homokosok vernek le 20 méteres szörnyeket, mindenféle pózerkedés közben..akkor lehet, hogy ez lesz a te játékod. Mindenesetre szerintem baromi szórakoztató és összetett kis cucc, bele lehet merülni, engem hamar beszippantott a világa.

Backloggery értékelés: 5/5

U.I.: a grafikáról és a zenéről direkt nem írtam semmit, az előbbiről úgy is beszélnek a képek, az utóbbit meg tapasztaljátok meg. 🙂

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: