Alterába Feszt, 2015: Beszámoló (UPDATED 1.1)

20150717_152837

A Rábában szétázott naplóm és a homályos emlékfoszlányok alapján, megpróbálom felidézni, hogy mi történt Alterábán, pénteken. Nem volt egyszerű feladat összerakni a dolgokat. Na akkor essünk neki.

A történet fontosabb szereplői:

NA – a survivor
AF – a lány barát
KL – a strandoló csaj
30+ a tapasztalt nők
pogózó emberek
És persze én…

INDULÁS ELŐTT

Olyan jól indult a napom, hogy ébredés után egy órával már ittam. : D Felírtam mikor indul a busz, összeszedtem a cuccaimat, a három legfontosabb: a SZKÁCCCS, Demented Are Go póló, és egy király napszemüveg, amit imádok. Természetesen megint Mad Max időjárás volt, amit csak úgy lehet kibírni, hogy 60 méterenként megiszom egy doboz sört. Amiből az következik, hogy állandóan brunyálni kell. Betértem a plázába és ha már ott voltam megnéztem a pólókat: vettem egy kurvajó Jack Daniels-es Rock n’ Roll felsőt. Némi sétálgatás meg brunyálás után már sikerült is benyomni. A Parasztelosztón (Nagybuszmeg.) találkoztam NA-val. Ő arról híres, hogy túlélt egy Armada támadást pár évvel ezelőtt, véresre, szarrá verték. Na meg jó barátja az exemnek. Dumálgattunk sok mindenről, fesztekről, régi dolgokról meg magánéletről és szóba került exem is, babát vár. De ezt már tudtam. Sajna mivel NA-val lehetetlenségnek éreztünk összetarhálni 6000 beugrót, ezért úgy döntött, hogy ő nem jön velem. De sebaj mert tudtam, hogy fogok találkozni AF-fel. Most először. Pedig már jó ideje tartjuk a kapcsolatot fészen, hosszú történet.. és eljött az első találkozás napja. Lassan.

AZ UTAZÁS

Közel van a fesztivál. Busszal alig egy óra Körmend és csak 750 a jegy. Mondom most inkább megyek busszal, hamar odaérek. Bár vonattal utazni jobban szeretek, megmondom miért: sörözöl–>brunyálnod kell–>buszon nincs WC… Ezért kortyoltam SZKÁCCSOT, az nem hajtja meg a vesét. : D Eszembe jutott exem, gondoltam ráírok, gratuláltam a babához. Aztán rám tört valami melankólia az utazás alatt. De mikor leszálltam egyből jobban lettem. Let the sunshine in.

20150717_150742

KÖRMEND

Már érkezéskor be voltam nyomva teljesen. Olyankor előfordul, hogy többet beszélek angolul mint magyarul. Ez pont kapóra jött. Az első amit megláttam leszállás után az valami étterem volt, ahol megkérdeztem egy fickót, hogy “do you know where is the direction of south?”. Lehet nem helyes megfogalmazás, de megértette. Abban az egyben voltam biztos, hogy nekem délre kell menni a Rába partra, előkapta a rajztábla méretű telefonját aminek a képernyőjén egy baszott nagy iránytű pörgött. Ittam egy sört, kiülősen, like a boss. Éreztem a szabadságot és, hogy kb. semmi dolgom nincs, nem köt semmi időhöz. Utána azt már tudtam melyik utcát kell keresni, arra jött két csaj, útba igazítottak és már meg is érkeztem a fesztivál területére. Szopogattam a SZKÁCCCSot a tűző, vakító napon és közben ráírtam AF-re, hogy “Megjöttem”. Nem emlékszem, hogy megnéztem volna e a válaszát. Végén úgy is megtalált. : )

A FESZTIVÁL TERÜLETÉN

Az egész valahogy olyan kulturált, sehol egy földön fetrengő, lehányt punk. Senki.se Jókernek öltözött, zöld hajú fickó, se talpig leopárdmintás, tarajos őrült.  Csak totál hétköznapi emberek. Nagyon furcsa volt így a Rockmaraton után. Egy idősebb bácsit megkérdeztem, hogy hol kell jegyet venni mert nem látok semmi Checkpointot vagy bódét. Aztán elmagyarázta mi, hogyan, merre, stb. Mutatta ott a színpadsátor, éppen az Eleven Hold hangol. Hát az nem igazán érdekel. De leültem egy székre és néztem őket egy darabig: SZKÁCCS ivás és Hot Dog evés közben.. ÉS még mindig nem hánytam! Egyáltalán nem emlékszem mikor vettem meg a jegyet.

20150717_160326

A RÁBAPART

Ezután gondoltam lemegyek a partra, biztos kurvára melegem lehetett mert a STEEL bakanccsal a lábamon belemásztam a vízbe és térdig bementem. Közben ittam a SZKÁCCSot, a tűző napon. Jó lenne elfogyasztani mielőtt jegyszedés lenne és elkobozza a Security. A szakadt bakancsomon van egy szép nagy lyuk, emlékszem arra, hogy mikor kijöttem a folyóból akkor spriccelt onnan a víz, amerre mentem spricceltem. Jó volt. Hűsölés. Ez a rész viszont nagyon, nagyon homályos.. A naplómban ráadásul eláztak ezek az oldalak, fel van írva egy csomó név…becenevek, össze vissza át van húzva minden.. Egy nevet ki tudtam olvasni, ő KL. Rá egész részletesen emlékszem, a Rába közepén találtam rá, tök jó fej volt. Hozott sört (jobban esik a hideg sör a tűző napon mint a whisky) meg a barátnőjét, az ő nevét nem tudom, ráadásul olvashatatlanul írtam le. Fetrengtem velük a parton, meg csináltunk szelfiket.. Igen ennyire be voltam nyomva. Szelfiket. 😀 Majdnem olyan szórakoztató volt mint Maratonon a Legózás. Utána, vagy még előtte.. franc se tudja: meginterjúvoltam egy csomó embert, riporterre ittam magam. Lefotóztam egy csapat srácot, mondtam nekik, hogy szerepelni fognak egy tudósításban. xD Beálltak pózolni..az egyik azt hiszem Yoda névre hallgatott. Volt ott egy csávó aki a Haverock Közösség csoport tagja, ajánlotta azt az oldalt. Most kerestem rá posztírás közben. Most nézem még több név fel van írva, nyomozok mint a Másnaposok főszereplői, de nemigen találom meg őket. Még több olvashatatlan név, nem tudom kihez társítani ezeket mert totál kiestek a dolgok. Fel van írva, hogy napijegy 6000, gondolom ezután kellett jegyet vennem. Miután otthagytam a strandot? Látok itt idézeteket amik nem is viccesek..

A JÓ TÁRSASÁG

A színpadnál találkoztam AF-fel és innentől kezdve szinte végig együtt voltunk. Azt hiszem Eleven Hold ment, hamar otthagytuk. Söröztünk. Rengeteget dumáltunk. Pont olyan amilyennek gondoltam, amilyennek “messziről látszott”. Jól éreztük magunkat. Mikor leült velünk szembe két harminc feletti nő: azt hitték, hogy mi egy pár vagyunk. Merthogy valami tök komoly dolgokról beszéltünk, tök közvetlenül. De AF rávágta, hogy barátok vagyunk és most találkoztunk először. Alig akarták elhinni. Jah amúgy milyen fura, mai világban lehetnek az embernek olyan barátai akikkel lehet, hogy sosem fog találkozni. Az egyik 30-as nő jött azzal a szöveggel, hogy “férfi és nő között nem lehet barátság” meg, hogy hiába mondjuk, hogy barátok vagyunk meg látszik, hogy odavagyok AF-ért stb. Továbbá azt is kijelentette, hogy TÖBBET MÁR NE IGYAK. Természetesen nem tartottam be a tanácsát. Már oly mindegy volt mert jobban nem tudtam berúgni. Eljátszottuk a “ki hány évesnek néz ki” játékot is, húsznak néztek. Szokásos ez nálam. Van, hogy elkérik a személyimet ha sört veszek, pedig aztán 88-as vagyok. Sokan odajöttek az “asztalunkhoz” amúgy, sok emberrel beszéltünk. AF-fel nagyon egy hullámhosszon voltunk: hamar eldöntöttük, hogy kihagyjuk a “Márhívót” (Ossian) meg a Depressziót. Utáljuk mind a kettőt. : D

20150717_184224

A KONCERTEK

Megnéztük az Ivan and The Parazolt, ott voltunk Alvinon meg Aurórán. Bazz beugrott valami, a strandon mondtam az egyik csávónak, hogy este lesz Alvin.. Erre ő megkérdezte, hogy azok olyan hangon fognak énekelni mint a filmben? Alvinon történtek az este tragédiái: a kedvenc szemüvegem egy centis szilánkokra törött. Ki lépte össze, fogalmam nincs. A nyakamba tekert fülhallgató lerepült, az is darabokra tört. Az egyik gyűrűm meg elgurult, de mondom azt már kurvára leszarom, a szemüveg után. Majd lemerült a telefonon, nehogy már tudjak csinálni egy darab képet az Auróráról. De még szerencse, hogy nem előbb adta be az unalmast mert AF-fel készült közös képek nagyon jók lettek.

Na szóval Alvin. Előadtam a nagy halált, majd elég hamar túltettem magam a szemüveg traumán és inkább a bulira koncentráltam. A “Kurva életre” emlékszem, üvöltöttem a szöveget. Meg már a pogó is kezdett beindulni. Jött az Auróra. Ha jól emlékszem így indítottunk: Én: “Szétbasszuk a köcsögöket?” AF: “Igen.” Az volt a fura, hogy sehol egy tarajos. Talán Rockmaratonon ragadt az összes punk? Valószínű, hogy az ország összes tarajos embere Dunaújban fetreng a parton. 😀 Most megpróbálom felidézni Aurórát. Első sorban ugye a kordonnál (vagy mi a fasz az) támaszkodók, utánuk jöttünk mi: az a 1-2 tucat ember aki darálta egymást. Majd egy nagy szünet, és hátul a tömeg 90 százaléka. Én így emlékszem. Nagyon fasza buli volt: tudom az összes szövegüket (kivétel utcsó 2 lemez) úgyhogy tudtam mit üvölteni. Néha még pogó meg ugrálás közben is énekeltem. Dobbantgattunk a bakanccsal, valaki mondta, hogy nem ám lebontjuk az épületet. Csináltam két személyes circle pit-et. Megfogtam valakit és körbe rohangáltunk meg ugráltunk szédülésig.. volt, hogy elengedtem az illetőt és elrepült. Asszem én kétszer laffantam el, az egyiknek azonnal felkaptak. A másikat viszont nem értettem: a nyakamnál fogva felemelt egy fickó és azt mondta, hogy “állítsam le magamat”… xD Nem tudom mi volt a baja. AF is pogózott rendesen. Meg volt egy csaj akinek 3 másodpercig a szemébe néztem és smárolás lett belőle. Ezt még eljátszottuk kétszer és még sört is kaptam tőle. : ) Próbáltam AF-re figyelni nehogy szétszedjék a nagydarab pacákok, de igazából tud ő vigyázni magára. Mindketten szereztünk pár zúzódást, de ez tök természetes. Jó sok feszültséget kiadtam magamból, azt hiszem. Két szám közti szünetben bekiabáltam, hogy BAZD MEG VIGI; és még pár ilyen hangzatos mondatot. Volt tenyérbe csapkodás mindenkivel, tudjátok amikor mindenki iszik akkor általában mindenki mindenkinek a haverja. Az Auróra utóhatásai (túlmelegedés, dőlő verejték, kiszáradtság) arra késztettek, hogy megigyak húzóra egy korsó sört. Már úgy is oly mindegy volt mennyit iszok…

20150717_200923

BULI UTÁN

A sötétségen át hazakísértem AF-et, elköszönt. Volt egy olyan témánk, hogy csinál nekem tetoválást. Felvázoltam neki, hogy milyen ábrák legyenek rajta. De így kijózanodás után kicsit elbizonytalanodtam.. Na szóval elköszönt. Utána nekem teljes képszakadás, fogalmam nincs mi történt.

A REGGEL

Felébredtem valahol. Fogalmam nincs hol. Mintha valami romos házak lettek volna a közelben? Vagy azt csak álmodtam? Azt se tudom min aludtam. Csak arra emlékszem, hogy felkeltem, hánytam egyet és mentem tovább, majd megint aludtam egyet. Volt ott fű.. és ennyi. Második ébredésnél teljesen meg voltam zavarodva, azt hittem, hogy Dunaújvárosban vagyok.. Most ugrott be, hogy feküdtem lépcsőn.. Ez az egész alvós dolog olyan volt mintha meg se történt volna. Aztán kezdett kitisztulni a fejem és felfogtam, hogy ez itt Körmend és nem Dunaúj.. Elindultam valamerre. Megittam két liter ásványvizet. Utána két sört abban az étteremben ahol a sztori elején jártam. Feküdtem kb 3 órát a padon míg meg nem érkezett a buszom. Legalább megfogott a nap egy kicsit. Közben ugrottak be pillanatképek, ezeket leírtam a füzetembe. Hazabuszoztam Zegre. Ettem kínait. Nem élőt. Kihánytam azt is.

ZÁRÁS

Nagyjából itt a történet vége. Összességében nagyon jól éreztem magam. Jó volt találkozni, a ‘Róra is fasza volt. Kitomboltam magam. Na befejezem mert nem akarom az örökkévalóságig írni ezt a cikket. Az olvasó felteheti a kérdést, hogy de hát miért nem aludtam AF-nél? Mindennek megvan az oka és nem akarok mindent leírni. Már csak az aggaszt, hogy egy nap és vége a szabadságnak. Kezdődik minden elölről; és ez rohadtul nyomaszt.

Nah, ÜDV néktek

SZERK: egy élő kagylót találtam a táskámban, vízbe raktam. 😀

Címkék: , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

